Ga naar inhoud

Michael Fassbender: Road To Le Mans


ir_fuel

Aanbevolen berichten

  • 9 maanden later...

Medestudent van mij is daar ingenieur in seizoen 2. 

Best mooi dat ie daar geraakt is. Beetje jaloers, maar denk niet dat ik het zou willen doen, full time. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/17/2021 at 11:22 AM, Ceke said:

Medestudent van mij is daar ingenieur in seizoen 2. 

Best mooi dat ie daar geraakt is. Beetje jaloers, maar denk niet dat ik het zou willen doen, full time. 

Geen werkzekerheid + geen leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Geen werkzekerheid + geen leven.

Maar als jonge engineer lijkt me dat wel leuk om te doen in't begin van je carrière. Ik zou niet twijfelen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even tussen tags

Spoiler

Hier zie je weer dat hij race ervaring mist.

Duikt in een gat die er geen is en rijdt dan tegen een auto die sowieso achteruit gaat bollen terwijl er links van hem nog een parking is 😞 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat ze die mens moeten "fast-tracken", zowel qua car control als qua racen. Die gaat niet eerst 5 jaar in de Fun Cup tussen de botsauto's rijden om race-ervaring op te doen (en voor karting is hij VEEL te oud), en dan is het direct met dik materiaal met grote gevolgen als het mis gaat.

Ideaal zou zijn dat hij meerdere AM kampioenschappen rijdt. ELMS is nu ook niet zoveel races he. Aan het stuur draaien lukt, maar race ervaring kan je leren in elke autosportklasse, zelfs in een C1 :D . Gezien zijn budget misschien zelfs sprint races (ik wil de facturen niet weten tot nu toe ...). Dan heeft hij meerdere races op een weekend en daar is het koersen veel harder. En hij moet niet wakker liggen van teamgenoten die ook nog moeten rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ideaal zou zijn dat hij meerdere AM kampioenschappen rijdt.

Dit dus, met enkel ELMS komt dat nooit in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Le Capri Mauve said:

Ok  iRacing dan, helpt dat een beetje om raceervaring op te doen?

Ja en nee.

Ja omdat je toch wel wat inzicht kweekt.

Nee want er is geen factor angst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/11/2021 om 20:25, Le Capri Mauve zei:

Ok  iRacing dan, helpt dat een beetje om raceervaring op te doen?

Heeft mij in ieder geval heel veel geholpen. Zonder iRacing had het me nog 10 jaar gekost om op het beperkte niveau te zijn waar ik nu ben. Moet wel zeggen dat ik eigenlijk nooit competitief gekart heb ofzo, wellicht dat dat wel helpt bij anderen.

Als ik zo snel aan de voordelen van iRacing voor mij denk;

  • Inzien dat heel veel snelheid in de 'manier' van besturen zit. Dat het niet enkel om de wagen gaat, maar dat kleine correcties/wijzigingen in rijgedrag potentieel gewoon tot enkele tienden seconde winst kunnen lijden per bocht. Als je zo 10 bochten hebt, ben je al een seconde sneller dan een tegenstander met hetzelfde materiaal.
  • Close racen. Door iRacing voelde het in real life, vanaf race 1, heel natuurlijk aan om vlak achter iemand te rijden met zeer beperkt zicht. Ook deur aan deur rijden was redelijk 'been there done that'.
  • Inschatten/ervaren welke zotte stunts tegenstanders soms kunnen uithalen
  • Ervaren hoe een wagen, waarvan de controle volledig verloren is,  zich kan gedragen, zowel bij jezelf als bij voorliggers
aangepast door thaenzy
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/10/2021 om 21:58, ir_fuel zei:

Het probleem is dat ze die mens moeten "fast-tracken", zowel qua car control als qua racen. Die gaat niet eerst 5 jaar in de Fun Cup tussen de botsauto's rijden om race-ervaring op te doen (en voor karting is hij VEEL te oud), en dan is het direct met dik materiaal met grote gevolgen als het mis gaat.

Ideaal zou zijn dat hij meerdere AM kampioenschappen rijdt. ELMS is nu ook niet zoveel races he. Aan het stuur draaien lukt, maar race ervaring kan je leren in elke autosportklasse, zelfs in een C1 :D . Gezien zijn budget misschien zelfs sprint races (ik wil de facturen niet weten tot nu toe ...). Dan heeft hij meerdere races op een weekend en daar is het koersen veel harder. En hij moet niet wakker liggen van teamgenoten die ook nog moeten rijden.

Zou dat budget volledig van zijn kant komen of zou Porsche daar ook een deel in sponsoren als PR? 

Echt eens benieuwd wat zoiets moet kosten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Maxime S zei:

Zou dat budget volledig van zijn kant komen of zou Porsche daar ook een deel in sponsoren als PR? 

Echt eens benieuwd wat zoiets moet kosten...

Ik denk dat zijn naam alleen al veel rekeningen betaalt, eerlijk gezegd.

Veel privé kapitaal zal daar niet in gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

 

Echt wel mooi dat je zo meekrijgt, hoe moeilijk het is, de laatste seconde te vinden en u ritme te houden. Ik vind het eigenlijk wel een faire representatie. 

Opvallend ook hoe de Lietz op het einde zo moe en verveeld zit te koekeloeren. Toffe Serie, goed verfilmd en de dramatisering valt al bij al nog mee. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Bouncing Bullet zei:

Echt wel mooi dat je zo meekrijgt, hoe moeilijk het is, de laatste seconde te vinden en u ritme te houden. Ik vind het eigenlijk wel een faire representatie. 

Opvallend ook hoe de Lietz op het einde zo moe en verveeld zit te koekeloeren. Toffe Serie, goed verfilmd en de dramatisering valt al bij al nog mee. 

Goed verwoord. Hij zit (momenteel) op z'n limiet en ze verbloemen het niet. Auto bijna 2x geplooid 🙈

Lietz krijgt volgens mij veel geld om daar te blijven 😄 

Komt 1 seconde tekort op de andere Bronze rijders. Dat lijkt weinig maar is in autosport een eeuwigheid 😞 

http://elms.alkamelsystems.com/?season=16_2021&evvent=04_AUTODROMO+NAZIONALE+DI+MONZA

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, dragonfly said:

Goed verwoord. Hij zit (momenteel) op z'n limiet en ze verbloemen het niet. Auto bijna 2x geplooid 🙈

Lietz krijgt volgens mij veel geld om daar te blijven 😄 

Komt 1 seconde tekort op de andere Bronze rijders. Dat lijkt weinig maar is in autosport een eeuwigheid 😞 

http://elms.alkamelsystems.com/?season=16_2021&evvent=04_AUTODROMO+NAZIONALE+DI+MONZA

Voorlaatste in de combined practice resultaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mentaal moet dat toch zwaar zijn. Op den duur moet je je toch afvragen wat je daar zit te doen, en dat het in de eerste plaats een hobby is. Is het nog wel een hobby als je constant je kas zit op te fretten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid