Ga naar inhoud

Lotus Cup Europe 2020


Waky

Aanbevolen berichten

Proficiat! Was zaterdag alleszins erg mooi om je door de Ickx-chicane te zien rijden. Je ziet wel dat de Exiges iets meer op hun rechte lijn kunnen rekenen.

Zaterdag was het toch gewoon vliegende start? Of is dat telkens 1 race vliegend, andere race uit stilstand?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lotuzzz zei:

Zaterdag was het toch gewoon vliegende start? Of is dat telkens 1 race vliegend, andere race uit stilstand?

Ja is meestal zo bij de lotus cup weekends. De laatste race mag het kapot, de koppeling en de cardans. Geen fan van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/10/2020 om 08:55, PJH zei:

Succes! gewoon sneller rijden dan de anderen en het komt goed

Blij dat ik kon helpen.

Knap gedaan man :)

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Waky said:

Inhaalrace ingezet, niet evident want de exiges pakken telkens 2-3 autolengtes op de rechte stukken ook al hang ik er vlak achter. Of die reglementair wel inorde waren qua vermogen betwijfel ik. Ik kon telkens aanpikken in remmen en bochtenwerk maar verloor alles na de bocht.

Is dat niet enorm enerverend dat je zelfs als je onder hun vleugel hangt, je ze ni kunt bijhouden en ze je dan in de bochten ophouden? Dat ziet er me dan zo uitzichtloos uit.

Knappe inhaalbeweging die je daar bovenhaalt in de laatste ronde 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rechtdoor gas geven kan iedereen. Misschien ligt 't feit dat hij ze in de bochten weer bijbeent (mee) aan 't manneke achter 't stuur.

Maar je zegt daar wel iets. Ik zou daar langs geen kanten mee overweg kunnen, 't zou me zo hard frustreren dat ik er woest van zou worden, denk ik. :D  Zéker als het iets is ingevolge reglementswijzigingen (in je nadeel, dus) of iets onder de regels door (dus foefelare). :oops:   

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lotuzzz zei:

Denk dat de Exiges (met hun SC) ook wel voordeel halen uit fris weer; is dat in warme races ook zo uitgesproken?

Die hebben altijd hun eigen fris weer bij, in de motorruimte. Dus je zou ze net verdenken van temperatuur-onafhankelijker te zijn dan een atmo ketel, die geen eigen fris weer kan maken maar 't met de buitenlucht moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De commentator vond het ook een zeer cleane inhaalbeweging minuut 35 van de eerste run. Niks overshooting , gewoon uitremmen en proper de bocht in.

Dat en het verheugende feit dat er met Verheist zelfs een Belg op het podium stond!

In de tweede run kon die Hongaar een tijd flink aandringen - desnoods met overremmen - maar om een of andere reden moest hij na een tijd afhaken. Banden die rap af waren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Wutputt zei:

Is dat niet enorm enerverend dat je zelfs als je onder hun vleugel hangt, je ze ni kunt bijhouden en ze je dan in de bochten ophouden? Dat ziet er me dan zo uitzichtloos uit.

Knappe inhaalbeweging die je daar bovenhaalt in de laatste ronde 👍

Merci en ja dat is verschrikkelijk frustrerend. Je moet ook weten dat diezelfde Palma mij in Nürburgring ook voorbijstak op power in de eerste ronden en ik telkens ongelooflijk veel tijd verlies achter hem waardoor P1 makkelijk kan uitlopen. De Hongaar rijdt volgens mij wel met reglementair vermogen, anders had ik echt geen kans.   

12 uren geleden, Lotuzzz zei:

Denk dat de Exiges (met hun SC) ook wel voordeel halen uit fris weer; is dat in warme races ook zo uitgesproken?

Warm weer is in het voordeel van de evora's inderdaad. Want als het warm is verliezen de Exiges meestal wat vermogen halfweg de koers. Dus dit weer was ideaal voor hen. 

11 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

In de tweede run kon die Hongaar een tijd flink aandringen - desnoods met overremmen - maar om een of andere reden moest hij na een tijd afhaken. Banden die rap af waren?

Hij heeft daar ook een close momentje gehad bij het uitkomen van de Villeneuve, ik denk dat hij daar besefte dat het er niet meer zou inzitten en hij beter 2de kan finishen dan helemaal niet. Sowieso met die semi's altijd problemen met oververhitte banden na 20 minuten als je echt vol pusht

11 uren geleden, gTa zei:

Die hebben altijd hun eigen fris weer bij, in de motorruimte. Dus je zou ze net verdenken van temperatuur-onafhankelijker te zijn dan een atmo ketel, die geen eigen fris weer kan maken maar 't met de buitenlucht moet doen?

Frisse lucht comprimeert makkelijker dan warme lucht dus je verliest vermogen.  Weet ook niet exact hoeveel en de technische kant erachter, maar vorig jaar op een warm Spa was dat vrij merkbaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Waky zei:

Laatste race weekend van het jaar was er vooral één met weinig echte rij-tijd...

Ik heb genoten van beide races eigenlijk!
Race 1 hoorde ik je al virtueel vloeken :) Daar viel me vooral de vermogensbeperking tov de exiges op, vooral na de Jochen Rindt. 
En wat een heerlijk inhaalmanoeuver in de kleine chicane!

Race 2 vooral goed gelachen met de commentator "for the German en z'n Belgian podium".

Dikke proficiat man!

Oh ja, wat is die Vizin een showbeest in z'n opwarming... Jij daarentegen cool gewoon links bijremmen al rechtdoor rijdend zoals het ook lukt 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx Benoit.  En zoals gezegd die Zweedse Exiges, die had ik graag eens op de vermogensbank gezien. Denk dat de organisatie door corona wat de kop in het zand stak en blij was toch 14 auto's op de grid te krijgen. 

Vizin is een showman inderdaad. Best een agressieve piloot op circuit. Zo zijn er een paar in de Lotus Cup heb ik al gemerkt, eens die hun helm opzetten, transformeren die ofzo :supercool:

Die commentator doet mij denken aan een aflevering van Little Britain :lol: zeer vermakelijk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, gTa zei:

Die hebben altijd hun eigen fris weer bij, in de motorruimte. Dus je zou ze net verdenken van temperatuur-onafhankelijker te zijn dan een atmo ketel, die geen eigen fris weer kan maken maar 't met de buitenlucht moet doen?

Je bedoelt intercooler. Maar die werken blijkbaar enkel fatsoenlijk als er een roofscoop voorzien is, quod non. @Jokke_vlohad toch ook altijd een pak heatsoak in zijn V6, of verwar ik met iemand anders.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De supercharged modellen hebben duidelijk last van warm weer met negatieve invloed op de output/prestaties uiteraard! Bij de CUP260 bv was het "verboden" om circuit te doen zonder het originele dak met roofscoop te gebruiken. Zonder dak of met een softtop mocht dus niet. Dat zal dus met de 6-cylinder modellen identiek zijn.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, gTa zei:

Rechtdoor gas geven kan iedereen. Misschien ligt 't feit dat hij ze in de bochten weer bijbeent (mee) aan 't manneke achter 't stuur.

Maar je zegt daar wel iets. Ik zou daar langs geen kanten mee overweg kunnen, 't zou me zo hard frustreren dat ik er woest van zou worden, denk ik. :D  Zéker als het iets is ingevolge reglementswijzigingen (in je nadeel, dus) of iets onder de regels door (dus foefelare). :oops:   

Dit weekend was er die hoge camera op de kraan die dat toch nog duidelijker toont. Heb zo ook de GT4 race bekeken waar Verdonck met z'n Supra hetzelfde voorhad, en in de Belcar nog een haasje-over duel gezien tussen een proto en een Porsche waar dat heel uitgesproken was.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Waky zei:

Vizin is een showman inderdaad. Best een agressieve piloot op circuit. Zo zijn er een paar in de Lotus Cup heb ik al gemerkt, eens die hun helm opzetten, transformeren die ofzo :supercool:.

Het Senna probleem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben die Exiges geen watergekoelde intercoolers? Dus met radiator in de neus?

Mijn Exige heeft idd een functionele roofscoop, maar de nieuwe CUP 430 bvb geeft gewoon een watercircuit naar de neus van de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hitte probleem met de V6 komt door koffer. Daar geraakt niet genoeg warme lucht "uit". 

Redelijk wat vermogensverlies hierdoor ja. En uwen airco gaat al eens stuk. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid