Jump to content

Mazda MX-30


dragonfly
 Share

Recommended Posts

Ik heb kort met een Mazda MX-30 kunnen rijden. Zowel de buitenkant als binnenkant oogt als een normale auto wat leuk is. Het spartaans interieur van bepaalde andere merken spreekt me niet aan. Een auto moet knopjes hebben 🙂 

https://nl.mazda.be/modellen/mazda-mx-30/

IMG_20201021_123316.jpg

IMG_20201021_122553.jpg

De auto was rijkelijk uitgerust met oa. een HUD

IMG_20201021_123140.jpg

Maar hoe rijdt dat nu hé. Wel ik moet zeggen beter dan verwacht. Onderstel en ophanging zijn vrij stug afgeveerd waardoor je bochten kan nemen zonder het gevoel te hebben om op een boot te zitten. Aangenaam verrast en deze wagen is ideaal als 2de wagen of als enige wagen voor gezinnen die niet veel kilometers doen.

IMG_20201021_123301.jpg

Er is geen push zoals andere elektrische wagens hebben maar het rijdt vlot genoeg en je bent nog steeds sneller weg dan met een 1.4 liter motor die veel wagens nu al hebben.

IMG_20201021_123430.jpg

Ik ben 1m82 en de zetel stond een 5cm te ver naar achter voor mezelf dus ruimte achterin is voldoende voor kinderen en jongeren.

IMG_20201021_123353.jpg

IMG_20201021_123328.jpg

Prijs begint aan 33.450 EURO en de wagen heeft "145pk". Testrit kan je aanvragen via Mazda De Roover --> https://de-roover.mazda.be/nl of @Mazdastruction

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Toen ik begin dit jaar met mijn schoonvader ging kijken voor een EV was dit de knapste in die klasse, in mijn ogen, maar met die range net te beperkt. De e-niro is de meest rationele keuze denk ik in die klasse. Hij heeft nu een e2008 en die bevestigt wel de bevinding dat een EV die als een normale auto aanvoelt fijn is.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, josenjef said:

Toen ik begin dit jaar met mijn schoonvader ging kijken voor een EV was dit de knapste in die klasse, in mijn ogen, maar met die range net te beperkt. De e-niro is de meest rationele keuze denk ik in die klasse. Hij heeft nu een e2008 en die bevestigt wel de bevinding dat een EV die als een normale auto aanvoelt fijn is.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Rijdt die mens meer dan 200km per dag?

 

Link to comment
Share on other sites

Rijdt die mens meer dan 200km per dag?

 

De maatstaf voor hem was op en af naar zee van thuis. Er is altijd een grens die je over moet als je als particulier dergelijk bedrag gaat uitgeven aan een EV [emoji6]

 

Ze reizen in principe met hun mobilhome, behalve naar zee, dus dat was de referentie. Sinds de bestelling is er in het dorp van het appartement een lader gekomen en ook aan het tankstation langs E40 kan je bijladen nu denk ik. Dus intussen kan je daar anders naar kijken, maar het is vooral een mentaal verhaal denk ik ... Hij zag het ook niet zitten om 40k te spenderen en dan mijn camionette te moeten komen lenen voor een weekendje aan zee [emoji16]

 

Hun vorige auto had trouwens na 8 jaar 50 000 kilometer [emoji16]

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, josenjef said:

De maatstaf voor hem was op en af naar zee van thuis. Er is altijd een grens die je over moet als je als particulier dergelijk bedrag gaat uitgeven aan een EV emoji6.png

 

Ze reizen in principe met hun mobilhome, behalve naar zee, dus dat was de referentie. Sinds de bestelling is er in het dorp van het appartement een lader gekomen en ook aan het tankstation langs E40 kan je bijladen nu denk ik. Dus intussen kan je daar anders naar kijken, maar het is vooral een mentaal verhaal denk ik ... Hij zag het ook niet zitten om 40k te spenderen en dan mijn camionette te moeten komen lenen voor een weekendje aan zee emoji16.png

 

Hun vorige auto had trouwens na 8 jaar 50 000 kilometer emoji16.png

opgeladen naar zee vertrekken, ginder tijdens de dag laten laden? 

Link to comment
Share on other sites

opgeladen naar zee vertrekken, ginder tijdens de dag laten laden? 
Op het moment van de bestelling was de dichtsbijzijnde laadpaal een dorp verder. Wij zitten op de Zeedijk op de zesde verdieping, dus laden aan het appartement is geen optie. Enkele rit is 150 kilometer van thuis en we passeren de Brusselse of Antwerpse ring, dus file kan voorkomen. Vandaar dat een realistische range in de buurt van de 300 kilometer een voorwaarde was.

Een paar maand voor de bestelling was een goeie vriend met zijn i3 ergens in de vlaanders nog in de problemen gekomen door een laadpaal die het niet deed. Dus dat zat ook echt wel in het achterhoofd.

Rationeel gezien kom je dan in deze klasse bij Kia/Hyundai uit, maar die missen wat aankleding. De e2008 in GT line uitvoering kwam qua appeal echt wel in de buurt van deze Mazda en die had dan net wel de range.
Link to comment
Share on other sites

44 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Coole, zeer coole auto. Passagierszetel staat er wel knullig bij, of is dat de enige manier voor jou om op de achterbank te geraken :D

Die stond al zo, vermoed omwille van het kinderzitje dus ben er niet aangekomen 🙂 

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, josenjef said:

Op het moment van de bestelling was de dichtsbijzijnde laadpaal een dorp verder. Wij zitten op de Zeedijk op de zesde verdieping, dus laden aan het appartement is geen optie. Enkele rit is 150 kilometer van thuis en we passeren de Brusselse of Antwerpse ring, dus file kan voorkomen. Vandaar dat een realistische range in de buurt van de 300 kilometer een voorwaarde was.

Een paar maand voor de bestelling was een goeie vriend met zijn i3 ergens in de vlaanders nog in de problemen gekomen door een laadpaal die het niet deed. Dus dat zat ook echt wel in het achterhoofd.

Rationeel gezien kom je dan in deze klasse bij Kia/Hyundai uit, maar die missen wat aankleding. De e2008 in GT line uitvoering kwam qua appeal echt wel in de buurt van deze Mazda en die had dan net wel de range.

Is begrijpelijk.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, dragonfly said:

Het spartaans interieur van bepaalde andere merken spreekt me niet aan. Een auto moet knopjes hebben 🙂 

blij dat niet iedereen het ganse dashboard reduceert tot schermpjes en touchscreens

Link to comment
Share on other sites

Is begrijpelijk.
Hier zit een Immo man die donuts draait op de dijk van het dorp waar wij zitten. Als hij iets heeft met frontaal zeezicht waar we een EV kunnen laden, kan ik mijn schoonvader misschien overtuigen [emoji16]
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, josenjef said:

Hier zit een Immo man die donuts draait op de dijk van het dorp waar wij zitten. Als hij iets heeft met frontaal zeezicht waar we een EV kunnen laden, kan ik mijn schoonvader misschien overtuigen emoji16.png

Dat wordt dan een dure MX-30.

Link to comment
Share on other sites

we zijn er ook es mee gaan rijden, en het beste compliment dat ik de auto kan maken is hij dat hij volledig aanvoelt als een doodgewone auto..  

Niks speciaals om te wennen, gewoon leuke (2de) auto.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hij kan me eigenlijk ook wel bekoren. Ziet er tenminste volwassen uit temidden ev’s.

En die range is denk ik voldoende voor velen, ze moeten het gewoon zelf nog willen inzien. Het is daardoor in combi met de prijs een zeer realistisch product.

Ik ben er wel gecharmeerd door. Het is maar dat de dealer in Waregem zo een mutten (zeer slechte ervaringen mee)   is, anders was ik hem al eens gaan testrijden.

Iemand die weet hoe snel de omvormer is om thuis 3 fase te laden ?

@dragonfly, wat was de beweegreden om deze te gaan testen ? 

Link to comment
Share on other sites

11 minuten geleden, Mazdastruction zei:

Laadt geen 3 fasen. 1 fase, begrensd tot 6,6 kW

Dat is in se wel een bottleneck. Anderzijds met dat batterijtje is dat best te doen dan. 

Link to comment
Share on other sites

Ik rijd er nu een 4-tal weken non stop mee. Als wagen om hier in Leuven en omstreken mee rond te crossen: zalig. 1x supercharger nodig gehad om 6 minuten bij te laden. 
Verder gaat hij hier gemiddeld 1à2 keer aan de lader. Op 3à4 uur is hij volgeladen aan 6,6 kW. 

Wagen doet ook gekke dingen met een mens. Ik had nooit eerder naast @Spillies gezeten tijden een rit zonder doodsangsten uit te staan. Zet duidelijk aan tot rustig rijden. ^_^

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

17 minuten geleden, ir_fuel zei:

Om in Leuven en omstreken rond te crossen heb je als deugdpronker een busabonnement en een elektrische fiets om aan 45km/u op de busstrook te rijden nodig, geen wagen.

mgv

Groen.

ff aangepast

  • Funny 1
Link to comment
Share on other sites

Op 31/10/2020 om 12:40, Rabbit zei:

@dragonfly, wat was de beweegreden om deze te gaan testen ? 

Ik ben nu officieel testrijder voor AM. Ik dacht eigenlijk wel dat het voor Aston Martin was en niet voor AutoMinded 😄 

Gewoon eens ergens gaan rijden hé als die in Waregem vervelend doet. Garages genoeg waar je een auto kan kopen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • Niko80
      By Niko80
      Vorige Zaterdag bij @Mazdastruction Mazda De Roover een testrit gaan doen met een ND184, de offerte is ook gemaakt, maar...
      De kleur, ik geraak er niet uit. Iets wat ik nooit zou gedacht hebben maar Wit draagt precies mijn voorkeur, het parelmoer wel. Verder is Machine Grey een optie
      of Jet Black zoals onze CX-5.
      De verlaging die Mazda in de catalogus heeft staan en de BBS'en staan ook op de offerte, dus de foto's kloppen wel op de bodykit na.
      Ceramic White

      Machine Grey

      Jet Black

    • JanC
      By JanC
      Suboptimaal wegdek, gewone banden, nog niet op vol vermogen, zonder launch control, en zie hoe dat wegknalt van een Taycan Turbo S die sneller uit de startblokken is...  
    • tuscani
      By tuscani
      Ik wil dat!  Elektrisch en lv, 2keer safe.


      Direct een batterij voor thuis 😂
    • Tiep
      By Tiep
      Men maakte een EV-versie van de GLB (7-zitter) en de productpagina staat al live in DE.
      Enkele impressies (niets speciaals):





      Artikeltje: https://www.caranddriver.com/news/a36151518/2022-mercedes-benz-eqb-revealed/
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions