Ga naar inhoud

Volkswagen ID.3


Polygoon

Aanbevolen berichten

On topic: nog geen rijervaring mee maar zie er wel al meer en meer rondrijden in het Brusselse. Zelf best benieuwd naar. Ook de maximum autonomie op papier lijkt erg aantrekkelijk (+/- 550 km dacht ik, weliswaar voor de krachtigste variant).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tiep zei:

On topic: nog geen rijervaring mee maar zie er wel al meer en meer rondrijden in het Brusselse. Zelf best benieuwd naar. Ook de maximum autonomie op papier lijkt erg aantrekkelijk (+/- 550 km dacht ik, weliswaar voor de krachtigste variant).

Krachtigste variant zit in budget met nog 3k optie budget :lol: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tiep zei:

Als je graag EV zou rijden als leasekrel lijkt me dat al zeker geen slechte optie dan?

Ik maak straks een topicje aan om de huidige situatie ("oprit" etc.) te tonen en wat advies te vragen aan de mensen met ervaring :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een testrit mee gedaan als mogelijke leaseauto. Was mijn eerste ervaring met een elektrische auto en ik vond dat eerlijk gezegd wel plezant rijden. Je hebt instant power beschikbaar, is héél rustgevend om mee te rijden omdat je geen motorlawaai hebt. Heeft ook een laag zwaartepunt omdat de batterijen in de bodem zitten én heeft achterwielaandrijving, dus die was wel goed te rijden op bochtige wegen. 

Is ook een heel ruime wagen maar materialen en interieur in het algemeen vond ik niet zo bijzonder. En door het wegvallen van het motorgeluid heb je ook wel wat minder rijbeleving. 

En daarom is het uiteindelijk de Golf 8 GTE geworden. Want ik hou wel van elektrisch rijden voor de rust, maar de GTE geeft in hybridemodus wel een leuk motorgeluid (ja, het is fake maar het klonk wel realistisch ivm ander sound generators) en de 2 verschillende karakters van de GTE spraken ons wel aan. Interieur en dashboard vond ik ook wel aangenamer in de Golf. 

Maar een ID3 is volgens mij zeker een goede keuze. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, M3 is the best zei:

Ik heb er een testrit mee gedaan als mogelijke leaseauto. Was mijn eerste ervaring met een elektrische auto en ik vond dat eerlijk gezegd wel plezant rijden. Je hebt instant power beschikbaar, is héél rustgevend om mee te rijden omdat je geen motorlawaai hebt. Heeft ook een laag zwaartepunt omdat de batterijen in de bodem zitten én heeft achterwielaandrijving, dus die was wel goed te rijden op bochtige wegen. 

Is ook een heel ruime wagen maar materialen en interieur in het algemeen vond ik niet zo bijzonder. En door het wegvallen van het motorgeluid heb je ook wel wat minder rijbeleving. 

En daarom is het uiteindelijk de Golf 8 GTE geworden. Want ik hou wel van elektrisch rijden voor de rust, maar de GTE geeft in hybridemodus wel een leuk motorgeluid (ja, het is fake maar het klonk wel realistisch ivm ander sound generators) en de 2 verschillende karakters van de GTE spraken ons wel aan. Interieur en dashboard vond ik ook wel aangenamer in de Golf. 

Maar een ID3 is volgens mij zeker een goede keuze. 

Toevallig de ID.4 ook bekeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Polygoon zei:

Toevallig de ID.4 ook bekeken?

neen ;) maar zal wel heel gelijkaardig zijn zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

RR lay-out? FR layout?

Wat bedoel je?

Motor - aangedreven wielen. In deze ligt de motor dus vanachter met RWD. Dacht dat dat algemeen gebruikte terminologie was. FR, MR, RR of FF :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid