Ga naar inhoud

Hoe ziet jouw laadinfrastructuur er uit?


Polygoon

Aanbevolen berichten

Om even te verduidelijken. De "oprit" is openbaar domein, de huidige parkeersituatie is het gevolg van het uitbreken van een verwarmingsketel (en andere voorgaande werken), normaal staat daar maar 1 wagen :D .

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, bt. said:

De enige optie lijkt me inderdaad om een kabel ondergronds te trekken tot voorbij dat voetpad en daar dan een laadpaal te plaatsen, voor zover dat uiteraard mag van de gemeente?

Om dan thuis te komen en er een pipo zijn auto oplaad aan uw laadpaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, tuscani zei:

Stekker binnen niet insteken?

Idd...

Gewoon de kabel permanent in de grond steken en de box zelf nog op eigen domein plaatsen... Aan de brievenbus of binnen in huis (beetje afhankelijk van afstanden en zo).

Ik veronderstel trouwens dat zo'n box die je buiten hangt aan je eigen huis moet geactiveerd worden met iets.

Ik dacht dat @DDke dat had op zijne oprit. En dat is daar toch ook bereikbaar voor iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan er niets met de gemeente geregeld worden op het openbaar domein?
Eventueel zo'n dubbele laadpaal plaatsen, waarvan dan 1 paal publiek toegankelijk is? 
Kan je er nog een terugverdienmodel aan koppelen door pakweg €0,35 per kwh te vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Quill zei:

Kan er niets met de gemeente geregeld worden op het openbaar domein?
Eventueel zo'n dubbele laadpaal plaatsen, waarvan dan 1 paal publiek toegankelijk is? 
Kan je er nog een terugverdienmodel aan koppelen door pakweg €0,35 per kwh te vragen.

Die piste ga ik eens bekijken. Er zijn sowieso al wat openbare laadpalen in de omgeving (genre 400 à 1000m rond mijn huis) dus behelpen is altijd mogelijk. Praktisch is iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, dragonfly zei:

Maakt niet uit, als iemand valt ben jij verantwoordelijk. Kijk maar de gemeentes die GAS boetes geven als je je stoep niet sneeuwvrij maakt.

Ik zie in sommige buurten ‘savonds gewoon kabels uit de brievenbus komen die over het voetpad naar de wagen lopen. Dacht dat dit mocht :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Polygoon zei:

Die piste ga ik eens bekijken. Er zijn sowieso al wat openbare laadpalen in de omgeving (genre 400 à 1000m rond mijn huis) dus behelpen is altijd mogelijk. Praktisch is iets anders.

Als je op 400m publiek kan laden zou ik dat zo doen...

Is niet dat jij thuis gaat gratis kunnen laden door zonnepanelen veronderstel ik? Dan is het interessant om eigen installatie te hebben, maar anders veel kosten en miserie terwijl je hem dan gewoon op 400m van je deur plaatst.

Desnoods koop je een monowiel over van @ir_fuel om te pendelen tussen je auto en huis want dat is iets wat ik toch regelmatig zie uit de koffer van EV's komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Naish zei:

Is niet dat jij thuis gaat gratis kunnen laden door zonnepanelen veronderstel ik? Dan is het interessant om eigen installatie te hebben, maar anders veel kosten en miserie terwijl je hem dan gewoon op 400m van je deur plaatst.

Intillegent laadkabel van Arval, BNPPF betaalt dan dat verbruik terug :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Naish said:

 

Ik veronderstel trouwens dat zo'n box die je buiten hangt aan je eigen huis moet geactiveerd worden met iets.

Ik dacht dat @DDke dat had op zijne oprit. En dat is daar toch ook bereikbaar voor iedereen.

Mijne hangt naast mijn poort, op mijn oprit die open is naar de straat toe.

Ik zou die idd kunnen sluiten via bluetooth, maar doe dat nooit. 
Zou het wel eens willen zien dat er iemand zomaar op mijn oprit komt laden.  😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Naish zei:

Als je op 400m publiek kan laden zou ik dat zo doen...

Is niet dat jij thuis gaat gratis kunnen laden door zonnepanelen veronderstel ik? Dan is het interessant om eigen installatie te hebben, maar anders veel kosten en miserie terwijl je hem dan gewoon op 400m van je deur plaatst.

Desnoods koop je een monowiel over van @ir_fuel om te pendelen tussen je auto en huis want dat is iets wat ik toch regelmatig zie uit de koffer van EV's komen...

Als het een leasewagen is, is de laadinstallatie op kosten van de leasemaaschappij. Zit een RFID chip in waardoor de kostprijs meteen naar de werkgever kan worden doorgefactureerd.

Dus is wel een pak handiger dan met onkostennota's te liggen prutsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tiep zei:

Ben ik blij dat ik binnen dit en 3 jaar mijn eigen oprit heb. Kan ik tegen dan lekker ergens een wallbox aan de muur hangen en laden maar 😄

3 jaar, dan is dat ding al bijna einde lease :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Polygoon zei:

Ik dacht zelf aan zoiets: 9AB39122-C5AE-47DB-813B-D57A6EA55586.jpeg.1bc8181c0d7e4d78252fa39f1916f896.jpeg

Ik weet een plek (ook een straat met rijhuizen) waar iemand het ook zo "opgelost" heeft. Is volgens mij totaal niet aangevraagd, en ik vind het ook geen zicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Naish zei:

Idd...

Gewoon de kabel permanent in de grond steken en de box zelf nog op eigen domein plaatsen... Aan de brievenbus of binnen in huis (beetje afhankelijk van afstanden en zo).

Ik veronderstel trouwens dat zo'n box die je buiten hangt aan je eigen huis moet geactiveerd worden met iets.

Ik dacht dat @DDke dat had op zijne oprit. En dat is daar toch ook bereikbaar voor iedereen.

Laadpalen van Mennekes kan je gewoon activeren/deactiveren door een potentiaalvrij contact te voorzien.

https://www.stagobel.be/nl/amtron-compact-m121001205

Dat zijn eigenlijk de simpelste en eenvoudigste toestellen. Hebben zelfs ingebouwde DC-detectie, dus geen dure diff meer nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt nog een grote uitdaging, ik ben blij dat ik een ruime parkeerplek heb waar ik zonder al te veel zorgen mijn wagen kan zetten en kan inpluggen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Timo zei:

Zou ook belachelijk lelijk zijn, wtf zelfs. Dan krijg je weer het typische, elke Belg die zijn ding gaat doen.

Hoe moeten mensen die in de stad wonen het dan oplossen? Toch maar niet kopen dat aan de laadkabel moet? Ik dacht dat het zeker in de stad de bedoeling was te vergroenen? Wij wonen zelf in de stad en de enige manier om op te laden is een kabel over de stoep leggen. In de garage staat het weekendspeelgoed en daar laden is dus geen optie. Ik geef toe dat het lelijk is, maar ik zie geen andere oplossing. Leg je gewoon een kabel over je stoep, dan bestaat de kans dat er iemand over valt, met alle gevolgen van dien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, thiva said:

Hoe moeten mensen die in de stad wonen het dan oplossen? Toch maar niet kopen dat aan de laadkabel moet? Ik dacht dat het zeker in de stad de bedoeling was te vergroenen? Wij wonen zelf in de stad en de enige manier om op te laden is een kabel over de stoep leggen. In de garage staat het weekendspeelgoed en daar laden is dus geen optie. Ik geef toe dat het lelijk is, maar ik zie geen andere oplossing. Leg je gewoon een kabel over je stoep, dan bestaat de kans dat er iemand over valt, met alle gevolgen van dien.

Ik snap de zin in het vet niet.

Buiten dat het afschuwelijk lelijk is kan ik niet voorstellen dat zoiets er ooit komt (zo'n verhoging), mensen in een rolstoel gaan het leuk hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Timo said:

Ik snap de zin in het vet niet.

Buiten dat het afschuwelijk lelijk is kan ik niet voorstellen dat zoiets er ooit komt (zo'n verhoging), mensen in een rolstoel gaan het leuk hebben. 

Ik volg hierin, dat je dat af en toe ziet liggen voor een tijdelijk klusje tot daar aan toe. Als dat alle 10 meter gaat liggen, dan ook nog een heel weekend lang omdat de meeste te lui zijn om die uit te trekken, waar ga je dan heen? Rolstoelen, rollators, kinderkoetsen, ventjes op een loopwagen of kinderen die net kunnen wandelen.

'Ja maar ik kan anders niet opladen', al de anderen die het voetpad gebruiken moeten zich dan maar aanpassen? 

Net daarom ook dat er bij ons geen elektrische/hybrides werden toegestaan zonder dat men een plaatsbezoek deed. Daar keek men dan of een lader geplaatst kon worden zonder hinderen/op privé domein. Nu trouwens weer volledig afgeschaft, te veel collega's die op een appartement wonen, of in de stad zonder privé parkeerplaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid