Jump to content
Niko80

Oldtimer verbod true or hoax...

Recommended Posts

dragonfly    7,990
dragonfly

Dubbele topic

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Similar Content

• ICM
      By ICM
      Ik speel een vraag door van een vriend. Hij ging met zijn wagen naar de keuring, maar werd afgekeurd omdat het chassisnummer niet is ingeslagen.
      Volgende mail werd verstuurd naar homologatie.voertuigen@mow.vlaanderen.be.
      Iemand die hier al wat kan over zeggen?
      Geachte 
      Een oldtimer Triumph Spitfire MK2 bouwjaar 1964 kreeg de melding code 3 op het keuringsbewijs.
      Oorzaak hiervan is het ontbreken van het chassisnummer.
       Het chassisnummer staat vermeld op het kentekenplaatje (zie bijlage), maar blijkbaar moet er een chassisnummer ingeslagen worden.
       Het BFOV liet me weten dat een attest voor het inslaan van het chassisnummer voor deze oldtimer niet nodig is. Onderstaande twee redenen worden aangehaald:
      -      Behalen van het het oldtimerstatuut tot op een bepaalde datum (20 mei 2018);
      -      eerste inschrijving voor 1968.
       Men verwijst hiervoor naar onderstaande link:
      https://www.bfov-fbva.be/nl/wetgeving-121/procedures/inslaan-van-het-chassisnummer
      Bevestigt MOW, Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid, Cel Homologatie en Technische Keuring, bovenstaande wetgeving? En kunnen we aldus het chassisnummer laten inslaan door een garagist die daar aantoonbare ervaring mee heeft, zonder attest?
       Als bijlage vindt u een paar documenten om aan te tonen dat er geen sprake is van fraude.
      -      Keuringsbewijs afgeleverd in het jaar 1977 (vermelding chassisnummer)
      -      Aanvraag tot herinschrijving als oldtimer zelfde eigenaar in het jaar 2011 met vermelding chassisnummer.
      -      Kentekenbewijs
       Met vriendelijke groeten

Keuringsbewijs Triumph 1977.pdf
    • Nathan264
      By Nathan264
      Goeiedag

Ik heb een volvo 264gl die ik graag terug op de weg wil krijgen. Er zit een lpg instalatie in maar heeft ooit een backfire gehad en rijdt daardoor nu alleen op benzine.
      Weet iemand of het mogelijk is om hem terug op lpg te laten rijden na een backfire? De motor is nog steeds goed.

Mvg Nathan
    • The Swede
      By The Swede
      Met deze corona crisis, zie ik, als fan van (voornamelijk) youngtimers ook opportuniteit.
      Economische onzekerheid en vooral een crash van markten als Italie en Spanje (waar er nogal wat staan), zou tot (aanzienlijk) lagere prijzen moeten leiden, 
      Deze crisis treft ook de kleinere zelfstandige. En dat is toch vaak de man die normaal wat extra cash heeft om zich de luxe van een oldtimer of plezierwagen te kunnen veroorloven. 
      Ikzelf ga in de volgende 6 maand de markt toch in 't oog houden om te kijken of ik 1 of enkele koopjes kan vinden.
      Wat is jullie mening? Gaan de prijzen serieus naar beneden gaan? Of gaan de verkopers gewoon op hun autos blijven zitten ?
      En denk je zelf ook wat extra te proberen vinden? Of ga je zelf ook van aankopen afzien?
    • The Swede
      By The Swede
      @Jules_W maakte in een ander topic een opmerking die me aanzette deze "poll" hier te zetten. 
      Hij zei dat de oldtimers tegenwoordig overpriced waren. Puur logisch gezien, betekent dat dat er een reële prijs bestaat en dan een marktprijs op dit moment die hoger ligt. 
      Dat riep de vraag op "Wat is die marktprijs dan eigenlijk?" (en hoe erg zijn de oldtimers dus overpriced?).
      In werkelijkheid wordt de prijs van een oldtimer uiteraard bepaald door hoe gegeerd het model is op de markt. Gezien de markt niet gereguleerd is en er geen minimumprijzen zijn, kan het economisch dus niet dat de prijzen hoger liggen dan waar vraag en aanbod mekaar vinden.  
      Soit, overpriced bestaat dus misschien niet, maar ik hoor er hier regelmatig zeggen dat er te zotte prijzen worden gevraagd. Dus wil ik wil de economische theorie achterwege laten en vragen wat jijzelf vindt een redelijke prijs is voor een bepaalde oudere wagen. Met redelijke prijs, bedoel ik "aan deze prijs zou jij bereid zijn er 1 te kopen". (subjectieve oefening, enkel voor de lol). 
      Gezien "youngtimers" tegenwoordig redelijk hot zijn en dacht ik hieronder dit lijstje te zetten van redelijk klassieke modellen waarbij ik me afvraag wat jij denkt hun "eigenlijke waarde" is. (Punt is niet te bediscuteren wat de huidige prijs is voor een redelijke auto. Dat kunnen we allemaal online vinden)
      Als guideline: Neem een auto in redelijke staat, i.e. geen duidelijk weggeroest wrak of ene waar de motor/boite/... kapot is, of die 450000km heeft. Maar ook geen auto met 5000km waar de stickers van de fabriek nog ophangen.
      (Ik ben efkes gaan kijken wat tegenwoordig "gangbaar" is als vraagprijs (hieronder in italics) en zocht daarvoor als voorbeeld, via autoscout voor wagens met maximaal 200'000km, en tot maximum 1992 want oldtimer) 
      Audi Ur-Quattro:                     (45000-75000)
      BMW E30 M3:                          (40000-50000)
      BMW E34 M5:                          (19000-30000)
      Mercedes 190E 2.5-16 (manueel):          (18000-25000)
      Mercedes 500E:                      (25000-35000)
      Mercedes R129 (mainstream 300SL-24 of 500SL):      (10000-20000)
      Porsche 911 964 C2 Coupe (manueel):                     (45000-70000) 

Ben geinteresseerd om te zien wat dit geeft
    • XavierBE
      By XavierBE
      Ik kan wat hulp gebruik van de Porsche kenners / liefhebbers.
      Mijn vader verkoopt binnenkort zijn Porsche 911 Targa (small body) uit 1976. Ik wil er een eerlijke prijs voor betalen, maar heb geen idee van waarde.
      Deze zal in orde gezet worden en herspoten worden in "een" originele kleur uit 1976 voor deze verkocht wordt.
      Bijgevoegd een foto waarbij enkele stickers uit gephotoshopt zijn. Dus zal er ongeveer zo uit zien bij verkoop (buiten de kleur dan).

Rekening houdende met volgende zaken kan ik er moeilijk een prijs op plakken.
      - Km-stand van rond de 240.000 km.
      - De wagen heeft een 3.2L motor (origineel was een 2.7L dacht ik, maar de 3.2L is betrouwbaarder).
      - Heeft waarschijnlijk een recentere G50 versnellingsbak ipv de originele 915.
      - Zal het interieur krijgen van een Porsche 911 SC.
      - Niet originele lak.
      - Komt met goeie soft top en hard top.
      - Originele Fuchs wielen.
      - Motor is in orde, wagen rijdt goed.

Volgende zaken kunnen waarschijnlijk met klein budget terug origineel gebracht worden:
      - Spiegels zijn van een ouder Porsche 911 model en niet elektrisch verstelbaar.
      - Side skirts ontbreken.
      - Motorkap is van een recentere 964.
      - Sport stuurtje ipv origineel stuur

Hoeveel schatten jullie de wagen?

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

Terms & Conditions