Ga naar inhoud

Mercedes Benz EQA


Rabbit

Aanbevolen berichten

Ev’s lijken hier echt niet te leven als hier nog geen topic van is 😂 (behalve dan de Taycans voor jan met de pet 😏)

Anyway, er is iets betaalbaars gelanceerd:

image.png.1f280a20f80ca4cf54b9de43578a38e3.png

190pk, 426 km range wltp

https://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes-eqa-kleine-ev-suv-die-je-426-km-ver-brengt-861529

Ik gok dat dit ding wel eens eea in gang kan zetten...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Rabbit zei:

Ev’s lijken hier echt niet te leven als hier nog geen topic van is 😂 (behalve dan de Taycans voor jan met de pet 😏)

Anyway, er is iets betaalbaars gelanceerd:

image.png.1f280a20f80ca4cf54b9de43578a38e3.png

190pk, 426 km range wltp

https://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes-eqa-kleine-ev-suv-die-je-426-km-ver-brengt-861529

Ik gok dat dit ding wel eens eea in gang kan zetten...

Zo betaalbaar is dat toch niet van wat ik hoorde. 50k...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer knap deze elektrische GLA. Prijs is inderdaad hoger dan bij een gewone GLA, maar eentje met 190pk zal ook 40k kosten. Je betaalt geen BIV of rijtax, en iemand met zonnepanelen zal goedkoper rijden, en al zeker nu de terugdraaiende teller niet meer is. Als je dan ook nog eens rekening houdt met het feit dat een diesel of benzine over pakweg 5 jaar moeilijker te verkopen zal zijn ofwel aan een veel lagere restwaarde, dan denk ik wel dat deze EQA veel GLA-kopers zal overtuigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Polygoon said:

Zo betaalbaar is dat toch niet van wat ik hoorde. 50k...

Welke auto's van die merken zijn wel "betaalbaar".

Jij verwacht hier Mercedessen en BMW's aan Renault geld?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Welke auto's van die merken zijn wel "betaalbaar".

Jij verwacht hier Mercedessen en BMW's aan Renault geld?

Ik reageerde eerder op: “dit gaat eea in gang steken”. Volgens mij zijn er andere modellen die daar een groter aandeel in hebben :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Polygoon said:

Zo betaalbaar is dat toch niet van wat ik hoorde. 50k...

Ja en nee. Vergelijk het met een VW ID3, die kost ook 40k. En ik verwacht van Mercedes dat hun wagen een stapje hoger/beter is. 

Aan de andere kant heb je voor 42k een C-klasse break in C250 of C220d. En dan heb je toch een stuk meer auto dan dit. 
Voor 36K heb je dan weer een A220d met 190pk. 14k extra is dan wel al veel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en nee. Vergelijk het met een VW ID3, die kost ook 40k. En ik verwacht van Mercedes dat hun wagen een stapje hoger/beter is. 
Aan de andere kant heb je voor 42k een C-klasse break in C250 of C220d. En dan heb je toch een stuk meer auto dan dit. 
Voor 36K heb je dan weer een A220d met 190pk. 14k extra is dan wel al veel. 
Dan zit die A toch niet in de buurt qua opties hoor, enkel pk's misschien wel. Met de A afgeleiden zit je qua prijs snel in de buurt van een C is mijn ervaring.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Als hij overdag kan laden toch :D 

Op termijn met huisbatterij. Opslag van elektriciteit zal een belangrijk onderdeel worden van de energietransitie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, BMWMB said:

Op termijn met huisbatterij. Opslag van elektriciteit zal een belangrijk onderdeel worden van de energietransitie.

voor de prijs van zo een ding kan je al wat elektriciteit van het net betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, josenjef said:

Dan zit die A toch niet in de buurt qua opties hoor, enkel pk's misschien wel. Met de A afgeleiden zit je qua prijs snel in de buurt van een C is mijn ervaring.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Gaat die electrische wagen hier dan zoveel beter uitgerust zijn als een A klasse (of een C klasse)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat die electrische wagen hier dan zoveel beter uitgerust zijn als een A klasse (of een C klasse)?
Wat ik tot nu toe gezien heb zitten daar een paar paketten standaard op die EQA die op een standaard A afgeleide niet zitten. Is bij de meeste merken zo die een platform voor meerdere aandrijvingen voorzien, dat je de electrische niet "kaal" kan hebben. Je hebt sowieso al automaat en uitgebreid infotainment.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit! Niet te overdreven "I AM ELECTRIC, LOOK AT MY CYBORG STYLING, YOU BOOMER!" (zoals de matblauwe vorkheftruck-Schienen van de iX3 of hoe heet dat spel).

Zit ook helemaal in het segment dat "iedereen" nu wil: niet te groot, hoog, 5 zitplaatsen, wat koffer voor de poussette/hond ... daar gaat menig company car madammeke zot van lopen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/1/2021 om 00:20, Polygoon zei:

Zo betaalbaar is dat toch niet van wat ik hoorde. 50k...

Spel is standaard al wel behoorlijk uitgerust tho.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sales Release is voorzien op 4 februari, dan zijn prijzen bekend + config beschikbaar. Benieuwd om eens eentje te speccen!

Market Launch (beschikbaar voor testrit + in showroom bij de dealers) is wel uitgesteld: van begin maart naar begin april...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid