Ga naar inhoud

Welke EV Leasewagen


Polygoon

EV shortlist  

29 leden hebben gestemd

  1. 1. EV shortlist

    • BMW i3 120aH 5d
    • Hyundai Ioniq Electronic Feel 5d
    • Hyundai Kona Electric Twist 5d
    • Mini Cooper SE 3d
    • Volkswagen ID.3 Pro S 5d
    • Volkswagen ID.4 1st Edition 5d


Aanbevolen berichten

Ook de ID3 voor mij, ik vind het nog een mooie wagen en best oké rijbereik.

Hoeveel jaar loopt de lease? Moet je volledig zelf voorzien in laadinfrastructuur of kan dat mee geleased worden? Ik meen mij te herinneren dat bij Arval daar wel een mogelijkheid voor bestond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, GTX zei:

Ook de ID3 voor mij, ik vind het nog een mooie wagen en best oké rijbereik.

Hoeveel jaar loopt de lease? Moet je volledig zelf voorzien in laadinfrastructuur of kan dat mee geleased worden? Ik meen mij te herinneren dat bij Arval daar wel een mogelijkheid voor bestond.

4 jaar, vandaar ook de nood voor een 5d.

Laadmogelijkheden etc. zou inderdaad kunnen, ik ben ondertussen ook in contact met Arval hiervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Polygoon zei:

4 jaar, vandaar ook de nood voor een 5d.

Laadmogelijkheden etc. zou inderdaad kunnen, ik ben ondertussen ook in contact met Arval hiervoor.

Ik ben benieuwd, best interessant om te volgen! Ik ben nu een dikke twee jaar weg uit de leasingsector en het is echt knap om te zien hoe die EV-leasingmarkt geëvolueerd is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Mini cooper gestemd. Niet omdat ik ze allemaal uitgebreid heb kunnen testen maar ik heb begin dit jaar wel met de 3-deurs SE gereden en vlak daarna met de countryman SE. Die Countryman reed heel goed, zelfs als ik er sportief mee reed vond ik de countryman beter dan de 3-deurs. Als je dat in overweging kan nemen zou ik zeker beide testen om het verschil te kunnen waarnemen. Met de rest heb ik geen ervaring maar de ID4 lijkt mij onbevooroordeeld de meest interessante keuze. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/12/2020 om 14:24, GTX zei:

Moet je volledig zelf voorzien in laadinfrastructuur of kan dat mee geleased worden? Ik meen mij te herinneren dat bij Arval daar wel een mogelijkheid voor bestond.

Ondertussen antwoord: normaal moet er inderdaad een wallbox mee voorzien worden maar aangezien de dichtsbijzijnde laadpaal 200 meter van de voordeur is, heb ik het akkoord om het zonder te doen.

Bij ons komt er een Chargemap key pass bij voor de laadpalen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ID3, de mini en de Corsa E gereden en vond qua rijplezier dat de mini er ver boven stak. Van de drie regenereerde de mini het beste. Het zal er van afhangen hoe je ermee rijd wat het rijbereik zal zijn.

Ik heb de mini dan ook besteld als 2de wagen, levering the eind februari.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

:fp: M'n vriendin haar bedrijf maakt net bekend dat de volgende generatie leasewagens ID.3's worden. Ze moet nu nog wel 2 jaar met haar A3 rijden (die na 25k km al de gekende VAG kletter heeft). Even opnieuw de denkoefening doen want dit zou betekenen dat we dan met twee EV's zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens niet onverwacht dat zij op korte tot middellange termijn een EV gaat krijgen :) 2026 is de deadline maar ik vermoed dat er al veel bedrijven een pak sneller zullen overschakelen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Polygoon said:

:fp: M'n vriendin haar bedrijf maakt net bekend dat de volgende generatie leasewagens ID.3's worden. Ze moet nu nog wel 2 jaar met haar A3 rijden (die na 25k km al de gekende VAG kletter heeft). Even opnieuw de denkoefening doen want dit zou betekenen dat we dan met twee EV's zitten.

Dat gaat nog wat geven. Hoeveel woningen kunnen het aan van 2 auto's tegelijk te laden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, GTX zei:

Ergens niet onverwacht dat zij op korte tot middellange termijn een EV gaat krijgen :) 2026 is de deadline maar ik vermoed dat er al veel bedrijven een pak sneller zullen overschakelen.

 

Ergens wel, ik had er gewoon nooit bij stil gestaan. Uiteraard ook een gigantisch PRO argument dat wegvalt (we hebben de A3 nog altijd moest range of laden of ... niet mogelijk zijn).

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat gaat nog wat geven. Hoeveel woningen kunnen het aan van 2 auto's tegelijk te laden?

Ik kan er al geen 1 laden (in theorie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Polygoon zei:

:fp: M'n vriendin haar bedrijf maakt net bekend dat de volgende generatie leasewagens ID.3's worden. Ze moet nu nog wel 2 jaar met haar A3 rijden (die na 25k km al de gekende VAG kletter heeft). Even opnieuw de denkoefening doen want dit zou betekenen dat we dan met twee EV's zitten.

Is er een mogelijk tot Flex-lease?

Dan heb je gedurende 4/5 weken (afhankelijk van je leasecontract) een traditionele wagen ter beschikking om op reis te gaan/lange afstanden te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Parsifal zei:

Is er een mogelijk tot Flex-lease?

Met m'n ouders bv. :D

Nee, binnen BNPPF heb ik daar nog niets over gehoord. Bij haar is het gisteren tijdens een strategic meeting pas beslist dus zover zullen ze daar ook nog niet staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met je ouders kan natuurlijk ook.

Vooraleer ik mijn XC60 had gingen wij elk jaar met de V70 van mijn ouders op verlof :D :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, Parsifal said:

Met je ouders kan natuurlijk ook.

Vooraleer ik mijn XC60 had gingen wij elk jaar met de V70 van mijn ouders op verlof :D :D 

Vooruitgang noemen ze dat :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, ir_fuel zei:

Vooruitgang noemen ze dat :lol: 

Goh... Vooral een luxeprobleem. bagage + 2 kleine kinderen is makkelijker weg te steken in een V70 dan in de Giulietta waar ik destijds in reed.

Voor EV's is reizen inderdaad kut. Maar vooral een infrastructuurprobleem. Als die kan bijbenen hoeven verre reizen niet meer zo'n gigantisch probleem te zijn. Met kinderen moet je sowieso om de 500km eens stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Met welke EV ga je 500km bollen? :D

Volgens WLTP met de meeste...

Als dat 400km zullen de kinderen nu ook niet zagen hé :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens WLTP met de meeste...
Als dat 400km zullen de kinderen nu ook niet zagen hé [emoji4]
Met onze 5008 moesten wij op skiverlof ook om de 400 km gaan tanken, dat hoort bij "moderne" leasewagens denk ik [emoji6]
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, josenjef zei:

Met onze 5008 moesten wij op skiverlof ook om de 400 km gaan tanken, dat hoort bij "moderne" leasewagens denk ik emoji6.png

Tanken of laden scheelt hem wel een half uur (als je de chance hebt van een snellader te hebben).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tanken of laden scheelt hem wel een half uur (als je de chance hebt van een snellader te hebben).
En als je de chance hebt van een snelzeiker te hebben [emoji16] tegen dat mijn vrouw en kinderen terug klaar zijn om te vertrekken zijn wij toch minstens 20 minuten kwijt en ik vind dat niet erg om ook eens even de benen te strekken [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, josenjef zei:

En als je de chance hebt van een snelzeiker te hebben emoji16.png tegen dat mijn vrouw en kinderen terug klaar zijn om te vertrekken zijn wij toch minstens 20 minuten kwijt en ik vind dat niet erg om ook eens even de benen te strekken emoji6.png

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Volledig akkoord hoor, ik vind echter niet dat je de lijn gewoon mag doortrekken “zoals tanken”. Huidige lease doet wel 800-900 km op een tank. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig akkoord hoor, ik vind echter niet dat je de lijn gewoon mag doortrekken “zoals tanken”. Huidige lease doet wel 800-900 km op een tank. 
Klopt wij komen ook van meer dan 1000 kilometer op een tank, dat is een luxe, maar nu ook niet onoverkomelijk voor die paar keer per jaar. Een benzine SUV blijkt daarin een mooie tussenstap [emoji1] Met de XC60 hadden we een bedrijfswagen die enkel maar in de vrije tijd tot zijn recht kwam, daar kan je je vragen bij stellen.

Bedrijfswagens gaan in de toekomst er op comfort vlak enkel maar op achteruitgaan. Maar liever zo dan ze plots volledig afschaffen denk ik dan.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid