Ga naar inhoud

"Loud pipes save lives." discussietopic :D


gTa

Aanbevolen berichten

Mijn K1600, met, zelfs aangepaste Akra, lijkt nog altijd een zoemende bij. 

Spijtig, ik hou van de beleving maar begrijp ook dat het voor heel wat mensen overkomt als aandachtshoer en/of stoort.

Ik let wel op, indien ik met luid spul rond rijd, het beschaafd hou met geluid wanneer ik op drukke plaatsen kom. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Jokke_vlo said:

Ik let wel op, indien ik met luid spul rond rijd, het beschaafd hou met geluid wanneer ik op drukke plaatsen kom. 

in Gent zie je ze dan sprintjes trekken in het centrum. plankgas, uitlaat doen brullen, remmen toegooien zodat ze hun voorligger niet rammen. typisch het volk dat niet van hier is, met hun BMW/Mercedes met getinte ruiten en gepersonaliseerde nummerplaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ja, theoretisch gesproken kan je een BMW-moto hebben met een verduisterd windscherm vooraan en een perso-plaque. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, teus_ zei:

in Gent zie je ze dan sprintjes trekken in het centrum. plankgas, uitlaat doen brullen, remmen toegooien zodat ze hun voorligger niet rammen. typisch het volk dat niet van hier is, met hun BMW/Mercedes met getinte ruiten en gepersonaliseerde nummerplaat

Wat heb je tegen petjesvolk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn eerste cbr zat er zo'n Dam uitlaat. Dat ding was nogal luid, als ik met ne maat ging rijden hoorde hij zijn eigen moto niet. Dan maar vervangen door origineel toen we begonnen circuitrijden. Volgens mij accelereerde hij beter met een originele. En bijkomend had ik vaak dat ik zo eens op mijn teller keek en 100+ deed in een zone 50, gewoon omdat het erna zo stil was. Gsx-r en cbr rr waren ook standaard. Nu is de street triple wel de best klinkende motor die ik al gehad heb, zelfs standaard. En ik heb eigenlijk geen nood aan meer lawaai, maar ik kwam zopas toevallig op dit filmpje en moest aan dit topic denken... Oh boy. (tip: headphone)

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moto's zijn altijd al standaard gebleven op uitlaat niveau tot nu toe (behalve de 2-takten wegens de serieuze prestatie voordelen). Dat gezegd zijnde, nieuwe euro5 motoren zijn wel vrij stil dus daar zou ik het wel overwegen om een CE gekeurde uitlaat te monteren.

Alles hangt er een beetje vanaf hoe je de moto gebruikt, ik vermoed ook dat er weinig mensen die dagelijks rijden echt met een open uitlaat rijden. En een beetje beschaafd rijden in druk gebied helpt zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn Harley staan Screamin Eagle Street Cannons. De versie met ECE keuring. Daar zijn de db killers nu uit, en ik vind dat eigenlijk best nog een deftig geluid. Komt meer lawaai uit als je deftig belast, maar je kan daar gewoon normaal door een dorpje mee rijden. 
 

Ik heb trouwens geen certificaat, zou je dat bij de fabrikant kunnen aanvragen? Of is het plaatje dat op de uitlaat hangt voldoende bij controle?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, Frekkel said:

Dat ding was nogal luid, als ik met ne maat ging rijden hoorde hij zijn eigen moto niet

Ook meegemaakt. Dat is pas vermoeiend. Een dagje toeren achter iemand met zo een luide uitlaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dat vlak spande mijn 1000GT met de open Termi's toch de kroon.

Wat een dondergeluid was me dat. Maar het had ook verschillende timbres.

Het zorgde er toch voor dat mensen me sneller opmerkten, ik vond het echt wel veiliger.

De 748 met open termi's klonk vanaf 12.000 echt fenomenaal. Al dachten mensen dat ik 120 reed, terwijl ik maar 50 op de teller had staan.

Inderdaad wel zeer vermoeiend, dus ALTIJD doppen in de oren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik mis de sound toch van de GT, 748 en Mantra.

Ik moet eerlijk zijn.

Maar de 6-cylinder maakt veel goed. Al is de hunker naar een sportabgasanlage mit klappe wel zeer groot geworden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, binnenmuisarchitekt said:

Inderdaad wel zeer vermoeiend, dus ALTIJD doppen in de oren.

Ik had het over iemand volgen met zo een ding. Niet zelf rijden :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Ook meegemaakt. Dat is pas vermoeiend. Een dagje toeren achter iemand met zo een luide uitlaat.

Worden niet voor niets bij veel groepjes ook al geweigerd. Brulpijp? Geen Db killer? Solotoer rijden dus :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Frekkel zei:

Op mijn eerste cbr zat er zo'n Dam uitlaat. Dat ding was nogal luid, als ik met ne maat ging rijden hoorde hij zijn eigen moto niet. Dan maar vervangen door origineel toen we begonnen circuitrijden. Volgens mij accelereerde hij beter met een originele. En bijkomend had ik vaak dat ik zo eens op mijn teller keek en 100+ deed in een zone 50, gewoon omdat het erna zo stil was. Gsx-r en cbr rr waren ook standaard. Nu is de street triple wel de best klinkende motor die ik al gehad heb, zelfs standaard. En ik heb eigenlijk geen nood aan meer lawaai, maar ik kwam zopas toevallig op dit filmpje en moest aan dit topic denken... Oh boy. (tip: headphone)

 

Fuuuuuck dat klinkt lekker met die Yoshimura :inlove: 

Maar 't is wel EXTREEM luid, zo te horen :lolz:  dawildenie :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Joske said:

Een CE-gekeurde uitlaat is niet luider dan een standaard. Mag niet om de CE keuring te doorstaan. 

Meestal kun je dan de DB-killer eruit halen hé Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Fuuuuuck dat klinkt lekker met die Yoshimura :inlove: 

Maar 't is wel EXTREEM luid, zo te horen :lolz:  dawildenie :D 

 

Ik denk dat extreem luid gaat meevallen als je er op zit. Maar de grootste reden om het niet te doen is dat ze u weer van 5 km ver gaan horen afkomen en ik niet op zoek ben naar ongewilde aandacht. Misschien met een db killer in... Er is nog een reden: volgens mij verwijder je één van de cats, waarmee hij dan niet meer in regel is met EU5. En als ik eens een circuitdag wil meepikken heb je er negen kansen op tien weer gezeik mee op de DB meting... 

Maar het klinkt zo goed Menier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eigenlijk altijd al met extreem luide uitlaten gereden. Eerst op mijn R6 volledige titanium Akrapovic lijn, dan den 1098 met de 72mm termignoni’s en momenteel de Aprilia met de Leovince lijn.  Dit is mijn eerste moto waar er een db killer bij zit en ik hem ook soms gebruik. Moet eerlijk zijn dat ik het de laatste tijd ook wel rustgevender vind om rond te rijden met iets minder kabaal. Heb wel altijd geprobeerd om zoveel mogelijk met respect voor anderen te rijden. Rustig in de bebouwde kom, op drukkere plaatsen of in de nabijheid van paarden bvb. Op plaatsen waar het kon, dat is een ander verhaal natuurlijk! 😋 Hoewel ik het deels kan begrijpen vind ik het toch wel spijtig hoe er momenteel een echte heksenjacht op motoren bezig is. Als het nog veel slechter gaat worden zet ik mijne RSV in de living en koop ik mij terug een R6 met een ‘stille’ uitlaat en doe ik enkel nog circuitdagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/13/2021 at 3:43 PM, binnenmuisarchitekt said:

Op dat vlak spande mijn 1000GT met de open Termi's toch de kroon.

Wat een dondergeluid was me dat. Maar het had ook verschillende timbres.

Het zorgde er toch voor dat mensen me sneller opmerkten, ik vond het echt wel veiliger.

De 748 met open termi's klonk vanaf 12.000 echt fenomenaal. Al dachten mensen dat ik 120 reed, terwijl ik maar 50 op de teller had staan.

Inderdaad wel zeer vermoeiend, dus ALTIJD doppen in de oren.

Meermaals mensen gehad die gebaarden dat ik trager moest rijden, terwijl ik 50 reed.

Idem van die doppen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

in de Eifel zijn er heel veel stukken bij waar je met de motor niet meer door kunt/mag. Dit komt ook door het geluid wat we produceren.
ik ben voorstander van weinig geluid (liefst wat intake sound want daar heb je meer aan).
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem.

Net een Boya double microfoontje gekocht met de bedoeling ook eens deftig de intakesound van m'n bike te capturen.
Een microfoontje aan/in/rond de intake en eentje onder 't zadel. Allebei met een goeie deadcat rond.

Ding laat toe stereo op te nemen, de 2 mics dan elk op hun kant.
Probleem is dat mijn GSM geen stereo recording kan. Ga dus nog een sound recorder moeten kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, teus_ zei:

gewoon USB geluidskaart aan je gsm hangen. USB-C ding, of eender wat USB met een passende USB OTG adapter

Nee, gaat niet (met veel GSM's niet blijkbaar), apps laten niet toe om in stereo op te nemen. :noparty: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

VFR met flapper mod en gefilmd op het windscherm met gopro.

Waar je met je helm hangt is het geluid adembenemend.

Genieten...

2019 weekendtrip naar Glemseck in het zwarte woud...

 

aangepast door bmwm-optic
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid