Ga naar inhoud

Wat is jullie motorgeschiedenis?


Carrera S

Aanbevolen berichten

Hoe hebben jullie het virus voor de tweewielers te pakken gekregen? En wat is jullie motorgeschiedenis? 

Bij mij is het allemaal begonnen met een Honda Camino. 😆 Mijn beste vriend had toen zo eentje en na als 16jarig manneke er een ritje mee te maken was ik direct verkocht. Ook eentje gekocht, die mijn kameraad toen volledig heeft gerestaureerd. Na een ongeval waarbij hem pertetotal was direct een andere donkerblauwe gekocht. 😃

Daarna mijn autorijbewijs gehaald en is de interesse voor tweewielers wat geminderd. Tot ik 21 werd en mijn beste maat een CBR600 RR Respol had gekocht ben ik direct mijn motorijbewijs gaan doen. En even later stond er een zwarte R6 op de oprit! 🤩

Na 2 jaar met een 600 te rijden vond ik het tijd voor iets zwaarder. Bij moto’s hautekiet stond er toen een knalrode 1098 te koop met Termigoni’s. Zonder er een testrit mee te doen hem onmiddellijk gekocht. Herinner mij dat ik toen een week moest wachten vooraleer ik hem kon ophalen omdat de riemen en het onderhoud nog moesten gebeuren. Langste week uit mijn leven haha. Ga die dag nooit vergeten toen het eindelijk zover was. Van Oostkamp naar Affligem (thuis) ermee gereden (toen er nog geen trajectcontroles en andere zever op de E40 waren) wat een beest was dat. 😍 Komende van een hoogtoerige 600 immens veel koppel en die 2 cilinder.. Fantastisch leuke tijden mee beleefd! Tot helaas het noodlot toesloeg. Een typisch motor accident. Een inhaalmanoeuvre gemaakt en de wagen die ik wou inhalen sloeg plots af. RIP duc.

Nog geen 2 weken later en met gebroken sleutelbeen 😆 terug aan het kijken voor iets anders. Mijn oog laten vallen op een RSV4.. Was enkele jaren oud maar had slechts 3000km en was in echte nieuwstaat. Tot op heden nog altijd supertevreden van! Momenteel ligt het motorrijden terug wat stil door het vaderschap en mijn huis maar als dat achter de rug is staan er terug enkele trips op de planning waaronder de highlands in Schotland bvb! 
 

Enkele foto’s in min of meer chronologische volgorde van mijn tweewieler geschiedenis 🙂 

FC1A25CF-B273-4DA6-B5A5-714B59D6C643.jpeg

4EAF3F0D-E108-4140-AEA1-4D4CCB26B919.jpeg

768F6E93-E837-4717-8A4B-4616D541C14C.jpeg

CD47496C-030A-4B2E-9486-8A6D2C7F1B6E.jpeg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij beperkt.

Mobylette (het merk)

Honda Camino

Honda Wallaroo

Honda MBX

2001 Yamaha YZF R6

1999 Kawasaki ZX6-R

Yamaha Warrior 350

Yamaha Raptor 450

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij nog beperkter 😊

Honda Rebel 250 (mocht ik in den beginne dat ik mijn rijbewijs had mee rondcruizen van mijne nonkel, t ouderlijk gezag was toen nog groot "hier komt gene moto in huis"

Toen t ouderlijk gezag wat minder was:
Yamaha XJ600s
En nu al een jaar of 8 de VFR800Fi-1

Loop al wel een paar jaar zot van een MV Agusta Brutale800, maar een huis bouwen helpt niet (en de Gti16 die nog als project hier ligt ook nie 🤣)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/15 jarige leeftijd wist ik dat er een brommer moest komen. Dat was echt eind jaren 70 begin jaren 80, toen was het nog wat om als 16 jarige een mooie brommer te hebben, dan was je de man 😅 en kon je vrijheid en mobiliteit beginnen. Dit betekende toen echt een andere wereld die openging, je kon veel verdere verplaatsingen maken, avonturen beleven. Dat heb ik dan ook ten volle benut 😇. Ik heb moeten wachten en werken tot 16,5 jaar om er een te mogen kopen, mijn ouders waren fervent tegen. Het is allemaal begonnen met een Aprilia RC50 lc. Het waren toen echte toerentrekkers, en wat een geluid ook. Benzine zelf mengen, kickstarten... zalig. Aangezien ik doorstudeerde, heb ik die 6 jaar gehad, pas toen ik wat meer begon te verdienen met vakantiejob kwam de eerste moto. Ik was gek op enduro, dus het werd een Maico 250 lc. We hadden met 3 vrienden vroeger al een Maico 500 cross luchtgekoeld gekocht, dat ding was echt een raket, we gingen daarmee crossen, je kreeg best die kickstarter niet tegen uw been, compressie niet normaal. Eens aan het rijden, hing je daar aan als een vlag, zo hard ging dat spel. Daarna heb ik 35 jaar moto gereden, zeker 30 moto’s gehad, er was een tijd dat ik er 3 per jaar kocht, in orde stelde, wat mee reed en dan verkocht met winst. Nu een jaar of 2 gestopt, was de hele zever en geklooi met kledij enzo beu. Ik stond al te zweten voor ik moest opstappen. Dan als marsmannetje ergens rondwandelen. Ik kom namelijk uit de onverantwoorde tijd waar je kon rondrijden in short en T-shirt 😂

Wat heb ik nog allemaal gehad:

Ancillotti rg 50

Aprilia RX 250 x2

Ducati Monster 600 en 900

Montesa Cota 310

Fantic Trial 250

Yamaha FZR 600

Yamaha YZF 750

Gsxr 750

Gsxr 1100

Honda NS 400R 2T (moordwapen!)

Cagiva Planet 125

Meerdere Harley’s Sportster en Softail soms 2,3 tegelijk, zelf omgebouwd met verlengde voorvorken enz... mijn vrouw heeft toen ook nog gereden

Vespa’s, van 125 tot 300 gts, Aprilia 125 scooters 2T

BMW GSA’s 1200

Enz... ik zou in mijn oude foto’s moeten zoeken.

1982:

E10-C94-D7-E03-A-45-BB-BD02-ED39277-D214

 

aangepast door Order66
  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Order66 said:

Op 14/15 jarige leeftijd wist ik dat er een brommer moest komen. Dat was echt eind jaren 70 begin jaren 80, toen was het nog wat om als 16 jarige een mooie brommer te hebben, dan was je de man 😅 en kon je vrijheid en mobiliteit beginnen. Dit betekende toen echt een andere wereld die openging, je kon veel verdere verplaatsingen maken, avonturen beleven. Dat heb ik dan ook ten volle benut 😇. Ik heb moeten wachten en werken tot 16,5 jaar om er een te mogen kopen, mijn ouders waren fervent tegen. Het is allemaal begonnen met een Aprilia RC50 lc. Het waren toen echte toerentrekkers, en wat een geluid ook. Benzine zelf mengen, kickstarten... zalig. Aangezien ik doorstudeerde, heb ik die 6 jaar gehad, pas toen ik wat meer begon te verdienen met vakantiejob kwam de eerste moto. Ik was gek op enduro, dus het werd een Maico 250 lc. We hadden met 3 vrienden vroeger al een Maico 500 cross luchtgekoeld gekocht, dat ding was echt een raket, we gingen daarmee crossen, je kreeg best die kickstarter niet tegen uw been, compressie niet normaal. Eens aan het rijden, hing je daar aan als een vlag, zo hard ging dat spel. Daarna heb ik 35 jaar moto gereden, zeker 30 moto’s gehad, er was een tijd dat ik er 3 per jaar kocht, in orde stelde, wat mee reed en dan verkocht met winst. Nu een jaar of 2 gestopt, was de hele zever en geklooi met kledij enzo beu. Ik stond al te zweten voor ik moest opstappen. Dan als marsmannetje ergens rondwandelen. Ik kom namelijk uit de onverantwoorde tijd waar je kon rondrijden in short en T-shirt 😂

Wat heb ik nog allemaal gehad:

Ancillotti rg 50

Aprilia RX 250 x2

Ducati Monster 600 en 900

Montesa Cota 310

Fantic Trial 250

Yamaha FZR 600

Yamaha YZF 750

Gsxr 750

Gsxr 1100

Honda NS 400R 2T (moordwapen!)

Cagiva Planet 125

Meerdere Harley’s Sportster en Softail soms 2,3 tegelijk, zelf omgebouwd met verlengde voorvorken enz... mijn vrouw heeft toen ook nog gereden

Vespa’s, van 125 tot 300 gts, Aprilia 125 scooters 2T

BMW GSA’s 1200

Enz... ik zou in mijn oude foto’s moeten zoeken.

1982:

E10-C94-D7-E03-A-45-BB-BD02-ED39277-D214

 

Toen zag je al dat je later met een M3 zou rijden.🤣

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn interesse komt vooral voort uit het wielrennen, snelheid op twee wielen :)

Ik ben nog een groentje als motorrijder :) Na de zomer van 2018 kriebelde het zo hard dat ik snelsnel 4u les gevolgd heb om met een 125cc te kunnen rijden. Ik was ook niet helemaal zeker dat ik het motorrijden wel leuk zou vinden.

Ik denk dat ik ergens eind oktober de baan op kon met een KTM Duke 125 en halverwege januari ben ik mijn rijlessen voor het A-rijbewijs gaan vastleggen. In mei 2019 mijn rijbewijs behaald en dan in juni 2019 een echte moto gekocht, een Honda CBR650F.

Ondanks de drukte van het voorbije jaar en het verbod op niet-essentiële verplaatsingen toch nog een dikke 6k kunnen rijden. Na wat zoekwerk en getwijfel er een Akra ondergestoken :D

Maar de Honda was mijn gedacht niet, langs de ene kant wou ik meer en comfortabeler rondritjes maken maar ergens wou ik ook een meer pure racer. De rationaliteit heeft er voor gezorgd dat eind december 2020 de Honda ingeruild werd voor een Triumph Tiger 800. Ik ben echt tevreden met de overstap, zeker omdat het rijden in de koude maanden laagdrempeliger maakt. 

Ondertussen zijn mijn vriendin en ik naarstig op zoek naar een huis en waarschijnlijk komt er nadien een oudere racer bij. De kans is groot dat ik eentje koop met een beetje werk aan, vandaar dat ik eerst verhuisd wil zijn. Wordt anders allemaal een beetje te druk :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Niko80 zei:

Is dat niks voor u zo'n racemachine?

 

Niet meer nee, mijn tweewielertijdperk ligt voorlopig achter me. Maar nu wil ik eigenlijk een 2021 Triumph Speed Twin. Iets wat nog genoeg performance heeft om leuk te zijn, doenbaar is om op te zitten en waarmee een kneedown wel nog mogelijk is.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schoonouders hadden een motorzaak en toen ik mijn vrouw leerde kennen was ze net aan het oefenen om haar motorrijbewijs te halen. Ze heeft me dan na een tijdje overhaald om zelf mijn rijbewijs te halen om samen eens te gaan rijden. Van dat laatste is er echter nooit iets van gekomen.

2012: Voor het halen van mijn rijbewijs een 2dehandse BMW F650GS gekocht:

DSC01179.jpg.ddf8e758db8f81ed42dcee27162927c5.jpg

2013: Ik was die eigenlijk al snel beu. Weinig punch met zijn 48pk, zat er niet 100% goed op, was al wat ouder, windbescherming was nihil. Goed om hier in de buurt wat wegeltjes te rijden, maar ik wou wat verder. Verkocht met 4000km meer op de teller en een nieuwe Triumph Tiger 800 in de plaats gezet.

DSC05616.JPG.ccae87b5d6b0f52483af60c1dc26a241.JPG

Dat was 100% mijn ding en veel avonturen mee beleefd.

2017: Verkocht wegens andere dingen die ik nog wou doen, kindje op komst en geen zin om hem bij te houden voor die paar ritjes. Verkocht met 40.000km.

 

20XX: Er komt nog wel iets, als de kindjes wat ouder zijn gok ik. De goesting blijft, de tijd en het geld heb ik er nu niet voor over.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het via m'n vader wat doorgegeven.

Hij mocht vroeger geen motor kopen van z'n pa, die zei 'als jij een moto koop, dan koop ik een voorhamer om 'm in brokken te slaan'.
Mijn moeder was ook niet echt fan, dus het heeft geduurd tot de broer van m'n ma plots een Transalp 650 kocht.

M'n pa heeft daar dan meer mee gereden dan m'n nonkel, en ik mocht ook af en toe eens mee toen.
Daarna heeft m'n pa zich een Varadero 1000 gekocht.

Screenshot_20210114-102025_Facebook.jpg.8a722c1bb5b63269cec55ae7aab88581.jpg

Van zodra ik 21 was heb ik m'n eerste lessen genomen, en dan leren rijden met die Transalp van m'n nonkel.
Nadat ik een aantal maand m'n rijbewijs had, zei m'n pa plots dat ik zijn Varadero wel eens mocht nemen voor een ritje.
Wàt een verschil was dat toen, van een makke 56 pk, naar 98 pk. 

Screenshot_20210114-102004_Facebook.thumb.jpg.ca1b4ca5bb77eba86eb82a1c9f098775.jpg

Lang wou ik een Multistrada 620 als eerste eigen motor, maar toen de Hypermotard 796 gezien had was ik daar zot van.
Na m'n eerste keer 2 maand werken in het buitenland in 2014 een afspraak gemaakt bij Ducati Gent voor eentje van 2 jaar oud met 600 km, testgereden, en gekocht.

Toen ook een paar ritjes samen met m'n pa gedaan :)

Screenshot_20210114-102152_Facebook.jpg.f0596c9314c6f9ba723b926f1660e4d7.jpg

Nog altijd vind ik 'm zeer knap, en rijd ik er graag mee.

Screenshot_20210114-102123_Facebook.jpg.c0b7671c88f1123a9dd711591dfee68f.jpg

Screenshot_20210114-102210_Facebook.jpg.7cf742bd800504c39a18ef650892905d.jpg

Tijdens m'n periode in het buitenland ook eens met een KTM 250 in de zandduinen van Dubai kunnen rijden met een instructeur, heerlijke ervaring.

Toen ik rond 7u 's morgens ernaar onderweg was, was het al 44°C :lolz: 

Screenshot_20210114-111714_Facebook.jpg.daf80f5a1c382d128647864224e37b2c.jpg

Screenshot_20210114-102239_Facebook.jpg.223bd3beedb6a52968486eb6516079ab.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijke verhalen, hier. :inlove: Bij mij is 't maar meh, dat verhaal:
- niks in m'n jeugdjaren (ook geen interesse in brommers, 't was één en al auto)
- niks in m'n eerste jaren na 't behalen van m'n (auto)rijbewijs
- wel af en toe eens gepassagierd bij m'n pa maar dat vond ik niet waauw

Tot ik plots aan m'n 25 zin kreeg om eens zelf te rijden in plaats van 1 keer per jaar te passagieren, de dag erna les geboekt, twee weken erna examen afgelegd en van 't examencentrum rechtstreeks op internet om me iets te kopen. Uiteindelijk zelf maar 2 moto's gehad: een R1100R en mijn huidige K1300R. Op die 2 koten samen in een 8-tal jaren rijden wel al in totaal 120k km geklokt.

 

What I lack in owner's experience, I try to make up in dedication. :D   M'n solotrip van 13 dagen en 9.000 km rond de Adiatische Zee (tot in Griekenland), met m'n K1300R en met de tent door o.a. Bosnië, Kosovo en Albanië, ook vele tientallen km onverhard (met een dikke naked), was tot nu toe m'n topmoment.
Ik droom op dat vlak nog van een reis naar de meest oostelijke uithoek van Europa (eindpunt Baku) om daar tussen de Zwarte en Kaspische Zee door het (naar verluidt) mooiste en vooral hoogste gebergste van Europa te rijden (de Kaukasus, met hoogste top 5600m, 800m hoger dan de Mont Blanc), Als ik nog wat harder mag dromen: de zijderoute, guided en met assistentie, in een "losvast"-groep, op noppen.

All time low (not making plans on topping it) was m'n ongeval waarbij ik achteraan aangereden ben. Op weg naar een Vlaamse Ardennen-meeting met Kristal en Manu (de Alfisti, sommigen hier kennen hen), nota bene. Had dood kunnen zijn (serieuze klap) maar omdat ik 't nooit heb zien aankomen en ik losjes op de motor zat heeft die 205 m'n dikke boxer gewoon van onder me vandaan geknikkerd. Da's m'n redding geweest.

 

Ambities qua (nog te bezitten) motoren heb ik niet echt zwaar. Ik heb maar een zeer beperkt budget en ben eigenlijk nog altijd zot content met wat ik heb. Afhankelijk van eventuele professionele keuzes zou ik nog wel eens iets anders durven/kunnen halen, idealiter een (sterk) opgefriste (nieuwe) MY22 BMW K1600 met zes-in-lijn. En ik heb een halve guilty pleasure in een Honda SC34 (F6C ofte "Valkyrie" geheten in z'n land van oorsprong zijnde de USA) die ik visueel wat naar m'n hand zou willen zetten.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, Greg said:

Net als @GTX uit het wielrennen wat de kriebels gekregen. Hadden eerst een 125cc scooter om achter te trainen. Die ik vakkundig opgeblazen heb op de autostrade door te slipstreamen (dient daar niet echt voor).. Daarna een Yamaha YBR 125 waar je wel zelf moest schakelen. Dat vond ik zo leuk dat er enkele jaren later een Monster 695 op de oprit stond.

Ding ging niet vlot genoeg dus werd hij door een Ducati 749S vervangen met daarnaast voor de reguliere ritjes een F650 Funduro, voorloper van @Dawud de zijne.

Die periode werd er al eens samen gereden met @bmwm-optic waardoor het nog meer kriebelde om eens verdere trips te doen.

Daarvoor werd er een R1150 GS Adventure gekocht en Jerre een R1100 RT. Die dingen hebben we stevig afgeragd waardoor het olieverbruik, bandenslijtage etc wel al eens de pan durfden uitswingen 🤣 m.a.w. ze waren niet echt gemaakt voor onze manier van rijden..

Toen wilde ik een BMW K1200S, of een Honda VFR1200F. Die laatste heb ik nu nog steeds, met trots het vehikel dat ik al het langst in mijn bezit heb zonder te vervangen door wat anders en terecht. Nog steeds mijn beste moto, ongelofelijk apparaat eigenlijk.

Rijdt 300km/h (is wel gechipt)

Bergen koppel

Fenomenale remmen

Voldoende mogelijkheid tot bagage meenemen

Verbruikt geen hol

Verbruikt geen druppel olie

Heeft mij nog nooit in die 30k km in de steek gelaten

Valt enkel door de mand door zijn gewicht, maar als reismotor (wordt daarvoor bijna enkel gebruikt) ideaal.

Motorrijden 🥰

Volgende op de (zeer nabije) planning wordt de Yamaha DT125 van mijn buurman overkopen om enduro ready te zetten en eens te zien wat dat gaat geven.

Tussendoor: (altijd met enduro plannen gezeten maar nooit echt 100% ertoe gekomen) Heb dus even een Honda CR500 2-takt gehad, als je ooit eens het gevoel krijgt niet meer verder te willen leven, raad ik je zeker eens een ritje op zo'n ding aan 😅 Niet echt wat om mee te beginnen enduro rijden, en een hel om in gang te krijgen dus verkocht. Ooit dan een Yamaha WR 426 gehad in stukken zonder papieren, kader bijgekocht met papieren maar een Nicasil cilinder laten reviseren kostte een hoop geld en gedoe dus die ging ook weer de deur uit.

Als cafe racer projectjes die ook nooit van de grond zijn gekomen even een Honda VF400F gehad en nu nog steeds een Yamaha XV1000 Virago, maar die staat ook weer te koop.

Al met al in mijn ongeveer 10-jarige motorcarrière dus al wel wat gehad 😅

20180523_153545_001.jpg

20160411_173533.jpg

WP_20140523_003.jpg

Zo'n VFR1200 is iets wat ook zeer hard interesseert. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Niko80 zei:

Zo'n VFR1200 is iets wat ook zeer hard interesseert. 

Ik rij met een 2010, manuele, nog voor de tractiecontrole kwam als optie. Ik weet niet hoe de automaat rijdt.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kawasaki ER-5

Solex

Vespa 125 GTS

Suzuki SV650S

Ducati 1000GT

Ducati 748

Bimota Mantra

 

Ondertussen geen tweewieler meer, behalve de solex van mijn grootmoeder.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid