Ga naar inhoud

Welke EV Leasewagen


Polygoon

EV shortlist  

29 leden hebben gestemd

  1. 1. EV shortlist

    • BMW i3 120aH 5d
    • Hyundai Ioniq Electronic Feel 5d
    • Hyundai Kona Electric Twist 5d
    • Mini Cooper SE 3d
    • Volkswagen ID.3 Pro S 5d
    • Volkswagen ID.4 1st Edition 5d


Aanbevolen berichten

11 uren geleden, mrbbs zei:

Ik ben nog steeds aan het kijken om te gaan rijden met een EV. Het komt heel concreet aangezien ik ten laatste in april wil beslissen.

Ik hoorde in de wandelgangen dat de prijzen van de Tesla Model 3 sterk zijn gezakt in prijs. Echter als ik die tov een Opel Corsa-e Elegance uitvoering zet is die voor een full leasing nog steeds de helft duurder dan een Corsa-e. Ik neem aan dat die verschillen er ook zullen zijn als ik een renting neem voor dezelfde periode?

Leasing: 584 euro Corsa-e vs 879 euro Model 3..

Zal 25.000 kms op een jaar rijden en voor een duurtijd van 30 of 36 maanden.

 

Een Corsa met een Tesla 3 vergelijken zijn nu ook nie direct appelen met appelen vergelijken natuurlijk.

Hét grote voordeel van de Tesla blijft voor mij toch de laadsnelheid en het netwerk.

Bij 25K per jaar zal je dat niet vaak nodig hebben natuurlijk, maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bud wijzer zei:

Een Corsa met een Tesla 3 vergelijken zijn nu ook nie direct appelen met appelen vergelijken natuurlijk.

Hét grote voordeel van de Tesla blijft voor mij toch de laadsnelheid en het netwerk.

Bij 25K per jaar zal je dat niet vaak nodig hebben natuurlijk, maar toch.

Ik begrijp dat het een andere klasse is van wagen maar na die pricedrop dacht ik dat het verschil kleiner zou uitvallen.

Ik probeer steeds thuis te laden dus dat laadnetwerk is nice to have maar geen deal-breaker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, bud wijzer zei:

Een Corsa met een Tesla 3 vergelijken zijn nu ook nie direct appelen met appelen vergelijken natuurlijk.

Hét grote voordeel van de Tesla blijft voor mij toch de laadsnelheid en het netwerk.

Bij 25K per jaar zal je dat niet vaak nodig hebben natuurlijk, maar toch.

Als je vertrekt vanuit een budget misschien wel. Ik ben vertrokken vanuit mijn noden en dan heb ik ook EV's van +-35 000 euro naast EV's van 50 000 euro gezet. Mijn conclusie was dat ze dat extra geld voor mij ook niet waard waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Wat heeft hiervan de beste range?

Kleine kreeg een paar werkaanbiedingen maar het bedrijf met het aantrekkelijkste loon en naam, doet enkel EV wagens. :fp:

Bij hem kan hij niet laden (niet dat er iemand dat hier gelooft dat dat kan uiteraard) en op het werk kan je laden, maar zijn er dus 5 laadpalen voor meer dan 1000 man…

 

IMG_4091.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje typisch:  carpolicy verplicht EV, maar over dat laden hebben ze precies nog niet gedacht.

Als de range en laadgemak doorslaggevend zijn, vrees ik dat je bij Tesla zal uitkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Wat heeft hiervan de beste range?

Kleine kreeg een paar werkaanbiedingen maar het bedrijf met het aantrekkelijkste loon en naam, doet enkel EV wagens. :fp:

Bij hem kan hij niet laden (niet dat er iemand dat hier gelooft dat dat kan uiteraard) en op het werk kan je laden, maar zijn er dus 5 laadpalen voor meer dan 1000 man…

 

IMG_4091.jpeg

Mijn broer is voor ex30 gegaan als starter. Heeft de ruimte niet nodig en was het jongste op de lijst. Cupra Born zie je ook nog wel bij zo een gasten die geen gezinshok nodig hebben.

Ik neem aan dat ze allemaal een andere impact hebben op het loon, want zitten lang niet allemaal in hetzelfde budget.

aangepast door josenjef
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, josenjef zei:

Mijn broer is voor ex30 gegaan als starter. Heeft de ruimte niet nodig en was het jongste op de lijst. Cupra Born zie je ook nog wel bij zo een gasten die geen gezinshok nodig hebben.

Ik neem aan dat ze allemaal een andere impact hebben op het loon, want zitten lang niet allemaal in hetzelfde budget.

Om eerlijk te zijn, ze zitten in dezelfde categorie. Ze geven hem 500 per maand maar hij mag bijleggen. Ik heb de ganse schreenshot hier ondergezet.

Die Cupra heeft niet bijster veel autonomie.

Hij heeft geen gezin, het is maar voor een paar jaar dus ruimte van ondergeschikt belang. 

En het is mijn DNA, dus looks kunnen hem ook geen reet schelen.

De EX30 Plus Extended Range lijkt me een redelijk aanbod.

 

 

IMG_4094.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ex-Mooseman zei:

Beetje typisch:  carpolicy verplicht EV, maar over dat laden hebben ze precies nog niet gedacht.

Als de range en laadgemak doorslaggevend zijn, vrees ik dat je bij Tesla zal uitkomen.

Nul laadmogelijkheid, is ook de reden waarom range het belangrijkste criterium is… :rolleyes: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch wel straf dat ze geen enkel andere mogelijkheid aanbieden voor diegenen die niet makkelijk kunnen laden, al is het een lagere uitvoering kwestie van wat te compenseren.  

bij ons tot nu toe nog geen enkele EV in het lijstje; er loopt pas een "proefproject" waarbij enkelingen een EV (out of policy) besteld hebben maar dan met een (ruim) mobiliteitsbudget erbovenop wegens de mindere vrijheid tov ICE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, berengun zei:

toch wel straf dat ze geen enkel andere mogelijkheid aanbieden voor diegenen die niet makkelijk kunnen laden, al is het een lagere uitvoering kwestie van wat te compenseren.  

bij ons tot nu toe nog geen enkele EV in het lijstje; er loopt pas een "proefproject" waarbij enkelingen een EV (out of policy) besteld hebben maar dan met een (ruim) mobiliteitsbudget erbovenop wegens de mindere vrijheid tov ICE.

Typische België:

”We gaan je belasten als je het openbaar vervoer niet neemt of niet naar EV overschakelt”… maar dan gaan we daar nul in investeren zodat je niet kan overschakelen en je de belastingen wel moet betalen…

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gewoon ik zei:

Komende van de man die afgeeft op salariswagens.

Je zoon moet geen auto nemen en kan het mobiliteitsbudget ook nemen e.

 

Klopt. Alleen kiest hij liever een auto.

En ik kan hem enkel aanraden mee te teren op dat parasitair systeem ipv meer te gaan afdragen voor de andere profiteurs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Nul laadmogelijkheid, is ook de reden waarom range het belangrijkste criterium is… :rolleyes: 

 

Tesla. Ga je het minste laadzorgen mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, josenjef zei:

Tesla. Ga je het minste laadzorgen mee hebben.

Wat bedoelen jullie met minste laadzorgen?

(Heb nog nooit een electrische kist of zelfs een plug in in het stopcontact gestoken). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

En ik kan hem enkel aanraden mee te teren op dat parasitair systeem ipv meer te gaan afdragen voor de andere profiteurs.

Doe dat dan ook voor de leden hier he 🤣

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Klopt. Alleen kiest hij liever een auto.

En ik kan hem enkel aanraden mee te teren op dat parasitair systeem ipv meer te gaan afdragen voor de andere profiteurs.

Goed. Mag

Maar stop met te zagen en af te geven! 

En wij mogen je hypocriet noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, The Swede zei:

Wat bedoelen jullie met minste laadzorgen?

(Heb nog nooit een electrische kist of zelfs een plug in in het stopcontact gestoken). 

Goed rijbereik, enerzijds en, daarnaast naast de andere laadnetwerken, ook het netwerk van de Tesla-superchargers.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Doe dat dan ook voor de leden hier he 🤣

Hij stelt zich niet voor als autofan, de leden hier wel. 

Den andere noemde het juist: hypocriet. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ex-Mooseman zei:

Goed rijbereik, enerzijds en, daarnaast naast de andere laadnetwerken, ook het netwerk van de Tesla-superchargers.

Dus ge kunt niet met elke electrische rammelbak bij elke laadpaal laden? :fp:

En dan vragen ze zich af waarom ik die technologie niet moet. 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Dus ge kunt niet met elke electrische rammelbak bij elke laadpaal laden? :fp:

Als je elvendertig laadpasjes hebt wel!

(al is 2 of hoogstens 3 al voldoende)

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Hij stelt zich niet voor als autofan, de leden hier wel. 

Den andere noemde het juist: hypocriet. :D

Zwakke argumentatie! Voel je dat dan als mislukking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid