Ga naar inhoud

Nieuwe moto's


gTa

Aanbevolen berichten

36 minuten geleden, ir_fuel zei:

Tijd voor een elektrische! 

#jointherevolution

Een dagtripje van Hasselt naar de Moezel en vice versa wordt dan wel interessant :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, msxx said:

Een dagtripje van Hasselt naar de Moezel en vice versa wordt dan wel interessant :D 

Met een moto meer dan met een auto moet je toch regelmatig eens pauzeren om de benen te strekken, de spieren wat rust te geven, naar het toilet te gaan en te eten?

Problem?

No problem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Met een moto meer dan met een auto moet je toch regelmatig eens pauzeren om de benen te strekken, de spieren wat rust te geven, naar het toilet te gaan en te eten?

Problem?

No problem!

Ideaal!

 

Gaan ze dan laadpunten voorzien op de uitzichtspunten bij Piesport? :)  En bij Bourscheid in Lux, en ... :) 

Los even van mijn leeftijd waarin ik nu perfect kan genieten van al dit soort fratsen, geef ik er bewust ook meer dan gemiddeld mijn geld aan uit. Ik geloof er niets van dat het over tien of twintig jaar leuker gaat zijn dan nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat is de range van zo een elektrische Harley eigenlijk?

Dat weet ik niet, meeste elektrische motoren zaten rond de 100km. Begrijpelijk en perfect doenbaar voor veel mensen die ermee willen werken of een toertje om de kerktoren willen doen. Maar ondenkbaar voor toerrijders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Eva's e.d. gaan nu wel al naar de 200 km toe, 150ish bij sportiever rijden.
Da's al iéts meer, maar nog altijd ben je daarmee veroordeeld tot maximaal 75km rond je woonplaats te blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Idem en de grootste boosdoener zit 'm in het Euro5-verhaal (zelfs Euro4 was al geen pretje). Neemt zo veel karakter weg...

Wederom, I disagree. Het enige waar ik u nog zou kunnen in volgen is dat rijhulpsystemen (abs) niet meer uitschakelbaar zijn en dat voor sommige rijders blijkbaar een probleem is. Maar je gaf zelf aan dat een positieve evolutie te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Frekkel zei:

Wederom, I disagree. Het enige waar ik u nog zou kunnen in volgen is dat rijhulpsystemen (abs) niet meer uitschakelbaar zijn en dat voor sommige rijders blijkbaar een probleem is. Maar je gaf zelf aan dat een positieve evolutie te vinden.

Ging me enkel om 't dichtkitten van uitlaatlijnen en wat dat doet met sound en (voor mij) dus beleving van 't motorische.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Frekkel zei:

Wederom, I disagree. Het enige waar ik u nog zou kunnen in volgen is dat rijhulpsystemen (abs) niet meer uitschakelbaar zijn en dat voor sommige rijders blijkbaar een probleem is. Maar je gaf zelf aan dat een positieve evolutie te vinden.

Dat is dan niet verbonden aan Euro5?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Frekkel said:

Wederom, I disagree. Het enige waar ik u nog zou kunnen in volgen is dat rijhulpsystemen (abs) niet meer uitschakelbaar zijn en dat voor sommige rijders blijkbaar een probleem is. Maar je gaf zelf aan dat een positieve evolutie te vinden.

ABS/TC etc. niet meer uitschakelbaar? Echt? Wat met een GS/KTM adv/... en alle andere hoogpoters?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

Ging me enkel om 't dichtkitten van uitlaatlijnen en wat dat doet met sound en (voor mij) dus beleving van 't motorische.

 

Kom eens rijden met de mijne. Het kan nog wel, maar misschien doen andere merken niet genoeg moeite meer. 

Benieuwd wat de speed triple op dat vlak gaat geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, jan.van.gent zei:

ABS/TC etc. niet meer uitschakelbaar? Echt? Wat met een GS/KTM adv/... en alle andere hoogpoters?

Dunno, in testen van de street triple las ik steeds dat abs niet meer uitschakelbaar is wegens euro 5 regelgeving. TC wel nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Frekkel zei:

Kom eens rijden met de mijne. Het kan nog wel, maar misschien doen andere merken niet genoeg moeite meer. 

Benieuwd wat de speed triple op dat vlak gaat geven.

De jouwe is Euro4, daar waren er nog een heel pak van die ok klonken.
Euro5 is een ander paar mouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

De jouwe is Euro4, daar waren er nog een heel pak van die ok klonken.
Euro5 is een ander paar mouwen.

;)

1611941963753527748974751063101.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe Hayabusa.

 

Mooi in de lijn van de vorige...

...maar dat is dan meteen ook mijn twijfel. Daar is nu toch absoluut geen markt meer voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel leuk dat hij terug is, beetje bij beetje begin ik een Busa zelfs "mooi" te vinden.

En tgoh, geen markt.. er zijn zo veel moto's die eigenlijk té zijn. Zoals de recente hype met hypernakeds. Ik denk dat dit soort moto's (en de Busa/H2) gekocht worden uit liefhebberij/omdat het kan dan dat het "nuttig" is. 

Als de prijs niet belachelijk is, dan zie ik er wel nog "wat" van verkocht worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, GTX said:

Ik vind het wel leuk dat hij terug is, beetje bij beetje begin ik een Busa zelfs "mooi" te vinden.

En tgoh, geen markt.. er zijn zo veel moto's die eigenlijk té zijn. Zoals de recente hype met hypernakeds. Ik denk dat dit soort moto's (en de Busa/H2) gekocht worden uit liefhebberij/omdat het kan dan dat het "nuttig" is. 

Als de prijs niet belachelijk is, dan zie ik er wel nog "wat" van verkocht worden.

Het is toch een enorm beperkte markt. Het enige waar dat goed voor is is om 300+ km/h te rijden op de snelweg. Op circuit kan je daar ook niks mee doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En 300 km/u zal-ie maar nipt halen ... is 7 pk minder krachtig dan de vorige, gebruikt ook hetzelfde motorblok met niet zo heel veel innovaties behalve dat de uitlaat pottoe zit wegens Euro5.

Ik snap het écht niet. Wie o wie gaat dat kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ik ook, idd.

"Voordeel" van het behouden van de motor is dat ze in de kaart van de tuning scene spelen. Er zijn al een heel pak mods (incl. turbo's) op de markt voor dat blok, veel kans dat dat zonder veel poespas op de nieuwe past, ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plus dan nog eens het aantal busa blokken dat Suzuki verkoopt aan derde partijen zoals RPE. Karts, zandbuggies racewagentjes,... Zou die markt zeker niet onderschatten. Veel kleintjes samen maken ook al eens een interessante doelgroep samen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, Tjeu said:

Plus dan nog eens het aantal busa blokken dat Suzuki verkoopt aan derde partijen zoals RPE. Karts, zandbuggies racewagentjes,... Zou die markt zeker niet onderschatten. Veel kleintjes samen maken ook al eens een interessante doelgroep samen. 

Radical SR3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid