Ga naar inhoud

low cost daily <5000 euro


mrbbs

Aanbevolen berichten

Ik ben momenteel in onderhandeling met mijn werknemer om te veranderen van statuut van werknemer terug naar zelfstandige, en dat ziet er wel goed uit.

Dat wil wel zeggen dat ik mijn bedrijfswagen ook terug moet ingeven (Ford focus, welke ik met plezier terug inlever). Met mijn huidige wagenpark (S2000 - GR Yaris) ben ik wel verplicht een low cost daily te gaan zoeken.

Ik heb volgende vereisten:

- budget max 5000 euro (max 1000 euro marge)

- liefst euro 5 indien diesel

- geen Franse auto's, geen Volvo, Opel, Ford, Fiat

- voldoende ruimte voor mijn persoon (1m93 met een langer bovenlichaam in verhuiding

- relatief zuining

- betrouwbaar

- bij voorkeur zetelverwarming / cruisecontrol

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Jochen said:

mja geen Opel :)

Oude Saabs kan ik nog hebben maar deze generatie niet meer..

23 minutes ago, dragonfly said:

Beetje te krap voor mij, en heb dat vroeger nog gehad en wil wel eens wat anders..

 

57 minutes ago, Balleke said:

Had ook al naar een 159 gekeken, ik vind het superknap! Enkel die betrouwbaarheid? Iemand ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een twee-tal jaar met een Audi A3 8p2 1.6tdi gereden. Puur om goedkoop te rijden ook, diende toen als 2e auto en dus daily ook. Ik kan u dat ten zeerste aanbevelen. Zeer comfortabel voor de grootte van de auto, alles behalve snel of zelfs vlot in het verkeer maar dat ding bolde als een klok. Zit echt heel goed in elkaar en van veel betere bouwkwaliteit dan bijvoorbeeld de A-klasse die mijn vriendin vorig jaar heeft ingeruild voor een A4. Ikzelf heb er in die 2 jaar 70k km’s mee gereden en 0€ kosten aan gehad muv periodiek onderhoud. Ik ben trouwens ook 1m90 en plaats voldoende. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, mrbbs zei:

mja geen Opel :)

Oude Saabs kan ik nog hebben maar deze generatie niet meer..

Beetje te krap voor mij, en heb dat vroeger nog gehad en wil wel eens wat anders..

Je weet toch waarom SAAB failliet is gegaan? Was te weinig opel😉

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, mrbbs zei:

Had ook al naar een 159 gekeken, ik vind het superknap! Enkel die betrouwbaarheid? Iemand ervaring mee?

Diesels zijn de betere in de 159's, niet echt noemenswaardige problemen. Enige problemen die soms voorkomen zijn waterpomp die vastloopt en swirlflaps die durven vast hangen.

Mijn vriendin heeft lang een GT 1.9JTDM gehad en was op motorisch vlak een top kar, hebben we moeten wegdoen door soubassementen dat snotrot waren (slecht herstelde schade).  Ik ben alles behalve Alfa fan maar die GT reed echt tof, vlot en zuinig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, IbifaHo said:

Diesels zijn de betere in de 159's, niet echt noemenswaardige problemen. Enige problemen die soms voorkomen zijn waterpomp die vastloopt en swirlflaps die durven vast hangen.

Mijn vriendin heeft lang een GT 1.9JTDM gehad en was op motorisch vlak een top kar, hebben we moeten wegdoen door soubassementen dat snotrot waren (slecht herstelde schade).  Ik ben alles behalve Alfa fan maar die GT reed echt tof, vlot en zuinig. 

Hoe was de roest van de subframes? Blijkt wel een dingetje te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diesels zijn de betere in de 159's, niet echt noemenswaardige problemen. Enige problemen die soms voorkomen zijn waterpomp die vastloopt en swirlflaps die durven vast hangen.
Mijn vriendin heeft lang een GT 1.9JTDM gehad en was op motorisch vlak een top kar, hebben we moeten wegdoen door soubassementen dat snotrot waren (slecht herstelde schade).  Ik ben alles behalve Alfa fan maar die GT reed echt tof, vlot en zuinig. 
Die GT was ook geen trage slak. Memorabel treintje op de Brusselse ring [emoji16]
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo'n 159 neem misschien wel interessanter om een diesel te nemen ifv het verbruik, al prefereer ik meer de loopcultuur van een benzine.. hoe niet van het diesel geratel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo'n 159 neem misschien wel interessanter om een diesel te nemen ifv het verbruik, al prefereer ik meer de loopcultuur van een benzine.. hoe niet van het diesel geratel.
De 5 cilinder nemen, dat verzacht de pijn een beetje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, mrbbs zei:

Als ik zo'n 159 neem misschien wel interessanter om een diesel te nemen ifv het verbruik, al prefereer ik meer de loopcultuur van een benzine.. hoe niet van het diesel geratel.

Best 1 van na 2008 dan, ervoor kwamen motoren van (sl)opel voor de naftjes. Na 2008 (minieme facelift) waren die volledig alfa. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, IbifaHo zei:

Best 1 van na 2008 dan, ervoor kwamen motoren van (sl)opel voor de naftjes. Na 2008 (minieme facelift) waren die volledig alfa. 

Zeker van? Enkel die 3.2 was GM, dacht ik altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Lotuzzz zei:

Zeker van? Enkel die 3.2 was GM, dacht ik altijd.

Ja vrijwel zeker, 2.2 jts zoiso wel al. Die kwam uit de Vectra, de 1.8 140pk uit de Astra als ik mij niet vergis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, IbifaHo zei:

Ja vrijwel zeker, 2.2 jts zoiso wel al. Die kwam uit de Vectra, de 1.8 140pk uit de Astra als ik mij niet vergis. 

Klopt! Nu herinner ik het me.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid