Ga naar inhoud

Welke old-school familiebak - 1992 en ouder


Timo

Aanbevolen berichten

1 uur terug, ICM zei:

Wat was je vader's relatie met autojournalistiek? Semi-pro hobby?

Ja, zoiets. Toen was dat ook allemaal een gezellig boeltje ons-kent-ons, er was een PR-budget en dat stak men in een persautopool, soms wat reclame. De sector boomde, de economie boomde (of had dat sterk gedaan), het kon eigenlijk allemaal niet op.

Vaders, niet vader's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, gTa said:

Ja, zoiets. Toen was dat ook allemaal een gezellig boeltje ons-kent-ons, er was een PR-budget en dat stak men in een persautopool, soms wat reclame. De sector boomde, de economie boomde (of had dat sterk gedaan), het kon eigenlijk allemaal niet op.

Vaders, niet vader's?

Duidelijk.

Je noemt hem toch zo? 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minutes ago, gTa said:

N'importe, Lotuzzz zou het een anglicanismeke noemen. :D 

Ik had het eerder over het feit dat hij misschien zo heet, en je hem zo noemt.

Soit. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik door, maar dat maakt niet uit (n'importe) want dan blijft het toch "vaders", zoals het "Lucs" zou zijn mocht ik 'm bij z'n echte voornaam genoemd zou hebben? Of mep ik de golfbal hier terug met mijn heup :D? Edit: nink lik (link).

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gTa zei:

(link)

Pfjoe, nu ik dat zo doorlees... de basis wist ik, maar daar zitten best wat dingen in die ik niet (meer) wist. Eigenlijk helemaal niet zo makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, gTa said:

Pfjoe, nu ik dat zo doorlees... de basis wist ik, maar daar zitten best wat dingen in die ik niet (meer) wist. Eigenlijk helemaal niet zo makkelijk.

Dat is nu toch echt een regel die ze gewoon in de vuilnisbak zouden kunnen kieperen en zeggen: "bezit-s -> altijd apostrof".

Wat een puinhoop is me dat zeg :lol: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is nu toch echt een regel die ze gewoon in de vuilnisbak zouden kunnen kieperen en zeggen: "bezit-s -> altijd apostrof".

Wat een puinhoop is me dat zeg :lol: 

Agreed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gTa Zoals @ir_fuel schreef ligt er in Vlaanderen bijna geen fluisterasfalt (ZOAB). Dat is eerder iets wat ze in Nederland graag gebruiken op 90% van de snelwegen. De tweede foto in het eerste artikel hieronder toont mooi het verschil aan in afwatering ten opzichte van klassiek dicht asfalt (DAB). Fluisterasfalt moet juist méér gestrooid worden omdat het zout verdwijnt in de openingen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeer_Open_Asfalt

https://www.wegenwiki.nl/Zeer_open_asfaltbeton

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontopic: familiebak uit 1992, moest je dit vinden in een VR6 :) Ik mis die nog.

11221302_496896560465888_8474319489389097823_o.jpg

En als het iets meer moet zijn: 
Audi 100 S4 avant of berline (5cil 20v turbo)
Specificaties en eigenschappen motor Audi 100 Avant S4 2.2 (1991)  technische gegevens - AutoGids 

Of een Audi V8, die rijden best goed, techniek is wel apart:

Steve's Audi V8 D11 | Audi cars, Audi 200, Audi

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, Ice_Ken said:

Ontopic: familiebak uit 1992, moest je dit vinden in een VR6 :) Ik mis die nog.

11221302_496896560465888_8474319489389097823_o.jpg

En als het iets meer moet zijn: 
Audi 100 S4 avant of berline (5cil 20v turbo)
Specificaties en eigenschappen motor Audi 100 Avant S4 2.2 (1991)  technische gegevens - AutoGids 

Of een Audi V8, die rijden best goed, techniek is wel apart:

Steve's Audi V8 D11 | Audi cars, Audi 200, Audi

wat bedoel je met aparte techniek bij de V8? bedoel je de motor? zijn die eigenlijk goed en betrouwbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Mich said:

wat bedoel je met aparte techniek bij de V8? bedoel je de motor? zijn die eigenlijk goed en betrouwbaar?

UFO remmen en 2 gti 16V motoren tegen elkaar geplakt. Betrouwbaar zijn ze, maar het is niet makkelijk om bijvoorbeeld een radiator voor een vroeg 3,6 model te vinden. In 2019 een distributieriem gelegd op zo'n V8, er wouden er velen niet aan beginnen. Gelukkig heb ik wat documentatie gevonden en wat special tools kunnen lenen ergens.
 

55453584_2135802839820950_4150183510365175808_n.jpg?_nc_cat=111&ccb=2&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=u2TwPAySlYgAX_Ogjf-&_nc_ht=scontent.fbru2-1.fna&oh=0acc199bc2bcaa93eda9d7597be764e3&oe=5FF4B912

UFO remmen:
Technical Curiosities: Audi's UFO Brakes – Spannerhead

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Jules_W zei:

Zijn die vento’s ooit met een vr6 gemaakt? 

Zeer zeker, Golf, Vento, Passat. Alle drie hadden ze een VR6 tot mogelijkheid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de transporter t4 kon ook een vr6 krijgen dacht ik
Staat zo eentje te koop in BE, Sharan heeft trouwens ook bestaan. Ik dacht dat de politie die op een bepaald moment had. In die periode had je bijvoorbeeld ook de 406 in V6 bij de wegpolitie.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Mich said:


Die witte Vento van in de F&F films was bijvoorbeeld een vr6

ik moet je teleur stellen

Fast And Furious VW Jetta Price More Than Doubled In 3 Years

2.0L 8V ABA crossflow met natte NOS.

 

Ontopic: deze dan anders? Passat GT G60 syncro

Autotest 1991 Volkswagen Passat Variant 1.8i GT G60 Syncro -  http://www.driving-dutchman.com/autotest-1991-volkswagen-passa… | Vw  modelle, Oldtimer autos, Vw passat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/12/2020 om 10:02, The Swede zei:

TRD Turbo 2 was een tijd zelfs de snelste diesel ter wereld tot de W124 300D Turbo uitkwam.
Zalige tijden toen de autobladen nog van die papieren dingen waren en ze op hun voorpagina uitpakten met sensationele titels dat er nu een diesel bestond die meer dan 200km/u ging. :inlove: 

Ik ben een paar weken geleden de artikels nog tegengekomen in mijn collectie :) = tijdreizen.

Op 1/12/2020 om 15:41, ir_fuel zei:

Langs de andere kant moet je wel zeggen dat het aantal verkeersdoden op onze wegen sinds 1990 gezakt is van 1900 per jaar naar 600 vorig jaar, ondanks het feit dat het aantal gereden kilometers alleen maar is gestegen.

Ik heb daar toevallig vandaag nog zitten aan denken. Als ik begon met autorijden waren we bij wijze van spreken al bang voor de dag dat we zelf kinderen zouden hebben met de kans dat ze zich zouden verongelukken in het weekend. Bijna elk weekend had je weekenddoden. Bijna altijd jeugd. Dat is nu toch wel een pak verminderd. Ja, door de veiligheidssystemen. Maar ook door verhoogde alcoholgrenzen, bijhorende controles, Maar, niet te vergeten, de manier van uitgaan is ook immens veranderd. Nu rijden de jongeren niet meer naar drie danstempels op een avond. Met 5 in een auto (of meer), bewijzend dat je kan rijden. Jong zijn was zo snel mogelijk een auto hebben, goedkope parfum na de douche, de maten ophalen en de oren kapot maken in de auto en in de danstempel. Elk weekend. (niet bij mij, maar toch 75% van de jeugd toen).

Op 1/12/2020 om 15:56, The Swede zei:

Ja. Maar ik denk niet dat dat is omdat we minder snel rijden. De autos zijn een stuk veiliger, alcohol achter het stuur is een minder groot probleem,...

idd, dit dus

Op 1/12/2020 om 16:27, ir_fuel zei:

Welja, dat is dus het gevolg van die minder "vrijheid blijheid".

Die periode in de jaren 90 waar jij het over hebt heb ik nooit actief meegemaakt (ik ben mijn carriere niet begonnen als passagiers-testritter alvorens over te schakelen naar chauffeur-testritter van een hele vloot voituren 😛 , en mijn pa was/is een rustig chauffeur, en we zijn nooit met de auto op vakantie geweest), maar ik zie ook het verschil tussen wanneer ik met mijn eigen auto's ben beginnen rondrijden (2002) tov vandaag.

Je kan tegenwoordig Frankrijk niet meer doorkruisen zonder een flitsboete, laat staan dat je planché tot in het zuiden gaat rijden. Plus de toegenomen drukte en de mentaliteit rond (te) snel rijden.

Het verschil is enorm. Duizenden keren in de jaren '80 en '90 een bepaalde baan gereden of meegereden, Dan jaren niet meer, en nu een jaar geleden nog eens. Dan pas merk je dat over 30 km voorbijsteken zelfs niet meer mogelijk is. Drukker, verkeersremmers, snelheidsbeperkingen, enz.

Maar ... wel allemaal in een old-school familiebak gedaan toen, en zo zijn we weer on topic :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid