Ga naar inhoud

2022 BMW 7 Reeks


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, X5. zei:

Ik vond hem niet mis! Dit is de M750e

 

CCF4C89C-68F0-4C67-90F2-8368FD39429A.jpeg

De two-tone kleur is idd Rolls. Misschien willen ze in het geheim het merk gewoon onder de mat vegen. Kwestie van de Britten nog es een hak te zetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, The Swede zei:

De two-tone kleur is idd Rolls. Misschien willen ze in het geheim het merk gewoon onder de mat vegen. Kwestie van de Britten nog es een hak te zetten. 

Dan zullen ze toch met iets beter moeten komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, The Swede said:

De two-tone kleur is idd Rolls. Misschien willen ze in het geheim het merk gewoon onder de mat vegen. Kwestie van de Britten nog es een hak te zetten. 

De lijnen doen er ook vaag aan denken vind ik. Hoekig en "hoog".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt 't aan mij, of is dit qua proporties en algemeen design vooral een eerder saaie, weinig dynamisch ogende/gestylede berline?
Het zijprofiel en de kont b.v. komt bij mij extreem saai over, als ik dat vergelijk met de dynamische looks van de outgoing '7. Die was sexy.

Dit ... is ... niet sexy, vind ik. 't Ziet er mij eigenlijk uit als een luxelimousine zoals ze die in China produceerden, 15 jaar geleden, in de hoop om wat weerwerk te kunnen bieden aan 't stevige Duitse trio.

 

13 minuten geleden, Elwood zei:

Ik ben precies nog altijd blij met de S-klasse...

Terecht. Voor onze (Europese) smaak lijkt de S-klasse nu alvast een heeel pak beter verteerbaar.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, The Swede zei:

De two-tone kleur is idd Rolls. Misschien willen ze in het geheim het merk gewoon onder de mat vegen. Kwestie van de Britten nog es een hak te zetten. 

Waarom zouden ze dat willen doen? BMW is toch eigenaar van Rolls Royce Motor Cars?

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, gTa zei:

Dit ... is ... niet sexy, vind ik. 't Ziet er mij eigenlijk uit als een luxelimousine zoals ze die in China produceerden, 15 jaar geleden, in de hoop om wat weerwerk te kunnen bieden aan 't stevige Duitse trio.

image.png.724628f781597225fb2408635b15baee.png

image.png.928d30354aac75cc93a2325ca8a99db1.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Lijkt er wat op dat BMW b.v. Hongqi op z'n eigen terrein wil gaan beconcurreren.

image.png.c40f5c12353a07628da86af2e1fb8aa2.png

... waarbij ze zich dus helemaal richten naar het design van een auto die deels een kopie is van hun vorige en deels een kopie van een andere limo uit het eigen portfolio ...

sjonge

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, William Blake zei:

Ik doelde op de hoge boxy lijnen

Ja, het Rolls-gehalte waar ir_fuel ook al over sprak. Klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

De two-tone kleur is idd Rolls. Misschien willen ze in het geheim het merk gewoon onder de mat vegen. Kwestie van de Britten nog es een hak te zetten. 

Wat heeft boskap hier mee te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, ICM zei:

Wat heeft boskap hier mee te maken?

Ja, plus de Johan is nen Ollander, gene Brit.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Ligt 't aan mij, of is dit qua proporties en algemeen design vooral een eerder saaie, weinig dynamisch ogende/gestylede berline?
Het zijprofiel en de kont b.v. komt bij mij extreem saai over, als ik dat vergelijk met de dynamische looks van de outgoing '7. Die was sexy.

Dit ... is ... niet sexy, vind ik. 't Ziet er mij eigenlijk uit als een luxelimousine zoals ze die in China produceerden, 15 jaar geleden, in de hoop om wat weerwerk te kunnen bieden aan 't stevige Duitse trio.

 

Terecht. Voor onze (Europese) smaak lijkt de S-klasse nu alvast een heeel pak beter verteerbaar.

gTa die een BMW bekritiseerd? 😱

:ninja:  WIE heeft Gilles zijn account gehackt???? 

2 uren geleden, gTa zei:

Waarom zouden ze dat willen doen? BMW is toch eigenaar van Rolls Royce Motor Cars?

Ze hebben destijds Rover ook de grond ingeboord. Ze kunnen Rolls nu ook de grond indraaien als ze willen. 

Waarom ze dat zouden doen was enkel een sarcastische ingeving gebaseerd op de aanslepende en idiote rivaliteit tussen de twee landen. 😉 Geen serieus idee van ondergetekende. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, The Swede zei:

gTa die een BMW bekritiseerd? 😱

Dat doe ik wel vaker, als het (m.i.) terecht is. Al sinds begin de jaren 2000.

10 minuten geleden, The Swede zei:

Ze hebben destijds Rover ook de grond ingeboord.

Dat was een compleet ander verhaal. Het debacle van de overname (inclusief het verlies van het merk Land Rover) en de daarop volgende verlieslatendheid van het merk Rover b.v. maakten dat ze daar geen nadeel bij hadden, au contraire.

Rolls Royce is sterk winstgevend en een perfecte 'halo brand' om boven het volledige BMW-gamma te positioneren.
 

10 minuten geleden, The Swede zei:

Waarom ze dat zouden doen was enkel een sarcastische ingeving gebaseerd op de aanslepende en idiote rivaliteit tussen de twee landen. 😉 Geen serieus idee van ondergetekende. :D 

Aha, OK :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doen er wel weinig mee om aan te geven dat ze ook eigenaar zijn van Rolls. De merken worden nooit geassocieerd. Itt Maybach bvb.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

Ze doen er wel weinig mee om aan te geven dat ze ook eigenaar zijn van Rolls. De merken worden nooit geassocieerd. Itt Maybach bvb.

Rolls Royce is een merk op zichzelf, met een sterk en winstgevend imago alsook een cliëntele dat er helemaal niet om vraagt om geassocieerd te worden met BMW.
Om dat niet aan te tasten, denk ik dat BMW dan ook Rolls mooi 'ongemoeid' laat en tot nu toe lijkt dat businessgewijs wel te lonen.

Maybach als merk was failliet (of verlieslatend, ik laat 't in het midden) en had/heeft ook bijlange niet de sterke naam noch imago om 't op z'n eentje te redden.
Mercedes-Benz mist dus zo'n halo brand boven het eigen gamma en heeft momenteel eigenlijk geen auto die zich met de absolute top kan meten.
Een makkelijke manier is dan om de merknaam Maybach van onder 't stof te halen als een soort van 'uitvoering' van de S-klasse en GLS en zo toch iets naar voor te schuiven waar ze in het midden-oosten en China wel pap van lusten.

Je kan de twee huidige situaties van die twee merken dus eigenlijk niet vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai 😟

Konijn en hangbuikzwijn. 

Tof dat 'em ook elektrisch komt, maar mede daardoor waarschijnlijk, het feit dat er batterijpack onderaan komt, is 'ie nogal plomp.

Ik zie wel potentieel in het design als de neus, met name de grille, wat kleiner zou zijn én de "body" ook wat slanker zou uitvallen (beetje meer bodemspeling en minder sideskirt). Dan krijg je vanzelf een scherper en dynamischer geheel. 

Maar dit is het duidelijk (weeral) niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid