Ga naar inhoud

Porsche Cayenne Gen.2


The Swede

Aanbevolen berichten

Maat hier heeft zijn gedachten gezet op een Cayenne van het vorig model in GTS of Turbo. Binnen zijn budget heeft hij keuze te over van pre-facelift modellen (2012-2015) en zelfs enkele post-facelift modellen. Hij toonde me enkele voorbeelden. Leken me allemaal propere autos tussen de 90000 en de 140000km. 

Hij vroeg of ik hier iets van af wist. Nope, nada.

Gezien dit hier ondertussen een Porsche forum is geworden, heb ik beloofd de vraag (vragen/) hier even te stellen.

- Hoe zit het met de betrouwbaarheid van die modellen?

- Zijn er dingen waar je op een bepaalde kilometerstand moet voor opletten?

- Is het waard een Turbo te kopen ipv een GTS?

- Zelf zie ik bitter weinig verschil tussen de pre-facelift en de facelift (ik zie zelfs geen). Zijn er belangrijke verschillen? (Enige wat ik vond, is dat de GTS geen V8 meer was maar een V6 turbo).

Met dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yup. Ikzelf heb geen centen daarvoor, man. 

Maar leek me een interessante vraag. Het is een model waarover ik eigenlijk niks weet. 
Het enige wat ik reed en gerelateerd was, was de Touareg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je ook niet 100% helpen maar wel doorverwijzen naar dit koopadvies filmpje van autoblog:

en over de 958 ook

 

aangepast door Liquid Li0n
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, The Swede zei:

Het is die laatste die hij zoekt. De eerst begint nu ook wel wat ouder te worden. 

persoonlijk vind ik die facelifted 1ste generatie nog altijd wel de knapste maar wordt idd oud en ook vanbinnen gedateerd.

Ik zag toevallig onlangs ook een Cayenne van 2011 te koop in Brussel staan voor 25 000 euro geloofde ik. Ik denk dat er veel zijn die too good to be true zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, Liquid Li0n said:

persoonlijk vind ik die facelifted 1ste generatie nog altijd wel de knapste maar wordt idd oud en ook vanbinnen gedateerd.

Ik zag toevallig onlangs ook een Cayenne van 2011 te koop in Brussel staan voor 25 000 euro geloofde ik. Ik denk dat er veel zijn die too good to be true zijn

Dat hangt af van de kilometerstand en staat. Maar voor 25k vind je er blijkbaar heel wat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, The Swede zei:

Dat hangt af van de kilometerstand en staat. Maar voor 25k vind je er blijkbaar heel wat. 

ja klopt, ongelooflijk eigenlijk als je weet wat die hebben gekost nieuws.

heb even heel snel gekeken en een V8 met minder dan 150k km van 2011 in Belgie bij handelaar te koop voor 26800 (dus je zal kunnen afbieden tot 26k of zelfs minder)

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-cayenne-4-8-v8-s-tiptronic-s-a-benzine-grijs-f56d9471-2c26-4ff8-a18e-ffc30d1b25c7?cldtidx=2&cldtsrc=listPage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olivier is meer naar een GTS of Turbo aan het kijken. Maar de prijzen die hij me liet zien, zijn inderdaad erg redelijk. Dat gezegd zijnde, eem ML63 AMG van 2013-2014 gaat ook voor geen geld meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 17/11/2020 om 13:37, The Swede zei:

Olivier is meer naar een GTS of Turbo aan het kijken. Maar de prijzen die hij me liet zien, zijn inderdaad erg redelijk. Dat gezegd zijnde, eem ML63 AMG van 2013-2014 gaat ook voor geen geld meer. 

Probeer dat nog maar eens in te schrijven in België:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, d_s zei:

Probeer dat nog maar eens in te schrijven in België:lol:

valt toch mee als ge da LV maakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, d_s zei:

Wacht tot na 1 januari :ninja: en daar wordt niet van gesproken in de vraag naar de zoektocht.

Begin van 2021 zal dit nog niet het geval zijn dat dit wordt gewijzigd. Alle auto's voor de wetswijziging reeds in het verkeer zijn blijven zoals nu en zal dus enkel wijziging bij een nieuwe inschrijving van een voertuig zijn. Had een mail gestuurd naar het kabinet van Diependaele vorige week.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin van 2021 zal dit nog niet het geval zijn dat dit wordt gewijzigd. Alle auto's voor de wetswijziging reeds in het verkeer zijn blijven zoals nu en zal dus enkel wijziging bij een nieuwe inschrijving van een voertuig zijn. Had een mail gestuurd naar het kabinet van Diependaele vorige week.

Begin 2021... dus ze halen 1 jan niet precies.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Mich zei:


Begin 2021... dus ze halen 1 jan niet precies.

Nee, totaal niet maar was te verwachten, lees hier:

gaat dus wel degelijk om nieuwe inschrijvingen vanaf een bepaalde datum in de zin van: vanaf dat er een nieuwe plaat opkomt.

Dus ook herinschrijvingen van een bestaande lv.

Bestaande inschrijvingen behouden hun statuut.

- alleen pickups worden nu geviseerd. Alle andere lv worden nu niet aangepakt maar ze sluiten niet uit dat die later (lees: jaren) ook worden aangepakt

- minimum enkele maanden want moet allemaal nog besproken worden en onderhandeld worden met de gewesten.

Maar de eerste maanden dus zeker geen aanpassingen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Mich zei:

weet je zeker dat enkel pickups worden geviseerd nu?

 

Dat is hetgeen ik ook moeilijk kan geloven. Enkel pickups, dan wordt dat weer zo een uitzonderingsregel van: wat is een pickup. Ik denk ook dat ze alle LV's viseren. pickup en zonder achterbank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Jules_W zei:

Een zure appel voor particulieren/jonge gezinnen/zelfbouwers ed die tijdelijk berlingo rijden om te besparen

Het is ook zuur dat mijn SUV zwaar belast wordt, daarmee rijd ik toch maandelijks naar het containerpark.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, msxx zei:

Het is ook zuur dat mijn SUV zwaar belast wordt, daarmee rijd ik toch maandelijks naar het containerpark.

Natuurlijk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

binnenkort een dik jaar hebben we allemaal een postbus in Brussel en kunnen we rondtoeren zonder verkeersbelasting te betalen met onze max 15 fiscale pk auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn Aston in private lease in Brussel default_smile.png dat scheelt me toch een serieuze slok, zelfs met de interest van de lease. Biv is minder dan de helft, rij taks 1000 euro minder per jaar (en het feit dat de auto daardoor een BTW auto blijft) ......... en mocht het geen voordeel in the end zijn zou ik het nog doen, zuiver uit principe. Ik geeft het liever aan een leasemaatschappij dan onze godverdomste roverheid.

 

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid