Ga naar inhoud

Mercedes Benz EQA


Rabbit

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, Parsifal zei:

Voor dat geld heb je een Tesla model 3 of Polestar 2 die wat mij betreft toch meer bieden dan de EQA (408pk vs 190 bijvoorbeeld)

Niet dat ik Mercedes wil verdedigen in deze discussie, maar wat is het nu van 400 PK in zo een klein ding als een EQA?

Als het gaat over een ICE verklaart iedereen u gek als je meer dan 160 pk in zo een ding steekt, maar als EV is 190 pk een nadeel. 

Als ik zie wat ik met mijn GLE nu rij in elektrische modus, dus in principe 136pk, is dat voldoende voor niet-snelweggebruik. Snelweg gaat, maar je hebt 0,0 overschot, dus als het wat drukker is springt de ice al eens bij bij het invoegen. 
nik kan me voorstellen dat die extra 50pk en de 500kg minder het wel goed doenbaar maken.

we hebben in ieder geval nog niet veel vraag gehad achter GLA 35/45/45S, dus de vraag achter 400pk in zo een koekendoos zal ook wel meevallen. 
 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, William Blake zei:

Cardoen komt ook met een Chinees op de markt, 30k en 400 km...

Als je de verkoopcijfers bij ons ziet van die MG EV zie je dat er inderdaad een grote markt is voor goedkope EVs, en dan doet al de rest er precies niet meer toe. Nuja, Dacia is ook een succesverhaal, dus waarom bij EV niet natuurlijk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Carlito zei:

Als je de verkoopcijfers bij ons ziet van die MG EV zie je dat er inderdaad een grote markt is voor goedkope EVs, en dan doet al de rest er precies niet meer toe. Nuja, Dacia is ook een succesverhaal, dus waarom bij EV niet natuurlijk 

Ironie? Heb er nog nooit een zien rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Polygoon zei:

Ironie? Heb er nog nooit een zien rijden. 

Vorig jaar hebben we er in Nederland +\- 2.000 verkocht.

Meer dan al onze vestigingen van Hyundai, Mercedes, Nissan, Citroën/DS, Jaguar/landrover, en evenveel als Seat en Skoda samen.

natuurlijk zijn we in NL de enige verdeler van MG, en hebben de andere merken meerdere vestigingen, maar voor een nieuw EV merk zijn dat toch wel succes cijfers als je het mij vraagt.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Carlito zei:

, Dacia is ook een succesverhaal, dus waarom bij EV niet natuurlijk 

Die willen een EV op de markt gooien à €15000

25 minuten geleden, Polygoon zei:

Ironie? Heb er nog nooit een zien rijden. 

Vandaag toevallig één gezien, wees blij dat je er nog geen hebt gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/2/2021 om 14:11, Parsifal zei:

Duurt 4 weken. Dus dat valt nog mee...

Maar tegen dan heb je ook de Hyundai IONIQ 5 die 450km range heeft, Een klasse groter is, en 47k zal kosten.

Dus de prijs is echt wel zéér hoog geschoten van de EQA

Modern Luxury hé.

😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/2/2021 om 14:12, ir_fuel zei:

Ga je echt een Hyundai vergelijken met een Mercedes?

 

Als je ziet wat je daar voor terug krijgt in vgl met de (kleine) MB dan wel ja. Hyundai nu kan je niet meer vgl met de Hyundai van 10 jaar terug. Prijs is ook wel mee geëvolueerd maar toch nog serieus onder de MB. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, d_s said:

Als je ziet wat je daar voor terug krijgt in vgl met de (kleine) MB dan wel ja.

Raar dat men dat bij andere modellen dan nooit doet? Enkel bij deze EV sleurt men ineens Hyundai erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Raar dat men dat bij andere modellen dan nooit doet? Enkel bij deze EV sleurt men ineens Hyundai erbij.

Ik zou dat bij andere modellen ook doen maar over het algemeen vind ik die electr. modellen veel te duur (bekijk die prijzen van VW eens😮). Wij hebben bij ons op het werk 2 Hyundai kona's (1 quasi full option) die + 42k kostte. Je zou dan denken dat valt wel mee maar als je dan de prijs van diezelfde met een gewone verbrandingsmotor bekijkt dan zit je daar dik 10k euro onder en uiteindelijk is dat ook nog eens een kleine auto (kan je volgens mij vgl met de MB EQA) en voor die moet je dan nog eens een 10k euro bijkletsen.  Dus moest ik nu aan het kijken zijn voor een electr. wagen van die grootte met een mooi rijbereik (Hyundai is 350 - 400 km vlot haalbaar) dan koos ik voor de Hyundai boven MB, boven VW, boven .... .

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Nochtans gaat er hier niemand een Hyundai SUV aanraden als mensen naar een X3 zitten te kijken, bv.

:D Maar ik begrijp je standpunt wel. Anderzijds is bij die electr. wagens het merk vaak niet het uitgangspunt maar wel het feit dat ze een electr. wagen zoeken (anders had Tesla nooit zoveel wagens verkocht want van dat interieur word je nu toch niet echt vrolijk van). Bijkomend vind ik dat de "premiummerken" de laatste jaren toch wel wat steekjes laten vallen in de afwerking van hun interieurs en zeker als je dan hun electr. modellen gaat bekijken terwijl de "andere" merken daar de laatste jaren toch wel vooruitgang in boeken waardoor je daar, ook als autoliefhebber, toch ook al eens meer gaat naar kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het gewoon frappant dat men overal de "premium" kaart trekt als het gaat over auto's vergelijken, en dat bij een EV ineens "jamaar bij de Aziaten heb je voor veel minder geld ...." terwijl die dingen even premium (of non premium) zijn afgewerkt als de ICE varianten, die ook goedkoper zijn.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik vind het gewoon frappant dat men overal de "premium" kaart trekt als het gaat over auto's vergelijken, en dat bij een EV ineens "jamaar bij de Aziaten heb je voor veel minder geld ...." terwijl die dingen even premium (of non premium) zijn afgewerkt als de ICE varianten, die ook goedkoper zijn.

Omdat je bij de premiummerken wel het verschil ziet in afwerking tussen de ICE varianten en EV varianten waarbij deze laatste vaak met minder kwaliteitsvolle materialen afgewerkt zijn (is nu wel wat beter geworden bij de nieuwe ev-modellen die ze uitbrengen) terwijl er wel nog altijd een premiumprijs voor gevraagd wordt. Dan ga je idd wel de vgl maken met "de rest".  

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik vind het gewoon frappant dat men overal de "premium" kaart trekt als het gaat over auto's vergelijken, en dat bij een EV ineens "jamaar bij de Aziaten heb je voor veel minder geld ...." terwijl die dingen even premium (of non premium) zijn afgewerkt als de ICE varianten, die ook goedkoper zijn.

Omdat Tesla de benchmark is op EV vlak 🤭

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, d_s said:

Omdat je bij de premiummerken wel het verschil ziet in afwerking tussen de ICE varianten en EV varianten waarbij deze laatste vaak met minder kwaliteitsvolle materialen afgewerkt zijn (is nu wel wat beter geworden bij de nieuwe ev-modellen die ze uitbrengen) terwijl er wel nog altijd een premiumprijs voor gevraagd wordt. Dan ga je idd wel de vgl maken met "de rest".  

En waar zie je dat dan bij deze Mercedes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

En waar zie je dat dan bij deze Mercedes?

 

1 uur terug, d_s zei:

Omdat je bij de premiummerken wel het verschil ziet in afwerking tussen de ICE varianten en EV varianten waarbij deze laatste vaak met minder kwaliteitsvolle materialen afgewerkt zijn (is nu wel wat beter geworden bij de nieuwe ev-modellen die ze uitbrengen) terwijl er wel nog altijd een premiumprijs voor gevraagd wordt. Dan ga je idd wel de vgl maken met "de rest".  

😉 Dus ik veronderstel dat het nu bij deze ook wel beter is. Feit is wel dat die Aziaten serieus bijgebeend hebben bij hun laatste modellen zowel exterieur als interieur waarbij het heden ten dagen zeker geen straf is om bv in een Hyundai Sante Fe te moeten rijden ipv een X3 maar het prijsverschil blijft wel navenant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Deze zaterdag een dagje op pad met de EQA. Ga vragen of ik 'm niet mag bijhouden tot maandagochtend, dan kan ik wat uitvoeriger testen. Benieuwd wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tiep said:

Deze zaterdag een dagje op pad met de EQA. Ga vragen of ik 'm niet mag bijhouden tot maandagochtend, dan kan ik wat uitvoeriger testen. Benieuwd wel!

Ik kan me echt niet inbeelden wat je review gaat zijn :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ik kan me echt niet inbeelden wat je review gaat zijn :lol: 

Ik weet dat je bias ruikt maar geen zorgen. Ik ben wel degelijk in staat om een model van een merk waar ik voor werk te testen op een neutrale manier 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid