Ga naar inhoud

Nieuwe moto's


gTa

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden, ir_fuel zei:

medium_2021-05-19-e3290c4b20.jpg

 

 

 

10 minuten geleden, GTX zei:

Die had toch nog een achtervoegsel? Was dat niet de OW02? 

En zo een legendarisch stuk is dat nu ook niet. Is uniek ja, maar de testen destijds waren niet zo lovend. Leuk en goed, maar niet uniek. Ook in de racerij (vooral Haga) waren ze er niet echt enthousiast over. Dacht dat het frame té stijf was, waardoor er te weinig flex was in de bochten, wat zorgde voor een gebrek aan gevoel. 

Al bij al dus een hoofdstuk in de geschiedenis waar Yamaha maar graag een doekje over legt. En zoals gezegd, als iemand dat toch wil oprakelen, kan dat gerust met het achtervoegsel. 
Mij stoort het alvast niet meer dan dat je een GSX-R 125 kan kopen, die toch ook de naam draagt van de destijds grote baanbrekende GSX-R(en). Of zoals je allerlei CBR'en hebt, waarvan sommigen zelf niets sportief zijn. Of je de VTR in zowel SP versie hebt, als in 250cc naked, maar dan zonder het SP achtervoegsel (en fair is fair, die was er ook eerst, voor de SP's). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/8/2021 at 11:45 AM, Joske said:

Nu ook de SuperVeloce Euro5.

 

 

Als er ooit nog ééntje komt, zal het deze zijn. Compleet mijn hart aan kwijt :inlove:

De witte alsjeblief. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/5/2021 om 19:15, GTX zei:

https://www.yamaha-motor.eu/be/nl/products/motorcycles/supersport/r7-2022/techspecs/

Hier is ie dan!

Ik heb de MT07 altijd een leuke moto gevonden en ik ben dus zeer benieuwd naar hoe dit gaat rijden. Enige jammere vind ik de naamkeuze, R7.. Maarja.. 

Lees ik dat goed, 73 pk? Indien ja: :lolz::lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Frekkel zei:

Lees ik dat goed, 73 pk? Indien ja: :lolz::lolz:

Lijkt me logisch als dat gebouwd is op de MT-07 zijn motor

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge moet tegen 't Östrisch'rdeutsch kunnen en tegen een relatief enerverende manier van presenteren, maar als dat lukt: er zit toch vaak heel wat info in de 1000PS video's.

De nieuwe supernakeds/hypernakeds van 2021:

 

 

 

 

 

De aparte video's van de Duc en de KTM staan volgens mij nog niet online...

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat zo hoor is de BMW vooral gespeend van veel brio, van karakter. Ik vind 't ook met voorsprong de lelijkere (de Kawa even daar gelaten). Check b.v. wat een lelijk motorblok daar zichtbaar is :sick: 

image.png.8bb7ea5200c6e5e3a3ac004369bda132.png

Tekort aan vermogen en koppel (in vgl met de Aprilia en de Duc en de KTM) is toch ook spijtig. De prijs is er wel naar, maar toch... Alhoewel dat je sommige testers wel hoort zeggen dat het surplus aan vermogen van b.v. die Duc, op de openbare weg eigenlijk niet te gebruiken valt. 't Koppel daarentegen... Wat wel naar boven komt drijven, is dat de BMW wel een zeer homogeen pakket is, met 't minste "zottigheden" aka voor mensen die geen extremen en een neutrale bike waar extreem hard mee kan geknald worden, wel één van de beste van 't sextet.

 

 

De Aprilia lijkt (zonder de test van de KTM en de Duc gezien te hebben) duidelijk de sportiefste, 't beste communicerend (voorwiel). En de mooiste klank ook, wat stiller dan b.v. de KTM en de Duc maar daardoor net bijna mooier van klankbeeld (en minder storend voor de omgeving). Ik hoor ook "beste remmen van de 6" en "fantastische Öhlins". Voor mij is de kleurencombo van de Factory wel niet zo super.

image.png.5f43f6d261106d07fea3bafc36d3d52d.png

 

 

Dan vind ik de Triumph knapper (motorblok en afwerking, kleurencombo, enkelzijdige achterbrug met volledig zichtbare velg langs rechts, ... op de insektenogen na, dat is me nooit echt bevallen).

image.png.7d41c7ccde5b3248483e1052a65da690.png

De 3-pitter klinkt yum maar toch niet zo lekker als de Aprilia, vind ik.  Ook de Stylema's en Öhlins.

 

 

Volgens wat ik hoor zou de Kawa mij 't meeste moeten liggen, ligt (denk ik) van allemaal ook 't dichtste bij wat ik nu heb. Comfortabeler ook dan de rest, ruimer, een tikje rustiger (GT meer als sport), zwaarder (40 kg meer dan de rest) maar nog altijd mega competent. En de sound van een klassieke 4-in-lijn met dik veel cilinderinhoud die wat prottert en knalt: mmmm. Alleen...

image.png.389c09b277d0912fc6c229739f141e1b.png

... nooit zou ik voorbij kunnen aan die looks. Wat is me dat, zeg. Zo'n rommeltje.

 

 

Blijven over: Duc en KTM. Gelijk ik 't nu aanvoel, zou van die 6 de KTM bij mij 't meeste kans hebben ... of toch de Tuono? :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

Volgens wat ik hoor zou de Kawa mij 't meeste moeten liggen, ligt (denk ik) van allemaal ook 't dichtste bij wat ik nu heb. Comfortabeler ook dan de rest, ruimer, een tikje rustiger (GT meer als sport), zwaarder (40 kg meer dan de rest) maar nog altijd mega competent. En de sound van een klassieke 4-in-lijn met dik veel cilinderinhoud die wat prottert en knalt: mmmm. Alleen...

 

... nooit zou ik voorbij kunnen aan die looks. Wat is me dat, zeg. Zo'n rommeltje.

 

 

Blijven over: Duc en KTM. Gelijk ik 't nu aanvoel, zou van die 6 de KTM bij mij 't meeste kans hebben ... of toch de Tuono? :D

De Kwak is toch niet lelijker dan jouw K? :P 

 

Anderzijds....  vorig jaar een test gezien met voor het eerst realistische weergave van acceleratie, was ook in een supernaked test. De KTM was toen overduidelijk het snelste 'in real world' maar de BMW zat er dicht op, en dat kwam met name door gearing/gewicht/toeren die hij kon maken/etc. De Duc was langzamer...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, msxx zei:

De Kwak is toch niet lelijker dan jouw K? :P 

Ik vind de snoet van mijn K niet mooi maar voor de rest vind ik die wel een heel pak mooier dan die H2. :oops: Is evenwichtiger, met een uitlaat(pot) in verhouding, prachtige éénzijdige achterbrug, knappe velgen, frame en velgen en achterbrug in mooie contrasterende kleur, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, msxx said:

De Kwak is toch niet lelijker dan jouw K? :P 

 

Anderzijds....  vorig jaar een test gezien met voor het eerst realistische weergave van acceleratie, was ook in een supernaked test. De KTM was toen overduidelijk het snelste 'in real world' maar de BMW zat er dicht op, en dat kwam met name door gearing/gewicht/toeren die hij kon maken/etc. De Duc was langzamer...

 

Ik begin hier zowat te vrezen dat ondanks de 14k die ik zou moeten opleggen om van een S1000R naar een streetfighter V4S te gaan, ik niet veel vooruitgang boek in real life als het aankomt op prestaties en zelfs looks. Mijn S1000R is stukken mooier dan die nieuwe imho, maja smaken en goesting. Een V4S is dan wel weer mooier, maar blijkt niet echt sneller tenzij aan 200+ (en wat boeit dat dan?), misschien heeft hij meer karakter en een mooiere sound...Zaterdag testritje maken.

51029728946_35c5896f81_o.jpg

BMW S1000R: the rivals | Visordown
Right on Time, A New BMW S1000R Debuts for 2021 - Asphalt & Rubber

New 2021 BMW S 1000 R - Full Review - YouTube

Die nieuwe ziet er zo braaf uit...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Ice_Ken zei:

Ik begin hier zowat te vrezen dat ondanks de 14k die ik zou moeten opleggen om van een S1000R naar een streetfighter V4S te gaan, ik niet veel vooruitgang boek in real life als het aankomt op prestaties en zelfs looks. Mijn S1000R is stukken mooier dan die nieuwe imho, maja smaken en goesting. Een V4S is dan wel weer mooier, maar blijkt niet echt sneller tenzij aan 200+ (en wat boeit dat dan?), misschien heeft hij meer karakter en een mooiere sound...Zaterdag testritje maken.

51029728946_35c5896f81_o.jpg

BMW S1000R: the rivals | Visordown
Right on Time, A New BMW S1000R Debuts for 2021 - Asphalt & Rubber

New 2021 BMW S 1000 R - Full Review - YouTube

Die nieuwe ziet er zo braaf uit...

 

Ze zijn allebei lelijk 😄 

De Duc daarentegen...

Maar ik herken het wel, heb ook zo’n bedrag opgelegd bij de overstap naar een Multistrada en heb me toen ook die bedenking gemaakt. Rendementsgewijs onzinnig, maar als je er gelukkiger van denkt te worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, msxx said:

Ze zijn allebei lelijk 😄 

De Duc daarentegen...

Maar ik herken het wel, heb ook zo’n bedrag opgelegd bij de overstap naar een Multistrada en heb me toen ook die bedenking gemaakt. Rendementsgewijs onzinnig, maar als je er gelukkiger van denkt te worden?

Wanhoopspoging tegen depressie 🙄 Ik weet het niet, misschien gewoon tijd voor iets anders na 6 jaar. Ik vind mijne zeker niet lelijk eigelijk, de kop is een beetj raar ja, maar lelijk is een brug te ver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand deze al gezien bij een dealer?

S1000RR San Marino editie

Edition Bikes Archives - Bahnstormer Motorrad

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Ice_Ken zei:

Wanhoopspoging tegen depressie 🙄 Ik weet het niet, misschien gewoon tijd voor iets anders na 6 jaar. Ik vind mijne zeker niet lelijk eigelijk, de kop is een beetj raar ja, maar lelijk is een brug te ver.

Zet hem eens naast onderstaande?

7 minuten geleden, Ice_Ken zei:

Iemand deze al gezien bij een dealer?

S1000RR San Marino editie

Edition Bikes Archives - Bahnstormer Motorrad

Zeer mooi :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, msxx said:

Zet hem eens naast onderstaande?

Zeer mooi :inlove:

30k als je eentje kan vinden denk ik. 25k£ bij Bahnstormer. 

Dees is ook wel vet

En dan denk ik terug aan die 2 dagen dat ik daar mee gereden heb en het liet me koud...

 

Aprilia lacht er trouwens ook maar wat mee...
image.png.7ef1696ed6e52fca11b7cd93da36bc7f.png

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Ice_Ken zei:

Ik begin hier zowat te vrezen dat ondanks de 14k die ik zou moeten opleggen om van een S1000R naar een streetfighter V4S te gaan, ik niet veel vooruitgang boek in real life als het aankomt op prestaties en zelfs looks. Mijn S1000R is stukken mooier dan die nieuwe imho, maja smaken en goesting. Een V4S is dan wel weer mooier, maar blijkt niet echt sneller tenzij aan 200+ (en wat boeit dat dan?), misschien heeft hij meer karakter en een mooiere sound...Zaterdag testritje maken.

51029728946_35c5896f81_o.jpg

BMW S1000R: the rivals | Visordown
Right on Time, A New BMW S1000R Debuts for 2021 - Asphalt & Rubber

New 2021 BMW S 1000 R - Full Review - YouTube

Die nieuwe ziet er zo braaf uit...

 

Gooi gewoon een Powercommander, een set carbon wielen, een Arrowlijntje en eventueel een setje öhlins tegen de jouwe aan. Zal je minder kosten en het resultaat zal de rest overtreffen.   

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gooi gewoon een Powercommander, een set carbon wielen, een Arrowlijntje en eventueel een setje öhlins tegen de jouwe aan. Zal je minder kosten en het resultaat zal de rest overtreffen.   
 
Tzou een quickshifter up en down ipv enkel up mogen zijn. Nabouw is mogelijk. Powercommander is iets van vroeger ze tjeu [emoji28]

Arrow/akra lijntje...ja en dan de control binnen een jaar ofzo.

Verstuurd vanaf mijn BE2029 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, msxx zei:

Voor de duidelijkheid, ik vind mijn eigen motor ook niet mooi :D 

Ik vond de mijne ook niet mooi, maar dat is helemaal gegroeid tot het punt dat ik hem nu wel knap vind. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

😋 Ik vind die van mij wel mooi 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰 😍

 

 

Maar euh (en nee ik ben (nog) geen fanboy), 1000cc minder dan 200kg (186), meer dan 200pk (208), naked, up and down quickshift, ohlins rijwielgedeelte, ...

b4_1000_rr_grigia_1_1.jpg?auto=format&fi

 

of nog zotter:

92876289060a910a050422045042739_640x360x

 

(wel een beetje een andere prijsklasse 😂)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indrukwekkend en mooi zijn twee verschillende termen die je niet mag verwarren. 

Bovenstaand ding is indrukwekkend. Onderstaande is mooi. 

MV_Agusta_Superveloce_Alpine_1.jpg 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Tjeu zei:

Indrukwekkend en mooi zijn twee verschillende termen die je niet mag verwarren. 

Bovenstaand ding is indrukwekkend.

 

Ik heb niet gezegd dat bovenstaand mooi is he. Ik had gezegd dat ik die van mij mooi vind.

 

Zo ne Rush is idd gewoon indrukwekkend, bruut.  Over the top.

Ik wou alleen aangeven dat er nog ander hypernakeds bestaan met emoties. 😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

 
Ik heb niet gezegd dat bovenstaand mooi is he. Ik had gezegd dat ik die van mij mooi vind.
 
Zo ne Rush is idd gewoon indrukwekkend, bruut.  Over the top.
Ik wou alleen aangeven dat er nog ander hypernakeds bestaan met emoties. [emoji41]
En een indrukwekkend prijskaartje

Verstuurd vanaf mijn BE2029 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/5/2021 om 23:11, gTa zei:

Ge moet tegen 't Östrisch'rdeutsch kunnen en tegen een relatief enerverende manier van presenteren, maar als dat lukt: er zit toch vaak heel wat info in de 1000PS video's.

De nieuwe supernakeds/hypernakeds van 2021:

 

 

 

 

 

De aparte video's van de Duc en de KTM staan volgens mij nog niet online...

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid