Ga naar inhoud

Het te veel motorkleding/-accessoires topic


GTX

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, gTa zei:

Ha 't staat hier @msxx, merci.

Funny thing is: jij bent de 3e (!) die 'k die stap weet zetten.
En allemaal zeggen ze: fantastisch apparaat, maar veel te ingewikkeld.

Onnodig complex is het.

Het woord onnodig is waar mijn ergernis op gebaseerd is. Want complex op zich kan veel voldoening geven eens je je daarin verdiept hebt. Maar aan onnodig ga ik mij ergeren en eens dat begint... kan me daar nu nog over zetten maar jouw post was eigenlijk het duwtje wat ik nog nodig had. Dus heb een 550 plus besteld (met autohouder want in de cabrio is dat ook heel fijn)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hier 2 Shoei exemplaren en een HJC. De  Shoei in Scott Russel kleuren is degene waar ik een zwaa4 ongeval heb gehad en omwille van dat voorval niet meer gebruikt word. HJC was een probeersel. Maar snel terug over gegaan naar Shoei. 
2 delig motorpakken waren steevast Richa. Tussendoor  een Spidi en Dainese gehad . En nu de eerste keer Arlen Ness. 
Handschoenen steeds Richa. Boots steeds Oxtar of Alpinestars. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 16/2/2021 om 23:24, gTa zei:

Beide idd. In België toch, in andere landen de daar "geldende" applicaties zoals Flitsmeister (NL) en Blitzer (D) ea. Waze en Coyote zijn "braaf" en doen in landen waar het officieel niet mag, niks. Dan moet je wat inventiever zijn, b.v. in CH (waar 't een groter risico is maar waar het ook, zeker voor motorrijders, een jaarloontje kan uitsparen.).

Waze is naar mijn gevoel wel minder betrouwbaar als je geen route hebt lopen. Heb 't gevoel dat die dan soms geen meldingen geeft als je niet te snel rijdt. Ik wordt graag "gebiept" voor een aankomende flitspaal of ambush, want met een moto zit je in één ademteug aan 't zwaar illegale qua snelheid. iCoyote ligt me dan iets meer, maar dat is qua juistheid van snelheidslimieten ed echt huilen met de pet op. En daarop worden vooral erg veel auto's op de pechstrook gemeld, zo lijkt het wel.

De beide in m'n oren (intercom), visueel niks (phone zit normaal gezien in binnenzak van jas). iCoyote wel op "motorrijder"-modus instellen, zodat je elke 2 minuten een kort biepje krijgt ter auditieve bevestiging dat-ie nog met je mee loopt én dat ontslaat je ook van de "plicht" om te bevestigen/ontkennen (gaat niet op moto, dus als je niks doet knaagt dat niet aan je sterren).

ik dacht dat je de instelling van de coyote kon bijstellen. maw de afstand van de meldingen aanpassen .  

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, krimson zei:

ik dacht dat je de instelling van de coyote kon bijstellen. maw de afstand van de meldingen aanpassen .  

Klopt. Maar dat helpt weinig als de meldingen niet doorkomen of niet nauwkeurig zijn. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

In 2015 heb ik mezelf voorzien van een gelamineerde Gore-Tex jas van Dainese, de Tundra. Mooie jas, vol met technische details, altijd zeer content van geweest. Maar sinds 2017 rijd ik ook met een borstprotector (welke past in de jas) en sindsdien zat hij wat krap. Daarnaast nog een paar nadelen:

- Als het warm is wil je iets meer verluchting

- Bij absoluut noodweer is de jas 100% waterdicht, bizar goed! Maar uiteindelijk komt het water binnen via je nek...

- De kraag van de jas schuurt aan mijn adamsappel, en de sluiting bij de kraag is te compact als je graag een sjaal draagt (in de winter wel fijn om het volledig luchtdicht te maken dan is dat ambtetant)

 

De nieuwe moest ook echt een vol gelamineerde jas zijn, waar het water niet indringt (met enorme verkoeling als gevolg) maar netjes van afloopt. Helaas is dat natuurlijk de duurste variant, maar het is echt briljant met noodweer en comfortabel in de herfst en het voorjaar.

 

Dus een nieuwe jas (Dainese Gran Turismo GTX) in een maatje groter gekocht waarbij die zaken allemaal opgelost zijn, en daar bovenop:

- Fleecejack als voering, ook separaat te dragen
- Borstprotector in twee delen met twee separate zakken
- Meegeleverde rugprotector (had ik al liggen, maar toch handig als je ze niet hoeft te wisselen
- Kraag kan je open of dicht zetten met een drukknop
- Monkeypaws (om je duim door te doen) zijn handig voor echt koude dagen, maar gelukkig afneembaar
- Drie grote verluchtingsgaten

 

Kortom, de ultieme oude venten jas :D  

 

1cc07bad29fb4c28d14347ed1e0a3eef.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/10/2021 om 20:19, Tjeu zei:

Klinkt goed, optisch wel een tegenvaller voor een dainese...

Eens, was op het uiterlijk meer gecharmeerd van de Sportmaster, maar die is simpelweg van eenvoudigere afwerking...

Kleuren: Zwart-fluo geel, Zwart-oranje (moet ik dan KTM blijven rijden?) of Zwart-Grijs zoals deze. Nu ja, het past bij elke moto :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 4/10/2021 om 22:31, msxx zei:

Eens, was op het uiterlijk meer gecharmeerd van de Sportmaster, maar die is simpelweg van eenvoudigere afwerking...

Kleuren: Zwart-fluo geel, Zwart-oranje (moet ik dan KTM blijven rijden?) of Zwart-Grijs zoals deze. Nu ja, het past bij elke moto :) 

Heb hem ingewisseld voor een Sportmaster GTX, kon niet leven met de te ruime/losse snit van de mouwen. 
 

Direct ook een broek erbij gedaan én een beetje rood toegevoegd. Nu wel content 🙂

 

BC22FCB4-02C1-4053-99FF-F8213046A097.png

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is er ook iets bij gekomen, verwarmde handschoenen van Macna. Ik was aan het kijken naar verwarmde fietshandschoenen maar met blackfriday waren deze amper duurder. En een speedpedelec gaat rap genoeg + deze kan ik ook op de moto gebruiken :)

  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Gisteren nog eens een nieuwe regenbroek in huis gehaald. Aangezien ik mijn batterij online moest bestellen, ze ook maar online mee besteld. De maat is eigenlijk een maatje te groot om goed te zijn. Maar ga het zo laten. 

Mijn gewone motobroek is al schandalig oud (14 jaar) en ze is dan ook zo lek als een zeef als het over waterdichtheid gaat. Bijgevolg rij ik erg vaak met een regenbroek over mijn motobroek, die ik dan ook nog eens over mijn gewone broek draag. 

Tot op heden eigenlijk nog nooit een regenbroek gevonden waar ik écht tevreden van ben. De meesten houden me wel droog, maar je doet er toch maar een dik jaar mee. De huidige (Held Aqua) is twee jaar en bij stevige regen kom ik met een nat kruis op het werk toe. Dat is niet fijn. 

Deze keer geopteerd voor eentje van Revit. Aangezien ik wel tevreden ben van mijn Revit jas, wou ik het merk ook voor regenkledij eens een kans geven. Bovendien was het geen meerprijs voor een fluo gele en aangezien mijn vrouw opmerkt dat mijn kledij veel te donker is, dan maar eens voor de gele versie gegaan. 

Revit Acid 3 H20 

https://www.rad.eu/nl/c/p/67549-rev-it-acid-3-h2o-fluogeel.htm 

67549gr.jpg?width=600&height=600&bgcolor 

Plus: 
+ de pijpen zijn van onderaan tot onder de knie met velcro die je toelaat om ze meer of minder aan te spannen. Dat is handiger dan een rits die open of dicht is. 
+ de rekker bovenaan heeft best wat rek, waardoor ze makkelijk aan en uit gaat
+ ze is niet glad van binnen. Ik laat die meestal rond mijn motobroek zitten en doe beiden in een beweging uit. Wanneer ze binnen glad is, glijdt de regenbroek dan van de motorbroek (als ze aan de kapstok hangt). Deze niet, die blijft netjes op haar plaats
+ Het fluo geel is best mooi (binnen zijn genre) en voelt kwalitatief aan. 

Min:
- ze is binnen in niet glad, omdat het membraan niet beschermd is door een extra laagje stof. Ik stel me dus wel wat vragen over de slijtvastheid en kans op schade bij aan en uit doen. Net daarom ga ik ze ook een maat te groot laten, uit schrik dat ze anders meer onder spanning zou komen te staan en harder over de motobroek zou schuren. Nadeel is dat ze iets meer flappert, maar door de velcro is dat goed bij te stellen zodat dat eerder beperkt is. 
- Gezien bovenstaand minpunt vind ik de prijs zeker niet laag... Dit punt vervalt indien ze het drie jaar of langer uit zou zingen. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit een regenbroek over overall gehad die twee volledige seizoenen waterdicht blijft... Dus de hoop is zeer beperkt. Wel fijn dat ik dit kan bekostigen met mobiliteitsbudget :D Dat maakt de prijs al minder een bittere pil. 

We zien wel. 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn BMW Atlantis is ondertussen 21 jaar oud en heeft er 140.000 km (edit: even geteld, bijna 170.000 km zelfs...) op zitten, nog nooit een spray of kuismiddel op gezet, nog altijd helemaal waterdicht.
Kost een hele hap (toen net geen 1.000 EUR voor betaald, ondertussen is een combo rond de 1.600 of 1.700 euro, zonder korting, denk ik) maar dubbel en dik waard.
Ik rijd er winter zomer mee, zelfs temperaturen van ca. 5°C zijn te verdragen (gewoon een extra thermo-onderlaagje), net zoals 40°C en méér in de Griekse bergen.

't Zotte is dat je bij extreem warme temps er gewoon even mee onder de tuinslang kan gaan staan (vindbaar bij de benzinestations daar) en je vest goed inspuiten.
Dat houdt je nadien voor minimaal 30 minuten tot meestal een (klein) uur makkelijk 10-15°C koeler dan "droog". (Is wel sletig voor het nubuck.)

Absurd goed spul.

Heb onlangs een used Atlantis 5 broek gescoord op ebay-kleinanzeigen.de, nauwelijks gebruikt, 290 euro. Is al toegekomen, is eigenlijk nieuw. Bonkers.
Nu nog aan 't scouten voor een 4 of 5 gen vest in de juiste maat (102 of 106, niet zo heeel courant).

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

Mijn BMW Atlantis is ondertussen 21 jaar oud en heeft er 140.000 km (edit: even geteld, bijna 170.000 km zelfs...) op zitten, nog nooit een spray of kuismiddel op gezet, nog altijd helemaal waterdicht.
Kost een hele hap (toen net geen 1.000 EUR voor betaald, ondertussen is een combo rond de 1.600 of 1.700 euro, zonder korting, denk ik) maar dubbel en dik waard.
Ik rijd er winter zomer mee, zelfs temperaturen van ca. 5°C zijn te verdragen (gewoon een extra thermo-onderlaagje), net zoals 40°C en méér in de Griekse bergen.

't Zotte is dat je bij extreem warme temps er gewoon even mee onder de tuinslang kan gaan staan (vindbaar bij de benzinestations daar) en je vest goed inspuiten.
Dat houdt je nadien voor minimaal 30 minuten tot meestal een (klein) uur makkelijk 10-15°C koeler dan "droog". (Is wel sletig voor het nubuck.)

Absurd goed spul.

Heb onlangs een used Atlantis 5 broek gescoord op ebay-kleinanzeigen.de, nauwelijks gebruikt, 290 euro. Is al toegekomen, is eigenlijk nieuw. Bonkers.
Nu nog aan 't scouten voor een 4 of 5 gen vest in de juiste maat (102 of 106, niet zo heeel courant).

Eitjes. Zelf mijn Dainese Goretex was na zes jaar al stevig lek. Nog nooit gehoord van motorkleding die zolang goed blijft 😮

Nu ook nog nooit gehoord van een motorrijder die 21 jaar lang dezelfde maten behoudt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch is het zo.

Via de kraag krijg ik water binnen als 't echt plenst (genre: iedereen aan 90 of minder op de autostrade, ruitenwissers op maximum). En laat me zo 2 uur rijden en 'k zal wel nat hebben aan 't kruis ook, of aan de onderarmen. Maar het gehydrofobeerde (nubuck)leder is nog altijd waterondoorlatend.

Heb tijdens m'n heenrit "rondje Adriatische Zee" tussen Frankfurt en München echt zwaar nat weer (en koud) gehad, begin juni. (Zelfs de Großglockner Hochalpstraße, die ik wou doen, was dicht want er was 30-40 cm sneeuw gevallen.) Behalve aan de extremiteiten (door insijpeling) niet nat.
Wel een nadeel ontdekt, daar: als je in koudere omstandigheden in de regen hebt gereden en 't pak heeft water opgezogen (binnenin zit er een Goretex-membraan dat water niet tot binnen laat), is 't nog zwaarder dan anders (weegt droog al makkelijk 5 kg voor vest en broek ... apart) en het neemt eeeeuwen om te drogen. Eén nachtje in een hotelbadkamer hangen is doorgaans niet of maar nét voldoende.

Qua maat: 't is (nubuck)leder, een natuurproduct. Dat rekt wat mee met de tijd. Maar niettemin: 't is te groot geworden. Snit van toen was ook helemaal anders dan die van nu, toen was dat allemaal wat wijder en losser, vandaag moet het wat strakker.

Eén ding wel: ik ben tolerant en zaag niet snel. Ik heb al veel motards leren kennen (op trips, op reizen, enz.) die zagen en klagen en neuten dat 't geen naam heeft, omdat dit niet goed is en dat lekt en dat ander niet helemaal waterdicht. Ik zaag niet, ik zet 't uit m'n kop en geniet van 't rijden.

 

Ik heb nog vanalles van ander materiaal gehad (Dainese, Held, Richa, Segura, ...) en géén van die zaken was van de kwaliteit van m'n Atlantis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik trek het niet in twijfel hoor, voor alle duidelijkheid. Ik was/ben gewoon oprecht onder de indruk. Gezien de prijs mag het wel een surplus hebben en dat heeft het blijkbaar ook. Knap. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het veroudert visueel wel slecht en ziet er bompi uit. Al van dag 1 ziet 't nubuck er onverzorgd uit en het verbleekt met de jaren.
Een lederen pak kan je zelf inwrijven met onderhoudsproducten, mooi soepel en matglanzend houden, enz. Nubuck is op dat vlak een pest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je dat ook niet vetten? Het zal dan wel meer beginnen glanzen en er om den duur wat leerachtig uit zien, maar je bent wel van het afgeschenen uiterlijk af. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja 't kan maar dan wordt het helemaal niet meer om aan te zien. Ingevet nubuck is echt de grootste no go. :D 

Er zijn wel enkele firma's die zo'n gehydrofobeerd nubuckleder terug doen heropleven, hydrofobe eigenschappen terug op punt zetten (indien nodig, maar 't zijn doorgaans de ritsen en de naden die 't zwak punt zijn, bij mij nog geen last van) en 't terug spuiten in mooi donker zwart.
Maar voor een volledige Atlantis kost dat tussen de 250 en 300 euro. Goed om je pak van 10-15 jaar oud dat nog top zit, weer "nieuw" te zetten maar mijn oude 3 Pro zit me te ruim, los en baggy om 't er aan te willen geven.
Voor dat geld heb ik een nieuwe broek, al. Nu nog een vest scoren. Er staat momenteel een Gen.4 in maat 106 te koop maar die vraagt me nog een tik te veel, plus 2 broeken is wat te veel van 't goeie. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaat dat ook zonder BMW-logo? Even zitten googlen maar ik kom een Atlantis met BMW-logo tegen al dacht ik dat zij een bestaand pak rebranden?

Ik heb nu een pak van Alpinestars (Drystar 4) en ik ben er echt tevreden van. Tot hier toe altijd al volledig droog gebleven. Alleen vrees ik dat het ook te groot wordt. Voor de herfst kreeg ik mijn broek zonder binnenvoering met moeite dicht. Nu zit de broek aan mijn bekken te ruim ondanks binnenvoering en de velcro's maximaal aangespannen. Best kaka.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, GTX zei:

Bestaat dat ook zonder BMW-logo? Even zitten googlen maar ik kom een Atlantis met BMW-logo tegen al dacht ik dat zij een bestaand pak rebranden?

Ik heb nu een pak van Alpinestars (Drystar 4) en ik ben er echt tevreden van. Tot hier toe altijd al volledig droog gebleven. Alleen vrees ik dat het ook te groot wordt. Voor de herfst kreeg ik mijn broek zonder binnenvoering met moeite dicht. Nu zit de broek aan mijn bekken te ruim ondanks binnenvoering en de velcro's maximaal aangespannen. Best kaka.

Die Atlantis-pakken zijn BMW-eigen fabrikaat (weliswaar bij eoa onderaannemer), geen rebranded spul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

Die Atlantis-pakken zijn BMW-eigen fabrikaat (weliswaar bij eoa onderaannemer), geen rebranded spul.

Moh weer iets bijgeleerd! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, GTX zei:

Moh weer iets bijgeleerd! 

Bij de helmen was dat wel, dat waren schuberts, al dacht ik dat BMW ook daar gaandeweg opteerde om ze niet één op één over te nemen, maar niet zeker meer, is te lang geleden.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat tegenwicht voor ‘alle pakken laten water door’

Er worden dan vaak merken genoemd, maar daartussen zit nog enorm kwaliteitsverschil..

Gelamineerd Gore-Tex spul van Dainese is bij mij altijd waterdicht gebleken en gebleven.. via insijpeling tel ik niet mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, msxx zei:

Even wat tegenwicht voor ‘alle pakken laten water door’

Er worden dan vaak merken genoemd, maar daartussen zit nog enorm kwaliteitsverschil..

Gelamineerd Gore-Tex spul van Dainese is bij mij altijd waterdicht gebleken en gebleven.. via insijpeling tel ik niet mee.

Mijn Dainese Goretex was na een jaar of vijf niet meer waterdicht. Begon te lekken in de binnenkant van de ellebogen (later ook op de borst - door altijd een rugzak aan te hebben), een plaats waar de meeste van mijn jassen beginnen te lekken. Nu, ik heb wel jaren geen winterjas gehad, maar gebruikte altijd mijn motorjassen. Nu ook op de fiets, vanaf het koud wordt die ik mijn motojas aan. Lekker warm :) 

Ik zit dus wel met redelijk wat onechtelijk gebruik en veel in het zout, waardoor ik geen referentie ben. 

aangepast door Tjeu
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid