Ga naar inhoud

Citroen Ami - Opel Rocks-e - Fiat Topolino


tuscani

Aanbevolen berichten

Het is ook compleet niet winstgevend momenteel.
Wat voegt autodelen toe aan het bestaande aanbod van vervoersmiddelen in een stad als je het met deze koekendoosjes gaat doen?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, josenjef said:

Wat voegt autodelen toe aan het bestaande aanbod van vervoersmiddelen in een stad als je het met deze koekendoosjes gaat doen?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Dat je droog zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals in een bus of een tram of een trein [emoji16] IKEA moet je er niet mee doen ...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, josenjef said:

Zoals in een bus of een tram of een trein emoji16.png 
 

Zonder bedelaars, stinkende daklozen en asocialen met hun muziek veel te luid op hun gsm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, josenjef zei:

Wat voegt autodelen toe aan het bestaande aanbod van vervoersmiddelen in een stad als je het met deze koekendoosjes gaat doen?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Veel. Is goedkoop, droog, ruimte voor bagage, ruimte voor twee, warm, je kan er langere afstanden met doen dan met een step of fiets, werkt beter met maatpak aan,... 

Het idee van autodelen is zo oud als de straat. Het is gewoon oude wijn in nieuwe zakken. En vroeger hete dat Taxi's. Die gaan eruit en de Ami komt in de plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel. Is goedkoop, droog, ruimte voor bagage, ruimte voor twee, warm, je kan er langere afstanden met doen dan met een step of fiets, werkt beter met maatpak aan,... 
Het idee van autodelen is zo oud als de straat. Het is gewoon oude wijn in nieuwe zakken. En vroeger hete dat Taxi's. Die gaan eruit en de Ami komt in de plaats.
Autodeel auto's zijn niet zozeer voor binnen de stad maar eerder voor de sporadische rit buiten de stad en dan is dit toch een rare keuze. Zo klein en onpraktisch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, josenjef said:
32 minutes ago, Tjeu said:
Veel. Is goedkoop, droog, ruimte voor bagage, ruimte voor twee, warm, je kan er langere afstanden met doen dan met een step of fiets, werkt beter met maatpak aan,... 
Het idee van autodelen is zo oud als de straat. Het is gewoon oude wijn in nieuwe zakken. En vroeger hete dat Taxi's. Die gaan eruit en de Ami komt in de plaats.

Autodeel auto's zijn niet zozeer voor binnen de stad maar eerder voor de sporadische rit buiten de stad en dan is dit toch een rare keuze. Zo klein en onpraktisch.

Steden in het buitenland zijn wel wat groter dan Hasselt of Leuven :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er mij echt weer zo'n kistje uit waar Brusselse straatboefjes drugs mee komen leveren :lolz: 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
56 minuten geleden, tuscani zei:

Ze hebben daar blijkbaar zelfs een gelimiteerde versie van uitgebracht. 

De ami buggy. :D

 

71628edfc4d8763168a77520627dd49f6499e314

 

Fack da's graaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tommie zei:

Fack da's graaf.

Eerst enkel voor de Franse markt uitgebracht met 50stuks. en op een halve dag volledig uitverkocht. Nu kan je blijkbaar inschrijven voor in Belgie op de hoogte gehouden te worden. Kom wel nergens een prijs tegen, maar zou dat nog wel durven. Enkel de topsnelheid valt tegen natuurlijk :D Crossblade vibes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Misschien kunnen de mods @Jupke of @ir_fuel de topictitel aanpassen?

Het mag "Citroen Ami - Opel Rocks-e  - Fiat Topolino" worden, want deze gaan ook een uitvoering uitbrengen van de Ami.

Fiat met of zonder deuren:

e683c6bf15.jpg

fiat-topolino.jpg

 

Opel:

Fiat-Topolino-2023-une-video-montre-plus

 

opel-rocks-e-1.jpg

opel-rocks-e-3.jpg?_ga=2.42291109.122470

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Bompa zei:

Ik blijf het echt wel een tof concept vinden. Jammer dat Opel er zo een fisher price van maakt.

 

En dat ze maar 45 kunnen... Anders perfect als stadswagentje

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, tuscani zei:

En dat ze maar 45 kunnen... Anders perfect als stadswagentje

Ik zie het probleem niet, alles is hier zone 30 😐.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Ugeken zei:

Ik zie het probleem niet, alles is hier zone 30 😐.

Ter vervanging van de abarth zou ik toch iets willen dat 70km/u kan. Kwestie van toch op de steenweg mee te kunnen.  Maar qua looks en bruikbaarheid is dat wel oké.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, tuscani zei:

Ter vervanging van de abarth zou ik toch iets willen dat 70km/u kan. Kwestie van toch op de steenweg mee te kunnen.  Maar qua looks en bruikbaarheid is dat wel oké.

Er zijn toch alternatieven die wel sneller kunnen dan deze Ami.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Ik heb dit ding eens van dichtbij bekeken en begrijp oprecht niet hoe dit enige veiligheid aan de inzittenden kan bieden. De zetels, als je dit zo kan noemen, zijn een gegoten plastic plaatje die je bij ons in de blauwe PMD moet stoppen….

als je daarmee aan 70 km/h, of zelfs 50 km/h crasht ben je één ding zeker, geen greintje kans op overleven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, saabi zei:

Ik heb dit ding eens van dichtbij bekeken en begrijp oprecht niet hoe dit enige veiligheid aan de inzittenden kan bieden. De zetels, als je dit zo kan noemen, zijn een gegoten plastic plaatje die je bij ons in de blauwe PMD moet stoppen….

als je daarmee aan 70 km/h, of zelfs 50 km/h crasht ben je één ding zeker, geen greintje kans op overleven.

:D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, saabi zei:

Ik heb dit ding eens van dichtbij bekeken en begrijp oprecht niet hoe dit enige veiligheid aan de inzittenden kan bieden. De zetels, als je dit zo kan noemen, zijn een gegoten plastic plaatje die je bij ons in de blauwe PMD moet stoppen….

als je daarmee aan 70 km/h, of zelfs 50 km/h crasht ben je één ding zeker, geen greintje kans op overleven.

Ze hebben zich dus gebaseerd op het origineel :D 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, saabi zei:

Ik heb dit ding eens van dichtbij bekeken en begrijp oprecht niet hoe dit enige veiligheid aan de inzittenden kan bieden. De zetels, als je dit zo kan noemen, zijn een gegoten plastic plaatje die je bij ons in de blauwe PMD moet stoppen….

als je daarmee aan 70 km/h, of zelfs 50 km/h crasht ben je één ding zeker, geen greintje kans op overleven.

Maar dat zijn geen auto's he. Is stadsvervoer dus in principe kom je ook nooit boven 50. Zal niet (on)veiliger zijn dan een speedpedelec maar wel sympathieker 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lotuzzz zei:

Maar dat zijn geen auto's he. Is stadsvervoer dus in principe kom je ook nooit boven 50. Zal niet (on)veiliger zijn dan een speedpedelec maar wel sympathieker 😅

ik bots liever met een voetganger of fietser in een Ami dan met een speed pedelec. haha

wel even de speedlimiter weghalen, zoals bij een e-bike natuurlijk, kan je eindelijk een 0 tot 100 (0 tot 60mph) tijd neerzetten :D

https://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/17-citroen/11139-ami/11551-2021/13099-ami/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid