Ga naar inhoud

Volkswagen lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Ceke zei:

Ik had een ID4 Pro met de traagste (en dus zuinigste motor 174pk) in weer zoals dit <10°c haalde ik een 350km max. En dan moest ik al mijn best doen. 

Het is maar wat je mix van wegen is veronderstel ik. Bij mij beetje stad en lang autostrade. 

Ik heb vandaag zo'n 150 km afgelegd waarvan dik de helft snelweg waarbij cruise op 120. Temperatuur niet boven de 5 graden geweest. Gemiddeld verbruik 18,5 kwH. Puik zou ik zeggen.

Het enige echte minpuntje wat ik tot hiertoe heb ontdekt is de resolutie van de achteruitrijcamera. Ik ben zelfs even gaan checken of er geen beschermingsfolie meer over zat.  Fietsers die achterdoor reden leken echt wazig. 

Maar zo op een lange rit echt wel een zeer comfy cruiser verder. 

Die kleine tellerpartij achter het stuur vind ik qua looks nu ook niet top maar het geeft perfect weer wat nodig is. 

Wat wel vervelend is, is dat je bv je Waze of google maps niet in splitscreen kan zetten met een VW eigen app. Dat kon je bij de Mazda bv wel gewoon instellen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ondertussen 1800km op de teller en eigenlijk steeds meer tevreden van de auto.
Ik haal zelfs met veel (Belgische) snelwegkm's makkelijk 400km plus, dus ruim voldoendeµ
Gemiddeld verbruik lange termijn staat op 18 kWh.

Voor andere ID3/4/5 gebruikers. Sinds mijn laatste rit heb ik opeens het lange tijd verbruik op het displaytje achter mijn stuur, ipv het trip verbruik.
Al gezocht, maar ik krijg het niet terug gezet.

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/28/2024 at 10:01 AM, ex-Mooseman said:

de handtas (en andere tassen) moeten in de voetenruimte aan de passagierskant worden geplaatst, blijkbaar. 

Dat vliegt bij mij allemaal de koffer in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat vliegt bij mij allemaal de koffer in. 

ik heb geen handtas 😁 of man-bag.  Laptoptas gaat inderdaad de koffer in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ex-Mooseman said:

ik heb geen handtas 😁 of man-bag.  Laptoptas gaat inderdaad de koffer in.

Wat zijn dan die spullen die aan de passagierskant worden geplaatst in de voetenruimte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Wat zijn dan die spullen die aan de passagierskant worden geplaatst in de voetenruimte?

dat is mijn vrouw die dat doet.  

Ik zit niet altijd naast haar als ze met de auto rijdt, hé (liever niet, zelfs).

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, ex-Mooseman said:

dat is mijn vrouw die dat doet.  

Ik zit niet altijd naast haar als ze met de auto rijdt, hé (liever niet, zelfs).

Ah 't is dan nog als chauffeur? Ik dacht als passagier. Waarom moet dat daar liggen als chauffeur? Je moet daar toch niet in kunnen zijn tijdens het rijden?

Mijn vrouw wilde dat vroeger ook altijd aan haar benen zetten. Ik heb dat snel afgeleerd. Dat vliegt de koffer in, want je kent dat, die sjakoshen met metalen accessoires iedere keer "schraap" tussen de benen langs het handschoenenkastje neerzetten of eruit halen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ah 't is dan nog als chauffeur? Ik dacht als passagier. Waarom moet dat daar liggen als chauffeur? Je moet daar toch niet in kunnen zijn tijdens het rijden?

Mijn vrouw wilde dat vroeger ook altijd aan haar benen zetten. Ik heb dat snel afgeleerd. Dat vliegt de koffer in, want je kent dat, die sjakoshen met metalen accessoires iedere keer "schraap" tussen de benen langs het handschoenenkastje neerzetten of eruit halen ...

uhu ☹️.

En een 'Waarom'-vraag stellen aan mijn vrouw is niet altijd even verstandig 😁

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, bud wijzer zei:

Ondertussen 1800km op de teller en eigenlijk steeds meer tevreden van de auto.
Ik haal zelfs met veel (Belgische) snelwegkm's makkelijk 400km plus, dus ruim voldoendeµ
Gemiddeld verbruik lange termijn staat op 18 kWh.

Super dat je tevreden bent! Gelijkaardig verbruik hier met de Enyaq, 18,7 kWh over lange tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/3/2024 om 08:54, bud wijzer zei:

Ondertussen 1800km op de teller en eigenlijk steeds meer tevreden van de auto.
Ik haal zelfs met veel (Belgische) snelwegkm's makkelijk 400km plus, dus ruim voldoendeµ
Gemiddeld verbruik lange termijn staat op 18 kWh.

Voor andere ID3/4/5 gebruikers. Sinds mijn laatste rit heb ik opeens het lange tijd verbruik op het displaytje achter mijn stuur, ipv het trip verbruik.
Al gezocht, maar ik krijg het niet terug gezet.

Iemand een idee?

De OK knop rechterkant van t stuur.

 

Ik rij nu 4000km met een id3 pri. Gene reclame van VW voor elektrisch rijden. Sinds een update vorige maand in de garage weet de gps nie meer waar 'em is. Dat in combinatie met na de update van mijn telefoon-app plots terug alle 'hulpsystemen' aan gaf gekke dingen op de e313.
Plots gooide die alles dicht omdat ik volgens de gps in Hasselt centrum reed en maar 30 mocht. 🤔

 

Volgende week gaat hem terug naar VW voor dat probleem en t vervangen van beide flanken. Vorige week door ne vrachtwagen in de vangrail geduwd. 🫣 Was effe schrikken. Bleek dat de vrachtwagen moest uitwijken voor iemand die rechts geen voorrang verleende. T was volgens de chauffeur van de vrachtwagen, of allebei raken of van die fiat 500 ne fiat 200 maken.

 

Verbruik na 4000km zit op 20kWh/100km.

Haal de 300km met een volle batterij niet. Met deze probeer ik zelfs nie in Ulm Duitsland geraken.

aangepast door Joske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid