Ga naar inhoud

Hoe ziet jouw laadinfrastructuur er uit?


Polygoon

Aanbevolen berichten

Op 9/11/2021 om 14:07, WoKe zei:

Tot max 0,40€/kWh
Ik heb hem net vervangen door 2 laadstations van Easee aangezien we er tegenwoordig 2 tegelijk willen kunnen laden.
Moest ge interesse hebben om de Newmotion over te nemen 😉 (overweeg anders om hem bij ons huurhuis te installeren)

 

nm.jpg

easee.jpg

easee2.jpg

Tevreden van so far? Ik denk deze ook te installeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
16 minuten geleden, Polygoon zei:

Eigenlijk nog wel een nette oplossing zo:
Zou voor mij, persoonlijk, het probleem oplossen.

EV-kabelgoottegel houdt trottoir vrij van losliggende kabels - VerkeersNet

2020_05_12_15_21_59_Greenshot.png

Dat is inderdaad een heel nette oplossing in verstedelijkte gebieden waar je geen parkeerschaarste hebt en iedereen quaisi elke dag voor zijn eigen deur kan staan. Is ook minder schadegevoelig dan die zwenkarm die die limburger heeft uitgevonden voor rijwoningen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, josenjef said:

Dat is inderdaad een heel nette oplossing in verstedelijkte gebieden waar je geen parkeerschaarste hebt en iedereen quaisi elke dag voor zijn eigen deur kan staan. Is ook minder schadegevoelig dan die zwenkarm die die limburger heeft uitgevonden voor rijwoningen.

Daar zeg je het. Dan ga je een parkeerplaats die in principe voor iedereen is op straat gaan claimen.

Dat gaat nog wat worden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Daar zeg je het. Dan ga je een parkeerplaats die in principe voor iedereen is op straat gaan claimen.

Dat gaat nog wat worden.

Enkel tijdens het laden, toch?
Niet omdat daar zo'n tegel in de grond steekt dat er niemand meer kan/mag parkeren?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Polygoon said:

Enkel tijdens het laden, toch?
Niet omdat daar zo'n tegel in de grond steekt dat er niemand meer kan/mag parkeren?

 

Enkel tijdens het laden ...

En wat ga je doen als jij moet laden en er staat iemand voor je woning?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Enkel tijdens het laden ...

En wat ga je doen als jij moet laden en er staat iemand voor je woning?

Dat verandert toch niets met gewoon een kabel over de stoep?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Daar zeg je het. Dan ga je een parkeerplaats die in principe voor iedereen is op straat gaan claimen.

Dat gaat nog wat worden.

Ja dat gaat er nooit doorkomen, maar ik ken wel een paar van die "verstedelijkte wijken" waar iedereen wel publiek domein gebruikt om te parkeren omdat de percelen klein zijn, zonder dat er parkeerschaarste is in die straten. Daar kan dat wel werken.

Moest je het echt moeten gaan "claimen" kan je dat vak groen verven en kan iedereen er met een EV parkeren en laden, dan blijft het publiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, josenjef zei:

Moest je het echt moeten gaan "claimen" kan je dat vak groen verven en kan iedereen er met een EV parkeren en laden, dan blijft het publiek.

De laadpaal zou, bij mij, wel privé zijn dus liever niet dat iedereen daar gaat laden :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Polygoon said:

Dat verandert toch niets met gewoon een kabel over de stoep?

Dat klopt. Dan zou de gemeente dit voor elke woning dus moeten voorzien, want als alleen jij dat hebt ga je onbewust toch die plaats willen claimen om te kunnen laden zonder dat iemand over je kabel valt (die je nu niet mag leggen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Polygoon zei:

De laadpaal zou, bij mij, wel privé zijn dus liever niet dat iedereen daar gaat laden :D 

Waarom? Je zet die publiek en iedereen kan laden aan het tarief dat jij vastlegt? Als iemand je plek wil inpikken om te laden kan je die daar stevig laten voor betalen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat klopt. Dan zou de gemeente dit voor elke woning dus moeten voorzien, want als alleen jij dat hebt ga je onbewust toch die plaats willen claimen om te kunnen laden zonder dat iemand over je kabel valt (die je nu niet mag leggen).

Ik versta je gedachtegang. In de praktijk is het sowieso een ongeschreven regel dat de plaats voor het huis altijd wordt vrijgelaten voor de bewoner.
Ik zou eens, eens het zo ver is, moeten samenzitten met de gemeente om te kijken wat er mogelijk is. Philippe Muyters is bij ons schepen van openbare werken etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie je je dat al doen als zelfstandige, in een mail naar een klant:

"Eigenlijk mag het niet, maar ik deel het u bij deze mondeling mee: je mag me ook betalen zonder factuur en dan hoef je natuurlijk geen BTW te betalen".

:lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Polygoon zei:

Eigenlijk nog wel een nette oplossing zo:
Zou voor mij, persoonlijk, het probleem oplossen.

EV-kabelgoottegel houdt trottoir vrij van losliggende kabels - VerkeersNet

2020_05_12_15_21_59_Greenshot.png

Toen ze die belachelijke zwenkarmpaal voorstelden was dat ook mijn eerste gedacht.
Simple problems -> simple solutions ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Zie je je dat al doen als zelfstandige, in een mail naar een klant:

"Eigenlijk mag het niet, maar ik deel het u bij deze mondeling mee: je mag me ook betalen zonder factuur en dan hoef je natuurlijk geen BTW te betalen".

:lolz: 

Wie stuurde dat bericht eigenlijk?
Medewerker van de gemeente? Of ne slimme politieker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Polygoon zei:

Ik versta je gedachtegang. In de praktijk is het sowieso een ongeschreven regel dat de plaats voor het huis altijd wordt vrijgelaten voor de bewoner.

:lol: Begin dan maar eens aan rijhuisjes als de huizen maar net breed genoeg zijn voor 1 auto. En wat dan met gezinnen met 2 wagens :lol: 

Al die dingen zijn lapmiddelen, dat gaat nogal wat wrevel opwekken :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, WoKe said:

Toen ze die belachelijke zwenkarmpaal voorstelden was dat ook mijn eerste gedacht.
Simple problems -> simple solutions ...

How how, dat is grond van de gemeente. Dat is in theorie simpel. Die zwenkarm kan je zelf plaatsen :D  Dus in de praktijk is het andere misschien eenvoudiger te realiseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid