Ga naar inhoud

2021 BMW i3 berline


BMWMB

Aanbevolen berichten

18 uren geleden, Balleke zei:


Ik heb het over een volwaardige (firma)wagen die bruikbaar is met een gezin, niet een veredelde winkelkar waar je 100km ver mee raakt emoji849.png

Voor veel mensen is een golf gewoon een volwaardige wagen voor t gezin. Niet iedereen kan +50000€ aan een auto spenderen. 🙄🙄

Jonges, hier op am babbelen ze over autobudgetten waar ik mij huis mee gebouwd heb. ☺️:fp:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, Joske said:

Voor veel mensen is een golf gewoon een volwaardige wagen voor t gezin. Niet iedereen kan +50000€ aan een auto spenderen. 🙄🙄

Jonges, hier op am babbelen ze over autobudgetten waar ik mij huis mee gebouwd heb. ☺️:fp:

Bij ons past het gezin met toebehoren niet in een Golf of BMW 1, behalve sporadisch voor korte ritten. Bij mij op 't werk is een BMW 3, Merc C, Audi A4, Passat,.. de standaard vanaf dat je 6 jaar van de schoolbanken bent. Ik heb gekozen voor een kleinere categorie en meer loon omdat mijn vrouw al een grote firmawagen heeft. En wat zijde met 2 grote firmawagens, als je met het gezin weg gaat neem je toch altijd maar één auto.

Weinig particulieren gaan inderdaad +50k aan een auto spenderen. Als je gaat kijken naar leasingprijzen, TCO, VAA.. dan doet de hoge aankoopprijs er minder toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn nog steeds mensen zonder firmawagen ook he.

Thuis hadden wij vroeger ne mazda 323 5d (als enige auto), en wat niet in den auto pastte ging gewoon niet mee. Daar stak ook de kinderwagen en toebehoren en incl 2 klein mannen op de achterbank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, BMWMB said:

Het is toch wat ik bedoel. Een goede ondernemer ziet deze politieke druk, en beseft dat er geen weg meer terug is... Ofwel verander je snel, en dat kan je zelfs markt winnen en een voorsprong creëren, ofwel wacht je af, en ga je markt verliezen, ofwel doe je niks, en ga je failliet.

Er is meer aan de hand dan 'we springen rap op de markt'. Er zijn ook nog de CO2-targets die een grote rol spelen en maar in etappes strenger worden. Daarom gooien de meeste spelers niet alles nu al op de markt - ze moeten vooral zorgen dat ze CO2-compliant zijn. Alle constructeurs zijn op dat vlak cynisch (ook Tesla dat CO2-rechten verkoopt aan FCA en enkel om die reden winstgevend is). 

Daarnaast is er natuurlijk ook de technische ontwikkeling: die vergt tijd en die kost geld. Ik vermoed dat constructeurs voorlopig nog altijd meer verdienen aan auto's zoals ze die al tientallen jaren produceren met ICE-motoren, dus waarom zou je dan pushen om zo veel mogelijk duur te produceren auto's te verkopen (elektrische) als je nog altijd goedkopere (te produceren) auto's kan verkopen met ICE-motoren met hogere winstmarges en daar veel meer ROI hebt. De elektrische gaan het later wel overnemen en zo kan je die investering ook wel terugwinnen. Het gaat over winstgevendheid. 

Natuurlijk maakt Tesla gebruik van het wachten van de rest om in het gat te duiken. Zij zijn ook de enige die snel moeten gaan. Als grote producenten hun offensief beginnen - met een breed productgamma - gaat Tesla overrompeld worden. Het is nu al bezig: Tesla verliest momenteel marktaandeel (en ook vooral y-o-y sales in absolute cijfers) tegenover de anderen in een extreem snel groeiende markt. Om toch het voorbeeld van 1 maand te gebruiken waar ik normaal geen fan van ben: Duitsland in oktober +365% BEV's, Tesla -12%. En akkoord, die cijfers gaan over alle segmenten heen, maar dat is ook een keuze van Tesla om enkel in het hogere segment aanwezig te zijn. Dat is tot nader order sowieso een kleiner deel van de markt, elektrisch of niet.

En om nu weer te insinueren dat de niet-Tesla's of niet-Lucids (nog niets op straat bij ons) of niet-Lynks (nog niets op straat bij ons) - de 'traditionele constructeurs' met andere woorden - gewoon staan te kijken, dan ben je toch ook gewoon onzin aan het verkopen. Wat betreft dat aanbod: Tesla heeft hoeveel modellen te koop in Europa momenteel? Drie, waarvan er twee amper verkopen (X is hier sowieso niet zo populair meer: de early adopters hebben er ondertussen al één, de S is al jarenlang op de markt en wordt gekannibaliseerd door de 3). Elke Duitse premiumconstructeur heeft ondertussen minstens 1 BEV. Zo veel verschil is dat dus niet qua aanbod.

De andere opmerking over dat autobouwers maar hun bestaande koetsen moeten gebruiken voor elektrische auto's. Ik snap dat niet goed. Als er een nieuwe BMW 3 met verbrandingsmotor uitkomt of een nieuwe BMW i3 die puur elektrisch is, wat is het verschil precies? Het zijn allebei nieuwe koetsen. Daar moet je sowieso aan wennen. Of het dan een ICE of elektro-auto is, dat maakt toch niets uit? Als mensen dan per se blauwe plastic op hun iX3 willen, mja, dat is omdat het virtue signalling is natuurlijk: laten zien dat ze elektrisch rijden. Een Tesla ziet er al onderscheiden uit van andere auto's omdat het een andere merk met een eigen designtaal is, maar wees eerlijk: voor velen is een Tesla ook virtue signalling. Natuurlijk dat merken zoals Mercedes en BMW dan een manier zoeken om hun bestaande of nieuwe (puur elektrische) modellen te onderscheiden van de rest van hun aanbod. 

Als de markt er niet naar vroeg, de constructeurs zouden het niet zo doen. Winstgevendheid is belangrijk. Wat ben je met marktaandeel als het louter om het marktaandeel te doen is. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, de i3. De ideale wagen voor de kleine zelfstandige die max aftrek wilt, niet voor de buurman wilt onderdoen dus puur op basis van badge koopt en die tevens graag uitpakt aan de schoolpoort met zijn bee-em-wee en -uiteraard- stoeft over hoe milieubewust hij wel niet is. Nu maar hopen dat de batterij ook nog voldoende opbergruimte overlaat voor zijn glutenvrije amandelbiscuits en zijn boek “wijsbegeerte”. Wat een lullenbak zeg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, ir_fuel zei:

Hij baseert zich voor die uitspraak dan nog op een gecamoufleerd prototype :lolz: 

“Wat uiterlijk betreft onderscheidt de i3 zich straks van de reguliere 3-serie met een reeks blauwe accenten”

dit staat anders wel letterlijk in de openingspost
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

De markt vraagt er ook enkel naar omdat de politiek er naar vraagt.

Uiteraard. Zelfde verhaal als bij diesel vroeger: waarom is dat zo populair geweest in Europa en zeker in BE/FR ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minutes ago, Marvin said:

Uiteraard. Zelfde verhaal als bij diesel vroeger: waarom is dat zo populair geweest in Europa en zeker in BE/FR ...

We hebben hier thuis ook nog zo een "1st gen" 99g CO2 diesel gehad inclusief overheidskorting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben hier thuis ook nog zo een "1st gen" 99g CO2 diesel gehad inclusief overheidskorting.
Mijn eerste auto was zo eentje, ook korting van de overheid gekregen. Dat was een 1.4TDI met mega lange vitessen.

Maar het kon altijd erger als eerste wagen dus geen klagen gehad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Marvin zei:

Er is meer aan de hand dan 'we springen rap op de markt'. Er zijn ook nog de CO2-targets die een grote rol spelen en maar in etappes strenger worden. Daarom gooien de meeste spelers niet alles nu al op de markt - ze moeten vooral zorgen dat ze CO2-compliant zijn. Alle constructeurs zijn op dat vlak cynisch (ook Tesla dat CO2-rechten verkoopt aan FCA en enkel om die reden winstgevend is). 

Daarnaast is er natuurlijk ook de technische ontwikkeling: die vergt tijd en die kost geld. Ik vermoed dat constructeurs voorlopig nog altijd meer verdienen aan auto's zoals ze die al tientallen jaren produceren met ICE-motoren, dus waarom zou je dan pushen om zo veel mogelijk duur te produceren auto's te verkopen (elektrische) als je nog altijd goedkopere (te produceren) auto's kan verkopen met ICE-motoren met hogere winstmarges en daar veel meer ROI hebt. De elektrische gaan het later wel overnemen en zo kan je die investering ook wel terugwinnen. Het gaat over winstgevendheid. 

Natuurlijk maakt Tesla gebruik van het wachten van de rest om in het gat te duiken. Zij zijn ook de enige die snel moeten gaan. Als grote producenten hun offensief beginnen - met een breed productgamma - gaat Tesla overrompeld worden. Het is nu al bezig: Tesla verliest momenteel marktaandeel (en ook vooral y-o-y sales in absolute cijfers) tegenover de anderen in een extreem snel groeiende markt. Om toch het voorbeeld van 1 maand te gebruiken waar ik normaal geen fan van ben: Duitsland in oktober +365% BEV's, Tesla -12%. En akkoord, die cijfers gaan over alle segmenten heen, maar dat is ook een keuze van Tesla om enkel in het hogere segment aanwezig te zijn. Dat is tot nader order sowieso een kleiner deel van de markt, elektrisch of niet.

En om nu weer te insinueren dat de niet-Tesla's of niet-Lucids (nog niets op straat bij ons) of niet-Lynks (nog niets op straat bij ons) - de 'traditionele constructeurs' met andere woorden - gewoon staan te kijken, dan ben je toch ook gewoon onzin aan het verkopen. Wat betreft dat aanbod: Tesla heeft hoeveel modellen te koop in Europa momenteel? Drie, waarvan er twee amper verkopen (X is hier sowieso niet zo populair meer: de early adopters hebben er ondertussen al één, de S is al jarenlang op de markt en wordt gekannibaliseerd door de 3). Elke Duitse premiumconstructeur heeft ondertussen minstens 1 BEV. Zo veel verschil is dat dus niet qua aanbod.

De andere opmerking over dat autobouwers maar hun bestaande koetsen moeten gebruiken voor elektrische auto's. Ik snap dat niet goed. Als er een nieuwe BMW 3 met verbrandingsmotor uitkomt of een nieuwe BMW i3 die puur elektrisch is, wat is het verschil precies? Het zijn allebei nieuwe koetsen. Daar moet je sowieso aan wennen. Of het dan een ICE of elektro-auto is, dat maakt toch niets uit? Als mensen dan per se blauwe plastic op hun iX3 willen, mja, dat is omdat het virtue signalling is natuurlijk: laten zien dat ze elektrisch rijden. Een Tesla ziet er al onderscheiden uit van andere auto's omdat het een andere merk met een eigen designtaal is, maar wees eerlijk: voor velen is een Tesla ook virtue signalling. Natuurlijk dat merken zoals Mercedes en BMW dan een manier zoeken om hun bestaande of nieuwe (puur elektrische) modellen te onderscheiden van de rest van hun aanbod. 

Als de markt er niet naar vroeg, de constructeurs zouden het niet zo doen. Winstgevendheid is belangrijk. Wat ben je met marktaandeel als het louter om het marktaandeel te doen is. 

Een mooie uitleg, net zoals de Duitse autofabrikanten denken, maar daar ben ik het niet 100% mee eens. Door het dieselschandaal hebben ze hun eigen markt en troeven om zeep geholpen, en zijn ze te laat beginnen beseffen dat de ommekeer naar EV's is ingezet. De merken die wel al EV's hebben, zien de verkoop hiervan toch waanzinnig stijgen, en zeker in de Premium klasse, of gaat de verkoop van Taycans slecht? Gelukkig krijgen ze met hun hybrides de CO-2-waarde nog net onder de meeste waarden door de overheid opgelegd om fiscaal nog mee te kunnen, maar dat gaat niet blijven duren. Ook worden de batterijen alsmaar beter, en komen er iedere dag snellere laadpunten bij. En Tesla, die hebben de pech dat ze nog kersvers zijn, en dat het idd te lang duurt vooraleer er een nieuwe S en X uitkomen. De Duitsers wisselen om de 6 à 7 jaar, en dan zou tesla ook moeten kunnen.

Nogmaals, ik ben blij dat ze eindelijk EV's maken van hun mooie bestaande modellen, zodat ik over goed een jaar misschien terug premium Duits kan rijden, hoewel ik toch de hoop heb dat Tesla nog tijdig met een nieuw model van hun Model S komt, want voor mij is de Tesla veel meer dan enkel maar een EV. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Marvin zei:

Uiteraard. Zelfde verhaal als bij diesel vroeger: waarom is dat zo populair geweest in Europa en zeker in BE/FR ...

Zuiniger dan een vergelijkbare benzine en goedkoper aan de pomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/6/2020 at 6:52 PM, BMWMB said:

Een mooie uitleg, net zoals de Duitse autofabrikanten denken, maar daar ben ik het niet 100% mee eens. Door het dieselschandaal hebben ze hun eigen markt en troeven om zeep geholpen, en zijn ze te laat beginnen beseffen dat de ommekeer naar EV's is ingezet. De merken die wel al EV's hebben, zien de verkoop hiervan toch waanzinnig stijgen, en zeker in de Premium klasse, of gaat de verkoop van Taycans slecht? Gelukkig krijgen ze met hun hybrides de CO-2-waarde nog net onder de meeste waarden door de overheid opgelegd om fiscaal nog mee te kunnen, maar dat gaat niet blijven duren. Ook worden de batterijen alsmaar beter, en komen er iedere dag snellere laadpunten bij. En Tesla, die hebben de pech dat ze nog kersvers zijn, en dat het idd te lang duurt vooraleer er een nieuwe S en X uitkomen. De Duitsers wisselen om de 6 à 7 jaar, en dan zou tesla ook moeten kunnen.

Nogmaals, ik ben blij dat ze eindelijk EV's maken van hun mooie bestaande modellen, zodat ik over goed een jaar misschien terug premium Duits kan rijden, hoewel ik toch de hoop heb dat Tesla nog tijdig met een nieuw model van hun Model S komt, want voor mij is de Tesla veel meer dan enkel maar een EV. 

Ik ben blij dat je het over die hybrides hebt: dat is inderdaad een uitstekende strategie van veel constructeurs, ook in lagere segmenten (zie bvb nieuwe Renault Mégane hybride, of zelfs Clio) om CO2 omlaag te krijgen in functie van compliance én om tegemoet te komen aan de (onterechte) vrees van consumenten dat ze langs de weg stil gaan staan als ze niet tijdig kunnen tanken.

Wat betreft nu/later. Dat verhaal is dubbel hé. Het is vandaag dat die auto's gesleten moeten worden. Akkoord, lange termijn is ook belangrijk, maar het is dus een en-en-verhaal. Als je vandaag kan voldoen aan de CO2-uitstootregelgeving en je hebt een plan om dat volgend jaar ook te doen wanneer ze strenger wordt, waarom zou je dan niet op de rem gaan staan en zorgen dat je op het juiste moment op de juiste manier aan de regels voldoet? 

Ik ben ervan overtuigd dat jij je premium Duitser elektrisch zal kunnen krijgen op het moment dat het voor die Duiters ook het beste uitkomt :) nu zijn het plug-inhybrides, omdat hen dat het beste uitkomt. En waarschijnlijk omdat de vraag naar puur elektrische luxeberlines niet gigantisch is: ze kunnen nog altijd aan de vraag voldoen met het huidige aanbod.

De leasingmarkt loopt daarin meestal voorop omdat budget minder een rol speelt dan bij particulieren en omdat er vaak meer voordelen aan zijn van een (op papier) zuinige auto te nemen (VAA). Ik denk niet dat veel mensen die NU een BMW 3 diesel kiezen zouden wachten om een puur elektrische te nemen bvb. Zo veel principes hebben de meeste mensen jammer genoeg niet :) (als je het vanuit een 'groen' perspectief bekijkt ten minste). Om maar te zeggen dat het aspect van 'wachten' niet iedereen gegeven is.

Ook als particulier: als je auto nu de geest geeft moet je al heel gemotiveerd zijn om een elektrische te nemen. De meeste consumenten zijn ofwel niet zo gemotiveerd of ook vooral niet zo geïnteresseerd - om bijvoorbeeld hun vooroordelen tegenover elektrisch weg te werken. En TCO op lange termijn, ik weet niet of er veel zijn die dat uitrekenen.

On 11/6/2020 at 6:55 PM, BMWMB said:

Zuiniger dan een vergelijkbare benzine en goedkoper aan de pomp.

Dat klopt ook. Ik heb tien jaar geleden mijn eerste auto gekocht op puur rationele argumenten. Dat was een Skoda Fabia 1.2 TDI: het was (zoals enkele anderen hierboven ook vermelden) een < 100 gram CO2-auto waardoor ik 15% belastingskorting kreeg én het idee dat ik met een milieuvriendelijke auto reed (marketinggewijs gemanipuleerd door overheid én autoconstructeur), de auto was fiscaal interessant door zijn lage vermogen en kleine cilinderinhoud (lage BIV en jaarlijkse taks), en ik ging ervan uit dat hij ook weinig zou verbruiken wegens zuiniger en minder zou kosten aan de pomp (op dat moment, want de dieselprijs was moeilijk in te schatten op lange termijn). 

Kortom: TCO-argumenten. Maar ik besef ook maar al te goed dat ik niet representatief ben voor de doorsnee autokoper. Dat hebben we gemeen denk ik ;)

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
  • 5 maanden later...

Nee, 4 Gran Coupé is 8cm langer dan de 3 Reeks. 

En dan kan je doortrekken naar het verleden ook, waarom 4 Reeks als er al 3 Reeks bestond? Waarom een A5 als een A4 ook bestaat? :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig dit weekend met maat in gesprek over hybride vs ev eens op de website van bmw gekeken naar die EV modellen... Dat is toch nog een pak te duur zeg en zeker als je dat met de rest gaat vergelijken...

I4 start aan 60k en een taycan aan 86K :fp:, het is een heel andere prijsklasse natuurlijk nog steeds, maar toch als referentie...

Als je dan even een 4 reeks tegenover een pana zet, dan kijken we naar 46k vs 98k... Lijkt mij dat die i4 op die manier toch minstens 45k te duur is gezien een taycan wel iets kleiner is dan een pana...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Naish zei:

Toevallig dit weekend met maat in gesprek over hybride vs ev eens op de website van bmw gekeken naar die EV modellen... Dat is toch nog een pak te duur zeg en zeker als je dat met de rest gaat vergelijken...

I4 start aan 60k en een taycan aan 86K :fp:, het is een heel andere prijsklasse natuurlijk nog steeds, maar toch als referentie...

Als je dan even een 4 reeks tegenover een pana zet, dan kijken we naar 46k vs 98k... Lijkt mij dat die i4 op die manier toch minstens 45k te duur is gezien een taycan wel iets kleiner is dan een pana...

Langs de andere kant zet je die naast hun concurrenten dan is een i4 netjes in de buurt van de top Model 3 en de Taycan netjes bij de Model S. Zou de prijszetting niet eerder op die manier lopen? Waarschijnlijk komen ze met hun i3 Berline in de buurt te zitten van een goedkope Model 3 en zoiets als een EV6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Naish zei:

Toevallig dit weekend met maat in gesprek over hybride vs ev eens op de website van bmw gekeken naar die EV modellen... Dat is toch nog een pak te duur zeg en zeker als je dat met de rest gaat vergelijken...

I4 start aan 60k en een taycan aan 86K :fp:, het is een heel andere prijsklasse natuurlijk nog steeds, maar toch als referentie...

Als je dan even een 4 reeks tegenover een pana zet, dan kijken we naar 46k vs 98k... Lijkt mij dat die i4 op die manier toch minstens 45k te duur is gezien een taycan wel iets kleiner is dan een pana...

:huh:

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Naish zei:

Toevallig dit weekend met maat in gesprek over hybride vs ev eens op de website van bmw gekeken naar die EV modellen... Dat is toch nog een pak te duur zeg en zeker als je dat met de rest gaat vergelijken...

I4 start aan 60k en een taycan aan 86K :fp:, het is een heel andere prijsklasse natuurlijk nog steeds, maar toch als referentie...

Als je dan even een 4 reeks tegenover een pana zet, dan kijken we naar 46k vs 98k... Lijkt mij dat die i4 op die manier toch minstens 45k te duur is gezien een taycan wel iets kleiner is dan een pana...

Iedereen een i4 voor 15K! :party:

  • Grappig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, vince522 said:

Iedereen een i4 voor 15K! :party:

En laten we even kijken wat er standaard op de i4 zit en wat je nog moet speccen op die Taycan om hetzelfde te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Naish zei:

Toevallig dit weekend met maat in gesprek over hybride vs ev eens op de website van bmw gekeken naar die EV modellen... Dat is toch nog een pak te duur zeg en zeker als je dat met de rest gaat vergelijken...

I4 start aan 60k en een taycan aan 86K :fp:, het is een heel andere prijsklasse natuurlijk nog steeds, maar toch als referentie...

Als je dan even een 4 reeks tegenover een pana zet, dan kijken we naar 46k vs 98k... Lijkt mij dat die i4 op die manier toch minstens 45k te duur is gezien een taycan wel iets kleiner is dan een pana...

Wat een onzinvergelijking. Met een i4 kan je 590km rijden, en met een Taycan? En steek die Taycan eens vol met alle mogelijke opties? Bij de de i4 ga je niet boven de 80k geraken.

't Is omdat hij te duur is dat we ondertussen een volledig uitverkochte productie 2022 hebben. :silly: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, josenjef zei:

Langs de andere kant zet je die naast hun concurrenten dan is een i4 netjes in de buurt van de top Model 3 en de Taycan netjes bij de Model S. Zou de prijszetting niet eerder op die manier lopen? Waarschijnlijk komen ze met hun i3 Berline in de buurt te zitten van een goedkope Model 3 en zoiets als een EV6.

Wat ik vooral ook wou aantonen is feit dat je met die prijsverhouding van vroeger tussen bepaalde modellen niet meer die lijn kan doortrekken in EV...

11 minuten geleden, vince522 zei:

Iedereen een i4 voor 15K! :party:

Foutjes dus... 15k te duur of met andere woorden rond de 45k

4 minuten geleden, Tommie zei:

Wat een onzinvergelijking. Met een i4 kan je 590km rijden, en met een Taycan? En steek die Taycan eens vol met alle mogelijke opties? Bij de de i4 ga je niet boven de 80k geraken.

't Is omdat hij te duur is dat we ondertussen een volledig uitverkochte productie 2022 hebben. :silly: 

590km... Is er een reset in de industrie dat de mensen bij EV nu weer geloven wat er in het boekje staat? Niet dat het opgegeven normverbruik minstens 25% afwijkt van de realiteit.

En je opties, ja daar heb je een punt, maar het als je gelijkaardig gaat uitrusten ga je ook geen 50k aan opties krijgen op die taycan hoor ;)  Nu ben je zelf appels en peren aan het vergelijken

Ik zeg niet dat hij te duur is, ik zeg alleen dat het verschil veel kleiner is geworden ;) En logischerwijze zeg ik dan liever dat de i4 eigenlijk goedkoper moet zijn en niet de taycan duurder :ninja: 

Uitverkocht kan ik goed geloven, denk dat het bij de Taycan niet veel beter is. Op dit moment zijn er ook niet echt veel alternatieven want elk merk is met EV precies 25 duurder dan het gelijkaardige ICE model...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid