Ga naar inhoud

Volkswagen ID.4


Audi S8

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden, bud wijzer zei:

Ik doe nog 1 poging.

Een ID4 GTX kan vandaag aan 170kw laden, maar een ID4 pro of pro performance maar aan 125KW

Wat maakt precies dat de ene zoveel sneller kan laden dan de andere?

Is dit technisch een zeer groot verschil, of is het gewoon marketing wat hier speelt?

Kostprijs van de omvormer. Yes, technisch verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Polygoon zei:

Je lease loopt waarschijnlijk 4 jaar.
Op 4 jaar tijd kan er veel gebeuren: je verandert van job, je verhuist, ...

Dat betekent dat je niet alleen het resterende bedrag van je laadpaal moet betalen (of de kosten voor je WG dat ze je laadpaal terug gaan demonteren) maar op je nieuwe job/auto/huis, opnieuw een laadpaal moet kopen.

Bijkomend ben jij beheerder van je paal. Mijn schoonbroer kan niet optimaliseren met zijn zonnepanelen op zijn paal omdat hij niet de beheerder is. Voor elke prul moet hij de leasing maatschappij/werkgever inschakelen. En voor de installatie moet je hopen dat je een goeie installateur over de vloer krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tommie zei:

Ik beweer ook niet dat ze een verschillend verbruik hebben, ik geef enkel maar mee dat laadsnelheid positief of negatief beoordelen relatief tot 't verbruik moet bekeken worden.

Iemand met een bv. idd een Q8 e-tron moet niet lachen met de laadsnelheid van bv. een 208e. Je kan ze niet vergelijken, want de ene verbruikt het dubbel van de andere. 

En ook de laadcurve bekijken en niet de piek die hij aankan. Voor hetzelfde geld zit het verschil in die 170 en 125 enkel tussen 10 en 20%.

App van fastned geeft dat wel mooi weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, josenjef said:

En ook de laadcurve bekijken en niet de piek die hij aankan. Voor hetzelfde geld zit het verschil in die 170 en 125 enkel tussen 10 en 20%.

App van fastned geeft dat wel mooi weer.

Dit vooral idd! Wanneer haal je dat theoretisch maximum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, tuscani said:

25kWh is een q8 etron.  :D

Of een BMW i4 met een fiets op de trekhaak.

En dan nog ... de heenrit vorige zondag was 27kWh. 132 op CC van thuis naar Monschau.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid