Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, gTa zei:

Nou ja, zuipschuit precies.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1233777.html

image.png.afaeafc9faa94ebd9b1b7ab508748717.png

 

Dat is uiteindelijk niet gulziger (of niet veel) dan mijn K13R. Dus valt wel mee.

We zullen zien, op briljante rondjes mag het best wat zuipen. Als de rit er naartoe via de autostrade maar beperkt is, en daar lijkt het toch op.

Tussen 6 en 8 liter vind ik alles best. Als hij structureel 9 liter nodig heeft dan kijk ik wat teleurgesteld met die tank van 20 liter 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dus korte test gedaan (30 min). Eigenlijk te kort om deftig te proberen, al helemaal met een voorrijder. (En niet van het vlotte type :D). 
 

Display & knoppenwinkel zijn wel echt outdated. Qua rijden vond ik dat oprecht toffer dan de Multistrada 950/V2. Nog maar eens de bevestiging dat ik geen 2 cilinder fan ben..

Voelt wat wendbaarder/lichter dan de Multi, de Multi geeft wel een meer “planted” gevoel. Quickshifter/versnellingsbak ook beter. 

Er zijn spypics opgedoken voor de 23’(?) met radar vooraan en een compleet nieuw display.. 

Nog wat afwachten en testen dus 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorbije dagen ook wat gerief onder mijn gat geschoven gekregen.

 

 

Ik vind een K16B (de gewone, zonder topkoffer) in een donkere kleur wel nog wijs om zien, dus ik dacht dat dat nog wel zou passen. Heb wel een actieve rijstijl en ik neem heel wat bochten snel en maak dus veel hoek, maar "ik word wel wat rustiger met de jaren", toch?

393782596_2022-10-0716_42_06.thumb.jpg.7f5a898ad662f6d7b287563ac9ed61ba.jpg

1940881322_2022-10-0716_42_41.thumb.jpg.eda64505213dae13cdf3cc66e816a8e7.jpg

Schip :D

Bij 't starten en aan erg lage snelheden komt het bulky karakter van de motor wel hoorbaar tot je. Veel cilinderinhoud, bassige ondertoon: yum.

Maar bij de eerste bocht reed ik die treeplanken al knalhard in de grond ... njah nee dat gaat 't toch niet worden.
No way dat ik kan leven met een moto met zo'n beperkte grondspeling in bochten.

Ook tot 160 km/u gelimiteerd. Dacht dat ik daar wel mee zou kunnen leven ... maar opvallend hoe vaak je met een krachtige moto toch eens (voorbij) de 160 aantikt.
Nope, ook dat gaat niet lukken.

Plan K 1600 Bagger = out.

 

Mijn eigen K13R moest even blijven voor een nieuwe bougie en bobijn (ik was op 3 cilinders naar daar getoefd: weet ik ook meteen wat het is om Triumph te rijden :lolz: ), dus ik krijg dan iets mee dat véél beter bij mijn rijstijl past.

1433062921_2022-10-0717_57_51.thumb.jpg.680ee19508e14b4460532e3034139cef.jpg

:D  Afwerking top, heerlijke motor (engine) qua koppel en power ... dat gaat écht vooruit! Heb daar meer mee 160 dan 80 gereden, naar mijn gevoel.

2042298286_2022-10-0717_58_32.thumb.jpg.ce13b798eab365ea0f1d6f2a8d5027db.jpg

Maar zo'n ding is dus absoluut niks voor mij. Met plezier teruggebracht naar de dealer.

"Voor jou is echt een S 1000 XR ideaal!" Dus dan rijd ik daar dan nog maar eens mee (had ik al gedaan, enkele jaren terug).

431630065_2022-10-0813_58_08.thumb.jpg.07ee8a580311820bc949a8cdd51bcbf6.jpg

Objectief weinig verkeerds over te zeggen: extreem potent, extreem wendbaar, zeer capabel, communicatief, ...
... maar zoals vorige keer: ik start de motor en heb meteen een gigantische "meh".

Hoe verschillend kunnen 2 stuks 4-cilinder-in-lijn zijn, seg. De mijne is een 'big block', bassige beer met kloten van gigantisch formaat.
Melodieus ook, extreem soepel en koppelrijk onderin. Niet schuw van toptoeren.

En dit? Dit is iel van geluid en gevoel, de onderste 6.000 tpm zijn soepel en gedwee en geciviliseerd.
En de bovenste 6.000 tpm zijn krachtig, piekerig, maar nog altijd zeer 'narrow' qua karakter.

Wat is het belangrijkste in een motorfiets? De eerste 5 letters: motor. Awel: 't past voor geen meter bij me, deze 1000cc 4-in-lijn.

 

Met de mijne (was klaar) naar de andere vestiging van de dealer gereden en ik zat met een smile toch achter m'n oren. What an engine! ❤️

In Zottegem zou ik de K 1600 GT Sport rijden (de @Jokke_vlo heeft 't mij nog gezegd dat ik daar zou eindigen :D ) maar die was even buiten strijd.

Dus helaas geen back to back test. Superjammer want had vandaag écht nog eens een K16GTs willen rijden.
Ik vermoed dat die moto de énige in het huidige BMW-gamma is die mij eventueel nog kan bekoren.

Ik weet sowieso al dat ik 'm veel te stil en te dichtgeplameerd ga vinden (klinken), maar met wat opener dempers en evt. een andere collector geloof ik wel dat dat voldoende auditieve vibe moet doorgeven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jan zei:

Vandaag dus korte test gedaan (30 min). Eigenlijk te kort om deftig te proberen, al helemaal met een voorrijder. (En niet van het vlotte type :D). 
 

Display & knoppenwinkel zijn wel echt outdated. Qua rijden vond ik dat oprecht toffer dan de Multistrada 950/V2. Nog maar eens de bevestiging dat ik geen 2 cilinder fan ben..

Voelt wat wendbaarder/lichter dan de Multi, de Multi geeft wel een meer “planted” gevoel. Quickshifter/versnellingsbak ook beter. 

Er zijn spypics opgedoken voor de 23’(?) met radar vooraan en een compleet nieuw display.. 

Nog wat afwachten en testen dus 

Een Tracer 9GT is toch een drie cylinder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Voorbije dagen ook wat gerief onder mijn gat geschoven gekregen.

 

 

Ik vind een K16B (de gewone, zonder topkoffer) in een donkere kleur wel nog wijs om zien, dus ik dacht dat dat nog wel zou passen. Heb wel een actieve rijstijl en ik neem heel wat bochten snel en maak dus veel hoek, maar "ik word wel wat rustiger met de jaren", toch?

393782596_2022-10-0716_42_06.thumb.jpg.7f5a898ad662f6d7b287563ac9ed61ba.jpg

1940881322_2022-10-0716_42_41.thumb.jpg.eda64505213dae13cdf3cc66e816a8e7.jpg

Schip :D

Bij 't starten en aan erg lage snelheden komt het bulky karakter van de motor wel hoorbaar tot je. Veel cilinderinhoud, bassige ondertoon: yum.

Maar bij de eerste bocht reed ik die treeplanken al knalhard in de grond ... njah nee dat gaat 't toch niet worden.
No way dat ik kan leven met een moto met zo'n beperkte grondspeling in bochten.

Ook tot 160 km/u gelimiteerd. Dacht dat ik daar wel mee zou kunnen leven ... maar opvallend hoe vaak je met een krachtige moto toch eens (voorbij) de 160 aantikt.
Nope, ook dat gaat niet lukken.

Plan K 1600 Bagger = out.

 

Mijn eigen K13R moest even blijven voor een nieuwe bougie en bobijn (ik was op 3 cilinders naar daar getoefd: weet ik ook meteen wat het is om Triumph te rijden :lolz: ), dus ik krijg dan iets mee dat véél beter bij mijn rijstijl past.

1433062921_2022-10-0717_57_51.thumb.jpg.680ee19508e14b4460532e3034139cef.jpg

:D  Afwerking top, heerlijke motor (engine) qua koppel en power ... dat gaat écht vooruit! Heb daar meer mee 160 dan 80 gereden, naar mijn gevoel.

2042298286_2022-10-0717_58_32.thumb.jpg.ce13b798eab365ea0f1d6f2a8d5027db.jpg

Maar zo'n ding is dus absoluut niks voor mij. Met plezier teruggebracht naar de dealer.

"Voor jou is echt een S 1000 XR ideaal!" Dus dan rijd ik daar dan nog maar eens mee (had ik al gedaan, enkele jaren terug).

431630065_2022-10-0813_58_08.thumb.jpg.07ee8a580311820bc949a8cdd51bcbf6.jpg

Objectief weinig verkeerds over te zeggen: extreem potent, extreem wendbaar, zeer capabel, communicatief, ...
... maar zoals vorige keer: ik start de motor en heb meteen een gigantische "meh".

Hoe verschillend kunnen 2 stuks 4-cilinder-in-lijn zijn, seg. De mijne is een 'big block', bassige beer met kloten van gigantisch formaat.
Melodieus ook, extreem soepel en koppelrijk onderin. Niet schuw van toptoeren.

En dit? Dit is iel van geluid en gevoel, de onderste 6.000 tpm zijn soepel en gedwee en geciviliseerd.
En de bovenste 6.000 tpm zijn krachtig, piekerig, maar nog altijd zeer 'narrow' qua karakter.

Wat is het belangrijkste in een motorfiets? De eerste 5 letters: motor. Awel: 't past voor geen meter bij me, deze 1000cc 4-in-lijn.

 

Met de mijne (was klaar) naar de andere vestiging van de dealer gereden en ik zat met een smile toch achter m'n oren. What an engine! ❤️

In Zottegem zou ik de K 1600 GT Sport rijden (de @Jokke_vlo heeft 't mij nog gezegd dat ik daar zou eindigen :D ) maar die was even buiten strijd.

Dus helaas geen back to back test. Superjammer want had vandaag écht nog eens een K16GTs willen rijden.
Ik vermoed dat die moto de énige in het huidige BMW-gamma is die mij eventueel nog kan bekoren.

Ik weet sowieso al dat ik 'm veel te stil en te dichtgeplameerd ga vinden (klinken), maar met wat opener dempers en evt. een andere collector geloof ik wel dat dat voldoende auditieve vibe moet doorgeven.

We luisteren de volgende keer graag mee 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jan zei:

Vandaag dus korte test gedaan (30 min). Eigenlijk te kort om deftig te proberen, al helemaal met een voorrijder. (En niet van het vlotte type :D). 
 

Display & knoppenwinkel zijn wel echt outdated. Qua rijden vond ik dat oprecht toffer dan de Multistrada 950/V2. Nog maar eens de bevestiging dat ik geen 2 cilinder fan ben..

Voelt wat wendbaarder/lichter dan de Multi, de Multi geeft wel een meer “planted” gevoel. Quickshifter/versnellingsbak ook beter. 

Er zijn spypics opgedoken voor de 23’(?) met radar vooraan en een compleet nieuw display.. 

Nog wat afwachten en testen dus 

 

95A8E3A7-9C6D-47F7-AD23-27FFFB30C33F.jpeg

DA382CF7-D5B4-4134-9E50-94EC9483E631.jpeg

6D513B06-8B04-4D69-9D34-A5D191BC7694.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die K1600 zou wel eens je ding kunnen zijn als ik het zo lees. 
Stevige baas maar doet zijn job lichtvoetiger dan je denkt. Wel een “handvol” bij haarspeld bochten.

Als sporadisch rijder verbaasd hoe goed ik groepjes met ervaren knallers kon bijbenen in de Vogezen…..

Heb 2 GS gereden en de XR, ook telkens met een dealer die zei : dit is iets voor jou. En toch ….. ik blijf bij de K1600. Is nu uit lease en verkozen om hem over te kopen ! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tjeu zei:

Ma wa een belachelijke ruit is me dat 😮

Tis inderdaad moeders mooiste niet, al wordt je er niet doof van (in dit segment eerder zeldzaam met OEM ruitjes :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/10/2022 om 16:11, Jan zei:

Vandaag dus korte test gedaan (30 min). Eigenlijk te kort om deftig te proberen, al helemaal met een voorrijder. (En niet van het vlotte type :D). 
 

Display & knoppenwinkel zijn wel echt outdated. Qua rijden vond ik dat oprecht toffer dan de Multistrada 950/V2. Nog maar eens de bevestiging dat ik geen 2 cilinder fan ben..

Voelt wat wendbaarder/lichter dan de Multi, de Multi geeft wel een meer “planted” gevoel. Quickshifter/versnellingsbak ook beter. 

Er zijn spypics opgedoken voor de 23’(?) met radar vooraan en een compleet nieuw display.. 

Nog wat afwachten en testen dus 

Heeft nochtans zeer veel liefhebbers zo'n Tracer GT. Maar wat betreft chassis toch een pak minder performant dan de Multistrada, zolang je de S versie hebt natuurlijk... ongekend wat die weg kan steken en hoe je daar het beest mee uit kan hangen.
Maar de V2, alhoewel het blok heel veel liefhebbers kent, was wel heel beschaafd, maar veel meer werken dan een 3 of 4 cilinder natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Zijn ook gewoon erg mooie moto's en ze klinken héérlijk. (Ik heb de Tracer niet gereden, enkele jaren geleden wel de MT-09 maar de dingen staan niet stil natuurlijk. Loved it, heerlijke bike voor z'n geld.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

't Zijn ook gewoon erg mooie moto's en ze klinken héérlijk. (Ik heb de Tracer niet gereden, enkele jaren geleden wel de MT-09 maar de dingen staan niet stil natuurlijk. Loved it, heerlijke bike voor z'n geld.)

Absoluut. Prijs/kwaliteit bij de beste motoren die je momenteel kan kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/9/2022 om 21:58, gTa zei:

Ja, ben er klant.

Eerst klant bij Lievens Mechanics (Zottegem), maar na enkele bezoekjes toch naar Latem overgestapt wegens wat dichter. En 2 jaar later kocht Peter ook Zottegem over.

All in all zéker okay, vind ik. Ik heb er nog geen fratsen meegemaakt, ze denken mee, ze stippen de nodige zaken aan maar luisteren naar de klant, doen niet te lastig als je aangeeft dat je een herstelling b.v. eerder economisch dan "het is hier BMW dus doe maar all in, and then some" wil hebben. Ik heb b.v. ooit een used onderdeel van op het tinterwebz gescoord als vervanger voor een beschadigd stuk aan mijn moto, of ze dat konden monteren ipv een nieuw: "Geen probleem!" Nog nooit excessief dure facturen moeten betalen, 't is natuurlijk wel een merkendealer dus een klein onderhoudje met wat bougies en zo kost je wel 250 EUR. Ik ken er die daar lastig over doen; ik vind dat acceptabel. Altijd vervangmotoren beschikbaar, diverse types. Telefonisch onderdeeltjes bestellen is geen probleem (vandaag de dag zijn er meer dealers die dat weigeren dan nog toelaten). Ik heb er ook nog nooit een moto nieuw gekocht en toch heb ik me nooit als "tweedekeuze klant" gevoeld, integendeel.

Heb natuurlijk ook nog nooit speciale vodden gehad, geen garantieclaims moeten indienen, geen difficile herstellingen moeten laten doen, enz.
Maar ik heb ook nog geen horrorverhalen gehoord van anderen die daar onacceptabele fratsen zijn tegengekomen.

ik heb er 2 moto's nieuw gekocht (in zottegem), altijd heel content van geweest. Overgestapt naar Ducati omdat BMW zelf toch wat een steek heeft laten vallen in de nieuwe S1000R en RR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, msxx zei:

Heeft nochtans zeer veel liefhebbers zo'n Tracer GT. Maar wat betreft chassis toch een pak minder performant dan de Multistrada, zolang je de S versie hebt natuurlijk... ongekend wat die weg kan steken en hoe je daar het beest mee uit kan hangen.
Maar de V2, alhoewel het blok heel veel liefhebbers kent, was wel heel beschaafd, maar veel meer werken dan een 3 of 4 cilinder natuurlijk.

Disclaimer: 

Ik heb de non-S versie getest. Het verschil in motorkarakter is wel merkbaar. Qua specs zijn ze relatief gelijk, al voelt de Tracer alsof hij 30 pk meer heeft dan de Multi (zet ze naast elkaar en ik vermoed dat dat eigenlijk identiek is). 
Punt is wel dat je voor een “gelijke” uitrusting direct de S moet nemen, voeg er nog de bagage toe die de GT standaard heeft en je zit pakweg 5k duurder en richting de 20K. 20K voor iets dat Ducati de “instap-multistrada” noemt. Voor dat geld koop ik dan liever iets anders :D.

Op een non-S V2 heb je geen LED verlichting of cruise control, zelfs niet als optie(!). Voor 15k mocht dat wel standaard zijn. 
En als rijder ben ik niet goed genoeg om de limieten van de vering te bereiken, ttz de huidige generatie. Blijkbaar is de vorige generatie & de non-GT Tracer echt wel ondermaats qua vering. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal dezelfde als degene die paar weken terug meer dan anderhalve kilometer op zijn eentje (zonder bestuurder) op de ring van Antwerpen heeft gereden. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Tjeu zei:

Helemaal dezelfde als degene die paar weken terug meer dan anderhalve kilometer op zijn eentje (zonder bestuurder) op de ring van Antwerpen heeft gereden. :D

 

Was dat een Multi? 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, msxx zei:

Goesting over 🙂 

IMG_2636.jpeg

Dik apparaat ❤️  Maak je een topic aan en schrijf je er je bevindingen over? Af en toe eens wat verbruiksdata ook, wat je van het 19" voorwiel vindt, enz enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Dik apparaat ❤️  Maak je een topic aan en schrijf je er je bevindingen over? Af en toe eens wat verbruiksdata ook, wat je van het 19" voorwiel vindt, enz enz.

Staat zeker op de planning, met een beetje chance heb ik zondag een hele dagtrip te gaan. Als het niet te slecht weer gaat zijn..

Bouillon of Lux als bestemming. Daarna kan ik wat zinnigs zeggen.

Ben er alvast enorm blij mee! 😍

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals elk jaar bij het begin van de winter heb ik weer vreselijk goesting in een GSA 😬

 

4C7E945E-855F-45A9-9C3C-0488DCEC38A1.jpeg.11acb80ecf4ec7a1e29d79cabb122c3a.jpeg

 

D87748B9-A676-4A14-9247-38F6371CA6DE.thumb.jpeg.5813ae1aa16779e503f1858140bca138.jpeg

 

1010037D-A88B-4D0B-9D87-3C2FB3C373A3.jpeg.cb10206f9681e81e817bb10365ec3cab.jpeg

 

Heb er gisteren 1 gespect naar mijn goesting.. 31k 😅

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid