Ga naar inhoud

Noble M500


gTa

Aanbevolen berichten

"Many people have asked if we had any plans for a less “extreme” Noble. Enter the Noble M500, the little brother to the M600. Still retaining the Noble ethos of a driver focused experience, great handling, steering and grip but without perhaps, such a visceral driving experience. The M500 is due for release sometime in late 2021 and will feature a Ford 3.5L twin turbo engine. Price and final specification is yet to be announced, however we are hoping to release the car with a far lower price tag than the fully hand-built bespoke Noble M600. The pictures and video are of a full size model of the initial proposed design."

aaimg2.jpeg?crc=3909109190

aaimg5.jpeg?crc=3909109190

aaimg3.jpeg?crc=360190581

aaimg4.jpeg?crc=300149063

aaimg1.jpeg?crc=3935455498

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Salokin zei:

Ook goed, bedankt.

Niet goed, beter! Dit hier gaat een Ford V6 hebben. Zelfs al toveren ze daar nog honderdmiljoenmiljard pk uit: 6 is minder dan 8 euh ik bedoel 12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die is daar toch helemaal niet meer bij betrokken, dacht ik? Laatste "wapenfeit" was de Ultima GTR afaik. (Zeer te smaken, da's evident.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Niet goed, beter! Dit hier gaat een Ford V6 hebben. Zelfs al toveren ze daar nog honderdmiljoenmiljard pk uit: 6 is minder dan 8 euh ik bedoel 12.

hier ligt ook maar een ford v6 in. zou ik toch niet laten liggen. :D

 

ford-gt-2017-carbon-series-c137930062020

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, gTa zei:

Die is daar toch helemaal niet meer bij betrokken, dacht ik? Laatste "wapenfeit" was de Ultima GTR afaik. (Zeer te smaken, da's evident.)

Kijk ik ben weeral niet mee..  Ik lees net dat hij er sinds feb 2008 niet meer bij betrokken is... Hij is wel nog volop wagens aan het ontwikkelen lees ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, tuscani zei:

hier ligt ook maar een ford v6 in. zou ik toch niet laten liggen. :D

 

ford-gt-2017-carbon-series-c137930062020

 

En als er kosten zijn zou ik precies ook liever naar Ford bellen dan naar Ferrari...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, tuscani zei:

hier ligt ook maar een ford v6 in. zou ik toch niet laten liggen. :D

 

ford-gt-2017-carbon-series-c137930062020

 

Pfff, dunno. 'k Heb het er toch moeilijk mee. Ik waardeer 'm vooral owv z'n R&D en z'n extreme focus, maar gevoelsmatig (buikgevoel) moet dat nog altijd onderdoen voor z'n voorganger, die verre van zo sophisticated niet was maar wel bloedmooi was en een droom van een V8 had steken.

De prijzen die die laatste GT's halen zijn trouwens zo extreem absurd ... 'k vraag me af of dat niet grotendeels door de schaarste wordt opgedreven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Elwood zei:

Kijk ik ben weeral niet mee..  Ik lees net dat hij er sinds feb 2008 niet meer bij betrokken is... Hij is wel nog volop wagens aan het ontwikkelen lees ik. 

Ik ben ook verkeerd, de Ultima is al veel ouder dan ik dacht, enkel die GTR is de recentste en daar zou hij dan weer minder bij betrokken zijn geweest. En waar ik ook van schrik is dat de M600 al zo oud is, hij heeft dat effectief nog mee ontworpen, ondanks zijn vertrek uit Noble in 2008. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

Pfff, dunno. 'k Heb het er toch moeilijk mee. Ik waardeer 'm vooral owv z'n R&D en z'n extreme focus, maar gevoelsmatig (buikgevoel) moet dat nog altijd onderdoen voor z'n voorganger, die verre van zo sophisticated niet was maar wel bloedmooi was en een droom van een V8 had steken.

De prijzen die die laatste GT's halen zijn trouwens zo extreem absurd ... 'k vraag me af of dat niet grotendeels door de schaarste wordt opgedreven.

de voorganger heeft voor mij ook nog steeds de voorkeur en zal waarschijnlijk ook beter klinken. maar twas gewoon omdat het waarschijnlijk wel dezelfde motor is, en hij best buitenaards toont.

was net een artikel aan het lezen. (500exemplaren en je moest hem 2j bijhouden. verkopen voor 2j was proces aan je been). dat zal de prijs dus wel opdrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, nice find, wist ik niet.

't Ding is naar 't schijnt wel out of this world qua rijden (on track).

En die motoren gaan mogelijks wat gelijke genen hebben, maar no way dat ze in de GT een ding droppen dat zonder veel wijzigingen ook in de daily Ami commuters ligt (midsize SUV ed). De Noble perstekst zegt niet veel "Ford 3.5" ... for all I care is dat een variant van de 3.5 Ecoboost die ook in de F150 ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites



De Noble perstekst zegt niet veel "Ford 3.5" ... for all I care is dat een variant van de 3.5 Ecoboost die ook in de F150 ligt.


Die op zijn beurt de basis is van bovenstaande GT als ik niet mis ben. Dus zo slecht is de 3.5 niet.

Het kon ook erger, dat ze de 2.3 EcoBoost gebruikten zoals ze bij de Dallara Stradale gedaan hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, tuscani zei:

de voorganger heeft voor mij ook nog steeds de voorkeur en zal waarschijnlijk ook beter klinken. maar twas gewoon omdat het waarschijnlijk wel dezelfde motor is, en hij best buitenaards toont.

was net een artikel aan het lezen. (500exemplaren en je moest hem 2j bijhouden. verkopen voor 2j was proces aan je been). dat zal de prijs dus wel opdrijven.

De M600 heeft die geen Volvo B8444S motor die door Yamaha werd geleverd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/1/2021 om 16:03, gTa zei:

Niet goed, beter! Dit hier gaat een Ford V6 hebben. Zelfs al toveren ze daar nog honderdmiljoenmiljard pk uit: 6 is minder dan 8 euh ik bedoel 12.

Die Toyota motor die ze in de Evora gelepeld hebben, kon mij nochtans bekoren.  Foute bewoording, ik vond hem subliem.  Manier waarop vermogen vrijkomt en dan die sound.  🤪🥳

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid