Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

Zal wel iets met de keuring te maken hebben.

Occasie moto moet gekeurd worden voor verkoop tegenwoordig he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in uw geval wel zorgen dat je ene koopt bij een handelaar waarvan je weet dat hij garantie geeft en die niet te ver rijden is, je weet nooit. 

Kameraad van me heeft een R1200GS gekocht uit 2013 van een handelaar en had vrijwel meteen na aankoop een olielekje aan zijn transmissie. Die handelaar heeft in garantie die moto bijna compleet uit elkaar gehaald om het te fixen. Ik heb de foto's gezien, het zal enige uren gekost hebben.. 

Hij lekt wel nog altijd 🤣

Maar ik wil maar zeggen.. Tenzij het echt een batje zou zijn dat je kan doen via een particulier. En ik weet het, het zijn wel betrouwbare moto's, maar toch.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt bij Harley 2 kampen:

Street Glide fans en Road Glide fans.

Ik hoor bij de Street Glide fans.

Maar damn...
2024 modellen zijn uit, en ze hebben een CVO ST uitgebracht, enkel Road Glide.

 

 

😍

@gTa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook eerder van het Street Glide kamp, dan ... al vind ik geen van beiden écht om van te likkebaarden. Van mij zou er een mini of zelfs géén kuipje op mogen vooraan, gewoon een shutgun bar als stuur, of zelfs clipons. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gTa zei:

Ook eerder van het Street Glide kamp, dan ... al vind ik geen van beiden écht om van te likkebaarden. Van mij zou er een mini of zelfs géén kuipje op mogen vooraan, gewoon een shutgun bar als stuur, of zelfs clipons. :D

Road King dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, DDke zei:

Road King dan?

Ja, maar dan zonder windscherm, met de hard cases van de Glides, de sportvering van de ST (denk ik?) en een recht laag stuur. :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/1/2024 om 12:34, CharlesV zei:

Ik zou in uw geval wel zorgen dat je ene koopt bij een handelaar waarvan je weet dat hij garantie geeft en die niet te ver rijden is, je weet nooit. 

Kameraad van me heeft een R1200GS gekocht uit 2013 van een handelaar en had vrijwel meteen na aankoop een olielekje aan zijn transmissie. Die handelaar heeft in garantie die moto bijna compleet uit elkaar gehaald om het te fixen. Ik heb de foto's gezien, het zal enige uren gekost hebben.. 

Hij lekt wel nog altijd 🤣

Maar ik wil maar zeggen.. Tenzij het echt een batje zou zijn dat je kan doen via een particulier. En ik weet het, het zijn wel betrouwbare moto's, maar toch.. 

Zo betrouwbaar zijn ze niet 🙂 

Cardan, v-bak, vering (esa), abs. Allemaal dure reparaties welke voorkomen. Van 2005-2014 zou ik vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Toeval was dat er zondag, tijdens het kuisen van mijne stoep, net een rode voorbij kwam. Met vrouwelijke rijdster en zonder voorspatbord. Beide zichten was voor mij een eerste keer. :D

Zijn echt van die modellen waarvoor je blijft omkijken. Beetje zoals een avantime of A2. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waauw ❤️ 

Awkward modelletje, maar net omdat-ie zo speciaal is, is hij nu ook zo wijs om zien, vind ik.
Ik zou wel durven, eigenlijk. ❤️   Dat naast een K 1300 S Motorsport Edition, zegt.... *droom*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar ooit op de E40 als passagier, in short, doodsangsten op uitgestaan. Mijn rugzak die waaide door de wind over mijn hoofd tot op mijn buik, en ik durfde niet los te laten om 'm terug te duwen. Ik was toen een man van 14 jaar.
We waren wel op een half uur van in Brasschaat naar Sint Idesbald of zo 🤣

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

😍 😍 😍 

ik ben al een klein jaar aan het wachten tot er eens een goeie blauwe K1 passeert om op te springen.

Ziet er top uit...

Maar de prijs moet nog wat zakken, ben eerder op zoek naar echt een goeie deal.
'T is te onnozel om op dit mijn moment mijn K1100RS hiervoor weg te doen.

En ik wil nog een R100GS Paris Dakar in plaats van mijn bumblebee ook 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is de liefde voor BMW moto's bij mij 2 jaar geleden opgeflakkerd door het zien van een R100GS PD zoals deze:

image.png.27b4fc6dae7ae0c3e9df0906c63a89cc.png

 

In plaats daarvan heb ik dan uiteindelijk de R75/5 gekocht. 

Maar het bleef kriebelen naar een R100GS. De bumblebee dan in Duitsland gekocht +- 6maand later.

Ondertussen nog steeds gek van een PD-versie wegens nog iets exclusiever en de heritage die eraan vasthangt.. 

Op een gegeven moment sta ik mijn R100GS buiten op de oprit te wassen en komt mijn buurman thuis. Je moet weten, die mensen zijn enkel thuis tijdens feestdagen. 2 weekjes met de kerstperiode, een weekje met Pasen, ... niet veel meer dan dat, want hij werkt en woont in Kongo. De man kwam even kijken naar mijn GS en ik zei, alsof ik tegen een leek sprak, dat het een BMW GS is van '92. 

Waarop hij zegt: "Ik heb daar de Paris Dakar versie van staan". 

Eeeeuh 😲

 "De wit met rode versie?" vraag ik, een beetje argwanend. "Jaja" zegt hij, "wil je eens zien?"

En zo kwam ik tot de ontdekking dat er, in de 8 jaar die ik hier woon, een R100GS PD staat naast mijn deur 😅
De moto staat al 20 jaar in zijn garage, van voor hij naar Afrika getrokken is.. En sindsdien nooit meer mee gereden. 

Ik heb hem direct een bod gedaan, maar hij wil nog niet lossen. Volgend jaar komt hij terug in België wonen en hij weet nog niet of hij hem zal verkopen...

Pfff 🥰

5B9757F3-4D47-412B-A92E-C745CC22FC24_1_105_c.jpeg.0b27f33d440080c7f1bb5b12830f78b3.jpeg



 

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, CharlesV zei:

😍 😍 😍 

ik ben al een klein jaar aan het wachten tot er eens een goeie blauwe K1 passeert om op te springen.

Ziet er top uit...

Maar de prijs moet nog wat zakken, ben eerder op zoek naar echt een goeie deal.
'T is te onnozel om op dit mijn moment mijn K1100RS hiervoor weg te doen.

En ik wil nog een R100GS Paris Dakar in plaats van mijn bumblebee ook 😬

Ik vond de prijs al goed meevallen.  Ik hou diene winkel al een tijd in de gaten en ze zijn steeds goed ( lees laag) geprijsd voor de staat en kmstand  van hun modellen. Hij staat er  echt nog goed zo op de foto's. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, tuscani zei:

Ik vond de prijs al goed meevallen.  Ik hou diene winkel al een tijd in de gaten en ze zijn steeds goed ( lees laag) geprijsd voor de staat en kmstand  van hun modellen. Hij staat er  echt nog goed zo op de foto's. 

't is een faire vraagprijs.

Ik ben momenteel niet op zoek naar faire vraagprijzen :D 

Heb 3 moto's in de garage, als ik er nog eentje binnenhaal moet het zijn omdat ik hem niet kon laten staan 😄 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Door die annonce ben ik wat beginnen bijlezen. Er groeide namelijk (aan een hels tempo) een koopgoestingske. :D 

Maar 't is toch niet je reinste "use & forget" oldie, zo'n K1. Zeker niet om ermee te forenzen in de binnen- en randstad.
Fragiele bodypanelen, zeer duur om te vervangen. Warmteproblemen bij snelheden onder de 80 km/u.
Bepaalde aandachtspunten bij gebruik voor kortere ritten. Miezerige kwaliteit van die eerste ABS-systemen.

Leuk hebbeding, maar niet meteen de meest ideale daily use oldie, denk ik. 't Koopgoestingske is al bijna weer helemaal weg. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gTa zei:

Door die annonce ben ik wat beginnen bijlezen. Er groeide namelijk (aan een hels tempo) een koopgoestingske. :D 

Maar 't is toch niet je reinste "use & forget" oldie, zo'n K1. Zeker niet om ermee te forenzen in de binnen- en randstad.
Fragiele bodypanelen, zeer duur om te vervangen. Warmteproblemen bij snelheden onder de 80 km/u.
Bepaalde aandachtspunten bij gebruik voor kortere ritten. Miezerige kwaliteit van die eerste ABS-systemen.

Leuk hebbeding, maar niet meteen de meest ideale daily use oldie, denk ik. 't Koopgoestingske is al bijna weer helemaal weg. :D 

'T is gelijkaardig aan mijn K1100RS, dat komt eigenlijk pas tot zijn recht op de autostrade of echt goeie B-roads, die je hier in BE toch niet hebt.. 

Het is een zeer lompe motor die vooral rechtdoor wil gaan. Dat heeft enerzijds zijn charme, en de naam "Flying brick" begrijp je snel als je aan het rijden bent. Maar als ik dit vergelijk met mijn GS, dan duw je die GS zoveel makkelijker een bocht in.

Die warmte deed tot nu toe meer deugd dan kwaad, je voelt de warmte aan de benen goed als je een bocht neemt. Mijn K1100RS was eens aan het overhitten toen ik traag stadsverkeer deed in Doornik, zodra ik terug op snelheid kwam buiten de stad was het over. Maar inderdaad, ik zou niet op mijn gemak zijn moest ik er bijvoorbeeld door centrum Gent moeten mee rijden aan +- 20 per uur of stapvoets verkeer, ik denk dat hij te warm zou krijgen. 

Het is ook frappant als je het zadel omhoog doet, hoeveel elektronica/complexitieit er in zit en hoe alles op elkaar gepakt zit. Het is heel wat anders om aan te werken dan aan een luchtgekoelde boxer BMW van die tijd. Daar zat alles zoveel eenvoudiger in elkaar en makkelijker te bereiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker dat die aan het oververhitten was? Het is nog niet zoals bij moderne auto's waar die temperatuur sensor altijd stokstijf pal in het midden blijft staan (wat ook maar zo gefoefeld is btw). Als hij warmer krijgt gaat de pijl een stukje meer richting max, om dan de fan aan te slaan en dan zakt de pijl weer tot onder de bedrijfstemperatuur, om dan zo hele tijd te pendelen.

 

Mijn k1100rs was precies een thermische centrale tussen mijn benen, liters zweet verloren in de zomer, maar is nooit oververhit geraakt, ook niet bij file bij warm weer in het zuiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, msxx zei:

Heb je hem gekocht?? 😀

neenee, was een foto van toen ik mijn K1100RS binnendeed bij Moto-repair

46 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Zeker dat die aan het oververhitten was? Het is nog niet zoals bij moderne auto's waar die temperatuur sensor altijd stokstijf pal in het midden blijft staan (wat ook maar zo gefoefeld is btw). Als hij warmer krijgt gaat de pijl een stukje meer richting max, om dan de fan aan te slaan en dan zakt de pijl weer tot onder de bedrijfstemperatuur, om dan zo hele tijd te pendelen.

 

Mijn k1100rs was precies een thermische centrale tussen mijn benen, liters zweet verloren in de zomer, maar is nooit oververhit geraakt, ook niet bij file bij warm weer in het zuiden.

Wel, hij zat nog net niet in het rood en bleef daar hangen. Ik hoorde de ventilator niet draaien en de temperatuur zakte dus ook niet. Daarna bij snelheid terug naar het midden maar bij ieder rood licht schoot hij terug richting max. 

Sindsdien niet echt meer voorgehad. Maar ik denk dat mijn K soms wat last heeft van elektronische kuren.. moet het nog eens nader onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid