Jump to content
Rabbit

2020 BMW iX EV

Recommended Posts

Rabbit    1,665
Rabbit

Onder het motto, it's alive !!! (I guess ... ) De BMW iX EV.

  • BMW’s new technological flagship in a Sports Activity Vehicle design.
  • 5th Generation of BMW’s eDrive technology producing 500 hp.
  • EPA estimated range of 300 miles.
  • New exterior and interior design architecture.
  • New BMW Charging Powered by EVgo service using 100% renewable energy.

BRON: https://g80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1774073

P90407462_highRes_the-first-ever-bmw-i.jpg?w=2543&h=1063&fit=clip&crop=edges

P90407453_highRes_the-first-ever-bmw-i.jpg?w=2543&h=1063&fit=clip&crop=edgesP90407443_highRes_the-first-ever-bmw-i.jpg?w=2543&h=1063&fit=clip&crop=edges

  • Funny 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,665
Rabbit

Ik vrees zelfs dat dat design voor onderstaande te ver is:

image.png.98795ee2a6567dfb792987f647c77bb2.png

Echt welk zinnig mens gaat zoiets kopen 🤨Het is archielelijk! Specs zijn wel vrij ok, maar daar gaan ze het niet mee redden (hoop ik)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
PJH    12,961
PJH

Prachtig. Hier zit al jaren op te wachten.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
William Blake    1,667
William Blake
1 uur geleden, davy zei:

Telkens als je denkt dat het niet erger kan...

Ook beetje mijn gevoel. Wtf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stradge    336
stradge

Nog wat foto's in andere kleuren :

Peugeot 3008 2009 pictures (3 of 25) | cars-data.com

Koopwijzer: occasion Peugeot 3008 (2009-2016)

Zo valt hij nog wel te pruimen!

Edited by stradge
  • Like 1
  • Funny 5
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jokke_vlo    11,012
Jokke_vlo

Kosten drukken met Chinese designers, expert level.

  • Like 1
  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotuzzz    10,471
Lotuzzz
10 minuten geleden, stradge zei:

Nog wat foto's in andere kleuren :

Peugeot 3008 2009 pictures (3 of 25) | cars-data.com

Koopwijzer: occasion Peugeot 3008 (2009-2016)

Zo valt hij nog wel te pruimen!

Lijkt meer op een i3 meets DS5!

Maar soit. Een i3 vind ik 10 jaar na dato ook wel cool intussen, en van deze zal de LCI met M-pack in generisch grijs dat ook wel zijn zeker 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,665
Rabbit
7 uren geleden, Phil zei:

De designers zijn niet alleen het Noorden kwijt, maar gewoon alle windrichtingen.

Ben blij dat je het als BMW sales ook durft toegeven.

Ik heb de automatische reflex van " in welke spec kan hij misschien nog te pruimen vallen " of de alomgekende " jaar maar met M pack ... " Maar ik zie het echt niet.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dat ding toch massa gelijkt op een DS7.

Officieel: DS 7 Crossback is waar we op wachten (2017) | Autofans

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Audi S8    760
Audi S8

Met het verschil dat de DS7 er best nog wel ok uit ziet in vergelijking met de iX.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Joske    299
Joske

In da zijprofiel, die kont? Echt hoeveel bult kunt ge daar nog bij hangen voor die op zijn achterste poten gaat staan. :fp:🤣

Share this post


Link to post
Share on other sites
William Blake    1,667
William Blake
10 uren geleden, Lotuzzz zei:

Lijkt meer op een i3 meets DS5!

Maar soit. Een i3 vind ik 10 jaar na dato ook wel cool intussen, en van deze zal de LCI met M-pack in generisch grijs dat ook wel zijn zeker 😛

i3 was zijn tijd vooruit, leuk karretje

Share this post


Link to post
Share on other sites
vince522    1,496
vince522

Ik vind de achterzijde nog wel meevallen tbh

P90407443_highRes_the-first-ever-bmw-i.jpg?w=2543&h=1063&fit=clip&crop=edges

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,570
BMWMB

Ik vind 'm best wel knap. 😊 

Waar ik benieuwd naar ben is naar de prestaties van dat ding, of 'm dus zo pittig is als mijn Tesla, of eerder wat slomer zoals de Audi E-tron, en wat de werkelijke actieradius zal zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phil    8,630
Phil
4 hours ago, Rabbit said:

Ben blij dat je het als BMW sales ook durft toegeven.

De nieren vind ik nog het minst erg... Voor de rest vind ik het gewoon een plompe bak waarbij de proporties absoluut niks sportief uitstralen, en gewoon weer de zoveelste SUV. De koplampen zijn precies uit de jaren ‘80/90, inspiratieloos. En buiten de nieren, misschien nog de achterlichten, de positie van het navigatiescherm, de iDrive-knop en de logo’s is er niks meer dat aan een BMW doet denken. Zeer jammer.

De i3 was/is apart, tof, vernieuwend, leuke proporties, love it or hate it, maar dat kan je imo niet toepassen op een auto van dit kaliber.

Ik dacht trouwens dat de pure i-modellen gingen verdwijnen en dat enkel bepaalde gewone modellen een i-variant zouden krijgen, maar blijkbaar dus niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Taycan Cross Turismo in vol ornaat
      Jan Lemkes De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd.
      Highlights
      Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte Nieuw: Taycan 4 Nederlandse prijzen al bekend Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.
      Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De  Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Ruimer en praktischer
      Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.
      Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.
      Taycan 4
      Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.
      De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met  één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.
      Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.
      De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Prijzen
      Porsche vertelt meteen wat de ruige, praktische Taycan in Nederland moet kosten. De Taycan Cross Turismo is er vanaf € 97.400 . Het betreft dan de Taycan 4. De 4S Cross Turismo kost € 116.000, de  Turbo Cross Turismo kost € 159.300 en de Turbo S Cross Turismo moet € 193.200 opbrengen. Zonder opties, uiteraard, dus reken maar dat de exemplaren die je in de praktijk gaat zien nog wat duurder zullen zijn. De splitter-achtige elementen op de gefotografeerde auto's zijn bijvoorbeeld onderdeel van een Off-road Designpakket en dakrails zijn evenmin standaard.
      Het prijsverschil tussen het reguliere model en de Cross Turismo varieert met deze prijzen van net geen € 10.000 tot €1.500. Het kleinste prijsverschil geldt daarbij voor de Turbo S en het grootste voor de instapper, maar dat is niet onlogisch. Ten opzichte van de eenvoudigste Taycan biedt de voordeligste Cross Turismo immers niet alleen een ruimere koets, maar ook luchtvering, vierwielaandrijving en een grotere accu. De Cross Turismo staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
      De fietsendrager op de persfoto’s is overigens speciaal voor deze auto ontwikkeld. Hij kan maximaal drie (elektrische) fietsen aan en de achterklep kan nog steeds open als de drager in gebruik is.
      Interieurfoto's zijn er bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet, maar worden zo snel mogelijk aangevuld als Porsche er op korte termijn mee op de proppen komt.
       
      autoweek.nl
    • Parsifal
      By Parsifal
      Test Aankoop heeft een filmpje gemaakt over elektrisch rijden. En dat maakt geen al te goede beurt.
      Los van het feit dat de testrijden duidelijk niet gewoon is om EV te rijden, is duidelijk dat de infrastructuur nog wel de wensen overlaat.
      Wat denken jullie. Bewuste framing? Of echt realiteit?
       
       
    • Parsifal
      By Parsifal
      Nieuwe all-electric Volvo
      Range: 420km, gebouwd in Gent.
      De eerste van een reeks die enkel en alleen elektrisch zal worden aangeboden.








    • Tiep
      By Tiep
      Hier bestond nog geen topique van, bij deze.
      De EQE zou in september 2021 worden voorgesteld aan het grote publiek. Zijn AMG broer, de EQE AMG, zou er in oktober 2021 al aankomen.
      Paar piccies van een testmule.
       



       
      Ben benieuwd. Heeft precies wat van de gelijkaardige plompe vormen van de EQS?
      (van dit model komt trouwens ook een SUV variant)
    • Polygoon
      By Polygoon
      Blijkbaar is VW aan de slag gegaan met een elektrische transporter: 

      “VW ID.Buzz testing seems to have started as a prototype has been spotted on the back of a trailer with "Elektrofahrzeug" plate. VW is using a modified Transporter platform that's shorter and wider than the standard van to cover up the ID.Buzz's form.”
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions