Ga naar inhoud

Volvo XC90 T8


Botje

Aanbevolen berichten

Hallo!

Heel eindje geleden dat ik nog op fora aanwezig ben geweest, maar heb een vraagje:

Ik ben al een eindje op zoek naar een andere wagen waar we met 6 personen (2 volwassenen, 4 kinderen van 2 tem 8j) in kunnen.

Er zijn al enkele wagens de revue gepasseerd, maar telkens konden ze me weinig boeien (Ford Smax, Ford Galaxy, Ford Tourneo Custom, Renault (?), BMW 2 grand tourer, Mercedes Vito, Mercedes V klasse, Kia Sorento) tot ik onlangs met een Volvo XC90 T8 heb test gereden.

Ik moet zeggen dat ik vrij positief stond tov gans die wagen en ie er op bijna alle vlakken met kop en schouder bovenuit stak.

Er gaat natuurlijk heel wat negatiefs de ronde over de XC90 en dan zeker over de T8, waardoor mij enthousiasme toch wel wat getemperd wordt. Om die reden had ik toch nog graag eens jullie mening gehoord.

Ik heb deze vraag vorige week al eens gesteld op autoforum.be, maar heb daar weinig post mogen ontvangen. Ik hoop da het niet onrespectvol overkomt dat ik dit hier nog eens vraag.

Het betreft heel specifiek een wagen van begin 2016 met iets meer dan 130 000km. Ze vragen er 44k voor en geven 3 jaar garantie op alles behalve slijtonderdelen. Op de batterij geven ze garantie van 50% (hoe wordt dit eigenlijk bepaald?) tot 200 000km onbeperkt in de tijd.

Graag jullie mening.

De wagen wordt btw ingeschreven in een bedrijf.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel rijd je zelf per jaar? Wat voor ritten doe je meestal?

Waar ik het meeste schrik van zou hebben is die batterijcapaciteit na de garantie.

Batterijcapaciteit is ook te laag denk ik om nog als echte hybride te gelden voor VAA. wat dus zou betekenen dat die berekend wordt op een CO2 van een gelijkaardige benzinevariant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou graag van nut zijn maar heb nauwelijks ervaring met het model en die motorisatie.

Even @WoKe roepen, die heeft daar wel ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken twee mensen die er 1 rijden en beiden zijn erg tevreden met de wagen. Ze zeggen wel dat je niet moet denken dat je erg veel kms electrisch kan rijden, maar ik hoor ook van eigenaars van de BMW 530e of de Mercedes GLE500e dat het na 30-35 km al gedaan met zingen is. 

Vraag is hoeveel koffer er nog overschiet eens je er 6 man in zitten hebt 😕 

X7 of GLS geen optie? Zijn wel duurder, maar een jonge tweedehands komt wel in de buurt van een nieuwe XC90 T8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er één gehad, was 1 van de eerste.
2 jaar en 25d km gehad/gereden
Positief; laag vaa, 7 zitplaatsen, mooi te speccen interieur

Negatief; is een paar keer teruggegaan naar de garage, meestal terugroep maar 1 keer wel brokken aan de boite(garantie)
Hoog benzine verbruik als je sportief rijdt
Puur elektrisch rijden is maar 10-12km irl
Vermogen benzine motor 320 pk enkel op de voorwielen
Beperkt trek vermogen

Ik zou deze versie nooit kopen als particulier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn overbuur heeft een XC60 T8, hij rijdt er zeer zuinig mee en geraakt tot 35 a 40 km op elektriciteit. Moet amper tanken want allemaal kortere ritten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, Monterey Jack said:

Hoeveel rijd je zelf per jaar? Wat voor ritten doe je meestal?

Waar ik het meeste schrik van zou hebben is die batterijcapaciteit na de garantie.

Batterijcapaciteit is ook te laag denk ik om nog als echte hybride te gelden voor VAA. wat dus zou betekenen dat die berekend wordt op een CO2 van een gelijkaardige benzinevariant.

Normaal minder dan 20k per jaar en meestal kortere ritten (<20km).

Ik ben een eenmanszaak, dus geen VAA. Het inbrengen van 100% kan voorlopig nog, ondanks de nieuwe manier van berekenen.

Het is met de nieuwe semi groene regering natuurlijk koffiedik kijken wat er nog gaat komen ...

Op een bepaald moment moet je natuurlijk een keuze maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, The Swede said:

Ik ken twee mensen die er 1 rijden en beiden zijn erg tevreden met de wagen. Ze zeggen wel dat je niet moet denken dat je erg veel kms electrisch kan rijden, maar ik hoor ook van eigenaars van de BMW 530e of de Mercedes GLE500e dat het na 30-35 km al gedaan met zingen is. 

Vraag is hoeveel koffer er nog overschiet eens je er 6 man in zitten hebt 😕 

X7 of GLS geen optie? Zijn wel duurder, maar een jonge tweedehands komt wel in de buurt van een nieuwe XC90 T8.

Prijs gewijs niet zo interessant. Ik koop ook geen nieuwe ;) .

Over de prijs: is 41k (wat kunnen afdingen) niet veel geld voor een wagen van 132000 km?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, delou zei:


Hoog benzine verbruik als je sportief rijdt
Puur elektrisch rijden is maar 10-12km irl
Vermogen benzine motor 320 pk enkel op de voorwielen
Beperkt trek vermogen

Ik zou deze versie nooit kopen als particulier.

Da's wel heel weinig range elektrisch. Toevallig zelf op een XC90 T8 gebotst als vervanger voor onze oude XC90, en zo wat filmpjes enz. opgezocht ivm de range. De meesten komen toch rond de 20-25km ver.

Dus de achterwielen worden enkel aangedreven door de elektromotoren? 😐

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd aandrijving zit apart.

 

en ivm het inschrijven, zou ik het zeker nog eens navragen, want volgens mij is de t8 een fake-hybrid. en krijgt die de taksen van zijn benzinemodel.  100% gaat nooit lukken, want de mijne is geen fake-hybrid en staat op 98% ofzo dacht ik. dus de volvo zal veel lager zitten.

verbruik zou ook hoog zijn als de batterij plat is.

 

voor de rest is het een mooie wagen natuurlijk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een zeer knappe wagen. De T8 vond ik in een XC60 maar een beetje "bwa". Gaf zeker geen 400pk gevoel.

De kwaliteit van volvo is wel wat minder imo, of ik heb gewoon dikke pech :lol:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er mee gereden in de V60 en ik vond het persoonlijk wel een aangenaam rijdend geheel. Boite schakelde vlot, performance was méér dan voldoende.

Maar goed, dat is geen XC90.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/23/2020 at 9:42 AM, Botje said:

Prijs gewijs niet zo interessant. Ik koop ook geen nieuwe ;) .

Over de prijs: is 41k (wat kunnen afdingen) niet veel geld voor een wagen van 132000 km?

Op zich is de XC90 zeker een mooie wagen. Alleen is die prijs toch wel erg stevig. 

Voor die prijs heb je dit: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=307820550

En daar kan je veel makkelijker met de ganse familie en bagage in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41K kan veel lijken idd maar je krijgt wel een goede garantieregeling. Misschien is het ook een garage dichtbij in BE?
Ikzelf heb indertijd mijn laatste 2 wagens ook met die km-stand gekocht en je moet gewoon rekening houden met een hogere onderhoudskost (ook owv type wagen - weet niet waarmee je nu rijdt).
Wanneer is laatste onderhoud gebeurd en wanneer zijn de slijtageonderdelen aan vervanging toe: banden, remschijven,....? Hopelijk neem je alles mee in de berekening. Veel parameters en veel onbekenden maar leuke zoektocht [emoji41]
Nu [mention]The Swede [/mention]zijn GLS is wel 6 cil benzine. Niet zo gunstig in België? Below een vb. Q7 die wat goedkoper is maar zal even ongunstig zijn waarschijnlijk, behalve een paar liter minder gulzig.

I found this offer at mobile.de:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=309046082&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

Audi Q7 3.0 TDI quattro LED 7-Sitze AHK
First Registration: 09/2016
Mileage: 107.800 km
Fuel Type: Diesel

Price: 36.980 €


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie meningen.

Ik heb dan toch eindelijk de stap genomen en hem gekocht.

Het is altijd een beetje een sprong in het ongewisse, maar hun manier van werken, de auto zelf, de garantie, ... hebben me dan toch overtuigd.

Ik post nog wel eens foto's :) !

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eenmanszaak...

 

@Rabbit: ben jij trouwens diezelfde Rabbit die vroeger met een Fiat naar het pih in kortrijk kwam?

aangepast door Botje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Botje zei:

Eenmanszaak...

 

@Rabbit: ben jij trouwens diezelfde Rabbit die vroeger met een Fiat naar het pih in kortrijk kwam?

Haha,

Ik herinner mij jouw nickname inderdaad van ergens.

Ja klopt MCT @ PIH.

Wat deed jij er weer ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Rabbit said:

Haha,

Ik herinner mij jouw nickname inderdaad van ergens.

Ja klopt MCT @ PIH.

Wat deed jij er weer ? 

Ing automatisatie.

We zijn enkele x gaan karten met gta en anderen vh forum in kortrijk en aalst dacht ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Botje zei:

Ing automatisatie.

We zijn enkele x gaan karten met gta en anderen vh forum in kortrijk en aalst dacht ik...

Ahja inderdaad. Zal van daar zijn dat ik je ken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Rabbit zei:

Heb je dat particulier gekocht? Want zakelijk loont dat toch totaal niet meer?

had ik ook al geschreven en het is te laat, maar voor pakweg 5k meer vond je er veel met 30000km minder op.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/10/2020 om 19:46, gTa zei:

Ik zou graag van nut zijn maar heb nauwelijks ervaring met het model en die motorisatie.

Even @WoKe roepen, die heeft daar wel ervaring mee.

@WoKe

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid