Jump to content

Het kleine en grote motortrips-topic


GTX
 Share

Recommended Posts

*ademt diep in en blaast sterk uit*

Ziezo, zo is het stof er af! Ik zie dat ik geen verslag van mijn andere twee dagen heb gegeven. Ondertussen weet ik het ook niet zo goed meer :D

Soit, vandaag stond de wekker om 5u15 want ik wou goed op tijd vertrekken. De bestemming? De Ardennen!

Ik had op voorhand geen route gemaakt, enkel een tankstation onder Brussel opgezocht om van daaruit te vertrekken. Uiteraard ben ik dat los voorbij gereden en was ik te tam om terug te draaien :D Terwijl ik onderweg was, toch eventjes nagedacht naar waar ik uiteindelijk zou navigeren. Uiteindelijk besloten om eerst richting Durbuy te rijden via kronkelroutes. Alleen had ik niet gecheckt op welk niveau dat stond. Na het derde amper geasfalteerde geitenpaadje te hebben gedaan toch maar keer de instellingen bekeken en kronkelen op medium gezet. Vele beter! Later zou trouwens blijken dat ik nog iets vergeten te checken was..

Vanuit Durbuy simpelweg de kaart geopend en op een plaats geduwd. Geen zin om na te denken waar ik juist zou heen rijden, gewoon genieten. Maar toen viel na een goede 180km viel plots mijn gps uit, platte batterij 😮

Na mijn platte motobatterij had ik het kabeltje van de docking uitgetrokken maar uiteraard niet meer terug ingeplugged. Oef.. snel opgelost. 

TIjdens mijn lunchbreak bedacht ik me dat ik graag de obligatoire foto bij de tank in Bastenaken wou maken. Hup, gps ingesteld en via mooie wegen tot daar gereden. Daar toe gekomen bleek ik niet de enigste te zijn met dat idee en was het pokke druk. Ik ben dan maar gewoon doorgereden. En omdat ik toch voor de terugrit nog eens zou moeten tanken, ben ik de bak maar verder gaan leegrijden in Luxemburg zodat ik goedkoop een volle bak kon tanken #manmaths

Een dikke 560km later was ik terug thuis, zo een langere rit is zeker voor herhaling vatbaar 🙂

Heerlijk apparaat :inlove:

IMG_20220621_081438.jpg

IMG_20220621_092654.jpg

IMG_20220621_102740.jpg

IMG_20220621_113030.jpg

IMG_20220621_131009.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, gewoon ik zei:

Die koffer :lolz:precies ene van Stanley fatmax

 

Gij zijt zelf ne fatmax!!!!!

Link to comment
Share on other sites

14 minuten geleden, GTX zei:

Gij zijt zelf ne fatmax!!!!!

Stoort die niet tijdens het meer actief rijden? 

Hoe bevalt het ruitloos rijden? Nog steeds tevreden? ook na lange dag? 

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, Tjeu zei:

Stoort die niet tijdens het meer actief rijden? 

Hoe bevalt het ruitloos rijden? Nog steeds tevreden? ook na lange dag? 

Valt op zich wel mee. Idealiter zou ik met een tanktas rijden maar ik had drinken en eten mee omdat ik zo min mogelijk tijd wou verliezen.(+ EHBO + sleutelgerief, slot..) Mijn vering hinderde mij veel meer bij actief rijden. Dat inveren bij gas lossen is al genoeg om uit balans te raken.. vandaar mijn vraag naar jouw ervaring met hyperpro 😉

Enorm tevreden ja! Op de autostrade is het niet zo aangenaam al rij ik zonder problemen 140. De ruit zorgde voor enorm veel turbelentie en dat was echt een domper op de feestvreugde. Vanaf 70 had ik last van het gebulder dus heb ik midden winter de ruit er af gehaald. Ik moet wel toegeven dat ik gevoelig ben voor turbelentie maar toch.. ook gewoon het inschatten van bochten is zo veel beter zonder ruit. 

Link to comment
Share on other sites

Ik zit in hetzelfde kamp. Vermoedelijk ook gevoelig aan turbulentie, maar ik ervaar echt geen reet voordelen aan een ruit. En 't is niet dat ik niet 's winters of bij regen rijd, nooit sneller dan 90 of geen lange afstanden.
Toegegeven: op een "verbindingsdag" van 1.100-1.200 km autostrade op 1 dag, om zo rap mogelijk zo ver mogelijk te geraken voor een langere reis ... dan zou 't aangenaam zijn om achter een vitrine te zitten. Zeker als je ook nog eens winterse neerslag voor de voeten geworpen wordt terwijl 't al donkert en je nog 250 km moet. :D 

Link to comment
Share on other sites

Ik herinner me nog de testrit met de Tiger (incl. ruit). "Amai die is stil vergeleken met de CBR!"

En nu vind ik de Tiger met ruit zelfs te luid..

 

Link to comment
Share on other sites

Hier wat een haat liefde verhouding mee. Op de CB er ook direct de ruit afgegooid en ik rij nog steeds het liefst naked. 

Op de Guzzi staat ze er wel nog op. Eerst en vooral zit je daar met best wat kuipwerk, en alle wind en regen die op de kuip komt, bulkt anders extra op een kleiner deel van je lijf, waardoor je net een hogere winddruk kan ervaren. En vooral, wanneer je in felle regen zit, kan je een hogere dampdruk krijgen en sneller waterlekken. Zeker als dan net tussen de jas en de helm valt. 
Het geeft me ook wat meer rust tijdens mijn commute, die toch grotendeels over de snelweg gaat. En vooral het onderste deel van de kuip (bescherming van benen en voeten) vind ik een enorme meerwaarde bij regen en koude. 

Qua turbulenties valt het op de Guzzi ook best mee. Is echt een goede kuip en ruit. Maar ik twijfel toch voor een "zomerruitje", een minimini ruitje die net tot aan de bovenkant van de kuip komt en niets extra. Beetje zoals een Bagger. Alleen kost dat wel wat en moet je zelf nog bij gaan zagen om het gewenste formaat te krijgen. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions