Ga naar inhoud

Mercedes Benz EQA


Rabbit

Aanbevolen berichten

Op 21/1/2021 om 10:01, ir_fuel zei:

In de lease wel he.

Dat is waar ik ook aan dacht.

Geen enkel van die premium buskes ala GLA, 2 reeks, weet ik veel, zijn cheap. En toch leggen ze er de baan mee. ALs een bedrijf nog net dat beetje fiscaal beter kan doen gaan ze met plezier iets meer uitgeven voor deze ev.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan erger, dat is zeker. 't Is dat ik nog geen zin heb om 100% elektrisch te rijden, anders had ik gezonde interesse in deze (vooral i.c.m. m'n "huidige setting") 🙂

Mijn volgende wordt sowieso wel een PHEV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tiep zei:

't Is dat ik nog geen zin heb om 100% elektrisch te rijden

Why not, als ik vragen mag? Range wise voor de aller-retourkes richting de oudjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/1/2021 om 17:47, Polygoon zei:

Why not, als ik vragen mag? Range wise voor de aller-retourkes richting de oudjes?

Nu toch al meermaals EV getest (gedurende meerdere dagen) en nog niet volledig klaar en overtuigd om dat daily te rijden.

Ik maak nog frequent grote(re) afstanden, de reële range valt vaak tegen, mijn voet is regelmatig te zwaar, de gehele laadinfrastructuur/-mogelijkheden voor non-Tesla's in BE bekoort me nog onvoldoende, ben nog te ongeduldig om de wachttijd tijdens het laden onderweg te overbruggen, ...

Wil momenteel eigenlijk vooral elektrisch kunnen rijden in de stad, maar tegelijk kunnen terugvallen op een pomp om de bak weer vol te gooien en mijn langere afstanden af te haspelen. PHEV is dan ideaal.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tiep zei:

Nu toch al meermaals EV getest (gedurende meerdere dagen) en nog niet volledig klaar en overtuigd om dat daily te rijden.

Ik maak nog frequent grote(re) afstanden, de reële range valt vaak tegen, mijn voet is regelmatig te zwaar, de gehele laadinfrastructuur/-mogelijkheden voor non-Tesla's in BE bekoort me nog onvoldoende, ben nog te ongeduldig om de wachttijd tijdens het laden onderweg te overbruggen, ...

Wil momenteel eigenlijk vooral elektrisch kunnen rijden in de stad, maar tegelijk kunnen terugvallen op een pomp om de bak weer vol te gooien en mijn langere afstanden af te haspelen. PHEV is dan ideaal.

Zelfs met de Mini ernaast?

Hier is de zelfde denkoefening gebeurd, maar als tweede wagen zie ik veel van die argumenten wegvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Polygoon zei:

Zelfs met de Mini ernaast?

Hier is de zelfde denkoefening gebeurd, maar als tweede wagen zie ik veel van die argumenten wegvallen.

De Mini is een leuke kar, met dan vooral de nadruk op 'leuk'. Qua comfort en ruimte is dat het toch niet echt. Beenhard, manueel, klein en om de 400km aan de pomp (naftje - madam d'r rijstijl laat niet veel meer toe met die kist). Is ook een bedrijfswagen, maar staat op een van de ondernemingen van haar ouders. Geen Publicis leasekrel met tankkaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

One of our..........

  • customers
  • ondernemingen
  • kennissen
  • buitenverblijven
  • verhuurappartementen
  • ...

Vul aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tiep zei:

Nu toch al meermaals EV getest (gedurende meerdere dagen) en nog niet volledig klaar en overtuigd om dat daily te rijden.

Ik maak nog frequent grote(re) afstanden, de reële range valt vaak tegen, mijn voet is regelmatig te zwaar, de gehele laadinfrastructuur/-mogelijkheden voor non-Tesla's in BE bekoort me nog onvoldoende, ben nog te ongeduldig om de wachttijd tijdens het laden onderweg te overbruggen, ...

Wil momenteel eigenlijk vooral elektrisch kunnen rijden in de stad, maar tegelijk kunnen terugvallen op een pomp om de bak weer vol te gooien en mijn langere afstanden af te haspelen. PHEV is dan ideaal.

ik volg...

moet geregeld een Tesla overnemen op een PHEV...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Configurator staat live. 

Startprijs van 50k is toch best pittig... Standaarduitrusting is niet heel verkeerd.

  • Leder Artico / stof Fléron zwart
  • Multifunctioneel stuurwiel in leder
  • Achteruitrijcamera met geleidelijnen
  • Dubbele bekerhouder
  • Digitale radio (DAB)
  • Adaptive grootlichtassistent
  • Opbergvak in centrale console
  • Sfeerverlichting
  • Easy Pack elektrohydraulisch openende en sluitende achterklep
  • Bagageruimtepakket
  • Progressive
  • Voetmatten (fluweel)
  • Viervoudig verstelbare lendensteun voor zetels vooraan

Als ik het wat 'leuk' wil speccen - lees: naar mijn goesting - kom ik aan +/- 61k. Met dat geld zijn er nog heel wat andere leuke opties, weliswaar niet per se EV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat geld heb je een Tesla model 3 of Polestar 2 die wat mij betreft toch meer bieden dan de EQA (408pk vs 190 bijvoorbeeld)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voordeel dat hij heeft is dat hij kaal een pak minder kost dan de Polestar.

Als je wat begint te speccen moet je compleet gek zijn om dit te pakken en geen Polestar 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Het voordeel dat hij heeft is dat hij kaal een pak minder kost dan de Polestar.

Als je wat begint te speccen moet je compleet gek zijn om dit te pakken en geen Polestar 2.

For now...

Midden 2021 komen er single motor versies (met meer en minder range dan momenteel) met minder opties die serieus onder de 50k gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Parsifal said:

For now...

Midden 2021 komen er single motor versies (met meer en minder range dan momenteel) met minder opties die serieus onder de 50k gaan.

met "er komen" koop je vandaag niks.

 

Het moet wel gezegd, het valt wel op tegenwoordig wie er op de marketing van welk merk werkt :lol: 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

met "er komen" koop je vandaag niks.

 

Het moet wel gezegd, het valt wel op tegenwoordig wie er op de marketing van welk merk werkt :lol: 

Héhé... :D 

Maar laat ons zeggen dat tegen dat de eerste EQA's geleverd worden, er Polestar 2's van 40k besteld kunnen worden 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Die moeten ook nog geleverd worden daarna ...

Duurt 4 weken. Dus dat valt nog mee...

Maar tegen dan heb je ook de Hyundai IONIQ 5 die 450km range heeft, Een klasse groter is, en 47k zal kosten.

Dus de prijs is echt wel zéér hoog geschoten van de EQA

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Parsifal zei:

For now...

Midden 2021 komen er single motor versies (met meer en minder range dan momenteel) met minder opties die serieus onder de 50k gaan.

hmmm misschien de moeite om te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid