Ga naar inhoud

Volkswagen lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
On 11/10/2020 at 3:37 PM, Ceke said:

Vandaag mn nieuwe wagen gaan halen, niets speciaal, maar ben er wel content mee. 

 

20201110_153259.thumb.jpg.02a5ae53dfbdfbe013b67854cfdbf782.jpg

20201110_115129.thumb.jpg.772e1a2896359d013dae018182d811f3.jpg

Eerste 1500 km zitten erop. Zeer tevreden van. Doet wat het moet doen en gaat daarboven nog redelijk door de bocht voor zo'n loebas. Rijbereik van 1200km is ook wel zalig.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste 1500 km zitten erop. Zeer tevreden van. Doet wat het moet doen en gaat daarboven nog redelijk door de bocht voor zo'n loebas. Rijbereik van 1200km is ook wel zalig.
Zou bij mij ook de meest rationele keuze zijn binnenkort wanneer ik een nieuwe lease moet kiezen. Keuze gaat tussen 508, Passat en C-klasse. Maar het zal vooral van het aanbod van dat moment afhangen voor de C.

Ik heb 10 jaar geleden eentje gehad als lease en dat was eigenlijk een hele goede wagen. Paste ook beter bij mij dan een A4 bijvoorbeeld.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, josenjef said:

Zou bij mij ook de meest rationele keuze zijn binnenkort wanneer ik een nieuwe lease moet kiezen. Keuze gaat tussen 508, Passat en C-klasse. Maar het zal vooral van het aanbod van dat moment afhangen voor de C.

Ik heb 10 jaar geleden eentje gehad als lease en dat was eigenlijk een hele goede wagen. Paste ook beter bij mij dan een A4 bijvoorbeeld.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Heb gekeken voor een 508 maar die viel ruim buiten budget. Hoewel een vriend van mij dan weer een 508 kon bestellen, maar geen passat wegens passat te duur.. 

Ik zou zelf voor de 508 gaan denk ik, omdat ik geen gezin heb, anders direct de passat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gekeken voor een 508 maar die viel ruim buiten budget. Hoewel een vriend van mij dan weer een 508 kon bestellen, maar geen passat wegens passat te duur.. 
Ik zou zelf voor de 508 gaan denk ik, omdat ik geen gezin heb, anders direct de passat.
Ik kijk niet naar 508 omdat ik nu bijna 5 jaar 308 rij en mijn vrouw nog 3 jaar 5008, ik hou van wat afwisseling [emoji6]

Ik wil vooral terug automaat, C-klasse heeft een streepje voor omdat ik dat nog nooit gehad heb. Maar onze car policy is dat het de goedkoopste diesel in business is die je krijgt. Dus als je geluk hebt is dat een launch edition met automaat als de rest nog niet beschikbaar is ... maar een week later kan dat een manuele 160d zijn...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, josenjef said:

Ik kijk niet naar 508 omdat ik nu bijna 5 jaar 308 rij en mijn vrouw nog 3 jaar 5008, ik hou van wat afwisseling emoji6.png

Ik wil vooral terug automaat, C-klasse heeft een streepje voor omdat ik dat nog nooit gehad heb. Maar onze car policy is dat het de goedkoopste diesel in business is die je krijgt. Dus als je geluk hebt is dat een launch edition met automaat als de rest nog niet beschikbaar is ... maar een week later kan dat een manuele 160d zijn...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Ik rijd met een C180d automaat berline en ik moet zeggen dat dat geen straf is. Da's de laagste dieselversie met 122 pk. Manueel is hij naar't schijnt minder aangenaam. Automaat werkt veel weg dankzij de negen verhoudingen, en je hebt een sportstand die echt wel een verschil maakt met de comfortstand (waar ik doorgaans in rij - anders zou ik geen Merc genomen hebben natuurlijk :p).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Dit is techniek op bijzonder hoog niveau... Bijna 800 pk in een Golf, en naar 't schijnt rijdt dat ding nog altijd normaal, tenzij je op het gas gaat.
Dit in een Variant, de ultieme sleeper... :inlove: En dan mogen ze hun Golf 8 steken waar het licht niet schijnt, want deze was vetter, zowel binnen als buiten.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...
  • 7 maanden later...

H88-VW-Scirocco-Bimotor-610x320.jpg

 BiMotor Scirocco mk 2.  2 x 1.8 4cyl motoren, goed voor 360 pk, 4wd. Prototype voor de Groep B.

bi8003cg.jpg

SCIR1-610x403.jpg

Het 2e prototype.

bm12-610x303.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/7/2022 om 13:18, Soul zei:

H88-VW-Scirocco-Bimotor-610x320.jpg

 BiMotor Scirocco mk 2.  2 x 1.8 4cyl motoren, goed voor 360 pk, 4wd. Prototype voor de Groep B.

bi8003cg.jpg

SCIR1-610x403.jpg

Het 2e prototype.

bm12-610x303.jpg

Heeft dat ding dan een andere gear ratio vooraan vs achteraan? Want rpm is niet gelijk van de 2 motoren. Benieuwd wat daar de gedachte achter is.....
Mochten dat turbomotoren zijn zou 'k 't nog kunnen snappen: toen was daar een harde grens OFF/ON ... dus om een soort van "registerdrukvulling" te bekomen met die ancient turbo's had dat nog ergens logisch geweest (zeker als de ene motor dan een kleinere turbo heeft die iets vroeger/sneller opspoelt en de andere motor dan een knoert van een turbo heeft die later opspoelt maar dan echt in top end een oplawaai geeft qua vermogen).

@Bouncing Bullet mogelijks een idee?

Edit: wait, "00" is snelheid dan, dus mogelijks is 't gewoon een foto tijdens 't revven waarbij de 2 motoren niet identiek in toeren klimmen of terugzakken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid