Jump to content

Volkswagen ID.4


Audi S8
 Share

Recommended Posts

41 minuten geleden, Parsifal zei:

Seat? Ik dacht eerst dat een het Opel Grandland X was...

Idem, was ook 1e wat ik dacht als ik foto's zag. Is helemaal het design van de grandland.

Link to comment
Share on other sites

Op één of andere manier ook het gevoel dat dit qua design niets nieuws is, alsof het al jaren rondrijdt. Als die SUV en crossoverdingen beginnen echt hard op elkaar te lijken en qua interieur is VW het spoor wel echt compleet bijster de laatste tijd😫

Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, Parsifal zei:

Seat? Ik dacht eerst dat een het Opel Grandland X was...

VW dacht dit blijkbaar zelf ook :D

Volkswagen ID.4 doet alsof 'ie een Opel is - AutoWeek.nl

Edited by stradge
  • Funny 1
Link to comment
Share on other sites

Wat is me dat?
Qua design is zo'n Opel zelfs knapper, en dat interieur (tot nog toe één van dé sterke punten van een VW ten opzichte van de concurrentie) is huilen met de pet op.
De stuurkolom is precies van hetzelfde soort plastic gemaakt als de apparatuur in ziekenhuizen.

  • Funny 3
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, JanC said:

Wat is me dat?
Qua design is zo'n Opel zelfs knapper, en dat interieur (tot nog toe één van dé sterke punten van een VW ten opzichte van de concurrentie) is huilen met de pet op.
De stuurkolom is precies van hetzelfde soort plastic gemaakt als de apparatuur in ziekenhuizen.

Dat is nu iets dat ik niet begrijp. Van Tesla begrijp ik dat hun wagens zijn afgewerkt als een goedkope pedaalemmer uit den Action. Maar ook de electrische modellen van VW (ID) en Mercedes zijn een heel stuk slechter afgewerkt als hun normale modellen. Wat is er verkeerd aan deze wagen een warme aankleding te geven?

Link to comment
Share on other sites

Gewicht. Ze moeten/willen ergens de massa van de accu compenseren. En tegenwoordig is een eco-interieur hip (lees bijbetalen voor geen koeienvelleke voor op te zitten).

Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, Joske zei:

Gewicht. Ze moeten/willen ergens de massa van de accu compenseren. En tegenwoordig is een eco-interieur hip (lees bijbetalen voor geen koeienvelleke voor op te zitten).

Dat is dan wel een enorm flauw excuus van VW zeg 🤣 dat interieur ziet er echt vreselijk goedkoop uit.

Ter vergelijking: De Nissan Ariya, directe concurrent van deze ID.4, is even lang als de VW en weegt 200kg (!) minder. En de Nissan heeft wél een knap interieur:

 

53kyc5ibb5ae.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Het is raar maar ik kijk hard uit naar hoe die dingen gaan evolueren. Ze maken imo veel meer "sense" dan al die ev's die nu in 3-4 tellen naar 100 stuiven. Als dat goegemeente zijn vervoer zou worden, hangen er elke dag een paar in de decor, denk ik.

Ik denk dat vooral ID3 en ID4 het autolandschap kunnen veranderen, toch zeker wat het conservatieve Europa betreft. Ik ga er zeker eens eentje testrijden, als de ID4 uit is. de ID3's staan blijkbaar al als testvoertuig bij de dealer.

Link to comment
Share on other sites

Op 25/9/2020 om 09:27, The Swede zei:

Tesla (...) afgewerkt als een goedkope pedaalemmer uit den Action

:lolz:  👌

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
    • Guest wooter
      By Guest wooter
      Eerste leveringen voor eind 2017, met als minimum range 350km en een 0-100 van sub 6 seconden voor het basispakket. Plaats voor 5 inzittenden, een horizontaal 15" touchscreen ipv de verticale 17" en een glazen dak van voor tot achter. Autopilot en alle hardware zit er ook op.
       

       

       

       

       
      Het aantal deposits was op het moment van launch (na een dag beschikbaar in Tesla Stores en een uur online) 115000 stuks, wat meer is dan dat er 3-reeksen op 1 jaar verkocht worden bij BMW.
       
      https://t.co/pjMl3cQSQ2
    • tuscani
      By tuscani
      Blijkbaar nog geen topic over?
      Hij is binnenkort te bezichtigen bij de dealers, want ze zijn in Belgie toe gekomen.
       
      https://www.kia.com/be/nl/modellen/ev6/ontdekken/?gclid=CjwKCAjwh5qLBhALEiwAioods6F8brMcYu02jO2hR4GquwzM3gp5kGx0S1-AlwmJSawb-GNZWmLfyRoCZHUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
      hij deelt zijn platform met de ioniq 5 van Hyundai, en heeft dus een wielbasis van 3m, wat groot is voor deze categorie.
      Je kan er je elektrische fiets mee opladen en er is een snellaadsysteem, om 100km te kunnen laden in amper 4.5minuten aan 800v.
      Batterij keuze is er van 58kwh tot 77kwh (170 tot 585pk), en prijzen vanaf 43K
      De achterkant is speciaal laat ons zeggen, maart binnenin en de voorkant is best oké.


       


       
    • tuscani
      By tuscani
      Uit nieuwsgierigheid, welke zou jullie voorkeur hebben. Prijzen zitten  dicht bij elkaar, daar ze alle drie rond de 75k zitten. 
      Alle 3, 100% elektrisch en wat hoger op hun poten. Gaan jullie voor een Duitse premium, of naar de Amerikaanse indringer. 
      De ix3 en de q4 zijn beide heel goed uitgerust met sportzetels en echt leder. Bij de Y heb je natuurlijk niet veel keuze, maar "voorlopig" wel het voordeel qua laadmogelijkheden.



    • Goesting
      By Goesting
      Er bestaat blijkbaar nog geen onderwerp waar dagdagelijkse problemen met laadpalen gebundeld worden.
      Vandaag is het weer zover met Allego: laadproces kan niet gestart worden. I.t.t. tot vorige ervaringen, gebruiken we ondertussen de Smoov app niet meer, maar wel een druppel van Shell Recharge.
      Geen probleem; ik rij een kilometer verder naar een andere paal van Allego. Daar stel ik echter hetzelfde vast. Met dat verschil dat deze snoodaard van een laadpaal het wel nodig vond om mijn kabel vast te zetten. Op dat moment ben je dus in de tang genomen. Je kabel wordt gegijzeld, want er is geen noodknop op de paal om deze alsnog los te maken.
      Even bellen naar het storingsnummer dus. Een kwartier wachtmuziek later, waarbij er trouwens nooit wordt meegedeeld hoeveel personen er nog voor jou in de wachtrij zitten, krijg ik een medewerker aan de lijn:
      Daar sta je dan met je mond vol tanden. Drie kwartier kwijt en de verdere planning van de dag is onzeker. Er bestaan dus nog slechtere situaties dan een lege batterij. Namelijk: lege batterij + kabel gegijzeld. Wat ook echt frustrerend is, is dat ze de status van hun netwerk niet accuraat bijhouden op hun website. Daar was er geen vuiltje aan de lucht.
      De tip om te gaan laden bij de concurrentie is ook nogal waardeloos, aangezien Allego - in deze streek althans - een monopolie heeft.
      De vorige storing was nog geen maand geleden: https://tweakers.net/nieuws/189762/honderden-ev-laadkabels-konden-vrijdag-2-komma-5-uur-niet-loskomen-van-palen-allego.html
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions