Ga naar inhoud

2022 Mercedes C klasse (W206)


Luv4DLM

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Tiep zei:

19/01 = beschikbaarheid bij hoofdzetel + dealers voor testritten. Wanneer de eerste geleverd kunnen worden weet ik niet echt. Mogelijks kan @William Blake daar meer over kwijt?

Geen idee, maar ik denk tegen de zomer.

54 minuten geleden, ir_fuel zei:

25 kWh is best wel veel. Dan haal je 1/3e van de range van een Model 3. Dat gaat idd naar de 100km. Als je dat dan ook nog eens kan doen tot pakweg 120 km/h gaat je verbrandingsmotor echt niet veel meer moeten doen voor de gemiddelde verplaatsing.

met de GLE hybride kan je vlot 150-160 rijden puur elektrisch, dus dat komt wel goed.

die heeft 31.2 kwh batterij, en haal je +/- 80-85 km mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn, als ze dat echt zouden uitbrengen in 25kw zou je echt veel ev kunnen rijden. Dat zou wel epic zijn. Dat is wat ik het leukste vind bij een hybride.

Daarmee blazen ze de concurrentie toch gewoon weg :o Rear wheel steering ook al zo'n nieuwe feature voor die klasse. Als je dat vergelijkt met de stappen die BMW zette tov de F30 in technologie, tegenover deze: dat lijkt me toch wel andere koek.

Ik ben benieuwd ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al 25kW, amai! Nog een paar modellen verder, en dan zien ze in dat ze de verbrandingsmotor ook eruit kunnen laten... 🤭

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minutes ago, Rabbit said:

Damn, als ze dat echt zouden uitbrengen in 25kw zou je echt veel ev kunnen rijden. Dat zou wel epic zijn. Dat is wat ik het leukste vind bij een hybride.

Jup, en na 2 jaar, uit garantie, allemaal motorproblemen en kosten want hun blok heeft op de 2 jaar dat ze de auto hebben maar 15 keer 5 minuten gedraaid :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minutes ago, Rabbit said:

Daarmee blazen ze de concurrentie toch gewoon weg :o 

Is maar hoe je het bekijk he, tegen dat die rond rijdt is de G20 al bijna 3 jaar denk ik. Lijkt me logisch dat men op 3 jaar serieuze stappen zet met 'nieuwe technieken'. Blijft wel indrukwekkend, vraag mij af wat dat gaat wegen. De huidige C 300e weegt 100kg meer dan het BMW alternatief. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Rabbit zei:

Rear wheel steering ook al zo'n nieuwe feature voor die klasse.

'4 Control' bij Renault in die klasse in de Laguna, beschikbaar sinds 2009 :D 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mannekes ....

Het is echt ONGEHOORD dat een fabrikant een model uitbrengt en daar het modeljaar van het jaar erop op plakt.

Echt nog NOOIT gezien!

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf productie augustus/september spreekt men van modeljaar van het jaar erop. Meestal worden er dan ook aanpassingen gedaan aan de productie en modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, ir_fuel zei:

maar 15 keer 5 minuten gedraaid :lol: 

Met hoge belasting dan nog.

Vraag me toch echt af hoe goed dat hybrid gedoe is. Je roept er de motor bij die niet graag koud afgetrapt wordt wanneer je extra vermogen zoekt.

Het zou beter omgekeerd zijn

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, PJH said:

Met hoge belasting dan nog.

Vraag me toch echt af hoe goed dat hybrid gedoe is. Je roept er de motor bij die niet graag koud afgetrapt wordt wanneer je extra vermogen zoekt.

Het zou beter omgekeerd zijn

3 jaar nodig om het blok te roderen :D 

En of dat goed of slecht is maakt niet uit. Wie wil er nu in godsnaam een hybride die niet meer in garantie is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, PJH zei:

Met hoge belasting dan nog.

Vraag me toch echt af hoe goed dat hybrid gedoe is. Je roept er de motor bij die niet graag koud afgetrapt wordt wanneer je extra vermogen zoekt.

Het zou beter omgekeerd zijn

Ik  kameraard rijdt met een x5 40e. In de corona heel de tijd op elektriek gereden. En dan deze zomer eenmaal de benzinemotor moeten gebruiken: een witte wolk was zijn deel en het spel mocht getakeld worden.

Het verdict: Cyl1 en 3: nieuwe bougies en bobine geplaatst. Volgens monserez de eerste keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, BMWMB zei:

Al 25kW, amai! Nog een paar modellen verder, en dan zien ze in dat ze de verbrandingsmotor ook eruit kunnen laten... 🤭

Zonder laadstress en 1000 km zonder gezeik. Danke.

4 uren geleden, Rabbit zei:

Damn, als ze dat echt zouden uitbrengen in 25kw zou je echt veel ev kunnen rijden. Dat zou wel epic zijn. Dat is wat ik het leukste vind bij een hybride.

Daarmee blazen ze de concurrentie toch gewoon weg :o Rear wheel steering ook al zo'n nieuwe feature voor die klasse. Als je dat vergelijkt met de stappen die BMW zette tov de F30 in technologie, tegenover deze: dat lijkt me toch wel andere koek.

Ik ben benieuwd ! 

+ telematica van de S.

Maar belangrijker is hoe hij rijdt, want daar was nog wat werk aan. Met name de Avantgarde varianten.

Luchtvering en AMG-line is echter wel fantastisch.

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Jup, en na 2 jaar, uit garantie, allemaal motorproblemen en kosten want hun blok heeft op de 2 jaar dat ze de auto hebben maar 15 keer 5 minuten gedraaid :lol: 

Garantie is 3j / 200.000 km, batterij 6j.

3 uren geleden, msxx zei:

'4 Control' bij Renault in die klasse in de Laguna, beschikbaar sinds 2009 :D 

Klopt, maar de kalibratie en uitslag zal wel van een ander niveau zijn.

Vandaag met de nieuwe S gereden, en die achterasbesturing heb ik toch nog nergens gevoeld. Werkt enorm verfijnd.

Dat gezegd zijnde doet het een klein beetje afbreuk aan het ‘statige’ karakter van de S.
 

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Zo?

Mercedes-Benz C-Klasse (W206).

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Ja mannekes ....

Het is echt ONGEHOORD dat een fabrikant een model uitbrengt en daar het modeljaar van het jaar erop op plakt.

Echt nog NOOIT gezien!

In de VS lopen ze altijd een jaar voorop, maar dit wordt een 2021 gezien de productie dit jaar voor juni nog start.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Rabbit zei:

Volgens [de dealer] de eerste keer.

Say them all, every time. :D

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, William Blake zei:

Klopt, maar de kalibratie en uitslag zal wel van een ander niveau zijn.

Vandaag met de nieuwe S gereden, en die achterasbesturing heb ik toch nog nergens gevoeld. Werkt enorm verfijnd.

Dat gezegd zijnde doet het een klein beetje afbreuk aan het ‘statige’ karakter van de S.
 

 

'Zal wel van een ander niveau zijn'

Feit is, Mercedes komt er een decennium later mee. Het mag ook wel wat beter zijn :D 

Dit vond autofans ervan:

"Renault biedt op de Laguna een 4Control-systeem aan. Dat houdt in dat de achterwielen tegensturen of meesturen, al naargelang de snelheid. Bij snelheden tot 60 km/u gaan de achterwielen in tegenovergestelde richting van de voorwielen draaien om de bocht kleiner te maken. Ga je sneller dan 60 km/u dan sturen de achterwielen parallel mee met de voorwielen. Zo wordt het eenvoudiger om een bocht te nemen aan een hogere snelheid. Het nadeel van dit systeem kom je echter al snel tegen. Tegen het einde van de bocht sluit je aan bij een tragere voorligger die niet over het 4Controlsysteem beschikt. Het systeem vraagt wat gewenning van de bestuurder, zo sta je de eerste paar keren dat je achteruit in parkeert gegarandeerd schuin in de parking omdat je te weinig rekening hebt gehouden met de tegensturende achterwielen."

 

En Drivr heeft er een nog veel uitgebreider (en nog lovender) artikel over geschreven:

https://drivr.be/2008/10/12/rijtest-renault-laguna-gt-active-drive/

 

Dus ja... ik vind het straf dat je in eerste instantie het neerzet als een unicum en daarna neerzet als 'het zal wel een ander niveau zijn'

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was Honda niet nog veel vroeger, op de Prelude? Zal wel nog archaïscher geweest zijn (hoe aangedreven? elektrisch of helemaal mechanisch ... dunno).

Edit: 1988 lees ik, kan kloppen, ik herinner me dat ik een snotaap was toen pa zo'n ding mee kreeg voor een week, ik vond er eigenlijk niks aan wegens Japanse meuk en 4-cilinder en zo.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, msxx zei:

'Zal wel van een ander niveau zijn'

Feit is, Mercedes komt er een decennium later mee. Het mag ook wel wat beter zijn :D 

Dat hoop ik! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was Honda niet nog veel vroeger, op de Prelude? Zal wel nog archaïscher geweest zijn (hoe aangedreven? elektrisch of helemaal mechanisch ... dunno).
Edit: 1988 lees ik, kan kloppen, ik herinner me dat ik een snotaap was toen pa zo'n ding mee kreeg voor een week, ik vond er eigenlijk niks aan wegens Japanse meuk en 4-cilinder en zo.
Saab is daar ook mee bezig geweest dacht ik. Op de S is het wel extremer dan wat andere merken tot nu toe deden en het huidige systeem zou stabieler zijn bij hoge snelheden. Wat daarvan overblijft in de C is afwachten.

Maar wachten is het sowieso op deze C [emoji1] de vorige is toch al een tijd niet meer te bestellen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, gTa zei:

Was Honda niet nog veel vroeger, op de Prelude? Zal wel nog archaïscher geweest zijn (hoe aangedreven? elektrisch of helemaal mechanisch ... dunno).

Edit: 1988 lees ik, kan kloppen, ik herinner me dat ik een snotaap was toen pa zo'n ding mee kreeg voor een week, ik vond er eigenlijk niks aan wegens Japanse meuk en 4-cilinder en zo.

Japanse wagens zaten er vol mee begin jaren 90

300ZX, 3000GT, Prelude inderdaad. Denk zelfs een Galant!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Was Honda niet nog veel vroeger, op de Prelude? Zal wel nog archaïscher geweest zijn (hoe aangedreven? elektrisch of helemaal mechanisch ... dunno).

Edit: 1988 lees ik, kan kloppen, ik herinner me dat ik een snotaap was toen pa zo'n ding mee kreeg voor een week, ik vond er eigenlijk niks aan wegens Japanse meuk en 4-cilinder en zo.

Yes, de Prelude 4WS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid