Ga naar inhoud

Citroen Ami - Opel Rocks-e - Fiat Topolino


tuscani

Aanbevolen berichten

:lolz:

 

Januari en de wereld is al om zeep. :D

krijg net dit in de bus.

Citroen Ami 100% electric

7300€, 75km autonomie, 100% opgeladen in 3u via gewoon stopcontact EN vanaf 16j met brommerrijbewijs.

 

Gaat de jeugd nu echt met zo'n dingen beginnen rondcrossen? :lol:

 

citroen-ami-3.jpg

 

https://www.citroen.be/nl/nieuwe-wagens/elektrische-auto-s/citroen-ami-100-electric.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, tuscani zei:

Gaat de jeugd nu echt met zo'n dingen beginnen rondcrossen? :lol:

Nee maar de huidige Aixam bestuurder wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Ritsuke zei:

Nee maar de huidige Aixam bestuurder wel?

vraag het mij af, maar waarschijnlijk wel.

kinderen die hun ouders al zo'n ding hebben, zullen misschien eerder geneigd zijn, ze zo eentje te laten kopen wegens gemakkelijker? ( gewoon in "de pries" steken, ipv te moeten gaan tanken)

maar ze maken zo expliciet reclame met vanaf 16j, is het bij citroen toch ook wel mikken op die doelgroep. zie je het al gebeuren? ipv brommers staan er allemaal van die ami's voor de schoolpoort. Waar moeten ze die kwijt kunnen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, tuscani said:

vraag het mij af, maar waarschijnlijk wel.

kinderen die hun ouders al zo'n ding hebben, zullen misschien eerder geneigd zijn, ze zo eentje te laten kopen wegens gemakkelijker? ( gewoon in "de pries" steken, ipv te moeten gaan tanken)

maar ze maken zo expliciet reclame met vanaf 16j, is het bij citroen toch ook wel mikken op die doelgroep. zie je het al gebeuren? ipv brommers staan er allemaal van die ami's voor de schoolpoort. Waar moeten ze die kwijt kunnen?

 

Ga eens in Waterloo kijken. Of de jeugd daar met Aixams of dit rond rijdt, wat is het verschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ga eens in Waterloo kijken. Of de jeugd daar met Aixams of dit rond rijdt, wat is het verschil?

is dat zo? rijden die daar met aixams rond?

waar parkeren die dan? gewoon op parkeerplaatsen van auto's of staan die tussen de fietsstallingen tussen? :D

hier zie je daar geen jeugd mee rijden. Dat zal dus plaatselijk vooral zijn. Beetje zoals ik naar school ging naar antwerpen. hier (aalst) waren het allemaal camino's, mtx, nsr, mtb en consoorten. en ginds zag ik opeens overal minirokjes met chappy's, vespa's en daxen rijden.  nog nooit gezien daarvoor. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

hier wordt je toch echt niet vrolijk van...precies die Mia Electric

Off topic .. die Mia Electric heb ik nog over gedacht als pitlane/paddock kar i.p.v. een UTV/golfkar. Vindt dat nog wel een leuk concept met die centrale zit voor de bestuurder. 

On topic .. die Ami hoop ik toch niet teveel tegen te komen op de weg al vrees ik een beetje dat de toekomst deels gevuld gaat zijn met dit soort gedrochten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, tuscani said:

is dat zo? rijden die daar met aixams rond?

 

2 hours ago, Ritsuke said:

Ik ben wereldvreemd. 😳

Ik dacht vroeger ook dat dat enkel voor mensen was die te lomp waren om een rijbewijs te halen, maar helaas pindakaas, dat is het vervoer voor de 16-jarige in de chiquere cotés in het zuiden van Brussel (Waterloo, Rixensart etc), ipv een scooter. Kost dan ook 10K.

Ik wist dat ook niet tot ik in Lasne ben gaan werken. Kwam in tegengestelde richting zo een ding tegen met een jongedame erin (zeer bizar). 1 minuut later nog eentje,  wat later nog. Ik dacht dat er eoa beurs was en dat dat hostessen waren ofzo die dat ding naar ginder reden, bleek dat gewoon hun "daily" te zijn :lol: 

 

https://www.lavenir.net/cnt/dmf20141112_00557856

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Ga eens in Waterloo kijken. Of de jeugd daar met Aixams of dit rond rijdt, wat is het verschil?

Als je uw kinderen lief hebt, dan koop je ze zo'n onding niet, of het nu EV of fossiel is. Vroeg of laat komen er vodden van.

https://www.hln.be/sint-genesius-rode/zware-tol-na-crash-met-brommobiel-twee-meisjes-18-en-15-overleden-twee-anderen-zwaargewond~ae233eaf/

https://www.auto55.be/nieuws/26972-brommobielen-zijn-levensgevaarlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat artikel vroeger al gezien.

een aixam is sowieso voor 2 personen en niet voor 4. als je daar met 4 inkruipt ben je gewoon lomp.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, Goesting said:

Anders even oplijsten hoeveel man er zich al heeft doodgereden op een scooter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veilig, of onveilig, ik snap nog altijd het principe niet dat je daar zonder enige serieuze vorm van rijopleiding/rijbewijs in het verkeer mag mee komen.  Pakt evenveel plaats op de baan als een Smart of Twingo, en moet dezelfde verkeersregels volgen.

 

Plus: die dingen kosten zot veel geld 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, ex-Mooseman said:

Veilig, of onveilig, ik snap nog altijd het principe niet dat je daar zonder enige serieuze vorm van rijopleiding/rijbewijs in het verkeer mag mee komen.

Je hebt dezelfde vereisten als voor een brommer. Wat is het verschil? Met een brommer ben je nog veel kwetsbaarder.

4 minutes ago, ex-Mooseman said:

  Pakt evenveel plaats op de baan als een Smart of Twingo, en moet dezelfde verkeersregels volgen.

Maar rijdt minder snel.

4 minutes ago, ex-Mooseman said:

Plus: die dingen kosten zot veel geld 

Dat doet er niet toe. Dat is wat de zot ervoor wilt geven :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je hebt dezelfde vereisten als voor een brommer. Wat is het verschil? Met een brommer ben je nog veel kwetsbaarder.

Maar rijdt minder snel.

Dat doet er niet toe. Dat is wat de zot ervoor wilt geven :D 

Ook wel waar.   Maar een bromfiets of scooter gaat niet op een 70 of op een sporadische 90 km/h-weg het verkeer gaan op houden.

 

Qua prijs:  het moet toch echt wel erg gesteld zijn als mensen liever 15.000 euro aan zoiets geven, dan aan een tweedehandse wagen (die waarschijnlijker veiliger, praktischer en comfortabeler zal zijn) + het behalen van een rijbewijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ex-Mooseman said:

Ook wel waar.   Maar een bromfiets of scooter gaat niet op een 70 of op een sporadische 90 km/h-weg het verkeer gaan op houden.

Dat zorgt er niet voor dat je beter of slechter moet kunnen rijden he. Een tractor houdt ook het verkeer op.

Just now, ex-Mooseman said:

Qua prijs:  het moet toch echt wel erg gesteld zijn als mensen liever 15.000 euro aan zoiets geven, dan aan een tweedehandse wagen (die waarschijnlijker veiliger, praktischer en comfortabeler zal zijn) + het behalen van een rijbewijs.

als 16-jarige mag je niet met een (tweedehands) wagen de baan op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

 

Ik dacht vroeger ook dat dat enkel voor mensen was die te lomp waren om een rijbewijs te halen, maar helaas pindakaas, dat is het vervoer voor de 16-jarige in de chiquere cotés in het zuiden van Brussel (Waterloo, Rixensart etc), ipv een scooter. Kost dan ook 10K.

Ik wist dat ook niet tot ik in Lasne ben gaan werken. Kwam in tegengestelde richting zo een ding tegen met een jongedame erin (zeer bizar). 1 minuut later nog eentje,  wat later nog. Ik dacht dat er eoa beurs was en dat dat hostessen waren ofzo die dat ding naar ginder reden, bleek dat gewoon hun "daily" te zijn :lol: 

 

https://www.lavenir.net/cnt/dmf20141112_00557856

 

 

WTF, eerste dat ik daarover hoor/lees en mijn madam (waarmee ik al +2 jaar samen ben) is van die côté 😄 Nog nooit opgemerkt. De hype is misschien alweer over? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tiep said:

WTF, eerste dat ik daarover hoor/lees en mijn madam (waarmee ik al +2 jaar samen ben) is van die côté 😄 Nog nooit opgemerkt. De hype is misschien alweer over? 

Geen idee. Waar ik van spreek is ergens rond 2014.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat zorgt er niet voor dat je beter of slechter moet kunnen rijden he. Een tractor houdt ook het verkeer op.

als 16-jarige mag je niet met een (tweedehands) wagen de baan op.

Langs ons kanten rijden daar eigenlijk alleen marginalen mee.  Zeker geen poshe 16 jarigen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid