Ga naar inhoud

low cost daily <5000 euro


mrbbs

Aanbevolen berichten

Ik doe jaarlijks 25-30k kms in mijn daily, ik vind het jammer om dat te doen in zo'n auto waar je gewoon mee rijdt in de ochtend en avondspits en je absoluut geen plezier uit haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n 159 is wel nog een leuk idee! Wel de "facelift" nemen, met de deftige motoren (en dus niet de Opel-str0nt).

Ik heb zelf ooit sterk de aankoop (nieuw) van een 159 en ook een Brera overwogen, dus ik heb wel wat versies aan de tand gevoeld. De leukste motor die ik daarin ervaren heb, is gek genoeg een diesel (leuker dan alle benzines, heb zowel de 1750tb als de V6 getest): de 210pk 5-cilinder. De 200pk-versie was minder vol, minder rijp, minder goed gewoon ... én had vooral enkele technische mankementjes die 'm een heel stuk minder betrouwbaar maakten. Met de upgrade (209 pf 210pk) is dat een topmotor geworden. Heerlijke sound, mooie loopcultuur, aangename koppelcurve (niet té wild onderin en met nog wat zin om verder te gaan hoger in toeren). Superzuinig is die niet echt, maar zuiniger dan een benzine sowieso.
Bij de benzines vond ik enkel de 1750TB iet of wat begeesterend, maar die motor mocht een pak meer koppel/vermogen hebben om die zware 159/Brera deftig van z'n plaats te krijgen. Ik ben er niet in thuis, maar me dunkt moet er wel een markt zijn voor deftige tuning van die motor.  De 2.2 JTS en de 3.2 JTS waren allebei platte, duffe, emotieloze, karakterloze en ruggengraatloze "aandrijfdingen" die de term "motor" nauwelijks waard zijn; niet moeilijk, oorsprong Opel, daarmee zeg je ook meteen alles. (Sad but true.)

Naar ik las waren die karren wel ongeveer "op" tegen de 200k km. Niet enkel motorisch, maar ook qua ophanging, enz.  Maar Alfa's zijn niet de enige karren die daar last van hebben.

 

Een ti met die mooie 19"-velgen = simply YUM. :inlove: 

Alfa Romeo 159 Tweedehands Diesel in Oudsbergen van € 4.250,- (autoscout24.be)

Nog wat budget over dan om 'm bij een Alfa-specialist binnen te steken en motorisch terug op punt te laten zetten, idem voor de ophanging (nieuwe bushings, silent blocks en misschien ook best dempers).

Een andere: Alfa Romeo 159 Tweedehands Diesel in Herzele van € 5.500,- (autoscout24.be)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij met dergelijke criteria een paar jaar geleden een 5-cilinder Volvo gekocht. Zalig comfort en enorm betrouwbaar is die gebleken. Wel niet zo knap als een alfa 159.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, mrbbs zei:

Krap in hoofdruimte + slechte stoelen

De sportstoelen zitten zeer goed, standaardstoelen zijn bij elk merk een ramp.

Ik heb een 118d en 120d gehad zonder problemen. Een Alfa van 12 jaar oud kopen is vragen om miserie 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, dragonfly said:

De sportstoelen zitten zeer goed, standaardstoelen zijn bij elk merk een ramp.

Ik heb een 118d en 120d gehad zonder problemen. Een Alfa van 12 jaar oud kopen is vragen om miserie 😄 

Hangt er wat van af hoe je postuur is denk ik. Na een 30-45 minuten heb ik de BMW standaard en sportstoelen pijn in mijn onderrug. (heb zelf een E90 318d en 320d gehad met sportstoelen)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, mrbbs zei:

Hangt er wat van af hoe je postuur is denk ik. Na een 30-45 minuten heb ik de BMW standaard en sportstoelen pijn in mijn onderrug. (heb zelf een E90 318d gehad met sportstoelen)

Vreemd want ik ben daar ook zeer gevoelig aan. Die opblaasbare wangen van de sportstoelen had ik dus echt wel nodig.

Spoiler

1m82/91kg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alfa 159 kunnen we al schrappen van het lijstje. Zetel kan niet laag genoeg en zit met mijn hoofd tege het plafond [emoji20]
Lichaamsbouw doet echt veel, we zijn even groot en heb geen last van dat probleem in een 159.

Hoe zit dat met je S2000 dan? Andere zetels geïnstalleerd?
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, mrbbs zei:

Ik doe jaarlijks 25-30k kms in mijn daily, ik vind het jammer om dat te doen in zo'n auto waar je gewoon mee rijdt in de ochtend en avondspits en je absoluut geen plezier uit haalt.

In the end is dit toch het duurder alternatief t.o.v. waardeverlies slikken? 
Zeker aan dat aantal KM per jaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Luv4DLM said:

Lichaamsbouw doet echt veel, we zijn even groot en heb geen last van dat probleem in een 159.

Hoe zit dat met je S2000 dan? Andere zetels geïnstalleerd?

Jij zal dan langere benen hebben, dan is het inderdaad geen probleem. Ik heb een langer bovenlijf.

In de S2000 zit er inderdaad een Recaro Pole Position waardoor ik 10-11cm lager zit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mitsubishi-lancer-1-6i-cleartec-invite-start-benzine-grijs-4e87b4b1-0630-1479-e053-0100007f23a6?cldtidx=10&cldtsrc=listPage

Weet niet ivm motor maar had vroeger 2.0diesel VAG motor. Reed wel vrij sportief nog..

Alleen geraak je dat nooit meer kwijt denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Jules_W zei:

Alle alfa's hebben een hogere zitpositie. Ze doen dat daar bewust om meer rijbeleving te creëeren. Lees genieten van het uitzicht. 

Je kan die zetels toch gigantisch veel lager plaatsen? 

Zoon is 1m84 ofzo en als hij de zetels laag zet in onze giulietta heeft die nog zeker minimum +5cm hoofdruimte over. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, toere zei:

Je kan die zetels toch gigantisch veel lager plaatsen? 

Zoon is 1m84 ofzo en als hij de zetels laag zet in onze giulietta heeft die nog zeker minimum +5cm hoofdruimte over. 

Dat is dan 3 cm te weinig 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, toere zei:

Je kan die zetels toch gigantisch veel lager plaatsen? 

Zoon is 1m84 ofzo en als hij de zetels laag zet in onze giulietta heeft die nog zeker minimum +5cm hoofdruimte over. 

Natuurlijk maar in vergelijking met bv een BMW, Audi of VW waar je de stoelen heel laag in kan zetten kan je dat niet bij alfa's. Die staan zelfs op de laagste stand iets te hoog imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, toere said:

Nog eens checken als de zoon thuis is hoeveel hoofdruimte er over is😀

Let er bij de test op dat je de zetel niet volledig naar achter zet, ik ga niet met gestrekte armen achter het stuur zitten :)

Want dan kan hij inderdaad wel nog iets lager, maar is dat niet mijn optimale zitpositie. Is altijd erg lastig om een auto te vinden waar ik in pas zonder dat er andere stoelen in moeten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid