Ga naar inhoud

Technische keuring voor moto's


gTa

Aanbevolen berichten

Op 21/4/2021 om 16:07, Alexis zei:

Bon, dat wordt even opzoeken welke onderdelen ik allemaal moet switchen op mijn MSX :D 
Misschien heeft dat Renthal stuurtje wel E-keur. Spiegels van Aliexpress sowieso niet. 

OVER Racing uitlaat zal switchen worden, dat wordt nog eens lief naar @Tjeu kijken :sirkevin:

Ah shit en dat achterste spatbord incl pinkers wellicht ook. Buhh.. 

Gelukkig 'maar' om de 2 jaar. 

Of dat ding gewoon verkopen, staat hier toch maar stof te vergaren. Maar zou het jammer vinden gewoon niets van gemotoriseerde 2wieler te hebben staan.. Zelfs voor die paar keer per jaar dat ik er mee rij vind ik het de moeite waard die te hebben. 

125cc zou misschien gevrijwaard zijn van de keuring, geen idee of het klopt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/22/2021 at 9:49 PM, Tjeu said:

Uitlaat is maar een kleintje op de jouwe. Wel veiligheidshalve een nieuwe dichting bestellen. Is maar paar vijzen. Jouw technische skills zijn ondertussen al beter dan de mijne, dus zeker geen schrik hebben dat aan te vatten. Maar samen met een pint is altijd leuker. 

Stuur zal geen probleem zijn. Spiegels: 'hoesje' laten 3D printen dat je er aan de achterkant over kan doen en waar een e-keur in geprint staat :D 

Gebrek aan spatbord zal geen probleem zijn vermoed ik, geen e-keur in pinkers wel. Zeker dat die dat niet hebben? Zou me verwonderen indien niet. En ook daar te bezien of ze dat geen bekijken. Als ze genoeg licht geven en juiste kleur hebben, zou ik niet te veel miserie verwachten. 

Hou hem nog twee jaar. Dan neem ik em over. Nu geen geld, maar zo een Grom staat op mijn 125cc short-list, om met Roselie achterop te gaan toeren :D 

Awel, ik wacht sowieso nog even de duidelijkere regels en richtlijnen af. Ga alleszins hierdoor niet sneller beslissen hem al dan niet in de verkoop te steken. Staat niet in de weg (daar denkt madam wel anders over :ninja:) en eet geen brood. 

On 4/22/2021 at 10:12 PM, Krikkie said:

125cc zou misschien gevrijwaard zijn van de keuring, geen idee of het klopt...

Dat zou al helemaal top zijn! Sebiet stijgen ze nog in waarde :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Disclaimer: ik ken er niets van.
Zouden alle originele uitlaten zo'n dB-meting overleven? Ook van ouder moto's waar de uitlaat al wat "ingebrand" is ofzo?
Ondanks dat ik fan ben van wat motorisch geluid, hekel ik het als er een moto zijn gas open trekt in bv. de bebouwde kom waar jij als voetganger dan nog 3 minuten oorsuizen van hebt :down: 

Mijn laatste Gsx-R 1000 alvast niet.
Bij elke stilstaande meting was het er op of net over.
Al rijdend er altijd over.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Gixxer zei:


Mijn laatste Gsx-R 1000 alvast niet.
Bij elke stilstaande meting was het er op of net over.
Al rijdend er altijd over.

Dan spreken we nog niet over HD. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nog steeds geen nieuws vermoedelijk? Toch zelf niets zien verschijnen alleszins.

1/1/2022 komt wel errug dichtbij ondertussen... Zal weer typisch last-minute communicatie en totale verwarring zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar gevraagd aan 2 heren van de verkeerspolitie: ook zij hebben nog nul info over wat 't gaat worden.
Er zou nog altijd geen (indienbaar) ontwerp op tafel liggen wegens bezwaren vanuit de sector.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

https://motornieuws.be/kogel-is-door-de-kerk-alles-over-de-technische-keuring-motorfietsen-vanaf-1-januari-2022/?fbclid=IwAR0lHvumXfbKXFoWm8d_71nVg3zE4Vrzmwfki4NgUVLDQ37f_WuJUn19s2Y

 

Dus enkel na ongeval of bij verkoop. nog goed nieuws voor mij.

Men spreekt over de cagetogorieën L3e-A1 tem A3.
Men spreek wel niet over specifieke sub-subcategorieën, dus geen idee wat ze met enduro's en trial's gaan doen.

image.png.3e899db288b6e5a927b3cf553abb1be7.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/22/2021 at 10:12 PM, Krikkie said:

125cc zou misschien gevrijwaard zijn van de keuring, geen idee of het klopt...

motorfietsen met een verbrandingsmotor waarvan de cilinderinhoud groter is dan 125 kubieke centimeter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez, storm in glas water, dus. Al die Harley's en racebananen kunnen met hun open pijpen blijven rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, gTa said:

Allez, storm in glas water, dus. Al die Harley's en racebananen kunnen met hun open pijpen blijven rijden.

Voorlopig ja. Dat geeft ze de tijd de infrastructuur uit te rollen en de kinderziektes op te lossen, en daarna zal de volgende stap wel komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Voorlopig ja. Dat geeft ze de tijd de infrastructuur uit te rollen en de kinderziektes op te lossen, en daarna zal de volgende stap wel komen.

Ik ben eigenlijk vóór, ook al besef ik dat de uitwerking in België wel weer van de hond zijn kl... zal zijn en dat er (zoals bij de auto's) weer tenenkrullende regeltjes en inconsistenties zullen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, gTa said:

Ik ben eigenlijk vóór, ook al besef ik dat de uitwerking in België wel weer van de hond zijn kl... zal zijn en dat er (zoals bij de auto's) weer tenenkrullende regeltjes en inconsistenties zullen zijn.

En daarom ben ik dus tegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, gTa said:

Ik ben eigenlijk vóór, ook al besef ik dat de uitwerking in België wel weer van de hond zijn kl... zal zijn en dat er (zoals bij de auto's) weer tenenkrullende regeltjes en inconsistenties zullen zijn.

Simpel he.

Af-fabriek? Ok. Al de rest? niet ok.

Einde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, ir_fuel said:

Simpel he.

Af-fabriek? Ok. Al de rest? niet ok.

Einde.

Er zal altijd een grijze zone zijn, internals van een voorvork bijvoorbeeld. Of ander (hoger/lager) zadel, verlagingskitjes(voor kortere mensen), grips, tankgrips etc, EU gekeurde uitlaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, ir_fuel zei:

Simpel he.

Af-fabriek? Ok. Al de rest? niet ok.

Einde.

Dus je gaat alle motorproducten gaan verplichten om alle onderdelen van alle motorfietsen voor eeuwig en altijd te blijven leveren? 

En als er een motorfabrikant failliet gaat, tja, jammer, dan moeten al die motorfietsen maar van de baan gehaald worden eens ze een onderdeel nodig hebben... 

Mooi is dat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid