Ga naar inhoud

Het kleine en grote motortrips-topic


GTX

Aanbevolen berichten

*ademt diep in en blaast sterk uit*

Ziezo, zo is het stof er af! Ik zie dat ik geen verslag van mijn andere twee dagen heb gegeven. Ondertussen weet ik het ook niet zo goed meer :D

Soit, vandaag stond de wekker om 5u15 want ik wou goed op tijd vertrekken. De bestemming? De Ardennen!

Ik had op voorhand geen route gemaakt, enkel een tankstation onder Brussel opgezocht om van daaruit te vertrekken. Uiteraard ben ik dat los voorbij gereden en was ik te tam om terug te draaien :D Terwijl ik onderweg was, toch eventjes nagedacht naar waar ik uiteindelijk zou navigeren. Uiteindelijk besloten om eerst richting Durbuy te rijden via kronkelroutes. Alleen had ik niet gecheckt op welk niveau dat stond. Na het derde amper geasfalteerde geitenpaadje te hebben gedaan toch maar keer de instellingen bekeken en kronkelen op medium gezet. Vele beter! Later zou trouwens blijken dat ik nog iets vergeten te checken was..

Vanuit Durbuy simpelweg de kaart geopend en op een plaats geduwd. Geen zin om na te denken waar ik juist zou heen rijden, gewoon genieten. Maar toen viel na een goede 180km viel plots mijn gps uit, platte batterij 😮

Na mijn platte motobatterij had ik het kabeltje van de docking uitgetrokken maar uiteraard niet meer terug ingeplugged. Oef.. snel opgelost. 

TIjdens mijn lunchbreak bedacht ik me dat ik graag de obligatoire foto bij de tank in Bastenaken wou maken. Hup, gps ingesteld en via mooie wegen tot daar gereden. Daar toe gekomen bleek ik niet de enigste te zijn met dat idee en was het pokke druk. Ik ben dan maar gewoon doorgereden. En omdat ik toch voor de terugrit nog eens zou moeten tanken, ben ik de bak maar verder gaan leegrijden in Luxemburg zodat ik goedkoop een volle bak kon tanken #manmaths

Een dikke 560km later was ik terug thuis, zo een langere rit is zeker voor herhaling vatbaar 🙂

Heerlijk apparaat :inlove:

IMG_20220621_081438.jpg

IMG_20220621_092654.jpg

IMG_20220621_102740.jpg

IMG_20220621_113030.jpg

IMG_20220621_131009.jpg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, GTX zei:

Gij zijt zelf ne fatmax!!!!!

Stoort die niet tijdens het meer actief rijden? 

Hoe bevalt het ruitloos rijden? Nog steeds tevreden? ook na lange dag? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tjeu zei:

Stoort die niet tijdens het meer actief rijden? 

Hoe bevalt het ruitloos rijden? Nog steeds tevreden? ook na lange dag? 

Valt op zich wel mee. Idealiter zou ik met een tanktas rijden maar ik had drinken en eten mee omdat ik zo min mogelijk tijd wou verliezen.(+ EHBO + sleutelgerief, slot..) Mijn vering hinderde mij veel meer bij actief rijden. Dat inveren bij gas lossen is al genoeg om uit balans te raken.. vandaar mijn vraag naar jouw ervaring met hyperpro 😉

Enorm tevreden ja! Op de autostrade is het niet zo aangenaam al rij ik zonder problemen 140. De ruit zorgde voor enorm veel turbelentie en dat was echt een domper op de feestvreugde. Vanaf 70 had ik last van het gebulder dus heb ik midden winter de ruit er af gehaald. Ik moet wel toegeven dat ik gevoelig ben voor turbelentie maar toch.. ook gewoon het inschatten van bochten is zo veel beter zonder ruit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in hetzelfde kamp. Vermoedelijk ook gevoelig aan turbulentie, maar ik ervaar echt geen reet voordelen aan een ruit. En 't is niet dat ik niet 's winters of bij regen rijd, nooit sneller dan 90 of geen lange afstanden.
Toegegeven: op een "verbindingsdag" van 1.100-1.200 km autostrade op 1 dag, om zo rap mogelijk zo ver mogelijk te geraken voor een langere reis ... dan zou 't aangenaam zijn om achter een vitrine te zitten. Zeker als je ook nog eens winterse neerslag voor de voeten geworpen wordt terwijl 't al donkert en je nog 250 km moet. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner me nog de testrit met de Tiger (incl. ruit). "Amai die is stil vergeleken met de CBR!"

En nu vind ik de Tiger met ruit zelfs te luid..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wat een haat liefde verhouding mee. Op de CB er ook direct de ruit afgegooid en ik rij nog steeds het liefst naked. 

Op de Guzzi staat ze er wel nog op. Eerst en vooral zit je daar met best wat kuipwerk, en alle wind en regen die op de kuip komt, bulkt anders extra op een kleiner deel van je lijf, waardoor je net een hogere winddruk kan ervaren. En vooral, wanneer je in felle regen zit, kan je een hogere dampdruk krijgen en sneller waterlekken. Zeker als dan net tussen de jas en de helm valt. 
Het geeft me ook wat meer rust tijdens mijn commute, die toch grotendeels over de snelweg gaat. En vooral het onderste deel van de kuip (bescherming van benen en voeten) vind ik een enorme meerwaarde bij regen en koude. 

Qua turbulenties valt het op de Guzzi ook best mee. Is echt een goede kuip en ruit. Maar ik twijfel toch voor een "zomerruitje", een minimini ruitje die net tot aan de bovenkant van de kuip komt en niets extra. Beetje zoals een Bagger. Alleen kost dat wel wat en moet je zelf nog bij gaan zagen om het gewenste formaat te krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Je hoop is terecht. Het is er fabelachtig. Die regio al in 3 verschillende reizen aangedaan ... never disappoints!

 

reis_316.jpg

reis_297.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, msxx zei:

Er staat nog eens een serieuze trip op de planning!

5.000km in 9,5 dag

Zo snel als mogelijk richting Pau, en van daaruit de Pyreneeën oversteken Baskenland in en mooi binnendoor naar Picos de Europa. Kijk er al naar uit, net alle hotels vastgelegd en de routes zijn nu ook finaal 🙂 

Ik hoop op veel van dit:

motorcycle-tour-asturies-picos-europa.jp

En dit:

 

jour-7-moto-aragon-Espagne.JPG

Garganta%20del%20Cares0.jpg

 

Routes al finaal, lees ik. Wil je delen?

Advies om veeel N-260 en N-260a en de C-28 er in te stoppen!

 

Voorbeeldje C-28:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Routes al finaal, lees ik. Wil je delen?

Advies om veeel N-260 en N-260a en de C-28 er in te stoppen!

 

Voorbeeldje C-28:

 

De N260 is magic, I know! Maar daar passeer ik dit keer niet. Ik steek de Pyreneeën over maar de reis gaat vooral door in Picos 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Meestal worden vooral de euforische momenten gedeeld natuurlijk.

Zaterdag nog een lange trip gepland, via de Ardennen, Lux kort aantikkend, via de Eifel naar een streepje Moezel. Dikke 900km op de planning. In principe droog weer, met wel wat regenkans tussen 13u en 15u in Duitsland en Lux. Even getwijfeld over de outfit, want het zou voor het overige toch een dikke 26 graden worden, maar toch de chicken ... en gore-tex uit de kast gehaald.

Gestart in de Ardennen, was fijn maar beheerst. Had duidelijk 's nachts nog geregend en zag er wat dreigend uit maar wel fun. 

Tot ergens bij Ouffet de regendruppels kwamen, gelukkig mijn waterdichte laarzen en gore-tex kleding aan.. dus lekker doorgereden, wat pech onderweg met het weer hoort er nu eenmaal bij. Eenmaal in Lux was het een zondvloed met onweer.....

IMG_3690.thumb.jpeg.3d6149e451e041fa912dcbc0cba70e73.jpeg

Na een uurtje wachten en een vervroegde lunch en nog een tijdje regenradar staren... maar besloten huiswaarts te keren. Via Vielsalm richting Coo gereden en vanaf Stoumont werd het wat droger. 

Daarna de route huiswaarts gewijzigd in 'kronkelige wegen' en op die manier nog 1,5u fun gehad. In Limburg was het nog steeds droog...

Dagje in het water gevallen. Toch 5uur netto rijtijd, maar helaas niet de voldoening van een leuk motordagje zoals ik voor ogen had.

Wel content met de kledingkeuze 😄 

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zaterdag ook de hele dag op de moto gezeten.
Vertrokken in de buurt van Sprimont, en ondanks dat we in de verte gewoon de regen met bakken uit de wolken zagen vallen, en af en toe op natte stukken reden, hebben we zelf geen druppel regen gehad de hele dag (140 km gereden). Chance gehad.
Op de terugweg naar huis rond Brussel wel in een wolkbreuk gezeten, maar dan zaten droog in de wagen. Wel een oldtimer Porsche cabrio gezien op de ring rond Brussel, die met zijn dak open reed want er stak een surfplank in, die had minder geluk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Ik heb zaterdag ook de hele dag op de moto gezeten.
Vertrokken in de buurt van Sprimont, en ondanks dat we in de verte gewoon de regen met bakken uit de wolken zagen vallen, en af en toe op natte stukken reden, hebben we zelf geen druppel regen gehad de hele dag (140 km gereden). Chance gehad.
Op de terugweg naar huis rond Brussel wel in een wolkbreuk gezeten, maar dan zaten droog in de wagen. Wel een oldtimer Porsche cabrio gezien op de ring rond Brussel, die met zijn dak open reed want er stak een surfplank in, die had minder geluk :D

De regengrens zat halfweg tussen Luik en Luxemburg, dus als je meer noordelijk bleef in de Ardennen heb je een mooie dag gehad 🙂 

Moest het niet ongelofelijk goed uitkomen om met de motor op pad te gaan afgelopen zaterdag dan had ik een stabielere weerdag uitgekozen, maar een dag waar ik nergens naar moet kijken en niemand tekort hoef te doen (werk/kinderen/vrouw) komt niet elke dag voorbij. Helaas, de weergoden blijven de baas 🙂 

Als je een oldtimer cabrio hebt en je kan je dak niet dicht doen vanwege een surfplank... dan heb je wel een heel zure dag 😄 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, msxx zei:

De regengrens zat halfweg tussen Luik en Luxemburg, dus als je meer noordelijk bleef in de Ardennen heb je een mooie dag gehad 🙂 

Moest het niet ongelofelijk goed uitkomen om met de motor op pad te gaan afgelopen zaterdag dan had ik een stabielere weerdag uitgekozen, maar een dag waar ik nergens naar moet kijken en niemand tekort hoef te doen (werk/kinderen/vrouw) komt niet elke dag voorbij. Helaas, de weergoden blijven de baas 🙂 

Als je een oldtimer cabrio hebt en je kan je dak niet dicht doen vanwege een surfplank... dan heb je wel een heel zure dag 😄 

Allé, ik was toch niet de enige met een “geslaagde” motorrit op zaterdag. Terug gereden van Goodwood, met rukwinden tot 90 km/m inclusief duo en volledig bepakt. :D

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 4 maanden later...

Het is inmiddels januari 2024 en ik heb nog geen concreet reisdoel voor 2024. Althans, niet wat betreft motorrijden. Ga al voldoende in het vliegtuig en in de auto zitten dit jaar... vooral zakelijk en nog wat privé. Maar een motortrip mag nog niet ontbreken.

Hier nog mensen met plannen voor een rondreis?

Zit al langer in mijn hoofd met Slovenië, maar ook met Corsica. 

Mijn 'vaste' motormaten lijken dit jaar wat minder flexibel te zijn en vooral kortere trips te rijden. Dus ook op dat vlak is het wat zoeken. Ben vooral benieuwd naar een goed reisverhaal hier rondom Slovenië 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slovenie gedaan paar jaar geleden, maar geen roadtrip.

Afhankelijk van seizoen zou ik wel bled vermijden. Is enorm toeristisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta op t punt om van 1 tem +/-8 mei Wales te boeken. 30 april met de nachtboot van Rotterdam en naar huis zie ik voorlopig nog wel, wss wordt dat de treim omdat dat iets flexibeler te boeken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RDGA staat al lang op de planning, maar komt er niet van. Voorlopig enkel een weekend lux/eifel & FoS gepland. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/8/2023 om 23:27, msxx zei:

Vandaag het lan opgevat om de trip van motorrijder te volgen: een tweedaagse van Chimay naarVerdun.

Tweedaagse klonk wat onnozel voor die afstand. 
 

Vroeg vertrekken en wat doorzettingsvermogen als ingrediënten bleken voldoende 😄 

Zat wel wat tijdsdruk op wegens nog een etentje bij vrienden thuis. 
 

Helaas heeft het vannacht wat steviger geregend en trok die regen naar het zuiden..

Net wat te weinig tijd, en wat minder weer dan verwacht maar voor de rest een topdag. Vooral baantjes zonder middenstreep en met de nodige hobbels, moddersporen en grindstrokem. Niet simpel maar wel de moeite!

Hasselt-Chimay-Sedan-Verdun-Gedinne-Bouillon-Nassogne-La Roche-Hamoir-Comblain au Pont-Aywaille-Luik-Hasselt

Wellicht toch beter om op twee dagen te rijden, maar je moet dicht bij jezelf blijven 😂

Hier toevallig nog een GPX van? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid