Ga naar inhoud

Evolutie autobrandstof in 2021


Soul

Aanbevolen berichten

Welke evolutie verwachten jullie kwa "autobrandstof" in 2021 ?

Volgens mij :

Benzine & diesel : blijven nog voor een relatief groot gedeelte omwille van de behoudsgezindheid van veel chauffeurs, die wellicht pas zullen overgaan naar een andere brandstof als ze daartoe verplicht worden financieel of vanwege hun werkgever.

Aardgas, LPG, LPI,... : voorzie ik niet echt een doorbraak.

Waterstof : lijkt ook niet meteen van de grond te komen.

Elektriciteit : "gepromoot" door enkele merken, geliefde bij werkgevers, verkozen door mensen met zonnepanelen. En ik denk dat eigenaars van zonnepanelen bij de aankoop van een nieuwe wagen eerder een elektrische zullen kiezen om zo van hun teveel aan opgewekte kWh af te geraken.

Of ga ik te kort door de bocht ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke evolutie verwachten jullie kwa "autobrandstof" in 2021 ?
Volgens mij :
Benzine & diesel : blijven nog voor een relatief groot gedeelte omwille van de behoudsgezindheid van veel chauffeurs, die wellicht pas zullen overgaan naar een andere brandstof als ze daartoe verplicht worden financieel of vanwege hun werkgever.
Aardgas, LPG, LPI,... : voorzie ik niet echt een doorbraak.
Waterstof : lijkt ook niet meteen van de grond te komen.
Elektriciteit : "gepromoot" door enkele merken, geliefde bij werkgevers, verkozen door mensen met zonnepanelen. En ik denk dat eigenaars van zonnepanelen bij de aankoop van een nieuwe wagen eerder een elektrische zullen kiezen om zo van hun teveel aan opgewekte kWh af te geraken.
Of ga ik te kort door de bocht ?
De fiscaal interessantste.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
10 uren geleden, Polygoon zei:


 

Wederom een 'kenner' die maar wat roept om interessant gevonden te worden. Als 'science' niet overtuigd is, waarom is Toyota dan bezig met nog meer 'effort' in hun H2 onderzoek te steken? Idem bij Hyundai. Waarom hebben ze bij BMW er niet al lang de stekker uit getrokken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom een 'kenner' die maar wat roept om interessant gevonden te worden. Als 'science' niet overtuigd is, waarom is Toyota dan bezig met nog meer 'effort' in hun H2 onderzoek te steken? Idem bij Hyundai. Waarom hebben ze bij BMW er niet al lang de stekker uit getrokken? 
Er is ook een nieuwe Mirai bij Toyota, dus daar is het nog altijd menens.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh. CEO van de Volkswagen groep afstempelen als simpele ‘kenner’ is wat kort door de bocht imho [emoji4] 
Klopt, maar die praat ook maar zijn eigen beleid goed [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indd, 'kenner' is wellicht nog te sterk uitgedrukt. Hij roept dat al een aantal jaar, en waarom? Omdat ze zelf de techniek niet beheersen wellicht. Ze hebben nochtans zelf een golf op waterstof ontwikkeld. Ze hebben hun strategie verlegd op ev, dus nu is al de rest onzin. Ik hecht in ieder geval geen fluit aan zijn mening. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

ze spreken enkel over e-brandstoffen ter vervanging van vliegtuigbrandstof

https://ec.europa.eu/belgium/14072021_climate_ambitions_European_Green_Deal_nl

Ik denk dat ze voor de rest er niet veel op zullen verdienen en daarom sturen naar EV voor auto's. 

https://www.auto55.be/nieuws/33606-co2-neutrale-brandstof-maakt-elektrische-auto-overbodig-maar-europa-wil-er-niet-van-weten

net zoals ze nu ook bij huizen de aardgas op de schop willen en mazout sowieso zal dat ook allemaal met auto's afgebouwd worden

https://www.mijnenergie.be/blog/eneco-wil-van-aardgas-af-en-ambieert-klimaatneutraliteit-in-2035/?utm_source=hln&utm_medium=partnersite&utm_term=&utm_content=f37d2bb&utm_campaign=content

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor woningen : gas wordt aangeraden als er gas voor de deur ligt. Uitbreidingen van het gasnet gebeuren niet of kosten de klant duizenden euro's...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er geen gas voor de deur ligt kan je nog altijd kiezen voor propaan. Ofwel een tank in eigen tuin, ofwel als je met meerdere gezinnen samen ervoor zou kiezen (zoals in een nieuwe wijk), tank centraal plaatsen en alle huizen erop aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, knight-rider zei:

Als er geen gas voor de deur ligt kan je nog altijd kiezen voor propaan. Ofwel een tank in eigen tuin, ofwel als je met meerdere gezinnen samen ervoor zou kiezen (zoals in een nieuwe wijk), tank centraal plaatsen en alle huizen erop aansluiten.

Denk je dat dat in Vlaanderen veel wordt gedaan, propaan? 

En dat zal ook altijd maar duurder worden als ze naar die green deal willen zonder fossiele brandstoffen.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het veel gedaan word weet ik niet, maar het is een mogelijkheid en dat wou ik maar even vermelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid