Ga naar inhoud

Nieuwe moto's


gTa

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, gTa zei:

Alles is mee in de berekening genomen. Het is dus vooral veel pers-blabla, die in realiteit echt weinig verschil brengt. Ja OK, in 4 kom je ook nog wel eens tijdens een bochtig speleritje (héél soms), dus dat zal een mini-winstje zijn (de 4e is maar minimaal korter dan die op de S XR). Maar voor de rest is die M XR eigenlijk evenzeer "veel te lang gegeared" als de S XR. Het achtertandwiel dat wat groter is, moet de grotere rolomvang van de achterband compenseren (een 200 ipv een 190). En 1-2-3 zijn hetzelfde, ergo.............

Zuiver theoretisch ga ik die S XR morgen kopen, maar iedere keer dat ik er mee reed (2 keer tot nu toe, nog maar) was het een teleurstelling. Zou dat iets zijn dat moet groeien?

Heb ook op het punt gestaan een ‘gewone M’ te kopen. Bod op een nieuwe gedaan, ook al eens een aanbetaling op een premium welke ik teruggestort kreeg wegens net verkocht. Het mag bij mij niet groeien precies 😅

Denk dat jij eens met een Superduke GT moet gaan rijden 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, msxx zei:

Heb ook op het punt gestaan een ‘gewone M’ te kopen. Bod op een nieuwe gedaan, ook al eens een aanbetaling op een premium welke ik teruggestort kreeg wegens net verkocht. Het mag bij mij niet groeien precies 😅

Denk dat jij eens met een Superduke GT moet gaan rijden 😉 

Gewone XR bedoel je, die rode? (Een S.)

Ik weet dat dat qua karakter/punch helemaal mijn ding gaat zijn. Maar ik heb er geen emotionele klik mee. (Zal er wel zijn na 't rijden :D .)

Bovendien ben ik steeds meer overtuigd dat het allemaal niet zo krachtig meer moet.
Ik lonk dan ook graag naar de nieuwe 100-modelletjes uit Mandello.......

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Gewone XR bedoel je, die rode? (Een S.)

Ik weet dat dat qua karakter/punch helemaal mijn ding gaat zijn. Maar ik heb er geen emotionele klik mee. (Zal er wel zijn na 't rijden :D .)

Bovendien ben ik steeds meer overtuigd dat het allemaal niet zo krachtig meer moet.
Ik lonk dan ook graag naar de nieuwe 100-modelletjes uit Mandello.......

 

Gij moet eens met een allroad rijden, en allroad ritje mee doen, idem voor msxx. Gezien jullie liefde voor mtb, gaat jullie dat 100% liggen imo.

:D zo wijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

Gewone XR bedoel je, die rode? (Een S.)

Ik weet dat dat qua karakter/punch helemaal mijn ding gaat zijn. Maar ik heb er geen emotionele klik mee. (Zal er wel zijn na 't rijden :D .)

Bovendien ben ik steeds meer overtuigd dat het allemaal niet zo krachtig meer moet.
Ik lonk dan ook graag naar de nieuwe 100-modelletjes uit Mandello.......

 

Die rode met carbonwielen was idd voor mijn neus verkocht.

Die Mandello heeft terecht jouw aandacht, ben daar zelf ook benieuwd naar 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, jan.van.gent zei:

Gij moet eens met een allroad rijden, en allroad ritje mee doen, idem voor msxx. Gezien jullie liefde voor mtb, gaat jullie dat 100% liggen imo.

:D zo wijs

Al eens gedaan, veel schrik voor het voorwiel dat weg gaat.. vond het niet simpel 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, jan.van.gent zei:

Gij moet eens met een allroad rijden, en allroad ritje mee doen, idem voor msxx. Gezien jullie liefde voor mtb, gaat jullie dat 100% liggen imo.

:D zo wijs

Ik geloof je 200%. Ik reed al "allroad" met mijn K 1300 R tijdens m'n trip in Oost-Europa. Toen wel geen leuke ervaring omdat ik voelde en hoorde dat ik de bike pijn deed.
't Is net daarom dat ik nog altijd niks gekocht heb. De Guzzi blijft en de K13R is geen hol meer waard, dus die blijft vooralsnog ook ... daar een V100 Mandello bij zetten is wat over the top.
Vooral een T700 blijft in m'n hoofd/buik spoken. Ik denk dat ik daar écht blij mee zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

T7 moet je volgens mij wel echt offroad gaan tegen je de capaciteiten van de bike ontdekt, als het is om grotendeels op de weg te gebruiken zijn er betere alternatieven. De Aprilia Touareg is normaal gezien beter op bijna alle vlakken. 

Maar de T7 ziet er voor mij ook in de juiste livery nog altijd de betere uit 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, CharlesV zei:

T7 moet je volgens mij wel echt offroad gaan tegen je de capaciteiten van de bike ontdekt, als het is om grotendeels op de weg te gebruiken zijn er betere alternatieven. De Aprilia Touareg is normaal gezien beter op bijna alle vlakken. 

Maar de T7 ziet er voor mij ook in de juiste livery nog altijd de betere uit 🙂 

Als offroad gedeeltelijk bijzaak is, Africa twin? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jan zei:

Als offroad gedeeltelijk bijzaak is, Africa twin? 

Is ook wel een andere prijsklasse 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Jan zei:

Is ook een pak veelzijdiger 🙂.

het is maar hoe je het bekijkt. 

Een AT zal wel de betere moto zijn voor auotsnelweg af te haspelen, of bochten in Lux, maar daar heeft gTa en msxx al ander materiaal voor staan. Een Tenere/Touareg nog beter een Ktm 690 enduro, of Kove 450 is veel meer complementair met hetgeen al op stal staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zou een naked komen met de 400cc 4cyl van de ZX4RR 😍 De racer is me te sportief qua zit, een naked ware ideaal. En de looks van de ZX4RR zijn ook niet meteen mijn ding.

Z400RS dan dus wellicht. Yes please!

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, 3000 zei:

Er zou een naked komen met de 400cc 4cyl van de ZX4RR 😍 De racer is me te sportief qua zit, een naked ware ideaal. En de looks van de ZX4RR zijn ook niet meteen mijn ding.

Z400RS dan dus wellicht. Yes please!

Dat zou tof zijn! 

Ik wil eens een testrit doen met de ZX4RR maar ik ga het waarschijnlijk ook niet leuk vinden. Ik merk dat ik echt graag in de wind zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, GTX zei:

Dat zou tof zijn! 

Ik wil eens een testrit doen met de ZX4RR maar ik ga het waarschijnlijk ook niet leuk vinden. Ik merk dat ik echt graag in de wind zit.

Merk ik nu ook met mijn 800DE. Liever vol in de wind dan de turbulentie van het scherm vol in de helm...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, 3000 zei:

Merk ik nu ook met mijn 800DE. Liever vol in de wind dan de turbulentie van het scherm vol in de helm...

Ik reed met de Tiger zelfs in de winter zonder ruit. 

Dat was een zalige moto, die Tiger :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, GTX zei:

Ik reed met de Tiger zelfs in de winter zonder ruit. 

Dat was een zalige moto, die Tiger :inlove:

Zonder ruit rijden heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, 3000 zei:

Merk ik nu ook met mijn 800DE. Liever vol in de wind dan de turbulentie van het scherm vol in de helm...

En een hogere ruit of zo'n deflector/clip-on plaatsen erop? Mijn schoonbroer heeft nu zo'n clip-on op zijn touareg en maakt een gigantisch verschil zegt hij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/4/2024 om 10:58, 3000 zei:

Merk ik nu ook met mijn 800DE. Liever vol in de wind dan de turbulentie van het scherm vol in de helm...

Ruitje zoeken die geen turbulentie geeft.. is zowat standaard op een ADV/Tourer (ruit vervangen :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, CharlesV zei:

En een hogere ruit of zo'n deflector/clip-on plaatsen erop? Mijn schoonbroer heeft nu zo'n clip-on op zijn touareg en maakt een gigantisch verschil zegt hij.

Bedankt om me die Tuareg te leren kennen, nu wil ik dat. 😓

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, CharlesV zei:

En een hogere ruit of zo'n deflector/clip-on plaatsen erop? Mijn schoonbroer heeft nu zo'n clip-on op zijn touareg en maakt een gigantisch verschil zegt hij.

 

6 uren geleden, Jan zei:

Ruitje zoeken die geen turbulentie geeft.. is zowat standaard op een ADV/Tourer (ruit vervangen :D)

Suzuki heeft een grotere ruit in optie, misschien eens moeten testen ja.

Hier voorbeeld van de twee, standaard links en groot rechts:

productdetailimg_dl800dercm4_top01.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, 3000 zei:

 

Suzuki heeft een grotere ruit in optie, misschien eens moeten testen ja.

Hier voorbeeld van de twee, standaard links en groot rechts:

productdetailimg_dl800dercm4_top01.jpg

Ik gebruik de stock ruit voor de koudere periodes (maanden). Van zodra het wat warmer wordt steek ik er een korte puig ruit op. Meer wind, maar 0.0 turbulentie.

 

Enfin, ook niet dezelfde moto. Maar je snapt wel wat ik bedoel. 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/4/2024 om 08:38, CharlesV zei:

T7 moet je volgens mij wel echt offroad gaan tegen je de capaciteiten van de bike ontdekt

Dat zou dan ook wel de bedoeling zijn. Cursus(sen) boeken om de specifieke technieken aan te leren. En dan TET rijden. 🙂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid