Ga naar inhoud

Citroen Ami - Opel Rocks-e - Fiat Topolino


tuscani

Aanbevolen berichten

30 minuten geleden, ir_fuel zei:

Geen idee. Waar ik van spreek is ergens rond 2014.

Zag het aan de datum van het artikel inderdaad. Toch al 6 jaar geleden.

Aan de andere kant: dat artikel van dat ongeluk in S-G-R is amper 2 jaar oud en als je leest waar die 4 meisjes vandaan komen... 75% Lasne. Dus mogelijks nog steeds actueel maar mogelijks ook in mindere mate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Ook wel waar.   Maar een bromfiets of scooter gaat niet op een 70 of op een sporadische 90 km/h-weg het verkeer gaan op houden.

 

Qua prijs:  het moet toch echt wel erg gesteld zijn als mensen liever 15.000 euro aan zoiets geven, dan aan een tweedehandse wagen (die waarschijnlijker veiliger, praktischer en comfortabeler zal zijn) + het behalen van een rijbewijs.

7300€ staat in de openingspost

brommers gaan tegenwoordig ook tussen de 2000€ en 4000€ precies.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Anders even oplijsten hoeveel man er zich al heeft doodgereden op een scooter?

Dat is het punt helemaal niet. Het gaat er over dat de vergelijking met een echte auto snel gemaakt wordt bij de aankoop van zoiets, zonder stil te staan bij de - blijkbaar onbestaande - veiligheidsnormen van zo'n ding. En dan duw je zoiets in handen van iemand die weinig tot geen ervaring heeft in het verkeer, die op de koop toe zomaar vrienden begint mee te nemen. De ironie is dat die in de koffer het overleefd hebben hé.

Op een brommer gaan ze met 4 niet kruipen (toch niet in ons land), en je kan je ook afvragen of het wenselijk is om ze op hun 16de meteen eender welk gemotoriseerd voertuig cadeau te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, tuscani zei:

7300€ staat in de openingspost

brommers gaan tegenwoordig ook tussen de 2000€ en 4000€ precies.

 

Die 15k is voor een Aixam waarvoor ik onlangs een leningsaanvraag voor had.

  • Whut?! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, tuscani zei:

nog wat interieurfoto's.

citroen-ami-essai_MD_0.jpg

citroen-ami-essai_MD_2.jpg

Waarom dat toontje @tuscani? Is toch ideaal voor iemand die op z'n werk woont en op z'n vrije dag geen tijd heeft om auto te rijden? :D

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Waarom dat toontje @tuscani? Is toch ideaal voor iemand die op z'n werk woont en op z'n vrije dag geen tijd heeft om auto te rijden? :D

ik kan hiermee idd perfect in mijn winkel rondrijden. (tis eens iets anders dan een telegeleide wagentje, dat hier rondsjeest) prijs valt dan ook nog goed mee. voor de prijs van een paar fietsen koop je dit. en je hebt nog keuze in kleur, wat je bij fietsen tegenwoordig niet meer hebt. :D

 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

 

 

Quote

als 16-jarige mag je niet met een (tweedehands) wagen de baan op.

Met een tractor mag je ook op de baan dan! Wel mits G rijbewijs en max 20ton MTM. 

Dus een Fendt 1050 black edition met 517pk mag!

unnamed.jpg.dc11b0b93800b531403b86596e38c357.jpg

Kost wel net iets meer. 

En blijkbaar toch al boven de 20ton. 't Zal met een lichter model moeten. Al bij al, eentje uit de jaren 50/60 uit gelijk welke stal is toch veel cooler. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Veilig, of onveilig, ik snap nog altijd het principe niet dat je daar zonder enige serieuze vorm van rijopleiding/rijbewijs in het verkeer mag mee komen.  Pakt evenveel plaats op de baan als een Smart of Twingo, en moet dezelfde verkeersregels volgen.

 

Plus: die dingen kosten zot veel geld 

Zonder enige vorm van opleiding?

Daarom dat ze in de (in mijne tijd) lagere school al verkeersopvoeding geven. In principe is IEDEREEN die aan het verkeer deelneemt geacht de regels te kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is toch een wijs ding? Zoiets + zelfrijdende technologie lijkt me de toekomst voor verplaatsingen in/vanuit de stadsrand 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

En dan een foto van een Twizzy? :D 

Je kan die kopen in een versie zonder rijbewijs. Met beperkte snelheid enzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, abtler zei:

Beetje vreemde link die eerste. PZC is volgens @Alexanderr iets anders. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, abtler zei:

Idd. Elke wagen kon naar een 45kmh kar omgebouwd worden.

Is met een pen in de versnellingsbak dat hij niet sneller kan dan 45. Ik weet zo een diesel die 1 en 2 nog heeft. Lekker 45 rijden met een jankende motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

25 jaar geleden had een kameraad zo een Russisch uitziende vrachtwagen als tractor, kwam uit de bosbouw. En een auto over een tractor gebouwd, al is hij met die laatste nooit veel op de baan geweest, tegen dat dat iets of wat deftig werkte was hij 18 [emoji1]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het gevoel dat velen de wagen verkeerd indelen. 

Is geen auto die doelt op particulieren, is eentje puur voor autodelen in steden. Door de goedkope prijs (aankoop, onderhoud maar vooral ook qua herstellingen) en het beperkte rijbewijs kan je een erg grote doelgroep bereiken en vooral: je bent toegankelijk voor jongeren. Zij staan veel meer open voor de deel(wagen) mentaliteit dan 40 plussers. 

De markt van de deelwagens doet het ook vrij goed. Op tien jaar tijd zijn er bijna 600.000 extra deelwagens bijgekomen (wereldwijd) en de versnelling van die markt is hoogstwss nog niet in zicht, al is de invloed van Corona nog niet duidelijk. Enerzijds heb je meer kans dat mensen minder in een ander zijn damp willen zitten, maar aan de andere kant zal er anders gewerkt worden, met minder verplaatsingen tot gevolg, waardoor er mogelijks net meer mensen van wagen bezit naar mobiliteit over zullen stappen.  

In alle steden gaat autodelen vooruit, maar er verdwijnen ook regelmatig initiatieven, vooral ten gevolge van vandalisme. Aan die Ami hangt niets en die is met opzet robuust gebouwd ipv mooi. Echt puur doelgericht. Ik verwacht dus wel een succes in zijn (voorlopige niche) marktsegment. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Tjeu said:

Heb het gevoel dat velen de wagen verkeerd indelen. 

Is geen auto die doelt op particulieren, is eentje puur voor autodelen in steden.

Ik weet niet wie die "velen" zijn, maar in de video zijn ze er toch duidelijk over.

Is een veel beter idee dan standaard voertuigen inzetten in zo een stadsvloot. Daar zit veel te veel op dat kan gesloopt worden en kost te veel in herstellingen. Deze kunnen ze volgens mij zelfs aan de binnenkant wassen met een hogedrukreiniger :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid