gTa 24.095 Geplaatst: 1 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2022 Update! Quote aangepast: Op 10/9/2022 om 12:55, gTa zei: https://www.motorradonline.de/typen/7-neue-ducs-fuer-2023-neu/ Ducati brengt in de komende tijd 7 nieuwe modellen/varianten uit. Aan de hand van dit artikel, even de veronderstellingen vertalen: 2/9/22 = Streetfighter Lamborghini = reed voorgesteld ondertussen https://www.ducati.com/de/de/motorraeder/streetfighter/ducati-streetfighter-v4-lamborghini 15/9/22 = "Ready for more?" = Monster SP https://www.ducati.com/be/nl/bikes/monster/monster-sp 29/9/22 = "Unlock Earth" = Multistrada V4 Rally https://www.ducati.com/be/nl/bikes/multistrada/multistrada-v4-rally 7/10/22 = "This is racing" = vermoedelijk de Panigale V4 R 20/10/22 = "Push forward" = mogelijks een motorische update van de Multistrada V4 (die extreem veel verbruikt en zeker op dat vlak beterschap nodig heeft); ook een extremere DesertX is denkbaar 28/10/22 = "Dare to be bold" = misschien een Diavel V4 (testbikes zijn al gespot), 7/11/22 = "Next gen freedom" = nu al zeker de nieuwe generatie Scrambler met 800cc desmo twin "Unlock Earth" = inderdaad de Multistrada V4 Rally. https://www.ducati.com/be/nl/bikes/multistrada/multistrada-v4-rally Geen 21" voorwiel en eigenlijk nauwelijks méér offroadgericht dan een gewone Multistrada (met spaakwielen en evt. noppenbanden), al heeft-ie wel een paar cm meer veerweg. Vooral de 30-liter tank, betere windprotectie (grotere deflectoren) en (nieuw!) cilinderuitschakeling: de achterste 2 cilinders (die tussen de benen van de bestuurder, dus) kunnen uitgeschakeld worden bij rustig toeren. Dat zou benzineverbruik ten goede moeten komen ... wat wel nodig is want de V4 zuipt als een tierelier (met dezelfde 20 liter tankinhoud als een R1250GS b.v. doet die maar een goeie helft van de autonomie van de BMW). Wel bonkers mooi in de zwart/zilveren uitvoering met rode decals: Wel stevig aan de prijs De versie met verwarmde handgrepen en verwarmd zadel en de zijkoffers gaat al los door de 30k. Daar nog wat accessoires bij naar wens, zoals de city pack (topkoffer, tanktas, ...), protectoren voor de radiatoren, motorbeschermbeugels, instelbare rem- en koppelingshendel, vorksliders, rear slider, ZumoXT met houder, extra verstralers, evt. nog een andere ruit (groter of kleiner), bandendruksensoren v+a, diefstalalarm, smatphonehouder, binnentassen voor de koffers en topkoffer ... en je zit door de 35k heen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 1 oktober 2022 Delen Geplaatst: 1 oktober 2022 5 uren geleden, gTa zei: Update! Quote aangepast: "Unlock Earth" = inderdaad de Multistrada V4 Rally. https://www.ducati.com/be/nl/bikes/multistrada/multistrada-v4-rally Geen 21" voorwiel en eigenlijk nauwelijks méér offroadgericht dan een gewone Multistrada (met spaakwielen en evt. noppenbanden), al heeft-ie wel een paar cm meer veerweg. Vooral de 30-liter tank, betere windprotectie (grotere deflectoren) en (nieuw!) cilinderuitschakeling: de achterste 2 cilinders (die tussen de benen van de bestuurder, dus) kunnen uitgeschakeld worden bij rustig toeren. Dat zou benzineverbruik ten goede moeten komen ... wat wel nodig is want de V4 zuipt als een tierelier (met dezelfde 20 liter tankinhoud als een R1250GS b.v. doet die maar een goeie helft van de autonomie van de BMW). Wel bonkers mooi in de zwart/zilveren uitvoering met rode decals: Wel stevig aan de prijs De versie met verwarmde handgrepen en verwarmd zadel en de zijkoffers gaat al los door de 30k. Daar nog wat accessoires bij naar wens, zoals de city pack (topkoffer, tanktas, ...), protectoren voor de radiatoren, motorbeschermbeugels, instelbare rem- en koppelingshendel, vorksliders, rear slider, ZumoXT met houder, extra verstralers, evt. nog een andere ruit (groter of kleiner), bandendruksensoren v+a, diefstalalarm, smatphonehouder, binnentassen voor de koffers en topkoffer ... en je zit door de 35k heen. Ja, als je de topkoffer al twee keer mee gaat tellen dan gaat het hard he Cilinder uitschakeling was er trouwens al bij de eerste generatie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 2 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2022 14 uren geleden, msxx zei: Ja, als je de topkoffer al twee keer mee gaat tellen dan gaat het hard he 34,5k of 35k is in beide gevallen 10k te veel, gevoelsmatig 14 uren geleden, msxx zei: Cilinder uitschakeling was er trouwens al bij de eerste generatie. Artikel gaf precies aan dat dat nieuw was. Geen deftig artikel dus. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 2 oktober 2022 Delen Geplaatst: 2 oktober 2022 8 uren geleden, gTa zei: 34,5k of 35k is in beide gevallen 10k te veel, gevoelsmatig Artikel gaf precies aan dat dat nieuw was. Geen deftig artikel dus. Zo is het Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 13 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2022 Update: Ducati heeft de wereldpremière van de (vermoedelijk) Panigale V4 R uitgesteld met 1 week. zoals het er uit zag: 2/9/22 = Streetfighter Lamborghini = reed voorgesteld ondertussen https://www.ducati.com/de/de/motorraeder/streetfighter/ducati-streetfighter-v4-lamborghini 15/9/22 = "Ready for more?" = Monster SP https://www.ducati.com/be/nl/bikes/monster/monster-sp 29/9/22 = "Unlock Earth" = Multistrada V4 Rally https://www.ducati.com/be/nl/bikes/multistrada/multistrada-v4-rally 7/10/22 = "This is racing" = vermoedelijk de Panigale V4 R 20/10/22 = "Push forward" = mogelijks een motorische update van de Multistrada V4 (die extreem veel verbruikt en zeker op dat vlak beterschap nodig heeft); ook een extremere DesertX is denkbaar 28/10/22 = "Dare to be bold" = misschien een Diavel V4 (testbikes zijn al gespot), 7/11/22 = "Next gen freedom" = nu al zeker de nieuwe generatie Scrambler met 800cc desmo twin Maar dus verschoven naar 14/10/2022: https://www.ducati.com/be/nl/home/ducati-world-premiere Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 13 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2022 Of bovenstaande te maken heeft met onderstaande? BMW lanceerde gisteren de info over de nieuwe BMW M 1000 RR. Effe compleet bonkers gaan, zegt: Yep, da's straatlegaal: :silly: Overduidelijk een "homologatiemodel" voor de WSBK, waar BMW nu toch wel eindelijk eens wat kleppers van resultaten mag (en wil) gaan neerzetten. Heel wat van de bonkers-ness in één foto: Extreem grote (carbon) wings, carbon velgen, carbon fender met brake ducts geïntegreerd, carbon wheel plates, volledig carbon koetswerk. Specs: 212 pk bij 14.500 tpm redline van 15.200 tpm topsnelheid van 314 (echte) km/u gewicht: 192 kg, rijklaar met volle tank (16,5 liter) Staat al in de Configurator op www.bmw-motorrad.be dus ga uw gang ... 't is prijzig. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.961 Geplaatst: 13 oktober 2022 Delen Geplaatst: 13 oktober 2022 WTF Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 13 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2022 En in één adem, iets wat er al langer aan zat te komen en dat 200% zeker is naar voor geschoven omdat concurrent Ducati de Streetfighter V4 bracht: BMW M 1000 R = een naked versie van bovenstaande M 1000 RR https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0404210EN/the-new-bmw-m-1000-r Met het volle vermogen van de RR, de itt de S 1000 R die niet de ShiftCam motor van de S 1000 RR krijgt, krijgt de M 1000 R wél de motor van de M 1000 RR. Dus 210 pk op een naked (minus 2 pk tov de RR, want er moet een rangorde gerespecteerd worden), voor 199 kg rijklaar gewicht (volgetankt). Tov de S 1000 R en ook de M 1000 RR, heeft deze M 1000 R een groter kettingblad achteraan (+ 1 tand) en 4-5-6 zijn ook korter gegeared, alles om de acceleraties te bevoordelen. En dus ook die massieve winglets... Zie de Configurator op www.bmw-motorrad.be 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 13 oktober 2022 Delen Geplaatst: 13 oktober 2022 Ondanks mijn interesse in zo motoren erg beperkt is, vind ik dat er veel, veel veel te weinig aandacht is voor de motorblokken in (die) motorfietsen. 212pk/liter! Met klepveren die stabiel blijven aan +15.000 toeren! En zonder dat de drijfstangen aan die zuigersnelheden ook maar een fractie van een millimeter gaan rekken! En vooral, zo een blok weegt geen hol (nog geen 60 kg!!! Het 240 pk sterk S2000 blok weegt bijvoorbeeld 147kg). Super licht, super kracht, zo responsief als GMA zijn V12 (die strandt op 'amper' 164 pk/liter en 170 kg weegt, maar natuurlijk wel 650pk levert), je kan ermee in de file staan zonder dat ze oververhitten, je kan ermee tracken zonder extra koeling te moeten plaatsen, ze zijn soepel genoeg om mee in de stad rijden,... én dit voldoet aan euro 5! Dat is zo een waanzinnige prestatie. Zonde dat de echte sterren zo in de schaduw blijven staan van de autoblokken. 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GTX 4.203 Geplaatst: 13 oktober 2022 Delen Geplaatst: 13 oktober 2022 Wat denken jullie van de nieuwe Honda CB750 Hornet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 13 oktober 2022 Delen Geplaatst: 13 oktober 2022 2 minuten geleden, GTX zei: Wat denken jullie van de nieuwe Honda CB750 Hornet? Te veel NC, te weinig CB. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GTX 4.203 Geplaatst: 13 oktober 2022 Delen Geplaatst: 13 oktober 2022 28 minuten geleden, Tjeu zei: Te veel NC, te weinig CB. Ook mijn gedacht. De specs vind ik echt leuk maar de looks overtuigen mij niet. En bij een CB750 haal ik mij steevast een andere motor voor de geest, dit is meer een big bore CB500. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 14 oktober 2022 Delen Geplaatst: 14 oktober 2022 (aangepast) Op 13/10/2022 om 14:26, gTa zei: Of bovenstaande te maken heeft met onderstaande? BMW lanceerde gisteren de info over de nieuwe BMW M 1000 RR. Effe compleet bonkers gaan, zegt: Yep, da's straatlegaal: :silly: Overduidelijk een "homologatiemodel" voor de WSBK, waar BMW nu toch wel eindelijk eens wat kleppers van resultaten mag (en wil) gaan neerzetten. Heel wat van de bonkers-ness in één foto: Extreem grote (carbon) wings, carbon velgen, carbon fender met brake ducts geïntegreerd, carbon wheel plates, volledig carbon koetswerk. Specs: 212 pk bij 14.500 tpm redline van 15.200 tpm topsnelheid van 314 (echte) km/u gewicht: 192 kg, rijklaar met volle tank (16,5 liter) Staat al in de Configurator op www.bmw-motorrad.be dus ga uw gang ... 't is prijzig. Goh ja, prijzig... Is wel nog steeds de goedkoopste wijze, met voorsprong, om + 310km/h te gaan en om van 0-200 te accelereren in minder dan 7(!) seconden. Een Caterham met wat verplichte opties kost evenveel en dan heb je maar een 660cc in het vooronder... En niets van technologie of prestaties dat nog maar in de buurt komt. Het is maar van welke kant je het bekijkt. Ik vind het alvast heel veel ongelofelijke top technologie en prestaties voor het geld. 14 oktober 2022 aangepast door Tjeu Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GTX 4.203 Geplaatst: 14 oktober 2022 Delen Geplaatst: 14 oktober 2022 Op 13/10/2022 om 14:17, gTa zei: Update: Ducati heeft de wereldpremière van de (vermoedelijk) Panigale V4 R uitgesteld met 1 week. zoals het er uit zag: 2/9/22 = Streetfighter Lamborghini = reed voorgesteld ondertussen https://www.ducati.com/de/de/motorraeder/streetfighter/ducati-streetfighter-v4-lamborghini 15/9/22 = "Ready for more?" = Monster SP https://www.ducati.com/be/nl/bikes/monster/monster-sp 29/9/22 = "Unlock Earth" = Multistrada V4 Rally https://www.ducati.com/be/nl/bikes/multistrada/multistrada-v4-rally 7/10/22 = "This is racing" = vermoedelijk de Panigale V4 R 20/10/22 = "Push forward" = mogelijks een motorische update van de Multistrada V4 (die extreem veel verbruikt en zeker op dat vlak beterschap nodig heeft); ook een extremere DesertX is denkbaar 28/10/22 = "Dare to be bold" = misschien een Diavel V4 (testbikes zijn al gespot), 7/11/22 = "Next gen freedom" = nu al zeker de nieuwe generatie Scrambler met 800cc desmo twin Maar dus verschoven naar 14/10/2022: https://www.ducati.com/be/nl/home/ducati-world-premiere Nou.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Super95 187 Geplaatst: 14 oktober 2022 Delen Geplaatst: 14 oktober 2022 Amai, 50k voor zo'n V4R. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 14 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2022 Fucking hell, 240 pk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 14 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2022 1 uur terug, Super95 zei: Amai, 50k voor zo'n V4R. Not quite: Maar ja, "vanaf", we kennen dat. Tegen dat ge gereed zijt, zijt ge idd meer dan een half ton kwijt, idd. https://www.ducati.com/be/nl/bikes/panigale/panigale-v4-r Standaard alvast niet straatlegaal, daarvoor moet je (minstens) het Sport Accessory Pack nemen van een dikke 1.000 EUR en dan heb je bv nog geen spiegels. Stevige line-up, ondertussen. Wat een prijzen toch, seg. Edit: over prijzen gesproken, dit is toch compleet gestoord ondertussen?!? Optioneel uitlaatje? Ah ja, kan. Graag (bijna) 7k EUR alstublieft. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 14 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2022 Klein beetje nuance: de 240pk is enkel met de race-uitlaat (niet straatlegaal) en met eoa bijzondere olie. Gewoon stock draait de V4 R "maar" 218 pk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 682 Geplaatst: 14 oktober 2022 Delen Geplaatst: 14 oktober 2022 Ik vind die 'te' korte kont niet mooi. De verhoudingen kloppen daar niet. Zo relatief lang gerekt in profiel vanvoor en dan vanachter zo... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Super95 187 Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 17 uren geleden, gTa zei: Not quite: Ik zal op de Nederlandse site blijkbaar Daar kost hij net geen 50k. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.819 Geplaatst: 16 oktober 2022 Delen Geplaatst: 16 oktober 2022 Wat een heerlijke foto 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 18 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 Toch dit Cardan, karaktervolle motor, "anders dan de rest", passie in elke vijs, stunning looks (al is dat persoonlijk) ... eigenlijk checkt dit extreem veel boxjes van me. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.961 Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 On 10/14/2022 at 4:34 PM, GTX said: Nou.. Miljaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.961 Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 Als je dat spel open draait in Mettet na de laatste bocht moet je aan start-finish beginnen remmen of je geraakt niet gestopt denk ik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 21 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 Update 5 (van 7) vanwege Ducati: 2/9/22 = Streetfighter Lamborghini = reed voorgesteld ondertussen https://www.ducati.com/de/de/motorraeder/streetfighter/ducati-streetfighter-v4-lamborghini 15/9/22 = "Ready for more?" = Monster SP https://www.ducati.com/be/nl/bikes/monster/monster-sp 29/9/22 = "Unlock Earth" = Multistrada V4 Rally https://www.ducati.com/be/nl/bikes/multistrada/multistrada-v4-rally 14/10/22 = "This is racing" = Panigale V4 R 20/10/22 = "Push forward" = vernieuwde Streetfighter modellen (MY23 met de updates die ook de Panigales te beurt vielen) 28/10/22 = "Dare to be bold" = misschien een Diavel V4 (testbikes zijn al gespot), 7/11/22 = "Next gen freedom" = nu al zeker de nieuwe generatie Scrambler met 800cc desmo twin https://www.ducati.com/ww/en/bikes/streetfighter/streetfighter-v4 Zowel Streetfighter V4, Streetfighter V4 S en Streetfighter V4 SP2 krijgen enkele veranderingen aan chassis en software. Motorisch blijven ze ongeveer identiek, maar voornaamste verandering is dat de achterbrug nu hoger aan 't frame hangt, wat de squat-neiging bij accelereren vermindert. Ze krijgen ook allemaal iets zachtere veren. En softwarematig komen er nog wat meer instellingsmogelijkheden bij, plus nog een bijkomend full customizable programma. En wat nieuwe kleurtes en stickers, dat ook. De 3 modellen: de SP2 met alle toeters en bellen, inclusief carbon wielen: De 2, in 2 beschikbare kleuren, met de Öhlins ophanging en de gesmede Marchesini velgen: En de gewone, met zwartgrijze voorvork (Showa) en de gegoten velgen: 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.