Populair bericht Waky 975 Geplaatst: 19 oktober 2020 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 19 oktober 2020 Laatste race weekend van het jaar was er vooral één met weinig echte rij-tijd. We hadden in eerste instantie slechts 1 free oefensessie van 25 minuten op vrijdag middag. Vrijdag rond 17u werd dan de quali gereden waar ik een nipte pole position heb gepakt. Heb vooral gesukkeld met de remmen tijdens FP1 en quali, fading vooral in de REA. Na de quali werd vastgesteld dat de voorste remschijven zorgwekkende barstjes vertoonden. Het zekere voor het onzekere genomen en deze vervangen voor Race 1. Nieuwe blokken en nieuwe schijven, had dus een outlap en warmup lap om die 'in te rijden'. Probleem was dus dat ik vooral daarmee in mijn hoofd zat om dat goed te doen, waardoor ik niet agressief genoeg ben gestart. Helaas kon P1 snel een kleine voorsprong nemen na 2 bochten, waarschijnlijk omwille van mijn banden die onvoldoende op temperatuur zaten. Dan in de eerste chicane wat vroeger geremd om zeker te zijn, maar er dook er ene in het gat waardoor ik moest uitwijken. Zo kon ook P4 profiteren en lag ik 4de. Na lap 2 zware crash in de kanaalbocht waardoor de safety car moest uitrukken. 15 minuten verstreken alvorens terug groen werd gegeven. Inhaalrace ingezet, niet evident want de exiges pakken telkens 2-3 autolengtes op de rechte stukken ook al hang ik er vlak achter. Of die reglementair wel inorde waren qua vermogen betwijfel ik. Ik kon telkens aanpikken in remmen en bochtenwerk maar verloor alles na de bocht. Zodus véél tijd kwijtgespeeld achter die tragere mannen en P1 was gaan vliegen. Gelukkig in de laatste ronde in een gat gedoken en P2 geworden. Best tevreden. Weinig rondjes echt kunnen racen door de lange safety car. Race 2 werd een knotsgekke race met 3 start procedures door een miscommunicatie tussen lotus cup europe en wedstrijdleiding. Lotus cup europe had beslist om geen opwarm ronde te doen maar gewoon van direct een stilstaande start te doen, dus op koude banden. WTF?! Dat werd ons allen meegedeeld zondag morgen in de paddock. Na veel Huh? WTF? Das toch onverantwoord? Ok dan maar.. Vandaar werd het plots GROEN op de grid, ipv de gebruikelijke 12345 lichten aan, lichten uit procedure, waardoor enkelen hun start hadden gemist. Ik was goed weg deze keer, maar na bocht 2 rode vlag want de wedstrijdleiding had het niet begrepen waarom er direct geraced werd. Iedereen terug op de grid en opnieuw 3 minuten countdown. Ik kreeg via mijn oortje door dat er nu WEL een opwarm ronde kwam. Het werd groen, ik vertrek rustig voor de opwarm ronde, maar werd al snel aan alle kanten voorbijgevlogen door mannen die de communicatie duidelijk niet hadden gekregen. Resultaat rode vlag achter bocht 3. En opnieuw een restart waarbij iedereen werd geïnformeerd op de grid ivm de gebruikelijke opwarmronde. Mijn derde start was opnieuw een goeie en kon de leiding pakken. Paar keer werd het toch warm met de hongaar Vizin die wat kon dreigen. Heeft zich op een bepaald moment wat verremd waardoor die me op het rechterachterwiel raakte in de villeneuve. Nog maar net de auto kunnen redden van een spin. Al snel werd duidelijk dat de uitlijning niet meer zo ok zat met wat overstuur momentjes in de daaropvolgende ronde. Hoofd koel gehouden en een gat kunnen slagen en een paar ronden later werd reeds afgevlagd. Al bij al een zeer geslaagd weekend en blij dat ik mijn hoofdsponsor Komo-Tec deze overwinning kon bezorgen. De volledige race met best grappige commentaar is hier terug te vinden: https://grid.dtm.com/de-int/playerpage/250985 15 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.858 Geplaatst: 19 oktober 2020 Delen Geplaatst: 19 oktober 2020 De startprocedure is echt de moeite om te kijken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 19 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2020 The German Verlinté and the Belgian local hero Thierry VerHEIST 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.912 Geplaatst: 19 oktober 2020 Delen Geplaatst: 19 oktober 2020 Proficiat man 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.171 Geplaatst: 19 oktober 2020 Delen Geplaatst: 19 oktober 2020 Proficiat! Was zaterdag alleszins erg mooi om je door de Ickx-chicane te zien rijden. Je ziet wel dat de Exiges iets meer op hun rechte lijn kunnen rekenen. Zaterdag was het toch gewoon vliegende start? Of is dat telkens 1 race vliegend, andere race uit stilstand? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 19 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2020 1 uur terug, Lotuzzz zei: Zaterdag was het toch gewoon vliegende start? Of is dat telkens 1 race vliegend, andere race uit stilstand? Ja is meestal zo bij de lotus cup weekends. De laatste race mag het kapot, de koppeling en de cardans. Geen fan van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.389 Geplaatst: 19 oktober 2020 Delen Geplaatst: 19 oktober 2020 Op 17/10/2020 om 08:55, PJH zei: Succes! gewoon sneller rijden dan de anderen en het komt goed Blij dat ik kon helpen. Knap gedaan man 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wutputt 444 Geplaatst: 19 oktober 2020 Delen Geplaatst: 19 oktober 2020 7 hours ago, Waky said: Inhaalrace ingezet, niet evident want de exiges pakken telkens 2-3 autolengtes op de rechte stukken ook al hang ik er vlak achter. Of die reglementair wel inorde waren qua vermogen betwijfel ik. Ik kon telkens aanpikken in remmen en bochtenwerk maar verloor alles na de bocht. Is dat niet enorm enerverend dat je zelfs als je onder hun vleugel hangt, je ze ni kunt bijhouden en ze je dan in de bochten ophouden? Dat ziet er me dan zo uitzichtloos uit. Knappe inhaalbeweging die je daar bovenhaalt in de laatste ronde Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.088 Geplaatst: 19 oktober 2020 Delen Geplaatst: 19 oktober 2020 Rechtdoor gas geven kan iedereen. Misschien ligt 't feit dat hij ze in de bochten weer bijbeent (mee) aan 't manneke achter 't stuur. Maar je zegt daar wel iets. Ik zou daar langs geen kanten mee overweg kunnen, 't zou me zo hard frustreren dat ik er woest van zou worden, denk ik. Zéker als het iets is ingevolge reglementswijzigingen (in je nadeel, dus) of iets onder de regels door (dus foefelare). 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.171 Geplaatst: 19 oktober 2020 Delen Geplaatst: 19 oktober 2020 Denk dat de Exiges (met hun SC) ook wel voordeel halen uit fris weer; is dat in warme races ook zo uitgesproken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.088 Geplaatst: 19 oktober 2020 Delen Geplaatst: 19 oktober 2020 1 uur terug, Lotuzzz zei: Denk dat de Exiges (met hun SC) ook wel voordeel halen uit fris weer; is dat in warme races ook zo uitgesproken? Die hebben altijd hun eigen fris weer bij, in de motorruimte. Dus je zou ze net verdenken van temperatuur-onafhankelijker te zijn dan een atmo ketel, die geen eigen fris weer kan maken maar 't met de buitenlucht moet doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 19 oktober 2020 Delen Geplaatst: 19 oktober 2020 De commentator vond het ook een zeer cleane inhaalbeweging minuut 35 van de eerste run. Niks overshooting , gewoon uitremmen en proper de bocht in. Dat en het verheugende feit dat er met Verheist zelfs een Belg op het podium stond! In de tweede run kon die Hongaar een tijd flink aandringen - desnoods met overremmen - maar om een of andere reden moest hij na een tijd afhaken. Banden die rap af waren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 20 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 13 uren geleden, Wutputt zei: Is dat niet enorm enerverend dat je zelfs als je onder hun vleugel hangt, je ze ni kunt bijhouden en ze je dan in de bochten ophouden? Dat ziet er me dan zo uitzichtloos uit. Knappe inhaalbeweging die je daar bovenhaalt in de laatste ronde Merci en ja dat is verschrikkelijk frustrerend. Je moet ook weten dat diezelfde Palma mij in Nürburgring ook voorbijstak op power in de eerste ronden en ik telkens ongelooflijk veel tijd verlies achter hem waardoor P1 makkelijk kan uitlopen. De Hongaar rijdt volgens mij wel met reglementair vermogen, anders had ik echt geen kans. 12 uren geleden, Lotuzzz zei: Denk dat de Exiges (met hun SC) ook wel voordeel halen uit fris weer; is dat in warme races ook zo uitgesproken? Warm weer is in het voordeel van de evora's inderdaad. Want als het warm is verliezen de Exiges meestal wat vermogen halfweg de koers. Dus dit weer was ideaal voor hen. 11 uren geleden, Le Capri Mauve zei: In de tweede run kon die Hongaar een tijd flink aandringen - desnoods met overremmen - maar om een of andere reden moest hij na een tijd afhaken. Banden die rap af waren? Hij heeft daar ook een close momentje gehad bij het uitkomen van de Villeneuve, ik denk dat hij daar besefte dat het er niet meer zou inzitten en hij beter 2de kan finishen dan helemaal niet. Sowieso met die semi's altijd problemen met oververhitte banden na 20 minuten als je echt vol pusht 11 uren geleden, gTa zei: Die hebben altijd hun eigen fris weer bij, in de motorruimte. Dus je zou ze net verdenken van temperatuur-onafhankelijker te zijn dan een atmo ketel, die geen eigen fris weer kan maken maar 't met de buitenlucht moet doen? Frisse lucht comprimeert makkelijker dan warme lucht dus je verliest vermogen. Weet ook niet exact hoeveel en de technische kant erachter, maar vorig jaar op een warm Spa was dat vrij merkbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B3noît 3.635 Geplaatst: 20 oktober 2020 Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 21 uren geleden, Waky zei: Laatste race weekend van het jaar was er vooral één met weinig echte rij-tijd... Ik heb genoten van beide races eigenlijk! Race 1 hoorde ik je al virtueel vloeken Daar viel me vooral de vermogensbeperking tov de exiges op, vooral na de Jochen Rindt. En wat een heerlijk inhaalmanoeuver in de kleine chicane! Race 2 vooral goed gelachen met de commentator "for the German en z'n Belgian podium". Dikke proficiat man! Oh ja, wat is die Vizin een showbeest in z'n opwarming... Jij daarentegen cool gewoon links bijremmen al rechtdoor rijdend zoals het ook lukt 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 20 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 Thx Benoit. En zoals gezegd die Zweedse Exiges, die had ik graag eens op de vermogensbank gezien. Denk dat de organisatie door corona wat de kop in het zand stak en blij was toch 14 auto's op de grid te krijgen. Vizin is een showman inderdaad. Best een agressieve piloot op circuit. Zo zijn er een paar in de Lotus Cup heb ik al gemerkt, eens die hun helm opzetten, transformeren die ofzo . Die commentator doet mij denken aan een aflevering van Little Britain zeer vermakelijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.171 Geplaatst: 20 oktober 2020 Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 13 uren geleden, gTa zei: Die hebben altijd hun eigen fris weer bij, in de motorruimte. Dus je zou ze net verdenken van temperatuur-onafhankelijker te zijn dan een atmo ketel, die geen eigen fris weer kan maken maar 't met de buitenlucht moet doen? Je bedoelt intercooler. Maar die werken blijkbaar enkel fatsoenlijk als er een roofscoop voorzien is, quod non. @Jokke_vlohad toch ook altijd een pak heatsoak in zijn V6, of verwar ik met iemand anders. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Capitol 545 Geplaatst: 20 oktober 2020 Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 De supercharged modellen hebben duidelijk last van warm weer met negatieve invloed op de output/prestaties uiteraard! Bij de CUP260 bv was het "verboden" om circuit te doen zonder het originele dak met roofscoop te gebruiken. Zonder dak of met een softtop mocht dus niet. Dat zal dus met de 6-cylinder modellen identiek zijn. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.171 Geplaatst: 20 oktober 2020 Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 15 uren geleden, gTa zei: Rechtdoor gas geven kan iedereen. Misschien ligt 't feit dat hij ze in de bochten weer bijbeent (mee) aan 't manneke achter 't stuur. Maar je zegt daar wel iets. Ik zou daar langs geen kanten mee overweg kunnen, 't zou me zo hard frustreren dat ik er woest van zou worden, denk ik. Zéker als het iets is ingevolge reglementswijzigingen (in je nadeel, dus) of iets onder de regels door (dus foefelare). Dit weekend was er die hoge camera op de kraan die dat toch nog duidelijker toont. Heb zo ook de GT4 race bekeken waar Verdonck met z'n Supra hetzelfde voorhad, en in de Belcar nog een haasje-over duel gezien tussen een proto en een Porsche waar dat heel uitgesproken was. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 20 oktober 2020 Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 28 minuten geleden, Waky zei: Vizin is een showman inderdaad. Best een agressieve piloot op circuit. Zo zijn er een paar in de Lotus Cup heb ik al gemerkt, eens die hun helm opzetten, transformeren die ofzo . Het Senna probleem... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.389 Geplaatst: 20 oktober 2020 Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 Hebben die Exiges geen watergekoelde intercoolers? Dus met radiator in de neus? Mijn Exige heeft idd een functionele roofscoop, maar de nieuwe CUP 430 bvb geeft gewoon een watercircuit naar de neus van de auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.745 Geplaatst: 20 oktober 2020 Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 Hitte probleem met de V6 komt door koffer. Daar geraakt niet genoeg warme lucht "uit". Redelijk wat vermogensverlies hierdoor ja. En uwen airco gaat al eens stuk. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.745 Geplaatst: 20 oktober 2020 Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 Proficiat Pieter, wederom zeer sterk ! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.