Ga naar inhoud

Halogeen H9B vervangen door led


Rabbit

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af waarom er niet gewoon led “bulbs” bestaan voor auto’s net zoals dat voor onze verlichting thuis bestaat.

Als het zou bestaan overweeg ik dit wel in de Lotus te steken omdat zo’n leds toch veel beter zicht geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het meerendeel bestaan toch LED-alternatieven.
Voor de koplampen heb je wel het risico dat je lichtbeeld volledig anders is, en voor de andere moet je maken dat je auto er weg mee kan (ofwel is je auto dom genoeg, en slikt die alle modellen, ofwel zit er een detectie op die een LED-lamp ziet als een kapotte bulb).

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Rabbit zei:

Ik vroeg me af waarom er niet gewoon led “bulbs” bestaan voor auto’s net zoals dat voor onze verlichting thuis bestaat.

Als het zou bestaan overweeg ik dit wel in de Lotus te steken omdat zo’n leds toch veel beter zicht geven.

Ik had HID's op mijn eerste Elise, maar had geen zin meer om elk jaar om te bouwen voor de keuring.

Daarom heb ik destijds Osram Night Breakers gestoken. Was toch ook een stap vooruit in vergelijking met het kaarslicht van de standaard units. 

Op je LED-vraag kan ik niet antwoorden. Ik weet dat er complete units bestaan voor de Elise S1, maar daarmee ga je tegen problemen aanlopen op de keuring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steek daar inderdaad een setje Osram Night Breakers of iets dergelijk in. Desnoods vervang je ze elk jaar (kost nauwelijks wat op Amazon) want de lichtsterkte gaat snel achteruit is mijn ondervinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, thiva zei:

Ik had HID's op mijn eerste Elise, maar had geen zin meer om elk jaar om te bouwen voor de keuring.

Daarom heb ik destijds Osram Night Breakers gestoken. Was toch ook een stap vooruit in vergelijking met het kaarslicht van de standaard units. 

Op je LED-vraag kan ik niet antwoorden. Ik weet dat er complete units bestaan voor de Elise S1, maar daarmee ga je tegen problemen aanlopen op de keuring.

@thiva, valt dat makkelijk zelf te vervangen op een Lotus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Rabbit zei:

@thiva, valt dat makkelijk zelf te vervangen op een Lotus?

De HID’s bedoel je dan? Of de Night Breakers?

Bij de HID’s steken de ballasten achter het binnenspatbord. Kan je gewoon laten zitten voor de tc.

Night Breakers zijn simpel te plaatsen en hoef je uiteraard niet te wisselen voor de tc.

aangepast door thiva
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan wel snel stuk die night breakers. Zeker een paar per jaar ndig maar wel een verschil met standaard halogeenlampen. Via amazon nog redelijk betaalbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, thiva zei:

De HID’s bedoel je dan? Of de Night Breakers?

Bij de HID’s steken de ballasten achter het binnenspatbord. Kan je gewoon laten zitten voor de tc.

Night Breakers zijn simpel te plaatsen en hoef je uiteraard niet te wisselen voor de tc.

Night breakers. Moet die voorstel clam er dan af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn gewoon andere lampen, die Nightbreakers, alsof je een andere halogeenpeer zou indraaien.

Die branden zichzelf gewoon op, zo fel schijnen die. Maar gezien een fun-car: gaat die zoveel in het donker rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Zijn gewoon andere lampen, die Nightbreakers, alsof je een andere halogeenpeer zou indraaien.

Die branden zichzelf gewoon op, zo fel schijnen die. Maar gezien een fun-car: gaat die zoveel in het donker rijden?

True, misschien ook wel een argument :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/7/2020 at 10:27 PM, Rabbit said:

Ik vroeg me af waarom er niet gewoon led “bulbs” bestaan voor auto’s net zoals dat voor onze verlichting thuis bestaat.

Dat bestaat. Het lichtbeeld zal NOOIT even goed zijn als dat van een gloeilamp, dus is het verboden op de keuring. En terecht. 

Quote

“If we could wave a magic wand and come up with a cylindrical LED emitter of the same dimensions as a filament, with the necessary luminance and flux, then the incompatibility would vanish. That is not technically possible for the foreseeable future, so we have basically two-dimensional flat LEDs in place of a three-dimensional cylindrical filament.”

https://jalopnik.com/why-most-led-headlight-upgrades-dont-really-work-an-ex-1843070472

14 hours ago, ex-Mooseman said:

en voor de andere moet je maken dat je auto er weg mee kan (ofwel is je auto dom genoeg, en slikt die alle modellen, ofwel zit er een detectie op die een LED-lamp ziet als een kapotte bulb).

parallel weerstandje met de LED diode. intussen vrij standaard aan het worden voor alle retrofit LED lichtjes.

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Rabbit zei:

Night breakers. Moet die voorstel clam er dan af?

Nee, helemaal niet.

Voor HID’s ook niet overigens.

 

Ik gebruik de mijne ook zo goed als nooit in ‘t donker.

Maar de standaard lichtopbrengst is inderdaad zeer pover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/9/2020 om 18:56, walter zei:

Speciaal lampvoetje precies, ook niet bij Philips te vinden.

Vertel mij wat. Het is allemaal een beetje speciaal lijkt mij 😂 Tis ne plakboek

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid