Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

15 uren geleden, Ice_Ken zei:

Awel, dat is ook zoiets hé. Van mijn BMW dealer ben ik wel tevreden, ze kennen mij daar ook bij naam enzo. BMW service is wel goed, zo niet het beste in moto-land. Ik had ook altijd een andere moto mee tijdens onderhoud. Hopelijk kan dat ook bij Ducati/Aprilia.

Bij Ducati hangt het wat meer af van de concessie, bij BMW is dat meer gereguleerd vanuit de importeur.

Een Aprilia aanschaffen vraagt wat meer 'ballen', als er iets aan is dan kan het zomaar zijn dat je 'even geduld' mag hebben vanwege onderdelen in backorder en dergelijke.

4 minuten geleden, Ice_Ken zei:

Eigelijk zit ik daar op te wachten, tzou alleen een v2s mogen zijn met adaptieve vering. Het is echt niet simpel een naked te vinden met alle specs+meer tov S1kR.

 

Als ze een V2S uitbrengen dan koop ik die :) 

Maar ik zou ook 'genoegen nemen' met een meer street focussed versie van de V4, met de V4 Gran Turismo motor erin en bagagemogelijkheden, dat zou ideaal zijn. Grunt, en serieuze power in het middengebied, en bruikbaar voor reizen.

Bij gebrek daaraan wordt het waarschijnlijk een allroad (Duc of KTM) of de 3e gen van de Superduke GT

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, msxx zei:

Bij Ducati hangt het wat meer af van de concessie, bij BMW is dat meer gereguleerd vanuit de importeur.

Een Aprilia aanschaffen vraagt wat meer 'ballen', als er iets aan is dan kan het zomaar zijn dat je 'even geduld' mag hebben vanwege onderdelen in backorder en dergelijke.

Als ze een V2S uitbrengen dan koop ik die :) 

Maar ik zou ook 'genoegen nemen' met een meer street focussed versie van de V4, met de V4 Gran Turismo motor erin en bagagemogelijkheden, dat zou ideaal zijn. Grunt, en serieuze power in het middengebied, en bruikbaar voor reizen.

Bij gebrek daaraan wordt het waarschijnlijk een allroad (Duc of KTM) of de 3e gen van de Superduke GT

Had Domenicali al niet bevestigd dat ze een V2 gaan uitbrengen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, GTX zei:

Had Domenicali al niet bevestigd dat ze een V2 gaan uitbrengen?

Ja, begin vorig jaar.

Waar is tie dan? :) 

Maar wie weet, er komt ook alsnog een Multistrada met 17" voorwiel en eenzijdige achterwielophanging aan :D   Denk dat ze wat geschrokken zijn van de reacties, er is een survey geweest kort na de introductie van de nieuwe Multistrada, ik heb ook de moeite genomen om de wijziging in filosofie aan de kaak te stellen als ronduit teleurstellend. Ik wil geen GS, maar ik wil een Allroad-Streetfighter, nu lijkt die er nog te komen ook :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat alles wat uitgesteld is geraakt door corona. 

Bij Aprilia is de RS660 ook een aantal maanden achteruit geschoven. 

Zou me niets verbazen dat de SF V2 eind dit jaar gelanceerd wordt. Eerst de SF V4, nadien de nieuwe Monster en dan nu de SF V2 voor tussen in :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/5/2021 om 11:45, msxx zei:

Maar wie weet, er komt ook alsnog een Multistrada met 17" voorwiel en eenzijdige achterwielophanging aan :D   Denk dat ze wat geschrokken zijn van de reacties, er is een survey geweest kort na de introductie van de nieuwe Multistrada, ik heb ook de moeite genomen om de wijziging in filosofie aan de kaak te stellen als ronduit teleurstellend. Ik wil geen GS, maar ik wil een Allroad-Streetfighter, nu lijkt die er nog te komen ook :) 

Zou dat niet altijd al de bedoeling zijn geweest? Gelet op het succes van de 17" Multistrada tov de 19" variant... zou toch gek zijn om dat het goudhaantje gewoon overboord te kieperen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

Zou dat niet altijd al de bedoeling zijn geweest? Gelet op het succes van de 17" Multistrada tov de 19" variant... zou toch gek zijn om dat het goudhaantje gewoon overboord te kieperen?

Sales in 2021 +20%, met dank aan de Multi V4, ik denk dat ze niet te klagen hebben.

Heb er nog niet op gereden, of en hoeveel last je hebt van het voorwiel weet ik dus nog niet. Maar het oogt saai zo’n groot voorwiel :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, msxx zei:

Sales in 2021 +20%, met dank aan de Multi V4, ik denk dat ze niet te klagen hebben.

Heb er nog niet op gereden, of en hoeveel last je hebt van het voorwiel weet ik dus nog niet. Maar het oogt saai zo’n groot voorwiel :) 

Qua looks vind ik een 19" op zo'n bakbeest wel nog passen, "groot" wordt het pas vanaf 21" imo (in combinatie met de smallere band ook, zéker als er achteraan een 17" gehouden wordt, maar ook met een 18" achteraan). Op een reisenduro 17" vooraan vind ik eerder langs de kleine kant ogen, maar 't ziet er zo wel sportief uit, yep, zeer zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag al eens gaan kijken bij allerlei dealers, vandaag puur op esthetiek voort gegaan en gewoon al eens gaan aftasten.

Eerst bij BMW Zottegem geweest; verkoper wist echt bijna niets over de RR noch de R. Dikke tegenvaller de R trouwens, ik ben er zelfs niet op gaan zitten, ook niet op de RR. De single R heeft minder mogelijkheden in de DDC dan mijn huidige, er zijn slechts 2 settings in (road, dynamic). De mogelijkheid was er om er mee te rijden maar gezien de gietende regen niet gedaan (geen enkele testrit, ook bij andere dealers). De RR is nieuw te duur met een M-pack, misschien zonder dat ik het wel zou overwegen. Ik moet nog eens rekenen. Gezien het mijn 3de moto is dat ik daar zou kopen had toch wat meer expertise en reeds een beetje toegeving verwacht maar het vissen naar kortingen was zonder resultaat. 

Daarna Ducati Gent; redelijk goed ontvangen maar enkel de streetfighter V4S stond in de showroom, ik wou ook de panigale V2 zien. Er stond dan wel een V4S panigale, daar eens opgezeten maar ja het is toch een heel andere motor dan een V2. Streetfighter V2 zou zeker al niet voor dit jaar zijn dus dat is geen optie. Toen op de streetfighter V4S gezeten, en dat is toch wel een serieus machien: zeer knap, zeer mooie afwerking maar ook behoorlijk prijzig.

Daarna Filip Engels motoren, Aprilia; Bij het binnenkomen stonden er vollop RS660's, een RS250 en 1 tuono factory 2020 model. Een ouder model, niet echt mijn ding (mat zwart). Testrit niet mogelijk, ook niet bij goed weer. Ik moest een uitleg tollereren van iemand ZONDER mondmasker, in deze tijden niet acceptabel. Eerlijk gezegd, dit geeft mij een zeer slechte indruk en dus was mijn goesting rap over...zeker na ons kort gesprek. Voor diegene die het interesseert; tuono v4 niet leverbaar in 78kw op papier tenzij het een factory is! Een RSV4 heeft hij niet staan want daar verkoopt hij naar eigen zeggen maar 1tje per jaar van, ook niet leverbaar in 78KW. :(

Op de terugweg nog binnengegaan bij Ducati Herzele in de hoop een Panigale V2 te zien en inderdaad, daar stond er eentje  + een streetfighter V4S. Beide wel mijn ding, binnenkort mee gaan rijden. Er kon zelfs nog iets gedaan worden aan de prijs, stel je voor... :)

Shortlist:
-Ducati Panigale V2
-Ducati Streetfighter V4(S)
-BMW S1000RR Non M-pack

Mijn madam is precies verliefd op de streetfighter dus je kan al raden waar mijn voorkeur ligt.:) Wel meer geld dan ik wou uitgeven.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Per toeval geen liefhebbers voor een Monster 696? Is hier wellicht het publiek niet voor maar je weet maar nooit 😁.

Gekocht voor de dochter als Vespa-opvolger maar het boeit haar niet en ik heb er de tijd niet voor.

Staat perfect in orde en komt net uit onderhoud bij Hautekiet (50km mee gereden sinds). Parelmoer wit met Termignoni's. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Ice_Ken zei:

Eerst bij BMW Zottegem geweest

Ga ne keer naar Latem, bij Jon en doe hem mijn groeten. Ge gaat een volledig andere indruk krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/5/2021 om 18:58, Fr79 zei:

Per toeval geen liefhebbers voor een Monster 696? Is hier wellicht het publiek niet voor maar je weet maar nooit 😁.

Gekocht voor de dochter als Vespa-opvolger maar het boeit haar niet en ik heb er de tijd niet voor.

Staat perfect in orde en komt net uit onderhoud bij Hautekiet (50km mee gereden sinds). Parelmoer wit met Termignoni's. 

Lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren testrit gedaan met de SF V4S via Ducati Herzele(waarvoor dank); 

51211942161_8bbe5571ae_o.jpg

Eerste indruk; op gebied van looks, wat een machine. Zo vet, al wil ik wel een rode en geen matzwarte. Dash is mooi, bevalt me beter dan is dacht, normaal ben ik niet zo voor digitale tellers. En start je het ding...OMFG wat een geluid, ik dacht spontaan "ok ik heb oordoppen nodig", insane! En dit is euro5? BIZAR!

Rijden in de stad; Wegrijden is heel simpel, de koppeling is een stuk lichter dan ik gewon ben, gasreactie is prima(sport modus). Eerst een stukje door Herzele centrum gereden, motor moest toch opwarmen en er valt dus echt heel weinig op te merken behalve 2 puntjes; de quickshifter werkt niet altijd feilloos bij afschakelen aan lage snelheid, ik zou bij minder dan 60km/u toch wel de koppeling nemen, boven de 60km/u (en met voldoende revs) werkt het wel zeer goed. De reactie van de moto is redelijk heftig als je van het gas gaat, even in de settings gekeken en blijkbaar stond de engine braking op max, even een setting lager gezet en dat euvel was ook van de baan. Hoewel de moto heel stabiel blijkt te zijn stuur hij enorm licht, wel indrukwekkend hoe je dat voor mekaar krijgt. Uiteindelijk is de V4S nog altijd nog zo smooth als de S1000R in stadsverkeer maar dat wil ik hem nog wel vergeven. Iedereen kijkt om wanneer je aan komt rijden, het geluid is luid en zeer mooi, klinkt veel als een dikke twin op lage toeren. Op gebied van comfort heb je niet te klagen, zitpositie is zeer gelijkaardig aan mijn huidige motor.

Wat sneller rijden; hier komt de Duc in zijn element, de motor wat meer toeren geven maakt alles wat smoother en de quickshifter werkt plots veel beter. De motor zelf blijkt dus niet echt een koppel monster te zijn, eerlijk gezegd je zou twijfelen of de S1000R niet sneller is tot zo'n 7000rpm. Anderzijds...holy shit dit ding gaat tot 15k rpm, natuurlijk tegen dat je daaraan zit ben je je rijbewijs al lang kwijt. Toch maar eens geprobeerd en mwah tot 13k bouwt het vermogen op, nadien is hij behoorlijk platjes, je zou een eindspurt richting toerenbegrenzer verwachten en dat doet hij niet, jammer. Alweer het geluid is wel belachelijk goed voor een OE uitlaat... :) MAAR het meest indrukwekkende is eigelijk de vering en de remmen, het is bizar hoe goed dat ding kan stoppen deels te danken aan de elektronica...De ABS is zo goed dat je stoppies kan doen zonder hem te moeten uitzetten. Op een gegeven moment tijdens ons ritje sprong een verkeerslicht op oranje en ik besliste toch nog in de ankers te gaan, zoveel remkracht heb ik nog niet meegemaakt op 2 wielen en ik weet gewoon dat ik het niet zou gehaald hebben met mijn S. Over de vering; ja dat is subliem gewoon, ik heb het systeem de hele tijd in dynamic gehouden en het blijft altijd comfortabel en toch ondersteund dit zo goed tijdens het sneller bochtenwerk, next level.

51211230772_673d04edee_o.jpg

En nu komt het....ik mis hier precies iets, deze moto is zo efficiënt in snelheid maken zonder gedoe dat het een beetje vreemd aanvoelt, de motor is goed, het chassis en al zijn componenten zijn fantastisch. En toch mist er iets...er zit wat weinig drama in (geluid even opzij gezet), op alle vlakken is dit een betere motor dan mijn huidige en toch mankeer ik iets. Wheelies doet hij niet, een beetje wild worden in bochten ook niet, het is wat saai als je van de s1000 komt. Heel vreemd, ik had net het omgekeerde verwacht, is de V4S te goed gewoon? Of moet ik dit ding gewoon wat meer pushen dan ik durf en krijg je dan de sensatie? 

Conclusie; ik ben in tweestrijd, eigelijk wil ik beide hebben 😁 Worst possible outcome.

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwaliteit van het chassis van de Ducati’s waar ik al mee gereden heb was altijd ongeëvenaard... ik begrijp niet hoe het kan dat ze niet meer testen winnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het totaalpakket onder doet voor andere merken?
Ja, in het segment supernakeds wint de Aprilia altijd maar IRL moet je dus kunnen leven met de naverkoop, de afstand tot een dealer en de levertijd van onderdelen. Daar wordt dan weinig rekening mee gehouden in zo'n test. De keuze voor mij is veel logischer voor een Ducati daardoor, alleen heb ik nooit met een tuono gereden en krijg ik daar ook nergens de kans voor...tjah.

Verstuurd vanaf mijn BE2029 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

LCR heeft juist een eerste kennismaking met de TuonoV4Factory juist op joetjoep gezet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Greg zei:

Saluti dal Sardegna! @msxx wiellager vooraan van de VFR1200 is gaar, vandaar de Italiaanse GS850 vervanger 🤭

Dat is wel spijtig, goed dat je een vervanger hebt en dat de vakantie verder gezet kan worden! Geniet ervan, zag er top uit!! :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, msxx zei:

Dat is wel spijtig, goed dat je een vervanger hebt en dat de vakantie verder gezet kan worden! Geniet ervan, zag er top uit!! :) 

Vervanger rijdt voortreffelijk goed eigenlijk, aangenaam verrast 😀 Sardinië, tja de foto's spreken voor zich, paradijs zowel qua wegen als uitzichten!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Greg zei:

Vervanger rijdt voortreffelijk goed eigenlijk, aangenaam verrast 😀 Sardinië, tja de foto's spreken voor zich, paradijs zowel qua wegen als uitzichten!

Jullie weten de locaties altijd goed uit te kiezen :) 

Sardinië, Noord-Spanje, ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, msxx zei:

Jullie weten de locaties altijd goed uit te kiezen :) 

Sardinië, Noord-Spanje, ... 

Sardinië is een keuze combinatie geworden van toen op Corsica geweest te zijn "Sardinië moeten we dan ook eens gedaan hebben" en het feit dat het hier "oranje" zone is ivm corona.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/5/2021 om 18:58, Fr79 zei:

Per toeval geen liefhebbers voor een Monster 696? Is hier wellicht het publiek niet voor maar je weet maar nooit 😁.

Gekocht voor de dochter als Vespa-opvolger maar het boeit haar niet en ik heb er de tijd niet voor.

Staat perfect in orde en komt net uit onderhoud bij Hautekiet (50km mee gereden sinds). Parelmoer wit met Termignoni's. 

intussen verkocht, heeft 2 dagen online gestaan...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/5/2021 om 22:19, Tjeu zei:

Lekker!

Heel zeker, zal em ergens ook wel missen, maar er werd gewoon veel te weinig mee gereden.

Kan met geld voor verzekering en VB een paar dagen per jaar ene huren, om te beginnen de nieuwe Monster 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid