Ga naar inhoud

Welke EV Leasewagen


Polygoon

EV shortlist  

29 leden hebben gestemd

  1. 1. EV shortlist

    • BMW i3 120aH 5d
    • Hyundai Ioniq Electronic Feel 5d
    • Hyundai Kona Electric Twist 5d
    • Mini Cooper SE 3d
    • Volkswagen ID.3 Pro S 5d
    • Volkswagen ID.4 1st Edition 5d


Aanbevolen berichten

Zojuist, ir_fuel zei:

Tuurlijk, alleen heb ik nog nooit meegemaakt dat men je elektriciteit apart afrekent (of je water, of je gas ...).

Nu, ik heb nog nooit iets gehuurd voor een week ook. Enkel voor 1 of 2 dagen.

bij sommige huisjes is dat nu al (in het buitenland bv al gehad) als je daar continue de airco laat draaien heb je een grotere rekening, dat is normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bud wijzer zei:

Wat ik me dan afvraag, als je nu pakweg een bungalow huurt, en je hangt daar gewoon je EV een nachtje aan de stekker. Dat zijn ook mooi verloren kosten voor zo'n verhuurder toch?

Een losse bungalow of in een vakantiepark?

In een vakantiepark moogt ge uwe auto normaal niet t heel weekend aan uw huisje laten staan. Enkel uit- en in-laden.

En op campings zijn ook al regels dat een ev-laden niet mag. Enkel aan laadpalen.

Die normale stopcontacten zijn allemaal niet betekent op lange tijd veel stroom trekken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het probleem niet. Met een EV geraak je toch al niet op een vakantie bestemming. Dus geen laadprobleem lokaal… tenzij je natuurlijk zo masochistisch bent op congé ook voor je huurauto een EV te kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Ik zie het probleem niet. Met een EV geraak je toch al niet op een vakantie bestemming. Dus geen laadprobleem lokaal… tenzij je natuurlijk zo masochistisch bent op congé ook voor je huurauto een EV te kiezen.

Zei de man die in de zomer op vakantie ging naar de camping achter z'n hoek :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, The Swede zei:

Ik zie het probleem niet. Met een EV geraak je toch al niet op een vakantie bestemming. Dus geen laadprobleem lokaal… tenzij je natuurlijk zo masochistisch bent op congé ook voor je huurauto een EV te kiezen.

Ik ben net heen en terug CPH gereden met m’n i4, qua nonsens kan dit dus weeral tellen. :rolleyes: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Op 29/10/2022 om 16:43, josenjef zei:

Mijn vrouw heeft haar mail ook gekregen voor de vervanging van de 5008.

Qua ruimte moeten we sowieso inboeten, ze twijfelt nog sterk tussen EV of PHEV. De lijst is ook raar, er staat wel een X1 30e maar de EV versie van de X1 staat er (nog?) niet op. Bij VW kan de ID.4 Pro Performance dan weer wel in balans met de Tiguan PHEV.

Mijn voorkeur gaat naar XC40 Recharge of Megane e-tech met wat opties en dan wat meer kilometers met de Vito per jaar voor die keren dat we ruimte nodig hebben.

Januari 2024 zou er een XC40 Recharge in de plaats van de 5008 moeten staan. Wel geluk gehad dat we een geldende offerte hadden voor een FWD die na bevestiging is omgezet naar de nieuwe, RWD met grotere range en 200KW laden. Anders hadden we wat opties moeten laten vallen of was hij misschien zelfs buiten budget.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tommie zei:

Moh! Daar hebben ze bij ons niets van gezegd. Eens checken of dat voor die van Naomi ook zo is.

Vorige week vrijdag hebben de Volvo verkopers de nota gehad, de website stond van donderdag al online 🙂 1 kleur is ook anders en Sage green is nu geen extra opleg meer tegenover andere metaalkleuren. 

https://autobuzz.my/2022/12/02/volvo-xc40-ev-to-get-2024-update-502km-range-200kw-charging-more-power/

Hier spreken ze van herfst 2023 productie single motor RWD.

Polestar heeft nog geen aankondiging gedaan, maar lijkt mij logisch dat die volgen ...

aangepast door josenjef
Link naar reactie
Delen op andere sites

Damm, dat heeft de Volvo garage mij ook niet verteld.

Ik had de XC40 ook in aanvraag, maar woensdag de bestelbon voor een ID4 getekend.

Moest de XC40 een groter rijbereik en RWD gehad hebben, had die ook zeker mijn voorkeur gehad.

 

aangepast door bud wijzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, bud wijzer zei:

Damm, dat heeft de Volvo garage mij ook niet verteld.

Ik had de XC40 ook in aanvraag, maar woensdag de bestelbon voor een ID4 getekend.

Moest de XC40 een groter rijbereik en RWD gehad hebben, had die ook zeker mijn voorkeur gehad.

 

Ik hoop dat die met warmtepomp en dat grotere rijbereik in de winter 350 km snelweg kan doen. Dan kunnen we op en af naar zee zonder bijladen, dat is ok voor ons gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook de range waar ik zelf een beetje op reken.

350km lijkt mij voldoende, voor mijn noden ook.

Mijn dochter woont op  130km van de deur, dus daar zou ik toch ook minstens heen en weer naar willen kunnen rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog's even met mijn collega met de Enyaq 80 gebabbeld.

Zijn range op zijn woon-werk mix parcours van 90km, bedroeg de voorbije week bij amper 3 graden toch nog 400km.

Pakweg 60km snelweg en 30km secundaire wegen.

Op de snelweg cruise op 130km 

Toch wel heel puike cijfers.

Auto is wel splinternieuw natuurlijk, en ook met warmtepomp.

 

Als ik dat met de ID 4 ook haal, ben ik méér dan tevreden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg deze namiddag een lijst door van de bestelde wagens afgelopen jaar. Ik kan nu al bevestigen dat mijn volgende hoogstwaarschijnlijk veel minder parkeerplaats zal innemen :noparty:. Mb EQA en B, Q4 etron, VW Golf, Peugeot 308, XC40, ID 4 zijn de meest voorkomende bestellingen… er staat 1 i4 bij, waarschijnlijk iemand die zelf zijn portefeuille flink gaat open trekken. Maar dus een duidelijke evolutie naar EV, wat geen verrassing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Ugeken zei:

Ik kan nu al bevestigen dat mijn volgende hoogstwaarschijnlijk veel minder parkeerplaats zal innemen :noparty:.

Los van de verplichte transitie naar EV. 
Moest je je huidige wagen opnieuw bestellen, is daar ook geen 10-20% in kostprijs bijgekomen? Zou die nog passen in je huidige budget?

Bij mij althans niet meer 😞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik ben nog steeds aan het kijken om te gaan rijden met een EV. Het komt heel concreet aangezien ik ten laatste in april wil beslissen.

Ik hoorde in de wandelgangen dat de prijzen van de Tesla Model 3 sterk zijn gezakt in prijs. Echter als ik die tov een Opel Corsa-e Elegance uitvoering zet is die voor een full leasing nog steeds de helft duurder dan een Corsa-e. Ik neem aan dat die verschillen er ook zullen zijn als ik een renting neem voor dezelfde periode?

Leasing: 584 euro Corsa-e vs 879 euro Model 3..

Zal 25.000 kms op een jaar rijden en voor een duurtijd van 30 of 36 maanden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fred zei:

Was ook mijn eerste gedacht. Die auto's kun je toch echt niet vergelijken. Rijdt die Corsa eigenlijk ergens rond? Nog nooit gezien.

Zijn broertje, de E-208 zie ik wel regelmatig opduiken.

Subjectief gezien ook de mooiste van de twee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid