Ga naar inhoud

2021 Lucid Air


Wutputt

Aanbevolen berichten

Irritante presentator en lelijke auto. Er zijn nog maar een paar filmpjes online, maar wat me opvalt is dat er weinig over rijgedrag wordt gesproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Ook te zien op Goodwood.

 

Met genoegen kan ik u meedelen dat Lucid Motors 23 tot en met 26 juni 2022 aanwezig zal zijn op het Goodwood Festival of Speed. Een van de meest prestigieuze auto-evenementen van het jaar.

De Lucid Air zal te zien zijn op het circuit met de beruchte heuvelklim en gereden worden door een opmerkelijke coureur, daarover later meer.

Hiernaast zal de Lucid Air tentoongesteld worden in de First Glance Paddock en op Electric Avenue.

Goodwood
 
Voor degenen die niet aanwezig zullen zijn op het evenement, zullen we updates geven via de sociale mediakanalen van het evenement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Move over Tesla Plaid … there’s a new king in town 😂 Dit slaat nergens meer op en al zeker niet voor een merk dat zijn “gewone” modellen al niet meer verkocht krijgt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die dingen zijn de ideale auto's voor niet-liefhebbers die aan de lichten dan toch es willen bewijzen dat ze de grootste (denken te) hebben.  Ik hou mijn hart vast als de eerste bocht aankomt en ze niet doorhebben hoe snel ze rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, berengun said:

Ik hou mijn hart vast als de eerste bocht aankomt en ze niet doorhebben hoe snel ze rijden

Die. statistieken zijn er al. Veel meer ongevallen met (krachtige) EV's omdat mensen het vermogen niet gewoon zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Broodroosters op wielen 🙂

Ik blijf er bij, hard gaan heeft geen betekenis als het gigantisch eenvoudig is. Als je 0-100 in minder dan 3 kunt doen met 1 handje relax op het stuur, dan heb je een saaie auto gekocht.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, PieterA zei:

Ik ben denk ik in de minderheid maar ik vind echt twee keer niets aan het design van de Lucid. Zo generisch als het maar zijn kan. 

Ik ben geneigd te volgen. Generisch amerikaans design. Doet me echt niks. Die Tesla is ook niet waw maar wel een ferm staaltje tijdloos design.

En dan heb je die Chiron 🥰🥰 Wat een spec

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, berengun zei:

die dingen zijn de ideale auto's voor niet-liefhebbers die aan de lichten dan toch es willen bewijzen dat ze de grootste (denken te) hebben.  Ik hou mijn hart vast als de eerste bocht aankomt en ze niet doorhebben hoe snel ze rijden

Ik denk persoonlijk dat die dingen zo snel zijn dat zelfs de gemiddelde forummer er een gevaar zou mee zijn. Ik bedoel: die dingen zijn zo krankzinnig snel dat als je dat al gebruikt je echt best zo weinig mogelijk volk rondom je hebt. Met zo een snelheden heb je in Belgie bijzonder weinig plaats.

Dat zijn volgens mij voor iedereen gewoon gevaarlijke dingen, laat staan voor average joe ..

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Rabbit zei:

Ik denk persoonlijk dat die dingen zo snel zijn dat zelfs de gemiddelde forummer er een gevaar zou mee zijn. Ik bedoel: die dingen zijn zo krankzinnig snel dat als je dat al gebruikt je echt best zo weinig mogelijk volk rondom je hebt. Met zo een snelheden heb je in Belgie bijzonder weinig plaats.

Dat zijn volgens mij voor iedereen gewoon gevaarlijke dingen, laat staan voor average joe ..

En die mening heb ik ook over speed pedelec, levensgevaarlijk voor de gelegenheidsfietser die dat nu zou kopen om elke dag woon-werk te doen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Rabbit zei:

Ik denk persoonlijk dat die dingen zo snel zijn dat zelfs de gemiddelde forummer er een gevaar zou mee zijn. Ik bedoel: die dingen zijn zo krankzinnig snel dat als je dat al gebruikt je echt best zo weinig mogelijk volk rondom je hebt. Met zo een snelheden heb je in Belgie bijzonder weinig plaats.

Dat zijn volgens mij voor iedereen gewoon gevaarlijke dingen, laat staan voor average joe ..

Da’s hier precies Flair-forum de laatste tijd 😅

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet omdat ik een tesla heb, maar tis soms mooi om te lezen hoe meningen veranderen.  Vroeger was het allemaal 0.100 dat de klok sloeg.  "De mijne is zo snel" " de mijne doet het 0.2sec sneller " 

En nu met al die elektrische raketten..... "dat boeit niet, wacht tot er bocht komt. " " 10sec is snel genoeg"

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, tuscani zei:

Niet omdat ik een tesla heb, maar tis soms mooi om te lezen hoe meningen veranderen.  Vroeger was het allemaal 0.100 dat de klok sloeg.  "De mijne is zo snel" " de mijne doet het 0.2sec sneller " 

En nu met al die elektrische raketten..... "dat boeit niet, wacht tot er bocht komt. " " 10sec is snel genoeg"

 

 

Tot 200?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Rabbit zei:

Ik denk persoonlijk dat die dingen zo snel zijn dat zelfs de gemiddelde forummer er een gevaar zou mee zijn. Ik bedoel: die dingen zijn zo krankzinnig snel dat als je dat al gebruikt je echt best zo weinig mogelijk volk rondom je hebt. Met zo een snelheden heb je in Belgie bijzonder weinig plaats.

Dat zijn volgens mij voor iedereen gewoon gevaarlijke dingen, laat staan voor average joe ..

Uiteindelijk niet zoveel sneller dan een doorsnee superbike van rond de 14.000euro ofte 1/10 van de prijs. 

Die dingen zijn al sinds jaar en dag voor iedereen te koop. Voor 5k heb je zelf als een occasie met relatief gelijkaardige prestaties. Iedere keer de grens verlegt wordt krijg je zo commentaar en vijf jaar later is de norm weer verlegt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Lucid Air gezien in Goodwood, maar je mocht er niet gaan inzitten, wat ik wel flauw vond. Persoonlijk vind ik het alleszins geen mooie auto. 
 

Ik kan mij vinden in wat @Rabbit zegt dat de power van EV’s ‘insane’ is, en dat je er zeker in ons klein, druk en gecontroleerd landje er weinig kan mee doen, en dat het idd gevaarlijk kan zijn voor weinig ervaren chauffeurs. Langs de andere kant is het wel zo dat, hoewel zo’n EV zo snel is, het niet uitnodigt om snel te rijden. Het blijven stille, comfortabele, en ja, ook emotieloze machines. 
Mijn mening blijft dus hetzelfde… een EV voor de saaie dagelijkse kilometers, en een ICE voor de plezierritten. Ik heb zelf een paar weken geleden met een 296 GTB gereden, en qua sensatie komt zo’n Lucid of Tesla zelfs niet in de buurt.

Nog wat foto’s die ik in Goodwood heb genomen.

 

F170589A-3DA7-464A-A437-10B6C6FDC221.jpeg

08E220BF-9501-4F7C-8F00-322F042CE42F.jpeg

638ABB52-9D62-46BA-BB79-4CECF56A8504.jpeg

D03A93B2-549E-46EE-90C5-F35EA4D9FA1D.jpeg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tjeu zei:

Uiteindelijk niet zoveel sneller dan een doorsnee superbike van rond de 14.000euro ofte 1/10 van de prijs. 

Die dingen zijn al sinds jaar en dag voor iedereen te koop. Voor 5k heb je zelf als een occasie met relatief gelijkaardige prestaties. Iedere keer de grens verlegt wordt krijg je zo commentaar en vijf jaar later is de norm weer verlegt .

De moeiteloosheid van zo’n plaid valt toch echt niet te vergelijken met een superbike ? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid