Ga naar inhoud

Renault 5-E


tuscani

Aanbevolen berichten

de honda e is toch redelijk gelijk gebleven, met al zijn gadgets en vormen?

ok er zitten geen 22inch wielen onder, maar voor de rest.... hoedje af toch. Er  zijn andere merken waar een proto en de huidige wagen niets meer met elkaar te maken hebben

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sub 20k... Kan interessant worden als ze het ook een beetje leuk laten rijden en de kwaliteit wat op orde hebben. Ze hebben natuurlijk wel al een beetje ervaring met de Zoe. En die is nu ook weer geen complete miskleun.

Wel afwachten als de prijs weer laag licht omdat je maandelijks de batterij moet leasen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, bt. zei:

Superdik!

Een nieuwe Turbo zal er wel niet inzitten zeker :noparty:

Hopelijk wat betere prestaties t.o.v. de Honda E.

Ik vind het wel een zeer leuk kistje! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste keer dat ik deze zag dacht ik dat het een render van een fanboy was.

Ik vind het vanuit stylingstandpunt vreemd dat Renault dit op de markt gaat brengen. Misschien is het echt wel uit financieel realisme: kijkend naar de concurrentie die scoort met dit soort retromodellen (Fiat 500 uiteraard).

Maar ik had dus meer durf verwacht van Renault. Kijk naar de eerste generatie Twingo. Een origineel design dat echt enorm populair was. Dat ze teruggrijpen naar dit jarenzeventigdesign is eerder bloedarmoede. En het past ook echt niet in de rest van de lineup qua styling. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de mode momenteel is gewoonweg retro. Daar kan je niet omheen. kijk naar de kledij en brillen. alles van vroeger komt terug.

Logisch dat automerken dan ook volgen. Kijk al hoeveel reacties er hier komen van "o, ferm een "oude 5""

De eerste twingo was idd ook een tof ding, maar nog te jong om al terug uit te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, mrbbs said:

Het ziet er zeker niet verkeerd uit, maar het zal net als de Honda e ook wel nog wat afgezwakt op de markt verschijnen.

Ik vind hem redelijk realistisch dat hij zelfs in weinig afgezwakte versie zou kunnen komen. Wat zie je eraan dat productie niet zou halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die draaien al een eeuwigheid mee. En blijven gewoon in circulatie. Beetje zoals de 911. 

 

Momenteel is er toch echt een retro trend in alles bezig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is het punt niet :D 

De trend om retro auto's uit te brengen is niet "momenteel" :)

in mijn ogen wel.

want zoals ik al schreef. de 500 en de mini zitten al zolang in het gamma dat dat idd niet tijdelijk is, maar gewoon voortwerken op hun cultstatus (zoals de 911)

in mijn ogen is de honda e en de renault 5e nu  een heruitgave van een model, omdat retro in is.

 

maar dat is persoonlijke visie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/1/2021 om 17:38, tuscani zei:

in mijn ogen wel.

want zoals ik al schreef. de 500 en de mini zitten al zolang in het gamma dat dat idd niet tijdelijk is, maar gewoon voortwerken op hun cultstatus (zoals de 911)

in mijn ogen is de honda e en de renault 5e nu  een heruitgave van een model, omdat retro in is.

 

maar dat is persoonlijke visie

Maar allez, Wim :lol:   De retro-trend is (bij ons in Europa bij de massa-auto's) gestart met de VW Beetle, de Citroën C3 en de eerste (BMW-) MINI. Dat was geen generatie-na-generatie verderzetting zoals de 911 (of de Wrangler of de G-klasse), maar overduidelijk en zeer bewust een "retro design" (destijds ook zo benoemd en gelauwerd) dat een heel pak autogeneraties heeft overgeslagen. En dat is sindsdien een gevestigde designstijl geworden. De 50 nam een 10 jaar geleden op prachtige manier die draad mee op en doet het nu nog altijd verder. Rond de eeuwwisseling ook de Z8, een dikke 10 jaar terug ook b.v. de Ford GT en de Camaro en de Challenger (en eigenlijk ook de Mustang want die heeft 2 generaties gehad die er compleet anders uit zagen), onlangs de Alpine en de Jimny, nu de Bronco ook.

Dat is dus effectief geen tijdelijke trend maar iets dat al even aan de gang is, sinds pakweg eind de jaren '90, en een mooie continue stroom van voorbeelden kent. Dat is niet "nu" mode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/1/2021 om 18:26, tuscani zei:

renault-5-electrique-concept.jpg

Absurd lekker :inlove: 

Beetje bang afwachten of de productieversie even "beefy" zal ogen, waarschijnlijk niet. Maar dan nog zeker even leuk als de Honda E. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid