Ga naar inhoud

Hoe ziet jouw laadinfrastructuur er uit?


Polygoon

Aanbevolen berichten

De voortuin heraanleggen, zit weinig anders op denk ik.. Mijn broer bv., en waarschijnlijk nog heel veel mensen, koopt daarom (nog) geen plug-in of EV omdat hij in een app. op het eerste woont.. Zou voor hem nochtans de ideale soort auto zijn als zelfstandig thuisverpleger met constant korte afstandjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Timo zei:

Ik snap de zin in het vet niet.

Buiten dat het afschuwelijk lelijk is kan ik niet voorstellen dat zoiets er ooit komt (zo'n verhoging), mensen in een rolstoel gaan het leuk hebben. 

Ik had de zin aangepast en niet nagelezen. Ik bedoelde dat mensen in de stad dan maar beter geen EV kopen als ze niet over een garage beschikken. Wordt langs alle kanten gepromoot, maar waar en wanneer die dan geladen moeten worden is me een raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Timo zei:

Ik snap de zin in het vet niet.

Buiten dat het afschuwelijk lelijk is kan ik niet voorstellen dat zoiets er ooit komt (zo'n verhoging), mensen in een rolstoel gaan het leuk hebben. 

Dat is 5cm, het gemiddelde voetpad in België ligt er minder effen bij. Zou er uiteraard enkel liggen bij laden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, thiva said:

Conclusie > die dingen zijn niet gemaakt voor mensen die in de stad wonen en geen garage ter beschikking hebben. Dat is dan 95% van de mensen die hier in de straat wonen.

Gebruik maken van openbare laders die meer en meer moeten komen. Is de enige optie, maar dat gaat een hele hoop mensen dan weer niet willen doen omdat ze duurder zijn, of omdat ze dan 50m moeten wandelen ipv voor de deur te staan, of ...Opladen op het werk is een andere optie, daar staat die auto in vele gevallen toch heel de dag stil. Al moeten er dan gigantisch veel laadpalen voorzien worden. 

Ik wil het de komende 5 jaar wel eens zien, met die verplichte vergroening, hoe ze dat allemaal gaan oplossen. Ik vrees dat het een serieus warboeltje gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Monterey Jack said:

Gebruik maken van openbare laders die meer en meer moeten komen. Is de enige optie, maar dat gaat een hele hoop mensen dan weer niet willen doen omdat ze duurder zijn, of omdat ze dan 50m moeten wandelen ipv voor de deur te staan, of ...Opladen op het werk is een andere optie, daar staat die auto in vele gevallen toch heel de dag stil. Al moeten er dan gigantisch veel laadpalen voorzien worden. 

Ik wil het de komende 5 jaar wel eens zien, met die verplichte vergroening, hoe ze dat allemaal gaan oplossen. Ik vrees dat het een serieus warboeltje gaat worden.

Eigenlijk ook zonde en opnieuw (ja) lelijk dat er overal laadpalen geplaatst gaan worden en iedereen met kabels moet gaan werken. Krijg het gevoel dat je achteruit gaat qua alles. Maar denk dat die discussie (hier) al genoeg gevoerd is geweest. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een wandelingetje rond de blok gedaan om aan m'n dagelijks stappende te komen. Er is blijkbaar een laadpaal op het einde van m'n straat (chargemap geeft hem verkeerdelijk 300m verder aan). Probleem opgelost, hoef geen kabel over het voetpad (in de hypothese dat er een EV komt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Polygoon zei:

Net een wandelingetje rond de blok gedaan om aan m'n dagelijks stappende te komen. Er is blijkbaar een laadpaal op het einde van m'n straat (chargemap geeft hem verkeerdelijk 300m verder aan). Probleem opgelost, hoef geen kabel over het voetpad (in de hypothese dat er een EV komt).

En ga je dan telkens 300m wandelen? Of wat als die paal bezet is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Timo zei:

Eigenlijk ook zonde en opnieuw (ja) lelijk dat er overal laadpalen geplaatst gaan worden en iedereen met kabels moet gaan werken. Krijg het gevoel dat je achteruit gaat qua alles. Maar denk dat die discussie (hier) al genoeg gevoerd is geweest. 

 

Laadpaal inbouwen in de lantaarnpalen, zo moet je niet nog eens extra palen gaa  plaatsen.

Ik dacht dat ik ooit eens ergens gezien had dat ze dat al ergens gedaan hadden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, dragonfly zei:

En ga je dan telkens 300m wandelen? Of wat als die paal bezet is?

Je bent langs die kant vertrokken, op dat pleintje waar je de links-rechts doet, staat de paal. Dat is geen 300m

Dat ding moet misschien 1 keer per week laden ofzo, at best. Je ziet ook in de app wanneer die paal bezet is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Polygoon zei:

Net een wandelingetje rond de blok gedaan om aan m'n dagelijks stappende te komen. Er is blijkbaar een laadpaal op het einde van m'n straat (chargemap geeft hem verkeerdelijk 300m verder aan). Probleem opgelost, hoef geen kabel over het voetpad (in de hypothese dat er een EV komt).

Ik dacht altijd dat die publieke laadbakken toch wel een stuk duurder waren dan gewoon bij je thuis laden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Polygoon zei:

Je bent langs die kant vertrokken, op dat pleintje waar je de links-rechts doet, staat de paal. Dat is geen 300m

Dat ding moet misschien 1 keer per week laden ofzo, at best. Je ziet ook in de app wanneer die paal bezet is.

Tot het regent of je net gehaast bent. Maar als het maar 1x per week is idd haalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, dragonfly zei:

Tot het regent of je net gehaast bent. Maar als het maar 1x per week is idd haalbaar

Sowieso is dat vaak de dichtsbijzijnde parkeerplaats als je juist parkeert op de "oprit" :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, knight-rider zei:

Laadpaal inbouwen in de lantaarnpalen

 

Ik zie parkeermeters nog terugkomen eigenlijk.
- sensor in de baan die detectie doet of er iets staat of niet, dit linken aan een app
- automatisch boete als je niet betaalde dmv het cameranetwerk dat ze overal aan het bouwen zijn
- betaalde je wel, dan loopt je parkeertijd en kun je een stekker inpluggen in dat ding
- betalen via de app of contactloos aan de paal oid

Je hebt geen parkeermeterpersoneel meer nodig die bonnetjes gaat checken, geen kabels meer over de stoep, alles automatisch, .... enkel pépé die geen smartphone heeft kan zijn Opel Corsa niet meer parkeren in't stad, maar die mens telt toch niet meer mee gezien hij een kost geworden is voor de overheid, dus da's niet erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, knight-rider said:

Laadpaal inbouwen in de lantaarnpalen, zo moet je niet nog eens extra palen gaa  plaatsen.

Ik dacht dat ik ooit eens ergens gezien had dat ze dat al ergens gedaan hadden?

Ik zie ook opportuniteit bij telecomoperatoren, al die hun kasten zijn gevoed. Al hun actief materiaal wordt steeds zuiniger dus die zitten met overcapaciteit. Deutsche Telekom doet dat al in Duitsland dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Greg zei:

De voortuin heraanleggen, zit weinig anders op denk ik.. Mijn broer bv., en waarschijnlijk nog heel veel mensen, koopt daarom (nog) geen plug-in of EV omdat hij in een app. op het eerste woont.. Zou voor hem nochtans de ideale soort auto zijn als zelfstandig thuisverpleger met constant korte afstandjes..

en dan kom je tegen dat je boetes krijgt, omdat je in je eigen voortuin/oprit staat te laden. want je moet op straat staan.

(was toch iemand hier die zo iemand kent  (  @ir_fuel was het dacht ik ) in het brusselse met een etron)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of minst populair natuurlijk, gewoon gelijk een verbrandingsmotorauto gewoon opladen aan een laadstation ergens en hem 'vol' thuis voor de deur zetten.
Nu tankt ge toch ook niet terwijl de auto thuis staat...

(das wss de redenering van de roverheid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Joske zei:

Of minst populair natuurlijk, gewoon gelijk een verbrandingsmotorauto gewoon opladen aan een laadstation ergens en hem 'vol' thuis voor de deur zetten.
Nu tankt ge toch ook niet terwijl de auto thuis staat...

(das wss de redenering van de roverheid)

Zo ga ik het oplossen, waarschijnlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



[quote Eigenlijk zou zoiets perfect zijn:
82BE724C-CE95-4E20-B43F-DEDC3F45ACAB.jpeg.c64c1d3ea59d7bbfda045651c06f4656.jpeg


Zo moeilijk kan het toch niet zijn voor steden om sleuven in het voetpad te voorzien op aanvraag van bewoners?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tijdelijke oplossing:

F2F23E42-A739-46AE-9EF1-8F126BFD2175.thumb.jpeg.17cb6fbd773e5d2ac0501eca6f4aeec5.jpeg

In de rijhuizen aan de overkant is er iemand met een Tesla Model 3, die heeft volledig zijn voortuin voorzien van klinkers. Aan mijn zijde is er nog iemand met een Tesla Model S, die staat meestal in de garage om op te laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, tuscani said:

en dan kom je tegen dat je boetes krijgt, omdat je in je eigen voortuin/oprit staat te laden. want je moet op straat staan.

(was toch iemand hier die zo iemand kent  (  @ir_fuel was het dacht ik ) in het brusselse met een etron)

Nee die mocht enkel een parkeerplaats op zijn hof voorzien als het was voor een elektrische auto, met laadpaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid