Ga naar inhoud

2020 BMW iX EV


Rabbit

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Allemaal goed en wel, maar dat je kan toch een slecht rijdende auto maken die er nog een beetje ok uit ziet aan de buitenkant? :D 

Vind ik dus ook, maar wat wij "ok ogen" vinden, is blijkbaar voldoende afwijkend dan dat waar een véél groter aantal klanten (in andere delen van de wereld) daar onder verstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, William Blake zei:

Hier gaan ze m.i. toch in de fout.

Speciale strategie. 

Vind ik ook fout. We leven in een nieuwe wereld, een nieuwe generatie aan het roer, en al wie zich niet aanpast kan oprotten. Maar zoals Tesla dat met een opgestoken middelvinger naar de autoindustrie doet, lijkt BMW het met een opgestoken middelvinger naar de consument te doen. Vinden ze mij nu een Boomer, en/of zijn de Boomers -die het merk mee groot gemaakt hebben- niet meer welkom? 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, thor zei:

Op het hautaine af zelfs.

Dit vooral ... Voor mij hebben ze echt meer of een beetje afgedaan.

Zo van " wij gaan jullie wel dicteren wat jullie gaan kopen ".

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Rabbit zei:

Dit vooral ... Voor mij hebben ze echt meer of een beetje afgedaan.

Zo van " wij gaan jullie wel dicteren wat jullie gaan kopen ".

heb je hier soms bij brilmerken ook. verplichte afname en si en la. precies of wij moeten content zijn dat we hun merk mogen verkopen.

ik redeneer eerder omgekeerd. zij moeten content zijn, dat wij het willen verkopen/kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, tuscani zei:

heb je hier soms bij brilmerken ook. verplichte afname en si en la. precies of wij moeten content zijn dat we hun merk mogen verkopen.

ik redeneer eerder omgekeerd. zij moeten content zijn, dat wij het willen verkopen/kopen.

In mijn sector is dat toch wat anders. Je wil ook een zekere bescherming van je regio, of "ondersteuning". Daar staat toch wat tegenover.

Wat voor mij belangrijk is, is vooral het "partner" zijn, en dat meen ik oprecht, dat is geen loze marketingzever. 

Bovendien als je "Scott" dealer wil zijn kan dat niet door alleen maar te verkopen wat jij wil en uit 30 merken voor elke fiets de beste koop selecteren. 

Er zijn een paar concepten he:

- De macht ligt bij het merk (cfr: Apple, Bose, ......)

- De macht ligt bij de handelaar (AS Adventure, Bol.com)

- Partnership.

 

Maar als detail handel of leverancier u de houding van punt 1 of punt 2 aanmeten als je niet die grootorde hebt, vind ik niet het beste concept. Toch niet in onze sector.

Daarom ben ik bv een (ondanks verplichtingen van hogerhand) tegenstander van inkoopgroeperingen. Dat is de grootst mogelijk oplichting. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Jokke_vlo zei:

In mijn sector is dat toch wat anders. Je wil ook een zekere bescherming van je regio, of "ondersteuning". Daar staat toch wat tegenover.

Wat voor mij belangrijk is, is vooral het "partner" zijn, en dat meen ik oprecht, dat is geen loze marketingzever. 

Bovendien als je "Scott" dealer wil zijn kan dat niet door alleen maar te verkopen wat jij wil en uit 30 merken voor elke fiets de beste koop selecteren. 

Er zijn een paar concepten he:

- De macht ligt bij het merk (cfr: Apple, Bose, ......)

- De macht ligt bij de handelaar (AS Adventure, Bol.com)

- Partnership.

 

Maar als detail handel of leverancier u de houding van punt 1 of punt 2 aanmeten als je niet die grootorde hebt, vind ik niet het beste concept. Toch niet in onze sector.

Daarom ben ik bv een (ondanks verplichtingen van hogerhand) tegenstander van inkoopgroeperingen. Dat is de grootst mogelijk oplichting. 

ik volg je zeker, en ga mee in het verhaal, als ze idd je een soort van regiobescherming geven. maar de volgende keer doodleuk zeggen dat ze net bij je collega geweest zijn, of ze zelf zien liggen zonder medeweten....vroeger kon je dat gemakkelijk verkrijgen, maar de meeste vertegenwoordigers werken tegenwoordig op commissie en die willen gewoon verkopen. zeker omdat ze bij wijze van spreken veranderen van merk zoals van onderbroek. vroeger had je een beetje een vertrouwensrelatie, maar dat mindert toch in onze sector ( je kan tegenwoordig r-b kopen in het kruidvat bv, of oakley personaliseren via hun rechtstreeks)

niet allemaal natuurlijk, en het  is idd niet de bedoeling dat je dan bij wijze van spreken maar 2 modellen afneemt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rabbit zei:

Ze gaan door een diep dal ze ... hoe laag kun je vallen.

image.png.c615cbc51c1b6d9e01cb846bfe8a472d.png

Denk nu wel dat er een vacature openstaat voor een paar Marketingboys.

Nee, bonus. Allemaal part of the plan zullen ze zeggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens iets zeggen: itt the 1 en the 4 is hier wel echt een duidelijke designkeuze gemaakt, en is 't een coherent geheel. Cfr. prefacelift Multipla die echt wel nog overeind blijft na 20+ jaar. Of i3 na bijna 10j.

Cfr. ook bepaalde avant-gardistische beeldende kunst of muziek die pas lang na hun release geapprecieerd werden. Just saying! 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Lotuzzz said:

Nee, bonus. Allemaal part of the plan zullen ze zeggen. 

Lijkt mij ook. Hoe BMW nu overal naar boven komt, er wordt over gesproken. 

'Slechte reclame is ook reclame' 

Hoe veel is er hier al gesproken over een marketingcampagne? Bij mijn weten nog niet veel, nu zijn ze erg agressief en wordt er over gesproken. Iedereen heeft die iX gezien. Ik vermoed dat ze een deel fans gaan verliezen, anderzijds bereiken ze wel een veel groter, nieuw publiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Lijkt mij ook. Hoe BMW nu overal naar boven komt, er wordt over gesproken. 

'Slechte reclame is ook reclame' 

Hoe veel is er hier al gesproken over een marketingcampagne? Bij mijn weten nog niet veel, nu zijn ze erg agressief en wordt er over gesproken. Iedereen heeft die iX gezien. Ik vermoed dat ze een deel fans gaan verliezen, anderzijds bereiken ze wel een veel groter, nieuw publiek.

Want langs hoeveel volk schat je dat zo'n Instagram reacties passeren voor ze daadwerkelijk gepubliceerd worden? Of @Parsifalweet misschien wel hoe dat gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Lotuzzz zei:

Want langs hoeveel volk schat je dat zo'n Instagram reacties passeren voor ze daadwerkelijk gepubliceerd worden? Of @Parsifalweet misschien wel hoe dat gaat?

zo'n campagne in zijn geheel passeert normaal gezien tot op het niveau van de CEO, of minstens de CMO

De invulling van de instagram/social campagne loopt normaal gezien slechts tot aan de marketing manager en niet verder. Dus kan goed zijn dat het "OK boomer" concept niet goedgekeurd was door de bovenste laag binnen de organisatie.

Daarom dat de meeste fuck-ups in communicatie op social media plaatsvinden. Wordt bij de klant intern slechts vluchtig bekeken door een junior die ook niet goed weet wat hij aan het doen is. Is nochtans het kanaal waar je het snelst uit de bocht kan gaan.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet wel zeggen dat ik vorige week een samenvatting van de campagne gemaakt hebt voor Polestar om duidelijk te maken dat TE bold ook niet goed is :D 

Zij spelen ook heel hard in op vernieuwing en breken met de conventies. Maar gelukkig nooit met zo'n neerbuigende toon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Parsifal zei:

zo'n campagne in zijn geheel passeert normaal gezien tot op het niveau van de CEO, of minstens de CMO

De invulling van de instagram/social campagne loopt normaal gezien slechts tot aan de marketing manager en niet verder. Dus kan goed zijn dat het "OK boomer" concept niet goedgekeurd was door de bovenste laag binnen de organisatie.

Daarom dat de meeste fuck-ups in communicatie op social media plaatsvinden. Wordt bij de klant intern slechts vluchtig bekeken door een junior die ook niet goed weet wat hij aan het doen is. Is nochtans het kanaal waar je het snelst uit de bocht kan gaan.

Zou de bovenste laag van het managment zich persoonlijk aangesproken voelen door boomer? :lol:

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lotuzzz zei:

Ik zal eens iets zeggen: itt the 1 en the 4 is hier wel echt een duidelijke designkeuze gemaakt, en is 't een coherent geheel. Cfr. prefacelift Multipla die echt wel nog overeind blijft na 20+ jaar. Of i3 na bijna 10j.

Cfr. ook bepaalde avant-gardistische beeldende kunst of muziek die pas lang na hun release geapprecieerd werden. Just saying! 

 

Agreed. Maar het is daarom nog niet mooi of in lijn met hun geliefde heritage.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gat. Ik denk dat ze vergeten zijn dat driving pleasure van een goed chassis komt, ipv van apple car play.

Maar goed, da's een product van de generatie van janetten die we aant kweken zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Parsifal said:

Zij spelen ook heel hard in op vernieuwing en breken met de conventies. Maar gelukkig nooit met zo'n neerbuigende toon.

Pak een Volvo

Zet daar een Polestar naast

Ik zie geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid