Ga naar inhoud

keuzestress of luxeprobleem


Liquid Li0n

Waar heb je last van?  

3 leden hebben gestemd

  1. 1. Waar heb je last van?

    • Keuzestress
      0
    • Luxeprobleem


Aanbevolen berichten

hallo,

Is nog eens tijd voor een topic. Omdat ik het spoor wat bijster ben (lees, niet weet wat ik wil) 😅

Ik heb nog steeds mijn oldtimer E34 en de M135i lichte vracht, deze is begin volgend jaar 3 jaar in de zaak en zou dus afgeschreven kunnen worden.

Omdat ik deze wil bijhouden zal ik deze volgend jaar privé moeten zetten want de mogelijkheid om een LV te rijden als particulier zal ergens volgend jaar of in 2022 afgeschaft worden. En deze blijft dan voor de plezier ritjes en circuit.

Ik sta al van kindsbeen zot van die Amerikaanse pickups, maar dan voornamelijk het huidige model van RAM 1500 (5e generatie vanaf 2019) vind ik binnen en buiten echt knap. Deze zijn best prijzig, 60 000 excl btw, maar in vergelijking met Europese of Aziatische auto's niet te kloppen qua uitrusting voor die prijs. Denk aan remote start, zetelventilatie, stuurverwarming, 360graden camera, pano dak, alles leder, alles elektrisch etc. Ik vergeet bewust nog de V8 sound en het LPG feit dat nog meer in zijn voordeel spreekt.

Maar die wagen is gigantisch, mag niet in parkings vanwege de LPG en ik heb er mee gereden en zo zacht dat je zeeziek wordt (of toch de bijrijder).

Dus was even aan het kijken op autoscout en mobile.de naar wat alternatieven in die prijsrange en met wat opties zoals zetelventilatie, pano dak etc. Liefst ook iets dat je LV kan zetten voor de 100% aftrekbaarheid en iets waar je geen zonde van maakt om er kilometers op te zetten. Corona verdwijnt wel weer maar met de auto in Europa op trot ipv een Ryanair vlucht zal wel terug frequenter worden.

Je komt dan natuurlijk de 6 cilinder BMWs tegen (3 en 5 serie, X3, X4) maar die zijn dan zo gelijkend qua look, feel, interieur en motorisatie met hetgeen ik al heb in de 1 serie. 
Je hebt natuurlijk ook een oudere generatie X5M of X6M met de V8 maar ook hier qua interieur en feel gelijk aan mijn 2015 1 serie.
Er is ook wel een GLC/GLE 63S maar ik ben eigenlijk niet zo een Mercedes man, maar niets houdt jullie tegen me te overtuigen. V8 sound is fenomenaal maar interieur niet zo mooi.
Ik vind het gek zo weinig Audi (en veel S versies zijn diesels...) en Porsche tegen te komen. Een Cayenne of Macan lijken me goede opties al zijn deze qua running cost vermoedelijk niet hetzelfde als een BMW 6 of 8 cilinder.

Er zijn natuurlijk nog meer merken en modellen. Ik hoor het hier wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, ik snap het, 't is een moeilijke.

Maar ik kies toch voor "keuzestress", het is méér van toepassing dan "luxeprobleem", vind ik.

Glad to help!

 

@dragonfly wil je misschien nog een poll toevoegen, twee opties: (1) keuzestress en (2) luxeprobleem.  Merci.

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelieve de poll uit te breiden met

- beide

- geen van beide

- keuzestress over luxeprobleem

en een vraagje, zetelventilatie, blaast dat of zuigt dat? In zo een besloten ruimte maakt dat een verschil.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Gelieve de poll uit te breiden met

- beide

- geen van beide

- keuzestress over luxeprobleem

en een vraagje, zetelventilatie, blaast dat of zuigt dat? In zo een besloten ruimte maakt dat een verschil.

 

het is maar om een kind (het topic in dit geval) ne naam te geven he...

zetelventilatie blaast. het is geen vrouw die meerijd e ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Liquid Li0n zei:

het is maar om een kind (het topic in dit geval) ne naam te geven he...

zetelventilatie blaast. het is geen vrouw die meerijd e ;) 

Spijtig. Dat koopt dan een Rolls in de hoop eindelijk vrij scheten te kunnen laten zonder de anderen te storen ( met antisound!) en het is nog erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Le Capri Mauve zei:

Spijtig. Dat koopt dan een Rolls in de hoop eindelijk vrij scheten te kunnen laten zonder de anderen te storen ( met antisound!) en het is nog erger.

dermee da wij een goedkope rolls kopen he, nen BMW dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, dane zei:

Koop die Dodge , binnen hier en 10 jaar zal je het niet meer kunnen .

goh ja, ook al gedacht ze maar denk na een jaar da is gehad te hebben gehad het nieuwe er af is en ge altijd zit te vloeken in brussel en antwerpen...en dan scheurt ge uw broek er serieus aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, DDke zei:

Koop dat tweedehands, dan is de kop eraf. 
zou het vandaag wel nimeer privé durven kopen. 

zoveel vindt ge die nog niet tweedehands, want zo ben ik begonnen met zoeken, of soms is het 5000 euro goedkoper dan ne nieuwe...

vandaag en volgend jaar kunt ge het nog zeker privé kopen, is maar pas als de wet eenmaal veranderd voor een particulier met een LV dat het voor de auto's nadien niet meer kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Liquid Li0n said:

 

vandaag en volgend jaar kunt ge het nog zeker privé kopen, is maar pas als de wet eenmaal veranderd voor een particulier met een LV dat het voor de auto's nadien niet meer kan.

Het risico bestaat wel dat jij dan de laatste bent die de desbetreffende auto als LV kan inschrijven. Probeer 'm dan maar eens te verkopen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Liquid Li0n zei:

vandaag en volgend jaar kunt ge het nog zeker privé kopen, is maar pas als de wet eenmaal veranderd voor een particulier met een LV dat het voor de auto's nadien niet meer kan.

Is er al zicht op wanneer de verandering eraan komt ? Ik ben nog aan het kijken om de Amarok in te ruilen voor een nieuwe(re) maar dat gaat op korte termijn (dit jaar) denk ik niet meer lukken (vinden, 9 op 10 invoeren, etc.) dus wat meer tijd zou prima zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, abtler zei:

Is er al zicht op wanneer de verandering eraan komt ? Ik ben nog aan het kijken om de Amarok in te ruilen voor een nieuwe(re) maar dat gaat op korte termijn (dit jaar) denk ik niet meer lukken (vinden, 9 op 10 invoeren, etc.) dus wat meer tijd zou prima zijn.

Ik zou er persoonlijk niet teveel tijd over laten gaan. Ergens 2021? 

Maar kun je niet beter wachten totdat het er is (prijzen zullen dan toch gaan zakken) en je hebt zelf een 2.0 dus die is fiscaal privé nog doenbaar denk ik dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het er is kan ik zelf geen V6 meer inschrijven en PROFITEREN dus ben ik nu aan het kijken ;)

De keuze voor de 2.0 was toen al ingegeven door het vermoeden dat het er ooit van ging komen (in NL is dat al tich jaar geleden gedaan) en ik dus niet met een of andere dikke US V8 wou zitten waarvan dan de rekening op de mat zou vallen.

We zullen wel zien. Als ik een mooie jonge V6 (zonder de hoofdprijs te betalen; houden goed hun waarde) kan vinden (en de mijne voor een redelijk bedrag kwijt kan) dan gaat het terug een pickup worden. Anders rijd ik deze gewoon verder (en zet er op termijn eventueel iets anders naast).

[kiest optie keuzestress .. of toch luxeprobleem in de pol 🤔]

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, DDke zei:

Het risico bestaat wel dat jij dan de laatste bent die de desbetreffende auto als LV kan inschrijven. Probeer 'm dan maar eens te verkopen..

ja klopt volledig, het omzetten naar een personenwagen of LV laten heeft dan geen verschil meer (behalve dat LV lichter is). Een geluk is wel dat het een 3 deurs is en je vanachter heel klein moet zijn om er in te passen. Achter mij zou er alvast niemand kunnen zitten. Het is praktischer nu met die grotere koffer dan wanneer er 1 iemand extra kan meerijden.

28 minuten geleden, Polygoon zei:

Zo'n Dodge, ik weet het niet. Er vormt daar meteen een soort wolven-tshirt persona met cowboyboots in m'n hoofd :D 

haha ja ik begrijp wat je bedoelt en het is idd wel erg "patser" of macho natuurlijk. Zoals een E klasse een taxi is, een oude BMW een turkenbak en een Audi TT een kapperswagen, spijtig dat zulke stereotype bestaan :( 

23 minuten geleden, abtler zei:

Is er al zicht op wanneer de verandering eraan komt ? Ik ben nog aan het kijken om de Amarok in te ruilen voor een nieuwe(re) maar dat gaat op korte termijn (dit jaar) denk ik niet meer lukken (vinden, 9 op 10 invoeren, etc.) dus wat meer tijd zou prima zijn.

Ik heb vorige week gemaild met de dienst van het kabinet Diependaele en daar zegde ze me geen exacte datum, maar dat dit nog niet voor direct zal zijn, als in de eerste helft van 2021 hoeven we nog niet te vrezen. Maar ik zou ook niet te lang meer wachten precies met die V6 Amarok als ik jou was, nu al eens wat rustig beginnen kijken, januari of februari tot koop overgaan. Al gaan zze ons natuurlijk wel op tijd inlichten of via de media, de eerste berichten hiervan kwamen in oktober, dus wie weet misschien oktober 2021 dat het dan zover is?? 

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, abtler zei:

Als het er is kan ik zelf geen V6 meer inschrijven en PROFITEREN dus ben ik nu aan het kijken ;)

De keuze voor de 2.0 was toen al ingegeven door het vermoeden dat het er ooit van ging komen (in NL is dat al tich jaar geleden gedaan) en ik dus niet met een of andere dikke US V8 wou zitten waarvan dan de rekening op de mat zou vallen.

We zullen wel zien. Als ik een mooie jonge V6 (zonder de hoofdprijs te betalen; houden goed hun waarde) kan vinden (en de mijne voor een redelijk bedrag kwijt kan) dan gaat het terug een pickup worden. Anders rijd ik deze gewoon verder (en zet er op termijn eventueel iets anders naast).

[kiest optie keuzestress .. of toch luxeprobleem in de pol 🤔]

 

Ik dacht dat je een BTW-nr had.  My mistake.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je een auto als een X5M of een Cayenne op LV zet, heb je geen luxeprobleem, maar gewoon een probleem. 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Wanneer je een auto als een X5M of een Cayenne op LV zet, heb je geen luxeprobleem, maar gewoon een probleem. 

Wa gade gij da zeggen, mateke!! Kijkt maar keer hier:

e04ca4a8840197a383ae71d9b68be76c.jpg

Dikkk schtijl, jongeh!

Of NOG meer schtijl:

e6a4a8d464cd9602096605a13ebc7132.jpg

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Wa gade gij da zeggen, mateke!! Kijkt maar keer hier:

e04ca4a8840197a383ae71d9b68be76c.jpg

Dikkk schtijl, jongeh!

Of NOG meer schtijl:

e6a4a8d464cd9602096605a13ebc7132.jpg

@gTa, ik moet u danken. Ik zit al twee dagen met constipatie en lees dit net terwijl ik op de pot zit. 
Het is er uitgevlogen aan Mach 2. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

@gTa, ik moet u danken. Ik zit al twee dagen met constipatie en lees dit net terwijl ik op de pot zit. 
Het is er uitgevlogen aan Mach 2. 

www.ratemypoo.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zo een bruin interieur kennen ze bij Porsche ook!

6 uren geleden, The Swede zei:

Wanneer je een auto als een X5M of een Cayenne op LV zet, heb je geen luxeprobleem, maar gewoon een probleem. 

het is wat onnozel om een zo een auto maar voor 40% in je zaak te zetten als het voor 100 ook kan. En who cares achterbank...ik ben toch maar alleen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid